**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

Moi. Mut voi siirtää pois tästä ketjusta taustalle tai vaikka kokonaan pois ketjusta. Lopullinen tuomio tuli: astenoteratozoospermia... liikkuvien siittiöiden osuus merkittävästi alentunut, samoin normaalimuotoisia siittiöitä oli vähän :( hedelmöityskyky merkittävästi alentunut. Isku vasten kasvoja, ja hyvästi suurperhetoiveet..
Jatkoja kuitenkin muille, ja tärppionnea!
 
Elinah84: Voi että! :hug: :hug: Mutta älä sentään luovu toivosta! Jos olet iältäsi vuosimallia 84 niinkuin nimi merkkisi antaa ymmärtää niin sinulla on vielä n. 20 vuotta aikaa "tehdä" lapsia, jos ette muuten saa lasta alulle niin eikö tuollaisessa tilanteessa keinohedelmöitys ole kuitenkin ihan mahdollinen? ja niissähän voi saada alulle parikin pikkuvauvaa kerralla tai vaikka kolme:) Eli pari kertaa kun käytte koeputkilla niin avot kasassa voi olla jo suurperhe, tai ainakin varmasti se pikkukakkonen! Ja sitten voitte miettiä adoptiota ja sijaisperheenä toimimista.
Adoptiokaan ei ole edes sallittua alle 25 vuotiaille joten siinäkn asiassa olisit ajoissa liikkeellä.
En halua millläänlailla väheksyä tilannettanne ja sen aiheuttamaa ahdistusta ja uskon että aktiivinen kuumeilu olisi varmasti teidn tilanteessa ikävää, jos on odotettavissa pitkä yritys aika.

Pystyykö niitä miehen simppoja "parantamaan"? Kun periaatteessahan puhutaan sinkistä ja foolihaposta yms. ravintolisistä, vai onko se ihan eri asia pikkusen parantaa niiden laatua kuin saada niitä tuosta "astenoteratozoospermia":sta parantumaan?

Kristen: Minä en ikävä kyllä pysty ottamaan päivittäjän pestiä koska mulla meinaa mennä kuumeilu muutenkin aivan yli ja varmasti jos olisin päivittäjä niin saisin hermoromahduksen :headwall: :ashamed: Ymmärrän siksi täysin miksi haluaisit jonkun ottavan pestin vastaan :hug:

ON: Menkat jatkuu....
 
Elinah Tosiaan, inan pointti oli hyvä noista hoidoista. Tuolla tuloksella pääsette varmasti inseminaatioon tai koeputkihedelmöitykseen, ja koska tuossa koeputki vaihtoehdossa siittiöt ruiskutetaan suoraan munasoluun, sillä hitaudella / nopeudella ei ole mitään väliä, ja yleensä tuollaisissa se siittiö pestään, eli niistä monista valitaan vain parhaat yksilöt. Eli toivoa on vielä monenlaista! Nyt vaan reippaasti yhteyttä kunnan lapsettomuuspolille, niin asiat lähtevät etenemään!
 
Elinah:lle iso :hug:

Täällä jännitetään tuleeko täti, kp 30/29-34 meneillään ja vähän alavatsassa menkkamaisia tuntemuksia. Ihan törkeä päänsärky ollut pari päivää. Myös pahantuulisuutta ilmassa. Rintoja on vähän kihelmöinyt, mutta ei samanlaista pakotusta kuin esikoisen odotuksen alussa. Ei siis mitään raskauteen viittaavaa ja testikin näytti negaa. Palaillaan!
 
Moi! Täällä on nyt aloitettu pikkukakkosen yritys ja ois mukavaa liittyä tänne mukaan keskusteluihin. =) Esikois tyttö syntynyt 06/2009. Minipillerit jätin pari päivää sitte pois, ja nyt ilmeisesti odottelen menkkojen alkua (joita ei synnytyksen jälkeen oo vielä ollu).
 
tervetuloa uusille! :flower:
onnea plussanneet :heart:
ja osanottoni kovia kokeneille :hug: :'(

?"#¤%!//!I()((#/#"@" <-- kiroilua! hermo meinaa tosissaan palaa.
Omituiset mahakivut jatkuneet nyt muutaman päivän. Tänään vatsakivut kärjistyivät siihen että piti koulusta pois lähteä, tuli ihan huono olokin! en oo koskaan kävelly 3km 20 minutissa kotia. nyt kävelin, ja se oli tuskaa. Halusin mahd.nopeasti sänkyyn kipuineni ja pahoine oloineni.
ja kipu ei siis ole menkkamaista vaan tavalliseen mahakipuun verrattavaa "kovempaa" kipua. Nyt se on hieman hellittäny, ja navan taakse pistelly muutamina päivinä.
Niin ja eilen illalla suihkussa kun istuin siinä pesujakkaralla tuntu semmonen "poks" ala vatsassa, tänään on kans muutamaan otteeseen tuntunut semmosia. outoa :whistle: tai oikeestaan muljahduksia/nykimisiä.

menkkoja ei kuulu eikä näy. 21 pv ne on myöhässä 2kk. Joten olen päättänyt etten ennen sitä testaa. :D ja mullahan vissiin oli se myöhänen ovulaatio sillon 27 pv. en tiiä saattaa kuulostaa hullulta mutta mulla on vissiin tosissaan kierrot heittäny härän pyllyä?! :headwall: |O


nyt koisimaan, jotta jaksaa huomenna uurastella koulussa.
 
Elinah :hug:

Omalle vauvakuumeelle ei tee kyllä hyvää, kun tänään kaveripiiristä kaksi ihmistä kertoi odotuksesta. Tosi onnellinen heidän puolestaan olen, mutta itse kaipaan niin paljon vauvaa, että jotenkin tuntuu nämä menkat tänään entistä kurjemmilta. No pitäs kai olla iloinen, että ylipäätään on menkat, mutta kun tuntuu, ettei tässä kierrossa (kierto 51 päivää ) ovulaatiota edes tapahtunut.

Jos jollakin on tietoa, niin olisin iloinen kokemuksista, kuinkahan paljon maidon erittyminen vaikuttaa raskautumiseen? Itsellä imetyksen lopettamisesta kohta kaks kuukautta ja maitoa vielä puristaessa tulee, toisesta tissistä enempi. Lienee normaalia..?

Plussaonnea kaikille!
 
Ja Waaka, anteeksi kun olen niin laiska etsimään sun aiempia kommentteja aiheesta, mutta onko sulla jotain mahdollista syytä kiertojen heittämiseen? Itsellä ainakin on aina ollut pitkiä kiertoja, joihin ei syytä ole tiedetty/etsitty. Ja ilmeisesti nyt raskaus/synnytyskään ei auttanu asiaan, tai sitten imetys vaikuttaa vielä. Mut kun testailet, jospa ja toivottavasti syy löytyy sieltä!

Saiko tästä selvää :)
 
Mulla on hetken ollut ihan semmoinen olo, että tärppi olisi käynyt.. joko mä olen oikeassa tai todella väärässä. :eek: :D
Viime lauantaina alko pari päivää kestävä kestokrapula jota on seurannut sit yhtä sun toista oiretta,
kestävimpänä ja sellaisena jonka huomaa aivan väkisinkin on tää kohdun kohdalta juiliminen.
Tänään aiemmin juili myös vasemman (eli mun ainoan ) munasarjankin kohdilta.
Mä en ole ikinä saanut oikein ovistestiin minkäänlaista selkeää plussaa, muulloin kuin raskaana ollessani;
Tänään tein ovistestin ja siihen pärähti kontrolliviivaa tummempi ja paksumpi viiva.
Siitä voisi siis päätellä mulla olevan joko ovulaatio nyt kp24 lähitienoolla tai vaihtoehtoisesti se raskaus..tai jokin hormonihäiriö.. mistähän sitä pitäis sitten tunnistaa mikä?
kauhean omanapainen purkautuminen, sori siitä :ashamed:
Mua vaan_jännittää_ :D

:D



****muoks muoks****
10IU raskaustesti ei kyllä näytä ainakaan sen kummempia ku viivanpaikan :(
Ehkä mä vaan luulin..tai luulen.
 
Voimia Elinah84.

Täällä päästiin/jouduttiin sit uudelle kierrolle. Eli nyt kiertopäivä 2/29. Aina ennen on tosiaan kierto ollut todella säännöllinen ja menkat alkaneet melkeen kellontarkasti. Pillereiden poisjättäminen venytti kierron parhaimmillaan 35 päivään, nyt näyttää vähitellen kierto kierrolta palaavan normaaliin. Eikun uutta yritystä putkeen.
 
Heipä hei..

olen 82 syntyny naikkonen jolla on 04 syntyny pojan kloppi ja mies. toista ollaan nyt haaveiltu parisen vuotta ja yrityksiä on siis takan niin kauan jo.. ilman tulosta. :( Nyt on menos kp 18/29,30 ja mitäs noit yrityskertoja tulee 28? välillä masentaa todellapaljon kun kk alkaa.. Nyt olen kuitenkin aloittanu aikuislukion ja talon remontin eli kai se sit nyt pamahtaa.. toivos on hyvä elää..
 
tervetuloa kaikille uusille :flower:

Dada Toivottavasti tulisi jo heti plussa.. Mulla on sama juttu ollu noilla ovistikuilla ja ensimmäinen ovistesti mikä näytti mitään oli jo sillon kun olin raskaana. Peukut pystyssä täällä..

riina82 tiedän niin tunteen kun ystäväpiirissä muut raskautuu ja itse kovasti toivoisi vauvaa. Itselläni oli esikoisen aikoihin sama mutta nyt tuntuu taas että muilla tärppää heti mutta itse joutuu vielläkin odottelemaan tuleeko kuukautiset edes vaiko ei. No ehkä mekin aikanamme.. :flower:


Mua nyt kummastuttaa meinaako ne menkat nyt tulla ja onko nyt yritys turhaa ?! Munasarjoja naputtelee että kai ne on käynnistelmässä pikkuhiljaa mutta jos viellä kesäkuussa ei olla raskaana eikä menkkoja näy meen läähkärille vaatimaan jotkut hormooni napit että kroppa lähtis toimimaan. Mulla on nimittäin niin kauhea vauvakuume että tahtoisin edes kunnolla päästä yrittämään ja onhan noita menkkojakin jo ikävä kun 1,5v ei ole ollut (jos siis jälkivuotoa ei lasketa)..
 
Tervetuloa uudet ja :hug: kurjia kokeneille ja tädin yllättämille.
Pitkiä hermoja sitten kaikille jännääjille :D

Täällä sellanen tilanne, että nyt vaan odotetaan menkkojen alkua. Ilm. kysta on ilm. estänyt raskautumisen, tai jos on ilmaantunut vasta ovulaation jälkeen niin, että munasolu olisi hedelmöittynyt, on estänyt sen pääsyn kohtuun.
Limakalvot kuitenkin olivat 12mm, eli aikas pakust näillä kiertopäville, sillä viimeksi 70 kp:n kierrosa 10mm oli tuolla 60 kp:n kodalla.
Hieman pelottaa, jos raskaus on onnistunut, mutta jäänyt munajohtimeen. Eli menkkoja todella odotellessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja riina82:
Ja Waaka, anteeksi kun olen niin laiska etsimään sun aiempia kommentteja aiheesta, mutta onko sulla jotain mahdollista syytä kiertojen heittämiseen? Itsellä ainakin on aina ollut pitkiä kiertoja, joihin ei syytä ole tiedetty/etsitty. Ja ilmeisesti nyt raskaus/synnytyskään ei auttanu asiaan, tai sitten imetys vaikuttaa vielä. Mut kun testailet, jospa ja toivottavasti syy löytyy sieltä!

Saiko tästä selvää :)

ei mitään tietoa miksi näin ois venähtäny!!! Mulla ei oo tosissaankaan KOSKAAN ollu näin pitkää väliä. Viimiset menkat alkoivat 21.2, viimekuussa niitä ei tullut ollenkaan ja en tiiä oonko kuvitellu oviksen 27-28.3 koska oltiin niisä peiton heilutus hommissa, ja sitte seukki aamusta iltaan tuntu semmonen ihmeellinen "pistely/jomotus/tykytys" oikeassa nivusessa. ja mulla just noina päivinä tuli semmosta ovisliman tyyppistä. raskaustestejä oon tehny jo ja kaikki negoja. Niihin en todellakaan tuhlaa rajoja ennen 21 päivää, jos sittenkin nega, testaan vielä kuun viimeinen päivä. Sen jälkeen varaan ajan jonnekki missä kaivetaan syyt seleville.
Alan olla jo huolissani. :headwall: :'( ja mä en käsitä näitä mahakipuja mitä ajoittain on! Tänään ja eilen kutisi nännit IHAN valtavasti. :ashamed:
 
waaka, kannattaisi ehkä ainakin soittaa ja kysäistä terveydenhoitajalta/lääkäriltä asiasta?

riina, mun käsityksen mukaan tuo kuvaamasi maidon tulo on ihan normaalia. Mutta en tiedä miten vaikuttaa raskautumiseen.

Omaan napaan: Täällä kp 33/29-34. Jos ei menkat ala sunnuntaihin mennessä, niin sitten testaan uudemman kerran, tähän mennessä on näyttänyt negaa.
 
Mjoo..mulla taisi sitten olla kuitenkin vaan Ovulaatio koska nyt ovistestit haamua.
Mä en tajuu mitä hittoo noi raskaustestit näytti :kieh:
No, mutta menipä se oviskin sitten hukkaan, joten ens kierrossa uusiks..
mun laskujen mukaan mulla tosin tulee olemaan joku nelkyt (tai yli ) päivänen kierto :|
Sitä sitten ootellessa..



(Mun piti vaan antaa tulla kun on tullakseen, enempää miettimättä :ashamed: :( )
 
Ajatuksen purkua... Ei se ole kiva näitä omassakaan päässä pyöritellä, joten puranpa nyt tähän "omaan" pinoon...

Jos lasketaan ovulaatio viime viikon torstaille, eli tänään oli dpo 9.
Olen koko viikon ravannut terveyskeskuksessa ja päivystyksessä ihmeellisten ja ajoittain kovien alavatsakipujen ja kovan paineentunteen vuoksi. Ultrassa ei näkynyt kuin kysta, jota epäilivät kipujen aiheuttajaksi. Lisäksi keskiviikkona limakalvot olivat 12mm paksut.
milloin ne ovat oikeasti paksut?.
Kipu jatkuu edelleen ja nykyään vihlaisee silloin tällöin myös tuonne häpyluun seutuville. Rinnat ovat nyt muutaman päivän olleet todella arat, tai lähinnä nännit. Niin kosketus arat, että ajoittain tekee tuskaa laittaa edes liivejä päälle. Vaikka rinnat ovat aristaneet, en muista tällaista nänniherkkyyttä olleen, kuin esikoisen alkuraskaudessa.Lisäksi nännipihoihin on tullut sellaisia "näppylöitä", liekö jotakin hormooni pallukoita? Pääkipua, pahoinvointia, väsymystä yms. Voisin siis hyvin kuvitella olevani raskaana.
MUTTA
toissapäivänä, oletettuna dpo7, illalla alkoi vuoto. Vuoto oli hyvin pientä, eikä kestänyt kovin kauaa. siteen jouduin kuitenkin laittamaan. Vuoto oli enemmänkin valkkariin sekoittunutta verta, kuin varsinaista kuukautisvuotoa, mutta kuitenkin punertavaa ( ei rusehtavaa), ja sen verta paljon, että ajattelin vuodon alkavan viimeistään aamulla kunnolla.
Tuo vuoto hävisi sen illan aikana, ja seuraavana päivänä en vuotanut yhtään. Ajattelin, että vuoto voisi johtua vatsan painelusta, sillä torstaina jouduin taas käymään tk:ssa tutkituttamassa tilannetta, ja lääkäri toki paineli kovastikin mahaa, ylhäältä ja alhaalta.
Nyt sitten tänään aamupäivällä vuoto kuitenkin taas alkoi. Hyvin hyvin vähäisenä, enemmänkin hivenen punertavana valkkarina. Tuota on nyt jatkunut tämän päivän; vaaleanpunaista valkkaria, jota tulee hyvin harvakseltaan, ja jossa silloin tällöin esiintyy pieniä ohuita veriviiruja.
lämmöt ovat edelleen korkealla, kn elää omaa elämäänsä, välillä kova, välillä pehmeä. Tuolloin dpo7 aamulla lämmöt olivat laskeneet, mutta nousivat sitten.

Voisiko tuo vuoto johtua esim. puhjenneesta kystasta? Vai raottavatko hanat sulkujaan ennen kuin aukeavat kunnolla?
 
*VAROITUS* Nyt tulee vaan omaan napaan... :LOL:
Löysin jokuaika sitten kaapista läjän "vanhoja" ovistikkuja ja tietty päätin koklata mitä sellanen näyttäs. No eipä se näyttänyt muuta kuin yhden viivan. 2pv sitten päätin taas kokeilla että näyttäskö mitään niin tikkuun pärähti 2 yhtä tummaa viivaa :eek: No tietysti sitten peittoa heiluteltiin ja nyt toiveissa entä jos sittenkin "jo" nyt ovuloin ja vauva voisi saada alkunsa. Tietysti sen jälkeen on ollut mitä kummallisempia jomotuksia. Tietysti sitä kuvittelee olevansa heti raskaana mutta saahan nähdä. Jotenkin tiedän etten näin pian ensimmäisten menkkojen startattua voi ollakkaan jos nyt seuraavia edes tulee ja niin no aika näyttää mitä tässä tapahtuu... :ashamed:
 
Jessica ja dada, on kyllä ärsyttävää kun kierto heittelee, eikä tiedä missä vaiheessa kiertoa mennään. Tulkaahan päivittämään tilanteet sitten kun selkiää!

Huomenna on menkat viikon myöhässä keskimääräiseen 28-29 päivän kiertoon nähden. Mutta välillä on ollut 34 päivän kiertojakin, joten en vielä tuuleta. Pari päivää sitten raskaustesti näytti negaa ja tänään kokeilin kaapissa olleella ovistestillä aamupissasta, nega sekin. Mutta jollei tässä muutaman päivän sisään menkat ala, niin lampsin ostamaan apteekista kunnon testin. Oireita ei oo mitään ravisuttavia, mutta ihan kuin vähän rintoja kihelmöisi...
 
Heippa muruset PITKÄSTÄ aikaan!

No niin, mies on palanut kotiin ja viimein alkoi menkat km:n jälkeen joten minulle voisi merkitä listaan seuraavat tiedot:

toive81............yk 7.........................KP 1/28-30

Koitan hiukan aktivoitua nyt palstalaisena, mutta on niin eri olla kotona kuin tuolla Ruotsissa :D Siellä kun ei ollut iltaisin muuta kuin istua koneella ja täällä kotisuomessa asumme omakotitalossa jossa iso tontti ja vanha talokin niin puuhaa riittää ja ei vaan jaksa enää tulla koneelle yhtä usein. Koitan kuitenkin pysyä kärryillä :)

Uusiakin on tullut mukaan, tervetuloa! Jos haluaa voitte kertoilla taustaa, oppii hiukan taas nimimerkeistä paremmin, ehkä ;) Toivottavasti visiittinne on täällä lyhyt!

Minusta pikaisesti, eli nyt toinen muru haaveena, yritys alkoi syyskuussa 2009, ensin luomuna 4kk, mutta LH vaihe lyhyt, joten clomit kehiin tammikuussa 2010, tokasta tärppäsi, mutta meni kesken rv 6+4. Esikoinenkaan ei aikoinaan helpolla tullut, vaan koin 2 keskenmenoa samoilla viikoilla kuin nytkin :| Rakas tyttönen sai alkunsa ekasta clomikuurista jossa tukena luget. Ne ois tarkoitus aloittaa nyt tässä kierrossa oviksen jälkeen.

Mutta paljon puhaltelen kaikille niitä ihanaisia plussatuulia! Ihanaa kun kesä lähestyy :heart: Mulla on nyt yllättävän positiivinen fiilis, tiedän etten ehdi stressata tärppääkö vai ei, täällä niin eri meininki! Ja olenkin nyt ottanut sen asenteen, ettei tärpillä ole ns. kiirettä, kesä tulee paljon häitä yms mukavaa joten voipahan niihinkin sitten osallistua kunnolla ;) Mutta tietysti ihaninta oilisi raskautua pian ja saada se suloinen sisarus :heart: Jaksan uskoa, että se sieltä tulee, joskus, pakko ;) Ja jaksan uskoa myös teidän muidenkin puolesta!!!

Voikaa hyvin ja aurinkoista kevättä ja palaillaan!!!

Toive81

P.S.Kristen (KS09):Moikka murunen :) Kurjaa kun tuollaisia :( Pidän niin peukut pystyssä, että vuoto olisi kiinnittymisestä johtuvaa ja siellä olisi kyytiläinen mukana! Tuli vain mieleen, että onko sulle koskaan määrätty keltarauhashormonia?Sulla kuitenkin niin paljon tullut niitä haamuepäselvyyksiä ja oireita, että josko kyytiläinen olisikin hiukan tukea vailla? Mulla on määrä aloittaa nyt kun ovis passaa tulla niin siitä 3pv päästä Lugea alas iltaisin ja siitä 2 viikkoa ja testata, jos nega niin lopetan ja menkat pitäis alkaa.Jos + niin jatkaisin ainakin rv9+ asti kuten esikoisestakin. Ja mulla ei koskaan tutkittu onko siinä puutetta, mutta ei sen käytöstä ole haittaa ainakaan!!!
Harmi, ettet jaksa enää päivitellä :( Mäkään en uskalla ottaa nyt jobia vastaan, koska tulee niin harvoin käytyä niin menis vaan luvut väärin :ashamed:
 
Kyllä mä päivittelen tässä niin kauan kunnes päivittäjä löytyy, sittenkin... Nyt taas sellainen tilanne, etten välttämättä joka päivä pääse koneelle, joten pahoittelen puuttuvia päivityksiä.
Tilanne on edelleen hyvin kummallinen. vuodan joka toinen päivä ja joka toinen ei mitään. Nännit aristavat edelleen jamuitakin raskausoireita löytyy, mutta oletettuna dpo 11 r-testi oli negatiivinen.
En siis tiedä taas yhtään, päivä kerrallaan katsotaan mitä tuleman pitää.
 

Yhteistyössä