***PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.24***

Kamomilla Mulla ajatukset pomppii koko ajan sitä väliä että yhden kanssa on elämä helppoo, vallankin nyt kun tuo alkaa olemaan jo vähän vanhempi, mut sit taas toisaalta on kamala vauvakuume, jota ei helpottanu äsköinen pojan neuvolakäynti kun meitä ennen oli kuukauden ikäinen vauva... :heart: Voi luoja se oli pieni.. :)
Mut kai tää on ihan normaalia, välillä ei halua, sit taas haluaa, sit taas ei...Menee niin yleisfiiliksen mukaan.. :)

Mulle saa päivittää kp1/28, näemmä mun elimistööni ei pienet vastoinkäymiset haittaa vaan se toimii kuin kello.. :D Nyt sit alkaa tosi yritys. :)
 
kamomilla & maira Täällä kanssa monet kerrat päässä pyörii ajatukset, että miten helppoa elämä nyt on kun lapsi on jo sen verta iso ja koko ajan vaan helpompaa, että onko sitä ihan hullu jos rupeaa aloittaaan kaiken taas "alusta" :confused: monesti juurit "pelkään" että tuo mukavuuden halu jossain vaiheessa viekin vallan... miten voikin ajatukset heitellä ihmisellä näin paljon :LOL: ja vaikka meillä ei tätä varsinaista yrittämistä olekkaan vielä takana pitkin, niin silti näitä tämmösiä asioita pohti jo ennen yritystä kun tiesi kuitenkin että sellainen on alkamassa, mutta kaipa nämä on ihan normaaleja silti :)
 
Musta tuntuu että mua itteeni arveluttaa aina aika-ajoin se oma jaksaminen, pärjäänkö mä kahden kanssa. Meillä kun tukiverkosto on olematon täällä missä asutaan ja mies ajaa rekkaa työkseen, joten ei paljon loppujenlopuksi kotona ole, joten päävastuu kaikesta on minulla.
Mutta sitten taas toisaalta, kai sitä tukiverkkoo luo sitten kun on pakko, eikä se matka esim. mun vanhempien luokse ole kuin 140km. Moni varmaan olis sitä mieltä että on silkkaa hulluutta alkaa tekee lisää lapsia tässä tilanteessa, mutta eiköhän me pärjätä, kaikki lähtee kuitenkin loppujen lopuks itsestä ja tilannetta helpottaa toi esikoisen "helppous", toki jos tuo eka olis kovin vaativa ja uuvuttava, ei me varmaan toista vielä meinattaiskaan. :)

Äh, karseet menkat..Yäk.. :x
 
Kolibro: Nyt kiinnostuin!! :D Siis menitkö ihan perus vyöhyketerapiaan, vai oliko joku erityinen käsittely juuri tällaisen hormonitoiminnan kannalta? Kerroitko, että tulit sen vuoksi, että saisit kierron palautumaan? Minäkin imetän vielä, lapsi on 8,5kk ja haluaisimme toisen melko pienellä ikäerolla. Menkkoja ei vaan kuulu...:( Muutenkin kiertoni ovat aina olleet pitkiä ja epäsäännöllisiä. Voisikohan minulle olla apua tuosta hommasta...Hmm, taidanpas kokeilla.
 
Littlestar mä menin just samaisesta syystä.halutaan lapset pienellä ikäerolla ja nyt toi meijän esikko kans 8,5kk :) mä kans imetän,eikä sen takia hormoonitoiminta oo ilmeisesti käynnistynyt.Järkeilin sen asian niin koska kyllä moni on tullut raskaaksi vaikka imettää eli kehossa on pakko olla vaan joku toimintahäiriö ettei osaa itse käynnistää. Mulla siis alko heti sen käsittelyn jälkeen taas toimimaan,ei voi olla sattumaa.nyt täytyy vielä toivoa,että myöskin ovuloin..uskon kyllä kivuista päätellen niin.
mut siis mene ihmeessä!!!mä kävin hyvinkäällä ja voin kyllä sydämestäni suositella sitä naista jos vaan asut jossain lähellä.varmasti on hyviä muuallakin,mutta kannattaa ehkä kysyä puhelimessa jo et tekeekö sitä hedelmöityshoitoa :heart:
 
Itse olen kanssa tuosta samaa mieltä että hirmu paljon riippuu omasta asenteesta ja suhtautumisesta se jaksaminen :) jos on valmiiksi jo "ahdistunut" ja ajattelee ettei mitenkään selviä esim kahden lapsen kanssa niin miten sitä oikeesti mitään tulee? Mutta kun suhtautuu asiaan positiivisin mielin niin varmasti sekin jo auttaa pitkälle :) tietysti itsekkin välillä tuota omaa jaksamista mietin koska sitten tosiaan olen päivät lasten kanssa keskenään kun miehen täytyy kuitenkin töissä käydä, mutta kyllä siitä varmasti selviiä ihan hyvin, vaikka varmasti välillä tulee päiviä että voisi vain kirkuen juosta jonnekkin rauhoittumaan :LOL:
Meillä onneksi tukiverkosto on lähellä koska äitini asuu samalla paikkakunnalla ja miehenkin vanhemmat vain 60km päässä =) joten varmasti apujoukkoja tarvittaessa saa, niinkuin ovat nyt esikoisenkin aikaan olleet kultaaki kalliimpi apu :heart: Meilläkin esikoinen on (onneksi) ollut todella helppo tapaus, tai ainakaan itse emme ole tätä aikaa mitenkään rankaksi kokeneet. Eräs sukulaisnainen sanoikin joku aika sitten että onneksi heillä syntyi lapsen niinpäin kun syntyi, että jos kuopus olisikin syntynyt esikoisena niin heillä olisi lapsiluku jäänyt siihen koska kaikki oli ollut niin vaikeaa ja rankkaa.. Täytyy vain pitää peukut pystyssä että jos tässä vielä raskaaksi tulee, että tulisi yhtä "helppo" tapaus kuin esikoinen , vaikka tietenkin vastaan otetaan onnellisena tuli mitä tahansa :heart:
 
********TIISTAI 19.4. 2011***********



PIINAILIJAT:
(näillä kuumeilijoilla kiertopäivissä mennään jo yli normaalin kierron tai pitäisi kahden viikon sisällä tulla plussa tai menkat)

Vouhis...................poika 01/03..................kp 49/27-28 *yk 5
oohlalaa.................esik. 03/08..................kp 48/X *yk 1
inskun....................tyttö 04/09..................kp 40/28 *yk 2
Ando......................poika 04..................... kp 33/28 *yk 4
aliisa10..................poika 07/10..................kp 32/X *yk 1
magda...................tyttö 11/09...................kp 29/31 *yk 6
Tyllerömamma........tyttö 04/10...................kp 30/X *yk 1
kolibro......................................................kp 29/X *yk 1
Kinkula...................poika 09/09..................kp 23/28-34 *yk 10 (4)
Taikapapu..............tyttö 4/10......................kp 25/30-60 yk 7
valle......................esik. 06/08....................kp 21/30-35 *yk 9
Emmuska10............tyttö 02/10....................kp 15/28-34 *yk 2
Neiti Näpsän äiti......tyttö 10/08....................kp 14/28-32 *yk 4

MUKANA MYÖS:
(kierto aluillaan, alle puolivälin.)

Heidi-80................poika 08/08....................kp 10/27-34 *yk 8
Kamomilla -81........ tyttö 12/08....................kp 25/42 *yk 20
Maira.................... poika 06/10....................kp 7/28 *yk 3
Maria-08.................esik. 12/08....................kp 12/37 *yk 3
Tiitulainen..............tyttö 06/09....................kp 3/28 *yk 8
vauvaqme...............tyttö -06.......................kp X/X *yk 1
Rouva Möppiäinen....tyttö 12/10....................kp X/X *yk 1





TAUSTAILEMASSA:
Hoodrat
ellen-......................poika 11/09
Myrskytuulii.............poika 11/06
Tash......................esik. 05/10
Viuhti10..................esik. 03/10.
Lara--....................poika 09/10
orkidea-.................tyttö 12/10
Aiska.....................poika 01/08
tellervo.................esik.08/07
LittleStar.................tyttö
Villany



PLUSSANNEET 2011:

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)


Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)


Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011: Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (yk3)
 
Viimeksi muokattu:
No niin..nyt sitten vaan taas odotellaan.. Tässä kuussa en kyllä edes tehnyt ovulaatiotestejä, liekkös tuota edes ollut.. :) Nyt jos ei tärppää niin sitten täytynee soitella terkkarille josko pääsisi jonkinlaisiin testeihin että missä mättää..
 
Hellou, minäpäs tulin täälläkin käymään piiitkästä aikaa

Ja isot onnittelut teille plussanneille :)

Oli kyllä aikamoinen nippu tekstiä että pomppasin suoraan tänne että pääsee kirjottelemaan pitkästä aikaa, on ollu vähän kiirettä niin ei oo koneella kerenny istahtaa paljon

Täällä tosiaan kävin 7.3 yksityisellä ultrassa ja eihän siellä mitään näkynyt vielä silloin ja en tiedä mistä ihmeestä se lääkärikin sitten sen repäisi kun käski minut kontrolliin tarkistamaan ettei ole vain ulkopuolinen raskaus, noh, kävin sitten 4.4 kunnallisella siellä kontrolliultrassa ja siellähän se pienokainen oli sydämen sykkeineen 20.4 on veriseula neuvolassa sitä downriskiä varten ja sitten 5.5 onkin np-ultra

Paljon plussapuhalluksia teille kaikille lähettelen++++++

Minnuska89 + papunen rv9+6 kuittaa
 
meritähti Hurjasti onnea!!! :heart:

Minnuska Hienoa että raskaus etenee normaalisti! :) :heart:

vallelle tsemppiä, toivottavasti ei tarttis alkaa terkkaan yhteyksiä ottaa... ;) :)

heidi :hug:

Kamomilla Sie oot listalla päivän edellä! :D Mulla siis tänään vasta kp3, kiitos kun viitsit listaa pitää! :)
 
Meritähdelle onnea!

Käyttävätkö kaikki palstailijat ovistikkuja? Itse ajattelin aloittaa, jos tärppiä ei ala kuulumaan, tai jos kierrot venyvät pitkiksi.

Jotenkin helpottavaa kuulla, että muutkin ovat täällä malttamattomia testailijoita. Piti taas tänään, kp 26, ihan hetken mielijohteesta pissata testiin illalla - ja edellisestä vessakäynnistä oli hyvä jos edes puolitoista tuntia! Eihän siihen testiin tietenkään mitään tullut, vaikka sitä piti pyöritellä ja ottaa vielä roskiksesta katseltavaksi. Miehellekin näyttelin, et katos nyt, tossahan on näin kuivuneena viivanpaikka, jospa se siitä vielä muuttuu... :whistle: Näin aikaisella testauksella ei voi muuta oikeastaan odottaakaan saavansa kuin noita negatiivisia, mutta joku ihme ääni sanoo takaraivossa, että jospa kuitenkin... Jospa nyt malttaisin vihdoin ja viimein odottaa sinne sunnuntaille tai maanantaille aamuun seuraavaa testaamista.

Minulla on tainnut olla tämän viikkoa joku pieni oksennustaudin poikanen kylässä. Etova olo, varsinkin syömisen jälkeen, ja huimaa välillä. Nyt on ehkä helpottanut vähän parin päivän takaisesta. Tällaiset taudit saisivat olla kiellettyjä vauvakuumeisille, ne kun saavat toivomaan turhia.

Miten ihminen voikin olla näin malttamaton... Tosin, vaikka nyt onkin vasta kunnon yritystä ensimmäinen kierto menossa, olen odottanut kuukautisten (ja yrityksen) alkamista jo monta kuukautta. Saisi odottaminen jo riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti kuulumiset tännekkin eli eilen plussasttu kp25/26-29, nätti haaleahko viiva mut kuitenkin ihan selvä :) Tänään tein myös testin, oli hiukan vaaleempi ku eilen mut melko samoissa :) Huomen viel varmistuksena apteekin omal teen kun nää oli pregchekin liuskoi mil nyt tein :) Hassua täs kierros oli et plussasin myös jo kp19 apteekin omal ku ihmettelin huonoa oloa, välissä tullu negaa ja nyt taas plussaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Kuulumisia aattelin kertoa, huomuja sellasia. Mun raskaus sai eilen rv 11+6 tuulimuna tuomion. Olishan se kumma jos ei kertaakaan ole pahoinvointia. Aavistelin tätä jo pari päivää ennen ultraa että en nyt sairaalassa ruvennu itkemään, mut kotona sit :( Maanantaina uudelleen sairaalaan, arvaatte varmaan minkä merkeissä.

Ilmottelen sitten teille kun mut saa lisätä listalle takas. Astrella kävi kans hassusti ilmeisesti tos aikasemmin, mut onnea uudesta plussasta! :heart:
 
Listaa taas isosti päivitetty. Kiitti teille jotka viitsitte huomautella mun päivitysmokistani, Mairaa vissiin tullu päiviteltyä tuplasti jossain kohtaa :D. Tyllerömammasta mä aina tarkastan että menikö nyt päivitykset oikein ;).

:flower: Onnittelut plussanneille. Astrekin... Onnea todella!! :flower:
:hug: Villany!! Ja voimia tuleviin koitoksiin. Muuten tässä onkin aika sanaton. Laitoin sut listalla taustailemaan...

Omat ovisoireet on todella voimakkaana päällä. Sattuu, särkee, koskee...
 
Onnea plussista! :)

Täällä on vähän kiirusta ollut muuton ja tytön synttäreiden kanssa. Olikohan se kp 15, kun taisin saada tikkuun ovisplussan! Ihan 100% varma ei ole, pikkusen oli haaleempi, kun testiviiva, mutta vahva viiva kuitenkin. Vielä viikon verran jännäystä, että oliko siellä ovis. Jos menkat alkaa viikon päästä, niin kyllä se sit ovis oli. :)
 
Hurjan Paljon Onnea meritähdelle ja astrelle :flower::heart:

voimia villany :hug:

Sain kutsunkin jo jatkotutkimuksiin, eli 26.päivä olisi aamulla verikokeissa käynti ja kiva kun ohjeissa luki ettei seksiä saa harrastaa 2 vai oliko jopa 3 päivään ennen kokeita :kieh: eli meikäläisen tuurilla juuri niihin aikoihin sitten se oviskin varmasti on, jos sitä ees tulee :headwall: ja sitten itse tutkimuspäivä on toukokuun puolessa välin ja lapussa luki että pitää ilmottaa heti jos menkat on sattumassa siihen tienoille niin siirretään aikaa..no tuota mitenköhän tekisin kun juuri noihin epäsäännöllisiin menkkoihin sitä apua alunperin meninkin hakemaan :headwall: mutta ei kai se muu auta kun antaa tuon ajan olla mikä tuli ja jos menkat sattuu siinä alkamaan niin heti soittaa polille, mutta turha miun nyt etukäteen on soitella kun ei mitään tietoo niistä seuraavien menkkojen alkamisesta ole..huoh.. ei pitäis ressata tuosta hommasta, kun ei noille asioille mitään mahda. Mutta vahvasti näyttää siltä että tämäkin kierto varmaan harakoille menee, mutta jospa sitä sitten vaikka helmikuun vaavia lähtisi yrittämään seuraavassa kierrossa =) mutta odottavan aika on pitkä, varsinkin kun tämä kierto vasta ihan aluillaan on..
 
Onnea Astre plussasta!

Kuulostaapa Maria selkeältä nuo ohjeet - tai niitä on varmaan helppo noudattaa :LOL:

Hei come on, Kamomilla, enhän nyt minä ole huomauttanut kp:stä kuin kerran tai kaksi :ashamed: Eikä sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä, mitä kiertopäivät näyttävät, sitä on vaan itse jotenkin niin... ...neuroottinen ja ylitarkka välillä. Että kiitos kun jaksat päivittää, eikä niitä meikäläisen tietoja tosiaan tarvitse suurennuslasin kanssa tarkistaa.

Täällä odotellaan kuukautisia alkavaksi. Eilen tehty jälleen kerran nega, enkä enää usko ollenkaan, että olisin raskaana. Oireita ei ole minkäänlaisia. Tosin kaameat PMS-oireet tuntuvat olevan ainakin mielialanvaihtelujen suhteen: mieli on maassa ja räjähtelen herkästi. Tuntuu, että kuukautiset alkavat hetkenä minä hyvänsä. Tiitulainen: on jotenkin helpottavaa kuulla, että pettymys lievenee tottumuksen myötä - nyt itsellä on pahin pettymys jo mennyt ohi sitten eilisaamun, ja tuntuu, että ihan hyvä näinkin :)

Olette myös keskustelleet "helposta elämästä" yhden muksun kanssa. Itse ajattelen erityisesti huonosti nukkuvan ja nukutettavan lähes vuosikkaan kanssa heikkoina hetkinä erityisesti illalla nukuttamishommissa tai aamuyöstä herättyä, että en tee enää yhtään lasta. Noh, kummasti ne ajatukset unohtuvat sitten aina aamuun mennessä...
 
Pöh pöh, Tyllerömamma, mä ihan virnistellen kirjoitin että sun kp:t on mun "back up" :D Eli kun ei tässä pysy kartalla omienkaan kiertopäivien suhteen, niin on hyvä että ketjussa on edes yksi "neuroottinen" :D

En tod päivittele tuota listaa mitenkään ryppyotsaisesti, vaan ihan hyvässä hengessä, pilke silmässä ;)
 
Voi saakeli, nyt on vauvakuumeen lisäksi talokuume... :ashamed: Mä joka päivä syynään kaikki myynti ilmot ja tänään käveli vastaan meille hinnaltaa, kooltaan ja sijainniltaan täydellinen talo!
Nyt kun vaan sais miehen puhuttua ympäri et päästäis täältä toisesta kerroksesta maantasalle ja pankista vielä lainaakin siihen..Luulenpa et jää vaan toiveeks.. : /

Mulla täällä edelleen tihkuttelee, kai nää joskus loppuu.... :D
 

Yhteistyössä