**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

KS09 :LOL: :hug: voi poloista!! Laimenna vaikka veellä? :snotty:
sitäpaite punkku on * yöks * tai riippuu ihan punkusta. Hm.. pitäskö sitteki itellä kokeilla??
|O mulla on todellakin tunne etten oo raskaana. Oireet ois olleet muutaki varmasti kuin ne järkyt vatsa vihlaisut, muttei oo mitään joten tuskin oon. :$

voiko oviksen aikana tuntua rintojen kihelmöintiä? :eek:

sitten, heitän hanskat tiskiin JOS mun menkat ei tule tässäkään kuussa!!! Sillon vissiin tässä lahopäässä pitäs viimestää hälytyskellot huutaa ja lujaa ja mennä lääkäriin.

argh.oottamista oottamisen perään PRKL.

:kieh: joo olipa taas vali valia.. anteeksi. ukolle ku yrittää puhua niin ei se oikein käsitä. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
riina82 Voihan se olla, että se plussa tulee vasta muutaman päivän kuluttua... Jos sulla ei ole hajua kierron pituudesta, ei sulla sillon liene hajua oviksestakaan :)
Ja kyllähän se tärpännyt on, nyt kun vaan roikkuis alkua pidemmälle kyydissä...

Löysin kaappia siivotessa vielä yhden herkän testin, enkä siis malttanut pitää näppejäni erossa siitä. Tulos oli haalean haalea haamu, mutta selvästi erilainen kuin viivanpaikka, sillä vaikka väriä oli vähän, sitä oli ja viiva oli paksu! JA toisaalta, eipä se voisi tuon enempää näillä päivillä vielä näyttääkää, nyt kun on dpo vasta 8. Ja minä typerä menin ja tein testin, joten nyt jos tämäkin vuotaa ulos, en voi uskotella itselleni enää yhtikäs mitään... pöh :(
aika inhottavasti sanottu,mutta: jospa juju onkin siinä? Kohtalo sormeilee meitä jokka LIIAN aikasten innostuu ja sitte pudotaanki alas ja lujaa? :hug: :'( mutta,toivotaan parasta!! JAKSUJA sinne.
 
dada juu tuo telkkarin katsominen on meillä niin kiinnostavaa että pitänee varmaan sulkea koko toosa poitsun hereilläolon ajaksi :D En halua lapsesta mitään sohvaperunaa jonka ainut viihde on tv. No nyt onkin kiva kun on ollut hyviä säitä niin on päässyt käpyttelemään ja päässytkin muutamasta kilosta mitä raskausaikana pääs kertymään (+20,5kg :kieh: ) Noo eiköhän se tästä kun muutoin olen ollut aika solakka. Meidänkin varmaan pitäs hankkia tuo kävelylaite ...

Tänään on ollut melkosta menkkamaista tunnetta koko päivän joten alan olla kyllä jo täysin vakuuttunut että jos ja kun siellä ei vauvaa ole ne menkat vihdoin ja viimein saattaa kunnolla alkaa jihii...

KS09 Olen myös kuullut teorian että lapsi kiinnittyisi paremmin jos juo paljon vettä, tiedä häntä mutta tämän kertoi minulle joskus ensimmäisillä käynneillä neuvolantäti :) Punkku teoriasta olen myös kuullut Toivottavasti auttavat :flower:
 
mulla on muuten tullu joku päähänpinttymä että jos raskaaksi tulen, niin sen on oltava tyttö!
en käsitä!! Saattaakuulostaa törkeältä, mutta vissiin haluaisin kaikkea vaaleanpunaista prinsessa hömppää. Tottakai poika on samanlailla tervetullut,mutta jossain takaraivossa jyskyttää ajatus "äidistä ja tyttärestä" :LOL: :eek: :ashamed: |O nojoo.. ei tästä sen enempää. ukkoki katsoi jo kieroon ku sille selevitin tämän asian. Varmaan teki pietätte pöpinä :LOL: :headwall: :D
 
Halukkaita päivittäjiä??

Mun taitaa olla aika siirtyä taustalle... Eihän tämäkään kierto ole vielä täysin menetetty, mutta tänään r-testi oli nega ja mieli on maassa, raskausoireita on edelleen, joten uskon tämänkin olevan menetetty tapaus... :'( yk vatsa 8 mutta yritystä kuitenkin reipas vuosi takana, ja se alkaa jo tuntumaan tällaisessa stressiperseessä... Jos sitä heittäytyisi "tuulten vietäväksi" ja antaisi tulevaisuuden tuoda tullessaan mitä tuo... Eli siis päivittäjän paikka on vapaana! Ja mut voi siirtää taustailemaan.
Käyn kuitenkin kurkkimassa teitä ja kertomassa jos omalla kohdalla tapahtuu jotakin ihmeellistä ja kummalista joko raskautumisen, hoitojen yms. kohdalla...

Nii, ja uuden päivityksen saa helpoiten, kun alottaa kokonaan uuden, vaihtaa VOL:n 21:ksi ja kopioi etusivulta listan...
 
ei näytä munkaan raskaustesti mitään muuta ku negaa.. ja kummako menkkoja ei kuulu :/ niin säännölliset on yleensä! harmi ku KS09 lopetat päivittämisen :( toivottavasti sunki tilanteeseen tulee joku selko! :/ älä masennu kuitenkaan :) kyllä sieltä se ihme vielä tulla tupsahtaa!
 
Ohhoh! Enpäs nyt kauaa ehtinyt tätä palstaa lueskella. Siirryn tästä tonne odottajien puolelle. Jätin pillerit pois maaliskuun alkupuoliskolla, jolloin menkat alko pillerien jälkeen 10.3. 9.4, eli perjantaina teinkin sitten jo positiivisen testin =) LA olis nyt sitten 15.12.2010

Ihmettelen itsekin, miten tää näin äkkiä taas kävi (esikoinen tärppäs tokasta kierrosta)... Tsemppiä teille muille! Toivottavasti pääsette tekin pian plussanneiden joukkoon! :hug:
 
Onnittelut neidolle!

KS09, oot ollut hyvä päivittäjä!

Täällä kierto lähestyy loppuaan (kp 27/29), eilen jo hätäpäissäni tein raskaustestin, joka näytti negaa. Dpo 6 tienoilla oli ristiselässä särkyä ja lorahtelevaa valkovuotoa, mutta sen jälkeen ei mitään poikkeavaa. Nyt alkaa lähestyä menkkamaiset tuntemukset ja mielialat, pettymystä (=tätiä) pahasti odottelen.
 
dindei: mulle tuli odotusaikana ihan kiitettävästi painoa kans, 16kg :ashamed:
Vielä nolompaa, että niistä iso osa jäi synnärille, osa lähti aikasin pois ja 2vk tytön syntymästä oli jo 12kg tipotiessään..ei siinä muuten mitään, mutta niitä loppui ei sit lähteny olekkaan vaan pari tullut lisää :LOL: mä oon innostunu leipomaan :kieh: :LOL:


KS09 Harmi kun lopettelet päivityksen :hug:

Omaa napaa: Mulla on ollu tänään aivan järkyttävä olo.. tai itseasiassa eilen illalla alko semmonen jäytävä migreenin alku ja tänään sitte jatku ja pönttöönki piti käyä tutustuu ennen ihmisten ilmoille lähtöä. Sit on vellonu koko päivän enemmän tai vähemmän.. Migreeniä mulla on kyllä jonkun verran ollutkin, mutta tää olo... :x
Vatsataudissa, luulosairas, raskaana tai hormonit jyllää..tiiä siitä mut toiveita ei tosiaankaan ole kun kerettiin itse asiaan vaan kerran tässä mahollisen oviksen ajankohdan tienoolla, ja se ei ennenkään oo kerta laakista natsannu :kieh: :(
ja mun ei ees pitäny pettyä....... :ashamed: :|

tänään on kp21/n.32... PAH! |O
 
KS09 voimia sulle! :hug:

MT79 toivottavasti ne menkat ei kuitenkaan alkaisi!

On: ovulaatio on ollut luultavasti alkuviikosta, varma oviksen ajankohdasta en kuitenkaan ole. Tänään paperiin tuli vähän verta :eek: Mietin heti että onko mulla a)hormonihäiriö b)ovis vai c) kiinnittyminen kyseessä. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta :|

Kamalaa taas tämä siitepölyaika näin allergikolle, onhan sen ihanaa että kesä lähestyy mutta ulkona lenkkeillessä silmät ja nenä vuotaa... Käytiin tänään oikeen koko perheen voimin ulkona, esikoinen polki pyörällä ja me vanhemmat juostiin perässä :) Tulee aina niin hyvä mieli noista yhteisistä hetkistä..
 
tyylipuhdas nega tehty juuri äsken. En tiiä kui palio se arvo noissa prisman liuskoissa on ku ei koko paketisa tai ees ohjeessa mainita.. HARMI! :headwall: jos ei tässäkään kuussa tule menkkoja, on mahdollista että mun kropassa on todellakin jotain häikkää ja pahasti! ei voi olla normaalia että 2kk peräkkäin jää menkat tulematta,ei ainakaan minun ropassa. PRKl.

onnea plussanneet, ja +++++ pyrähdyksiä muille.

ja KS09 :hug: kiitos ajasta kanssamme! toivottavasti jossain täällä vielä törmätään! hyviä jaksuja, ja vointeja. ja toivotaan että se sieltä tulis vielä joskus se pikkanen.
Tulehan sitten ilmoittelemaan tänne jos jotain äksöniä on. :wave: :'( :flower: :xmas:
 
Kiitos ihanaiset :heart: Enkä mä nyt kokonaan ole katoamassa, kyllä mä täältä tein kuulumisia kurkin, ja päivitänkin siihen saakka, kunnes joku kelpuuttaa tän homman :)
Sen verta tiedän, ettei tule meille ainakaan jouluvauvaa. Tänään alkoi hillittömät vatsakivut ja paineen tunne, joten jouduin käymään päivystyksessä. Katsoivat siellä raskaustestin ja negahan se oli, joten eiköhän tämä ole tällä erää menetetty. Kurjinta oli, kun lääkäri (ei erikois) luuli masussa ensin olevan vauva, kovasti ihmetteli, oliko r-testi tosiaan negatiivinen, mutta kun omin silmin näki, totesi "möykyn" olevan kenties jonkun sortin kysta. Ja tämä "kysta" sijaisti kohdun suulla, eli ei se ihme, ettei raskaus onnistu, jos kerta suulla on tuollainen "tulppa". Mä vaan kerkesin jo innostua, mutta tälläkin kertaa turhaan :(
Nyt mä siis vaan ihmettelen täällä, koska vuoto mahtaa alkaa ja käyn sitten teitä kiinnostuneita aina infoamassa missä mennään :)
 
Voimia Kristen sulle! Jotenkin on pakko tarttua tuohon sun ajatukseen, ettei jouluvauvaa tulekaan. Itselläkin alkoi tänään menkat, joten viimeinen toivo jouluvauvasta tyrehtyi. Ei kai noilla kuukausilla niin väliä, mut toi on jotenkin ratkaisevan tuntuinen raja, siis ettei saakaan lasta tänä vuonna. Toivottavasti meillä kaikilla tärppää niin, että synnytetään sitten 2011 (tosi kaukaiselta tuo tuntuu :(

muoks* siis jos oletetaan ja toivotaan, että vauvat täysiaikaisina syntyvät
 
Unohtui ihan, onnea neito84 :flower:
riina Jep, jotenkin toi vuodenvaihde tuntui joltakin rajalta. Nyt Lasten ikäero vaan jatkaa kasvamistaan ja kokoajan huonompaan suuntaan :( halit ja tsempit sinulle uutta kiertoa kohden!
 
Kristen eipä tännekään taisa jouluvauvvaa tulla :/ häätyy vissiin jo tajuta se.
Tein nimittäin nyt just äsken aamupisulista testin, joka oli yllättäen nega.


vauvoista eilen katsoin mieheni puhelimesta ihania videoita meidän esikosta ku se oli IHAN PIKKANEN!! en ees muistanu niiden olemassa oloa, mutta mies sitte näytti mulle ne.
lutunen se oli. pikkunen pallero. niin sulonen,niin ruttunen, NIIN pieni ja IHANA :heart:
tekkee ihan kipiää ku haluisin JUSTIISA nyt samanlaisen pikkusen vauvelin. mutta ei, niin ei sitten saata** :kieh: alakaa jo oikeasti potuttaan.

seukissa kierrossa kumminki ajattelin tikutella. Jos onnais sitten. hermo menee..
mutta, jotain positiivistä, jopa täälä pohojosesa oli eilen ihanan lämmin, ja toivottavasti on tänäänkin aurinkoinen päivä! :)

 
Onnea täältäkin neidolle :flower: :flower:

täällä alkaa pikkuhiljaa menkat helpottamaan ja viimesiä vetelemään =) en ymmärrä miten voi jännittää niin paljon tää kierto, että käyköhän tärppi vai ei :D pitäis vaan yrittää olla ajattelematta ja ainakin olla ressoomatta, mutta helpommin sanottu ku tehty ...

itsekkin kuulun niihin jotka onnistu hankkimaan kunnon rasvavarastot ympärilleen esikoisen raskausaikana +20kg :ashamed: :LOL: mutta onneks niistä sitten viimein pääs eroonkin, ja nyt tän aamun vaa'alla käynnin mukaan on jo -3kg esikoisen lähtöpainoon =)

ihanaa ku viimein kevät tulee, täällä on nii aurinkoinen keli ku vaan voi olla =) on itelläänkin paljon pirteempi olo =)
 
Mua kanssa huolestuttaa että lasten ikäerosta tulee kovinkin suuri, meillä siis tyttö jo 2 ja puoli vuotta. Jotenkin olen aina ajatellu että haluan lapset pienellä ikäerolla. Mikä on dpo? Olen tässä lueskellessa ihmetellyt.

Täällä meneillään kiertopäivä 27/31. On ollut olevinaan kaikenlaisia oireita, kuvotusta, närästystä ja vatsan nipistelyä. Mutta mikäli oikein muistan niin ei mulla ollut esikoisenkaan kohdalla mitää tuntemuksia koko ekana raskauskuukautena, olin päinvastoin unohtanut koko raskauden mahdollisuuden kun vaihdoin juuri työpaikkaa ja olin ihan yllättynyt kun olinkin sit raskaana =)
 
Moi taas täältä taustalta! :)

Oli pakko kommentoida, meillä on ihan tietoinen valinta tämä lasten ikäero jota nyt tulisi 2v.3-4kk. En mitenkään olisi jaksanut kahden ihan pienen kanssa, koska meillä ei ole tukiverkkoja, isovanhempia tai ketään apuna. Mulla oli myös niin vaikea raskaus ekasta, etten voinut ottaa sitä riskiä, että makaan petipotilaana ja mies hoitaa lapsen kokonaan. Siksi yrityskin aloitettiin vasta nyt edelliskierrossa. Mulle ei olisi ollut katastrofi edes 3 vuoden ikäerokaan, toinenhan osais jo odottaa vuoroaan, osallistua vauvan hoitoon ym. ja kyllä niistä leikkiseuraa olis toisilleen varsinkin kun ikää tulee lisää. Mun on kauheen vaikea ymmärtää, miten joku 2v. ikäero on jonkun mielestä liikaa lapsille, kun itsellä se oli minimi :)
No, erilaisia ollaan..
Toivottavasti plussia nyt satais jännäilijöille. Ikävää Kristen, että sulla paljastui tuollainen juttu. Ilmankos oli ongelmia raskautumisasiassa. Mutta hyvä kun selvisi.
Kevätaurinkoa! :heart:
Teargas ja kirppu 5+6
 
meillä ikäeroks ollaan aateltu just tuota 2vuotta, sen takia nyt vasta 1.varsinainen yrityskerta meneillään =) eikä mikään katastrofi ole jos tulee enemmänkin ikäeroa mutta alle 2-vuotta ei mielellään oltais haluttu. Vaikka meillä taas tukiverkko on aivan mahtava, mutta esim esikoinenkaan ei ole vielä ollut yhtään yötä poissa kotonta, vaikka kovasti mummit ois halunnut :LOL:
 
dada leipomisesta sen verti että mäkin oon taas kerran kovasti alkanut leipomaan. Nään jo sieluni silmin pienet sormet taikinakulhossa :LOL: eli siis tuskin maltan odottaa että tuo pieni alkaa osallistumaan omalla tyylillänsä leipomiseen. Onhan se nyt ihanaa olla pullan hajuinen äiti :heart:

Tosta "tukiverkosta" sen verran että meillä ei ole kyllä minkäänlaista tukiverkostoa ja oikeestaan olen itse sen ikäinen että suurin osa ystäväpiiristäni keskittyy uran luomiseen sekä juhlimiseen eikä niinkään pesän perustamiseen. Pojan synnyttyä en ole kertaakaan ollut kahdestaan mieheni kanssa missään eikä meillä juurikaan ole minkäänmoista hoitopaikkaa pojalle jos jonnekkin suunniteltaisiin. Toisaalta en ole kokenut sitä mitenkään raskaaksi ja kovasti touhutaan toista. En tällä nyt mitenkään tarkoita että joku olisi jotenkin huonompi tai jtn. mutta uskon kyllä että pienemmälläkin ikäerolla jaksaa yhtä hyvin kuin suuremmalla. Tietysti jos raskaus on ollut vaikea tai sen jälkeen on ollut koliikkia yms ymmärrän täysin ettei heti tahdo toista perään mutta kyllä uskon silti että ne samat vaikeudet/ ihanuudet on lasten kanssa oli ikäero sitten 9kk taikka -4v

Ihanan kaunis päivä ollut tänään. Kevättä rinnassa :flower:
 
dindei samat ajatukset täälläkin tuossa, ettei olla koettu sitä mitenkään rankkana vaikkei varsinaista kahden keskistä aikaa olekkaan =) me saadaan tarpeeksi aikaa illalla kun lapsi käy nukkumaan :heart: eikä ole tarvetta päästä tietyin väliajoin "tuulettumaan :LOL:

meillä on esikoinen ollut älyttömän helppo tapaus, mummikii monesti sanonu leikillään ettei tiedetä lapsen hoidosta mitään kun niin kiltti lapsi on ollut :D ja raskausaikakin sujui melkeimpä täydellisesti. Mutta synnytys oli jotain niin hirveetä ja sairaalan henkilökunnan käytös.. Eihän se paha asia olisi ollut jos vaikka raskaaksi olisinkin tullut jo aikaisemmin ja olisi tullut pieni ikäero, mutta jotenkin vain haluan että esikoinenkin edes vähän ymmärtäisi tulevaa sitten kun sisarus olisi tulossa eikä olisi itse vielä ihan "vauva" =) mutta nämä on taas niitä asioita että toisille sopii toinen ja toisille taas toinen, ei voi eikä ole tarvettakaan kiistellä =) itse minulla on 6-vuotta ikäeroa isoveljeeni mutta ollaan todella läheisiä keskenään ja aina touhuttu yhdessä, kun taas monilla tutuillani on hyvinkin etäiset välit vaikka ikäeroa onkin paljon vähemmän ..
 
maria Juu näinhän se on. Jotkut vanhemmat kokevat että vähän väliä täytyy päästä tuulettumaan muttei sekään väärin ole jos se tuntuu heistä hyvältä. Ei tietysti mikään joka viikonloppu ulkona juokseminen ole enään hyvän maun määrissä mutta kohtuudella. Itse olen mielestäni elämässä sen verran jo mennyt ettei se tunnu enään houkuttelevalta kun on tuonlainen pieni tuhiseva jonka seura ei ole viellä päässyt kyllästyttämään :LOL: :LOL:
Ja totta on myös se että niin paljon kuin on ihmisiä on myös tapoja/tottumuksia/ mielipiteitä eikä siis missään vaiheessa ollut tarkoitus väittää omaa "pienen ikäeron" suunnitelmaa ainoaksi oikeaksi. Pohdin vaan sitä että uskon että myös isommalla ikäerolla tehdyt lapset voivat ja varmasti saavatkin äidin välillä kaipaamaan lomaa :LOL:


Toivotaan että moni meistä pääsisi jo kohta odotuspuolelle ellei tehdä kaikki joukko ryntäystä.. :D
 
Moikka!

Saisinkohan liittyä mukavanoloiseen joukkoonne? Olen tuolla taustalla hieman lueskellut tätä ketjua ja mieli tekee nyt hypätä mukaan :) Esikoinen on nyt 1v3kk ja kovasti olisi ihana päästä yrittämään sitä kakkosta. Meillä on vaan tuo mies vielä vähän viileä tätä projektia kohtaan, mutta toivoa olisi saada hänetkin lämpenemään. Eli vielä meillä ei varsinaista yritystä ole, mutta toivottavasti kesän kynnyksellä päästäisiin tositoimiin!

Esikoinen sai aikanaan alkunsa tosi helpolla, 2. yk:sta. Silloin tosin jouduin lämmittämään miestä ajatukseen vuoden verran. Menkat mulla alkoi ekan kerran pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja ne on tulleetkin tosi säännöllisesti koko ajan sen jälkeen. Ihmettelin noin nopeaa alkamista, koska kuitenkin imetin tuonne 14kk saakka. Nyt tässä kierrossa olenkin ihan huvikseni tikutellut ovista, kun jäi iso pino testejä esikoisen yrityksestä. Tänään oli viivat aika vahvat, että varmaankin on ovis aika käsillä. Harmittaa vaan, että yritys ei ole käynnissä ja mieskin on koko viikon työmatkalla. Mutta ihan kiva fiilis silti, kun kroppa toimii suht normaalisti. Mä muuten olen kaikkien testien suurkuluttaja :LOL:

Sellaisia mietteitä täällä :)
 

Yhteistyössä