**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

Sanuliini Teillähän on melkein sama tilanne ku meiläkin paitsi että meän neiti on vasta 8kk kohta! Yk 4 varmaanki kohta alkaa kun menkat varmaanki alkaa :/ kun raskaustuntemuksia ei ole! Eka tärppäs toisella yrityksellä ja ehkä sitä luuli tätäki liian helpoksi :S
 
dindei: Oi ihana, meillä on sekarotuinen, jonka isä rotikka ja emä kultsi-labris.
Karvakuono tytössä onkin riittänyt aikoinaan haastetta, mutta voi miten ihana se on :heart:
Viimeset pari vuotta on ollut myös todella suojelevainen mua kohtaan, ja heti jo vauvaakin kun syntyi..Ei kuitenkaan väkivaltainen tms, mutta reviiritietoinen jos niin voisi sanoa.
Ihan oon ollu ylpeä siitä miten hyvin se otti vauvan tulon, ja sen mukanaan tuomat muutokset :)Tuntuu, että tytössä on kaikkien rotujen parhaat puolet.
Tuosta kahden pienen vanhemmuudesta mä olen itse myös ajatellut, että kyllähän sitä keinot jaksamiseen keksii, jos tulee tilanne jossa tarvitsee. sisulla ja huumorilla tuntuu pääsevän jo huisin pitkälle :LOL:

Täällä mennään kp 16, jos en ihan väärin laskenut äkkiseltään ..tässä kierrossa tuskin käy tärppi, mutta ehkä ens kerralla :D
 
Iltaa! Onnittelut Teargasille ja muille plussanneille!

Täällä kp 23 ja kaikenlaisia tuntemuksia olevinaan. Kp 15-16 tienoilla oli alavatsassa menkkamaisia tuntemuksia, ja nyt on eilen ja tänään ollut taas samanlaista. Petipuuhia on ollut noin joka toinen päivä. Kuvittelen mielessäni, että ensin oli oviskivut ja nyt kiinnittymiskivut, vaikka ei varsinaista kipua ollutkaan, paineen tunnetta enemmän. Tänään on tullut sellaista epätavallisen vetistä kirkasta venyvää valkovuotoa (ei niin sitkeää kuin ovislima, mun mielestä). Googlettamalla löysin varmaa tietoa ( :LOL: ) että tää vois liittyä raskautumiseen.

Elinah, oon samaa mieltä, että on hyvä kun on tällainen palsta, missä voi kysellä ja spekuloida kaikkia asioita! Ja kysymääsi asiaan: Mä oon jostain lukenut, että silloin kun miehellä on siittiöiden määrä alentunut, niin kannattaa harrastaa seksiä vain joka toinen päivä ovulaation tienoilla, koska tällöin siittiövarannot ehtii täydentyä välillä paremmin. Mutta jos ei oo ongelmaa siittiömäärässä, niin silloin vaikka joka päivä.
 
Huomenta!
Tänään on alkanut pahoinvointi/kuvotus ja pyörrytys, lisäksi sylkiov testi olis lähes positiivinen vaikka oviksen jälkeen se on ollut puhdas nega.
Älkää vielä onnitelko, en ala edes etsimään uutta päivittäjää, liian monta kertaa saanut pettyä, kun pieni ei jaksa alkua pidemmälle, ettei usko riitä tälläkään kertaa. Nyt ei siis auta kuin odottaa!
Millä mä jaksan odottaa viikon tai kaksi, nähdäkseni saanko vahvan plussan vielä sen jälkeenkin, kun menkkojen pitäisi alkaa??
Koska mä uskallan edes testata??
 
moi taas! meillä alkas olee nyt varmaan se aika kuusta et ovis ois meneillään.en testaile millään,mut edelliseen kiertoon pohjaten nyt ois varmaan se aika melko lähellä,ja kaiken näköisen valkovuodon perusteella jotain pitäs varmaan tapahtua.nyt sit vaan pitäs muutama viikko taas jännätä :D
 
Täältä taustalta huikkailen: Teitä lienee nyt tässä muutama, jotka ovat plussanneet, onnea teille! Ja KS09, kuulostaa hyvältä kyllä, toivottavasti on tärpännyt!

Itse testasin äsken ja negahan siellä, vaikka kaikenlaisia oireita olen ollut kokevinani. Kierto on näköjään ihan sekas. Nyt 47. kiertopäivä menossa. Kolmansia kuukautisia siis imetyksen lopettamisen jälkeen odottelen (tai siis en missään nimessä odottele, jos vaihtoehtona on raskautuminen). Edellinen kierto oli 40 päivää. Mulla on siis aina ollu hyvin epäsäännölliset menkat, tai ainakin pitkä kierto, en oikein tiiä, kumpaa tämä on.

Lämpöä ollut viime päivinä, ja luulinkin että olis oire raskaudesta, mutta kun ei niin ei.

Itse tästä pääsee jotenkin yli, mutta tuntuu että mies pettyi negasta. Pitkin mennä hälle hehkuttamaan testin tekoa :(

Mutta kai pitäs vaan oottaa, että kierto selkenee edes vähän. Niin, ja mulla siis tyttö 3/09.
 
riina82 Voihan se olla, että se plussa tulee vasta muutaman päivän kuluttua... Jos sulla ei ole hajua kierron pituudesta, ei sulla sillon liene hajua oviksestakaan :)
Ja kyllähän se tärpännyt on, nyt kun vaan roikkuis alkua pidemmälle kyydissä...

Löysin kaappia siivotessa vielä yhden herkän testin, enkä siis malttanut pitää näppejäni erossa siitä. Tulos oli haalean haalea haamu, mutta selvästi erilainen kuin viivanpaikka, sillä vaikka väriä oli vähän, sitä oli ja viiva oli paksu! JA toisaalta, eipä se voisi tuon enempää näillä päivillä vielä näyttääkää, nyt kun on dpo vasta 8. Ja minä typerä menin ja tein testin, joten nyt jos tämäkin vuotaa ulos, en voi uskotella itselleni enää yhtikäs mitään... pöh :(
 
KS09 oviksesta oli jokin haju edellisissä kierroissa (maha turposi, limoja ja pahoinvointisuutta) mutta tässä kierrossa en ole havainnut. Tosin nyt tuli mielen, että jos ovis onkin näin myöhään ja tästä johtuu lämmönnousu ym. Tosin ei kai sekään nyt ihan miltei kuumetta nosta. Ja ainakin edellisissä kierroissa luteaalivaihe (se kai se on) olis jääny tosi lyhyeksi, jos ovis oli silloin kuin oletin.

Pitäs kai edes joskus bongata tikulla, niin ei tarvis arvailla.

Ja äsken huomasin, että mulla tulee vielä reilusti maitoa tissistä, joten turha kai haaveilla raskautumisesta :(
 
dada näinhän se vähän on.. Koirasta vielä sen verran että eipä uskoisi puhkeavan koira allergiaakaan kun pienestä pitäen saa siedätyshoitoa :D Meillä ei viellä ole suussa muuta kun kieli ja ihmetyttääkin missä ne hampaat kuppaa?! Yksi pieni valkonen söpö sais jo ilmestyä pojan suuhun mamman iloksi :LOL:


Ihmetyttää että mieten voi oikeen näin kauan synnytyksestä palautuminen normaaliin hormonitoimintaan kestää!? En siis imettänyt kuin 2vk kun ei ottanut millään onnistuakseen ja sitten päätin luovuttaa no nyt poika jo puolivuotias ja yhdet "naurettavat" menkat takana. Siis vuotoa kesti sen 2pv ja pikkuhousun suojalla olis pärjännyt mutten nyt keksi mitä muutakaan tuo vuoto olisi ollut kun kuukautiset!? Onko muilla ollut synnytyksestä ensimmäiset kuukautiset samanlaiset kuin ennen??
Nyt on ollut joitain kummallisia tuntemuksia munasarjojen kohilla ja toivon hullunlailla että joko olisin jo raskaana tai viimein kunnolliset menkat saapuisivat että voisi alkaa kunnolla yrittämään. Kateellisena katselen kun muilla on kiertopäivät tiedossa ja täällä ei ole mitään muuta kuin ymmällään oleva pää :LOL: :LOL:
 
Tämä taustailija on ollut tänään harvinaisen aktiivinen :)

dindei Ekat kuukautiset synnytyksestä olivat just tollaset pikkuhousunsuojilla hoituvat. Mutta sitä seuraavat sitten olivat aivan järkyttävän runsaat. Ekaa kertaa elämässäni pelkäsin, että vuodan menkkojen aikaan kuiviin. Ja kai melkein vuodinkin, kun pystyin yhden päivän vain makaamaan sohvalla, koska muuten olis pyörtyny. Onneksi äiti sattui silloin olemaan kaukaa kylässä ja katsoi tytön perään.

No kolmannet menkat kai tässä sitten tekevät tuloaan. Ja kierto on aivan päin honkia, eli ei tosiaan ole päivät tiedossa :|
 
MT79 , juu googlettamalla löytyy aina varmaa tietoa!
;) Itsekin monesti googlea käyttänyt kaikenlaiseen oireitten selittämiseen :whistle: Mutta ihan vakavasti ottaen, tosi lupaavalta sun tilantees kuulostaa! Peukut pystyssä ollaan täällä!

KS09 sullakin erittäin jännittävät paikat! Toivottavasti kaikki menis hyvin ja näät vaan päivä päivältä vahvistuvan plussan..
 
dindei: Mä imetin tosi vähän aikaa myös. Ensin ei sektion jälkeen noussut maito ja tyttö sai korviketta, sitten kun se maito nousi ni ei enää kelvannut rinta eikä pumpattuna.
No, mutta..mulla kesti jälkivuoto jokusen aikaa tosta, ja suunilleen kk imetyksen loppumisesta mulla alkoi menkat.. elämäni runsaimmat sellaset :x
Kai se hormonitoiminta voi olla pitkäänkin sekaisin..monelta ainakin minä oon kuullut että ekat menkat olis just tommoset ja tokat voi sitten viipyä pitkäänkin.
toivottavasti tasottuu pian :)


Mä olen sinänsä perillä mun kiertopäivistä mutta oviksesta en todellakaan..
en tiedä tapahtuuko ovis edes jokaisena kiertona, mulla kun ei ole kuin tuo toinen munatorvi tuolla.. :headwall:
Kokeilin tikutellakkin ovista vaikka kuinka kierron alkutaipaleella olin toista mieltä,
enkä sellaista bongannut :kieh: Ensin näytti jo tummenevaa haamua ja toiveet oli katossa, kunnes tänään sitten haamu oli niin hailu et hyvä kun erotti :|
mitähän se meinaa?

Vaikkapa, en mä tyttöäkään alulle laitettaessa bongannut ovista kun vissiin kerran :whistle:

huomisen puolella olis kp 18..
(mä aloin tänään miettimään miks mua ei jännitä :LOL: )
 
dindei mie tosin imetän vieläkin reilu 1v3kk esikoistani, mutta ekat menkat alko 1v1kk synnytyksestä ja oli tosi niukat ja sitten kierto seuraaviin menkkoihin olikin vajaat 50 päivää ja nyt sitten vasta kolmannet menkat synnytyksen jälkeen menossa ja nyt oli jo kierto sen normaalin 33 päivää =)
 
Ihanaa tai voiko sanoa ihanaa kun ajattelee menkkoja :LOL: mutta kuitenkin nyt on usko korkealla että päästään pian yrittämään kunnolla. Tai eihän yrittämisessä vika ole nytkään että saishan sitä ylläri vauvakin muuttaa mahaan :heart: Kuitenkin mukava kuulla että myös muilla on ollut samanlaisia kokemuksia ekoista menkoista :flower:

dada Itse kuvittelin aina että ímettäminen on vain että tissi suuhun ja homma pelittää :LOL: no ei ihan ollut. Mulla nimittäin nousi maito hyvin mutta jostain ihmeen tuntemattomasta syystä poika ei oikeen ikinä viihtynyt tissillä. Synnärillä sellanen muutenkin niin v*mäinen hoitaja sanoi ettei lasta saa pitää tissillä jos se alkaa itkemään tulee kuulemma traumoja :headwall: Noo kuulostihan se jo sillon oudolta mutta joissain synnytyksen jälkeisissä höyryissä uskoin sen ja syötin synnärillä pojalle korviketta. Muutenkin imetysneuvot olivat niin persiistä siellä että kotona päätin yrittää omin neuvoin. Elämäni haastavin projektihan tuo oli ja kun epäonnistumisia epäonnistumisten perään tuli reilu 2vkn jälkeen kaikista arvosteluista huolimatta päätin lopettaa imettämisen. No korvikkeilla on menty ja hyvin on kasvanut vähän reilu 9kg poika nököttää nytkin tuossa nojatuolissa :heart: Itse olen sitä mieltä ettei imetys ole aina se paras ratkasu koska jos ei ota tuulta purjeisiin niin turha mitään on tehdä itku silmässä ja hammas irvessä kasvaapi nuo korvikkeillakin yhtä rakkaiksi :flower: Kyllä silti meinaan tietysti yrittää toisen kanssa uudestaan mutta sama pätee että jos ei sitten millään ota onnistuakseni niin sitten syömme Nannaa..
Mites ollanko teillä kovin kiinnostuneita telkkarista? Itse en tykkää sitterissä nököttämisestä ja piirrettyjen katsomisesta mutta tosin pidän tv:tä useinkin päällä kun poika on lattialla ja toinen silmät suurina kattoisi vaikka jokikisen piirretyn minkä tuo ihmeellinen laite näyttäisi :LOL:
 
Moikka taas!
Voi tätä armotonta väsyä, mikä kummittelee täällä..Vois vain nukkua! Ja sitten kun malttais odotella varhaisultraa.. Raskausoireet vähissä muutoin, mutta niin oli esikostakin. Eli ei stressiä ainakaan vielä..

KS09, eikö kannattaisi odotella testailussa sinne lähemmäs kuukautisten alkua tms., ettei ole kauhea stressi koko ajan? :( Eihän tuossa vaiheessa vielä edes pitäisi mitään viivoja tulla, siis useinhan käsittääkseni joskus dpo12 alkaa vasta näkyä useillakin..?

Plussatuulia kovasti, seuraa odotellessa joulukuisiin=)
Teargas+ kirppu 5+2?
 
Mä en tajua. Tänään oli viimein lämmötkin pompsahtanut ylös. Voisko olla mmahdollista, että nää raskausoireet ja se haamuviiva oliskin ollut ovulaatiosta johtuvaa, se eilinen poksahdus joku munarakkulan puhkeaminen ja ov oliskin ollut vasta eilen?
En oikeesti enää ymmärrä mun kehoa yhtään :(
 
dindei: Meillä oltiin tuossa kuukauden päivät sitten tosi kiinnostuneita telkkarista, ja sillon pidinkin sitä kiinni aika paljon ja avasin vasta ku tyttö meni nukkuu.
olis halunnu vaan olla ja möllöttää telkun edessä :LOL:
Nyt saa tv olla päällä taustalla ilman, että tyttö sen kummemmin kiinnittää siihen huomiota.
Tosin nyt onki tullu uudet leikit sitten kuvioon, tuolla kävelytuolilla kun posottaa menemään, niin jahtaa koiraa ja repii tavaroita hyllystä :LOL: :D


Omaan napaan ei kummempia, ovista en sitten bongannut..viivat oli jo "melkein vahvoja" kunnes vetäs ihan haamuks joten.. en tiä oliko sitä :headwall:
Jos ei mulla ollut ovulaatiota, mitä nää menkkamaiset kolotukset 4 päivää on ollu?
taitais olla menossa jo kp 19.
 
ei vieläkään täti oo rytkäyttäny paikalle.Ihmetyttää.. hmps. kukass se mainitsikaan että jos menkat alkaisikin 10.4 ? voi olla. tai sitten ei. Luoja tää on ressaavaa!!

testejä tehny jo 5kpl puhtaita negoja. Eli ei beibiä tulossa ainakaan vielä. :kieh:
pittää vissii ostaa kaapit täyteen tikkuja ja heti ko menkat loppuu niin alakaa tikutteleen,ainaki löytyy sopivat päivät.

Miten niitä ovis tikkuja ootte sitte käyttäneet? eli jos tulee ne kuuluisat 2 viivaa niin pitääkö puuhin rynnätä samalla sekunnilla? :D
 
Moikka,

Nyt on piinailuviikon eka negatesti tehty :/

Viime kierto oli vain 25 pv, nyt kp26. Mutta uskon että tämä kierto on pidempi koska olin pongaavinani oviksen vasta kp 16-18, ja lapsia tehtiin ainoastaan kp 16 eli siitäkin on tosissaan vasta 11 päivää eli siis dpo 9-11 nyt, joten en vielä luovu toivosta :) Mulla tuli esikoisestakin dpo 13 vain haalea viiva ja se oli erittäin herkkä testi, tän päiväinen oli prisman pregnentstick.

Mutta se on kumma kun toi testi minkä tein on todella selkeä nega, ei siis edes viivan paikkaa, niin silti aikani sitä tuijoteltuani olin näkevinänni siinä haamun. Voiko oikeasti nähdä näkyjä kun oikein tosissaan haluaa:) :headwall:

Joku mietti kuinka usein pitäs harrastaa seksiä (en tosin tiedä miehen simppojen laadusta), niin meillä riitti esikoisesta yksi kerta kierrossa ja sen takia uskon että mieluummin yksi stressitön kerta kuin 10 stressikertaa! Koska silloinkin oli takana kiertooja joissa hommailtiin useamminkin.
 
huh, oon nyt muutamana päivänä juonut iltasin lasillisen punkkua, kun joku antoi vinkin, että se vois parantaa kiinnittymismahollisuuksia. Noh, ekana iltana ei juurikaan tuntunut, eilen nous päähän sen verta, että äidyin sitä ihan ääneen ihmettelemään ja tänään vasta nousikin! Pää on sellainen "sumea" olo on oksettava ja jonkin verran on kipeäkin pää. Uskaltaakohan sitä huomenna enää kokeilla, jos päivä päivältä pahenee tuo päähän nousu? Mistähän se voisi johtua? :D
 

Yhteistyössä