Piknik-risteilylle rv 39+4?

Uskaltaisikohan lähteä? :snotty:

2 ekaa raskautta meni yli lasketun ajan.

Ja ehtisihän sieltä illaksi satamaan & suoraan synnärille, eiks niin, jos sikseen tulee?

Kivempaa siellä nyt olisi, kuin pikkuvauvan kanssa...

Huomenna siis olisi tuo päivä. Enkä yhtään usko synnyttäväni vielä.

:xmas:
 
Riippuu varmaan vähän siitäkin miten nopeita edelliset synnytyksesi ovat olleet.

Jos olet ollut ennen nopea synnyttäjä, olet sitä luultavasti nytkin. Mutta jos ihan normaalitahdilla synnyttelee, niin minusta piknikristeilyt ei kuulosta kovin ihmeelliseltä: siellähän on Maarianhamina toisessa päässä, ja kyllä sielläkin voi synnyttää, tosin ruotsiksi. (ja saisittepa perheeseen ikioman ahvenanmaalaisenkin...)
 
Mahtaakohan ne päästää sua enää edes laivaan?

Mä en uskaltais lähteä...jos poltot alkaa heti kun paatti on irti satamasta, mun ehkä tekis mieli hypätä veteen ja uida takaisin rantaan, koska ne supparit muuttuu niin nopiaa ihan helvetillisiksi.

Toisaalta, eiköhän ahvenanmaallakin ole sairaala...eikä se paatti sinne tosiaan kovin montaa tuntia köröttele.
 
Riippuu varmaan vähän siitäkin miten nopeita edelliset synnytyksesi ovat olleet.
Semmoinen aika etanasynnyttäjä oon ollut.

Eka synnytys kesti virallisesti 7 tuntia, mutta oikeasti se meni niin, että kun supistukset alkoi ti-iltana, niin to aamuyöstä oli vauva maailmassa.

Toka synnytys kesti virallisesti 16 tuntia, oikeasti varmaan 24 h (synnytys oli hyvässä vauhdissa kun sairaalaan menin, ja silti kesti vielä 12 tuntia tms ennen kun vauva syntyi).
 
Mä olin ekan raskauden loppuvaiheessa pitkällä patikkaretkellä semmoisella erämaasuolla. Olin 23-vuotias, enkä itse asiassa keksinyt, että mitäs jos synnytys käynnistyy (rv 39 + 1). Synnytys käynnistyi kaksi päivää tämän jälkeen, mutta ei siinä varmaan mikään hätä olis tullut vaikka se olis siellä suollakin käynnistynyt, koska ekassa synnytyksessä se alku oli kuitenkin aika hidasta hommaa.
 
"mailis"
Mä lähtisin.. :)

Etenkin kun luin nuo kestoajat..

Tosin mulla on nyt 40+0 ja ei merkkiäkään tulevasta synnytyksestä ja silti voisin kuvitella lähteväni huomenna.. ;)
 
Kyllä mä uskaltaisin lähteä. Jos olo menee supertuskaiseksi, niin kyllähän ne medihelillä sut tulee poimii lautalta. Se oiskin hienoa, voisit kertoa myöhemmin kuopukselle tuoneesi hänet maailmaan helikopterissa. :D Ei taida kovin moni olla kopterissa syntynyt.
 
Kyllä mä uskaltaisin lähteä. Jos olo menee supertuskaiseksi, niin kyllähän ne medihelillä sut tulee poimii lautalta. Se oiskin hienoa, voisit kertoa myöhemmin kuopukselle tuoneesi hänet maailmaan helikopterissa. :D Ei taida kovin moni olla kopterissa syntynyt.
No ehkä sitten mieluummin menee sanomaan kapulle että pökköä pesään ja kiireesti sinne Maarianhaminaan. Mieluummin kestäisin supparit laivalla kuin menisin synnyttävänä keikkuvaan helikopteriin, jos ei ihan hengenhätä olisi.
 
[QUOTE="Vieras";26447790]Eli hela dagen, niinkuin Affenanmaalla tavataan sanoa. Pikkuisen riskipeliä, mutta toisaalta, eihän sitä voi kahta viikkoa paikallaan istua vain varmuuden vuoksi.[/QUOTE]
Niinpä.

Jos en lähde, niin olen satavarma siitä, että synnytys käynnistetään joskus juhannuksen jälkeen.

Ja kuitenkin mietin sitä, että entä jos lähdenkin, ja käykin yhtäkkiä yllättäen niin, että lapsivedet poksahtaa tai supistukset alkaa...siitä olisi nautinto kaukana, paniikki varmaan iskisi. Vaikkakin todennäköisyys sille, että ipana päättäisi juuri huomenna syntyä, lienee minimaalisen pieni.

Ehkä mä varaan sen reissun nyt, ja mietin vielä illan ajan :)

Tai sitten tyydyn johonkin pieneen vesibussi- tms risteilyyn ja käyn syömässä jossain terassilla.
 
"Vieras"
Niinpä.

Jos en lähde, niin olen satavarma siitä, että synnytys käynnistetään joskus juhannuksen jälkeen.

Ja kuitenkin mietin sitä, että entä jos lähdenkin, ja käykin yhtäkkiä yllättäen niin, että lapsivedet poksahtaa tai supistukset alkaa...siitä olisi nautinto kaukana, paniikki varmaan iskisi. Vaikkakin todennäköisyys sille, että ipana päättäisi juuri huomenna syntyä, lienee minimaalisen pieni.

Ehkä mä varaan sen reissun nyt, ja mietin vielä illan ajan :)

Tai sitten tyydyn johonkin pieneen vesibussi- tms risteilyyn ja käyn syömässä jossain terassilla.
Tai sit käyt vähän Aurajoella soutelemassa tai:

 
turutar
Odotan myös viimeisilläni ja pohdin tuota laivamatkaa jo rv 36, mutta sitten käväisin katsomassa laivayhtiöiden (Viking/Silja) sivuilta, ja siellä muistaakseni oli suostius ettei viimeisillään raskaana olevan kannata enää lähteä matkustajaksi laivalle. Laivalla on vain terveydenhoitaja, joten jos synnytyksesi käynnistyy, joudutaan sinut kuljettamaan helikopterilla lähimpään sairaalaan eli Maarianhaminaan tai Turkuun ja joudut kustantamaan tämän helikopterimatkan itse , matkavakuutus ei sitä korvaa. Ja tunnetustihan siitä ei mitään halpaa lystiä seuraa...polttoainekulut+Medihelin lääkärikulut yms...

http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/usefulInformation/health.htm
 
En lähtisi, olet kuitenkin jo noin lähellä laskettua aikaa ja vaikka ensimmäiset lapset ovat syntyneet lasketun ajan jälkeen, niin aina on kuitenkin mahdollisuus, että kolmas raskaus tai siis synnytys on erilainen.
 
En mä lähde.

En saanut kaveria näin lyhyellä varoitusajalla, ja toisekseen aloin nössöilemään kun alkuillasta supisteli taas aika lailla kun pojan kanssa "lenkkeiltiin".

Menen sitten Föri-risteilylle :D ja syömään jonnekin päin jokirantaa. Kai se ajaa saman asian :snotty:
 
en lähtis
Synnyttäjiä on monenlaisia, sinä tunnet itsesi. Mun piti mennä pari päivää ennen suunniteltua sektiota (38+jotain) kahden tunnin lounasristeilylle, mutta vedet tuli ilman mitään varoitusta tai ennakko-oireita satamassa loiskahtaen ja tunnin päästä supisti 2min. välein, luojan kiitos ei ehditty laivaan :D Tai no, mikäpä siinä, olisin kai minä sielläkin voinut vettä valuan rampata rinkiä niin kuin sairaalassa, mutta kanssamatkustajat olis voinut katsoa pitkään...
 

Yhteistyössä