**PikkuKakkosta toivovat VOL19**

KSO9 Hankala tilanne..Mä varmaan menisin gynelle ihan vaan oman mielenrauhan takia. Tai en tiiä..Kyllä sitten harmittaa tietysti maksaa ihan "turhasta" jos nyt onkin käyny niin että ovis on nyt.

Minä menin ja ostin elämäni ensimmäiset ovistestit :D Mulla ei siis oo niin minkäänlaista käsitystä miten niitä käytetään. Tai no kai mä käyttää osaan, kun on noita raskautestejä tullu tuhottua tässä viime aikoina oikein liiaks asti, mutta mutta..Millon mun pitää testata sillä? Ja siis yks päivässä(kö)? Montako päivää peräkkäin? :ashamed: :ashamed:
 
Hei Runttipulla niin oltiinkin samassa pinkassa! Kumpaako sorttia saitte? Mie putosin kelkasta herran syntymän jälkeen, olin aika sekaisin pari kuukautta.

Tätä toista nyt suunnitellessa kun miettii kokonaisena kokemuksena koko lapsen saamista, ei jäänyt ekalta kierrokselta kuin yksi pieni toive ja sitä ei tietenkään kukaan voi luvata. Tahtoisin normaalin synnytyksen ja vauvan syliin heti syntymän jälkeen ja itselle hoidettavaksi jo ensimmäisiksi päiviksi. Joku voisi ajatella, että hupsu nainen, koska kaikki on nyt hyvin ja lapsi mitä tervein ja ihanin, mutta olen joutunut tekemään surutyötä siitä että poikani joutui heti syntymän jälkeen lasten teholle hoidettavaksi, näin vain vilaukselta, ja hän vietti siellä elämänsä 6 ensimmäistä päivää.
Synnytys on tietysti koko lapsen saamisen prosessissa kovin pieni hetki, mutta tahtoisin kovin kokea sen sellaisena, että korttiin tulee merkintä "normaali". Se oli ainoa toiveeni ensimmäiselläkin kerralla, mutta elämä ei tietenkään mene niin kuin suunnittelee.

Tulipas syvällisiä mietteitä tähän iltaan B)
Mietittääkö ketään muuta ensimmäisen lapsen jälkeen jotkut asiat?

Saunaan lähtöä suunnitteleva Päivikki :flower:
 
Täällä kp 28/28-30 ja iltapissasta clearbluella plussa! :heart:
Ei mikään supervahva, mutta kuitenkin ihan selkee. Vielä on toinen kaapissa,
niin kokeilen parin päivän päästä uudelleen. Mut niinkuin sanoin, niin en tuosta enää arpoisi. :)

Ihan fiiliksissä olen!!! :D

Taidan jo käydä koputtelemassa tonne elokuisten puolelle. :)
 
Päivikki Mulla oli ihan sama esikoisen kanssa, ja on edelleen. Ainoa toive oli, että saisin "normaalin" synnytyksen, ja vauvan syliini. Noh, esikoinen syntyi hätäsectiolla minun ollessa nukutettuna ja vietti ensimmäisen vuorokautensa vso:lla. Voin myöntää olevani kateellinen isille, joka sai nähdä juuri maailmaan putkahtaneen (tosin jo kapaloidun) ihmeemme. Olisi äärimmäisen kurjaa joutua kokemaan tämä sama uudestaa, sitten joskus jos meille toinen ihme suodaan...
Kyllä mä varmaan sinne gynelle menen, selvitän koko tilanteen ja katson käskeekö hää menemään esim. verikokeisiin muutaman viikon päästä... Kai ne nyt jotakin osaavat siellä sanoa oli kierron vaihe mikä tahansa. Kun sitten taas jos tämä onkin vaan jotain häikkää häikän perään, harmittaa pirusti, jos joudun epävarmuuteni takia odottamaan vuotoa ikuisuuden
 
mennis :flower: Paljon Onnea plussasta! :D

PäivikkiV Kyllä minua ainakin "harmittaa" kovasti kun poika syntyi hätäsektiolla. Synnytys oli todellakin kaikkea muuta, kuin mitä olin aiemmin suunniteltu. Vaan enpä voinut itse mihinkään vaikuttaa, ja tietenkin pääasia on että lapsi syntyi hengissä ja hyvävointisena. Mutta vähän rauhallisemman alun olisin meille halunnut kyllä, jos oisin saanut valita :whistle:
 
Päivittelin huomisen valmiiksi...
Voipi olla, että viikonlopun päivitykset jää nyt välistä Sillä huomenna lähdetään anoppilaan yökylään, lauantaina olis vauvauintia ja sitten jotakin syömisen tekoa, sillä illalla tuttavapariskunta tulee iltaa istumaan meille, sitten sunnuntaina on jo kiirusta hakemaan poikaa mummulasta kotio ja luultavimmin päsen vasta illasta koneelle.
Mutta yritän kyllä bongata, mitä vkl aikana tapahtuu :D Ja huomautelkaa, jollen sunnuntai iltana ole muutoksia vielä tehnyt, vaikka tänne olisin ilmestynyt :)

Mua alkoi turvottamaan :x Hitsin pitsi, kun en halua kuvitella mitään! Koska sehän olis ihan mahottomuus, että olisin raskaana! Mutta jos kuitenkin miettii näitä mun oireita: Pari päivää ollut pää kipee, hirveä väsymys, tänään alkoi rintoja kihelmöimään, ja nyt tämä turvotus. Enää uupuu aamupahoinvointi ja oireet olis ihan samat kun sillon, kun edellisen plussan tein |O
Mutta ei, ei se voi olla :ashamed: En halua pettyä karvaasti gyne käynnin jälkeen pelkästään sen takia, että olen taas luonut itselleni ihme haavekuvia...
 
mennis hurjasti onnea, ihan ylläri sulle :heart:

päivikkiV esikoisen synnytyksestä jäi kyllä niin hyvät fiilikset, että ei paljon olisi muutettavaa. Ainoa mistä jäi vähän kammo on se jälkitikkaus!!!! itelle tuli 7 tikkiä, eli ei mitään vakavaa, mutta se tikkaus/tutkiminen sattui niin perkeleesti että taju meinasi lähteä. Siihen aion vaatia paremman puudutuksen, sillä tikkauksen hoitanut vieras kätilö vain totesi, että nyt on vähän aikaa kestettävä. Tietääkö kukaan miksi ei voi kunnon puudutusta antaa ennen sorkkimista?

t77 voimia sinne :hug:

Tuli tässä mieleen, että onkohan tuo oma kierto heittänyt häränpyllyä pillereiden jälkeen..? jollainhan on tullut toooosi pitkiä kiertoja eikä menkkoja kuulu ollenkaan.. voi hitsin hitsi.
Kp30 ja ei tietoa edellenkään menkoista/paapasta :headwall:
 
Mennis, mahtavaa :)

:flower: :flower: :heart: :heart:
Nuin, nyt vaan muutkin plussaamaan :)

Väliaikatiedote, tein taas aamulla testin ja nyt on niin tumma viiva että taidan lopettaa testailun :D :D Jos tulee epäusko niin testaanpa sitten taas, mutta nyt testi siis päättyy.
Kuvia otin jo tikuista :LOL: Mutta en muistanu ottaa piuhaa mukaan et saisin koneelle siirrttyä kamerasta. No, jos vkl muistan niin laitan sit tänne sen värisuoran :heart:

Tämä tyttö varaa tänään neuvolan ja varhaisultrankin, ei kai tässä auta kuin positiivisesti uskoa että tämä on ja pysyy - siis raskaus :)

PäivikkiV, meille tuli siis tyttö ja mä olen aika aktiivisesti keskustellut kerhon puolella tammikuisissa. Mulle ei jääny synnytyksestä mitään muuta negatiivista kuin se puudutteen laitto selkään - vasta olisko 5. piikki onnistu, oli joku kandi opettelemassa ja sit joku konkari tuli ja nakkas sen kerralla. Piikkikammoiselle aika tuskaa kun muutenkin pelotti koko leikkaus ihan simona.

Jep, nyt valmistautumaan aamun ekaan palaveriin, onneks on perjantai :) :) :)

 
Huomenia!Kylläpäs mä näin taas ihme unta..Mä tein r-testin ja siihen tuli ihan selvä viiva..sitte yhtäkkiä se uni vaihtuu siihen kun joku tyttö joka on töissä kaupankassana niin saa sydänkohtauksen ja joku ties kertoo sille että joo,sä sait sydänkohtauksen kun sun kaulassas on tollanen vaaleenpunanen merkki siitä jäljellä..ei siinä kai sit mitään, sitte yhtäkkiä niin tää joka sai sen sydänkohtauksen niin vaihtuukin mun yhdeks miespuoliseks kaveriks, ei silleen vaihdu kun jossain avaruusleffoissa tyyliin,vaan siinä unessa on eri huone ja siellä huoneessa niin tän kohtauksen onki oikeesti saanu yks mun kaveri,.Sit se vaan koittaa siinä miettiä et mistä tällanen vois johtuu ja se sen ilmekin on niin kärsivä ja...siis hyi! :eek: Kauheita unia.. alkuun on niin ihana nähä se viiva siin testis ja sitten mun mieli heittää häränpyllyä ja uni onkin kuin joku kauhuleffa..hmm..jos osais ees vähän hahmotella noita uniaan,mutta mitä tostakin nyt osais mitään päätellä..toivottavasti ei oo toi loppuosa mikään enneuni tai mitään,sen alun vois kyllä pitää selkeesti ennustavana JA TÄLLE KUULLE,kiitos!

Anyway,lähdempä tästä nyt kahvinjuontiin selvittelemään mieleni syövereitä.. aha,empäs vielä mennis hirrrrmu paljon onnea plussasta!! :flower: :heart:
 
Voimia heille, joilla menkat alkanu!! :hug:

Ja iiisot onnittelut heille, jotka on plussanneet!! :heart:

Miula o jääny tää kirjoottelu, mut mie plussasin!! Eli imetän edelleen, mut oon silti raskaana. Pää on iha sekasin ja samal pelottaa meneeks kaik hyvin mut toivotaan! Jos menis ni ikäero tulis olemaan 1v ja 3kk =)
 
Onnea suukkosuulle :flower: Ikuna ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D

Omat oireet:
-Kamala väsymys
-pieni ällötys
-turvotus
-pääkipu
-pieni nuhanpoikanen ilman kuumetta
-loriseva valkkari

Joku loi muhun uskoa, että nämä olis jo alkavan vuodon merkkejä, joskohan? =)
 
Eli sellaisen sain tänään aikaan, toivottavasti vahvistuu :D Nyt on kp 31, eli pitkäksi meni, toivottavasti kuitenkin on ihka oikea plussa ja tulee ihkaoikea vauva!

sutinaa haasteeseen on nyt vastattu ja juo sitä viiniä niin pistää töpinää hommiin :D
 
Onnea Mennis, Jennik ja SuukkoSuulle :heart:

SS Enkös mie sanonut, että voi raskautua vaikka imettääkin, mie jotenkin arvasin sen (meedio?), ihanaa :heart: :flower:

Tänne ei mitään uutta, ei vieläkän mitään oloa mihinkään suuntaan... Mitenköhän kauan niitä menkkoja saa odotella? Tässä on kuitenkin kohta 2kk kun imetys on loppunut ja jo sitä ennen oli tosi vähäistä... :/ Meillä siis neiti päätti itse vieroittaa itsensä tissiltä. Jossain vaiheessa ei enää huolinut kun aamulla unenpöpperössä ja sitten maito väheni ja tuli huuto aamulla kun ei enää oma maito riittänyt niin päätin siirtyä kokonaan pulloon, koska sen joutui hakemaan joka tapauksessa... Onhan se kiva, että lapsi on nukkunut yönsä kokonaan 1,5kk vanhasta, mutta varjopuoli oli sitten se että imetys loppui melko aikaisin kun syöttövälit tuli niin pitkiksi.

Sutinaa Pitää miunkin varmaan kokeilla tuota punkkukikkaa. Se on niiiin hyvää :p
 

Yhteistyössä