Pirskatin sontaläjäihmiset

Harmittaa ja kovasti. Kun johonkin on hienosti asennettu ja ohjeistettu kunnolla toiminta nk. ekopisteillä tai keräyspaikoilla, missä kontit odottavat asiakkaita. On muoville, pienmetallille, lasille, paperille ja kartongille omat paikat ja rytterit. Täälläkin marketin parkkipaikan kulmalla. Aina on joku täysin tyhjäpää joka sotkee tai jättää semmoista, mitä ei sinne kuulu. Taas oli tuotu iso pönttömallin telkkari. Siihen vaan kontin nurkalle. On ollut myös ongelmajätettä, maalia ym. Siis harmittaa niin helkkaristi jo niidenkin ihmisten puolesta jotka joutuvat sitten paikkoja siivoamaan. Jos olisin nähnyt telkkarin tuojan, olisin kysynyt hänen osoitetaan, sillä meillä nurkissa pyörii vanha pesukone. Sen olisi tullut kippaamaan heidän pihalleen.
 
viervier
Taitaa olla monelle äärimmäisen vaikeaa tajuta koko asiaa. Takaraivossa muhii vielä metsävenäläisyys mikä meissä kaikissa on. Sonta jätetään siihen mihin se lasketaan.
 
vierailija
Joo ärsyttää kun meidänkin taloyhtiössä joku pölvästi tunkee tavallisia roskapusseja biojätekeräys astiaan.:eek: ja pahvit laitetaan lehtikeräykseen ja styroksi kartonkikeräykseen. todella ärsyttävää. :mad: ohjeet kierrätykseen ja lajitteluun on kuitenkin siinä roskakatoksen seinällä josta asian voisi helposti tarkistaa. mutta ei.
 
Typerää, mutta idiotismia on sekin, että tässä täyden palvelun valtiossa juuri jätteiden kierrättäminen maksaa. Tarviiko olla kovin kummoinen raketti-insinööri tajutakseen, että kun se maksaa, niin "kierrätystä" harrastetaan maksuttomasti joka ekopisteellä tai vaikka metsän kulmalla.

Joka tuotteelle myyntihintaan mukaan kierrätysmaksu, kuten elektroniikalle tehtiin joitain vuosia sitten. Sitten kun tuotteen kierrättämisen aika tulee, niin sen tulee olla siinä kohdin maksutonta.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
älytöntä se että kaupoissa vähennetään muovikasseja, vaatekaupoissa pussit muuttuneet maksulliseksi kun kuitenkin koko ajan tulee enemmän ja enemmän muoviin pakattuja tuotteita kauppoihin, esim. sinkkumuna. joka on siis yksittäiseen muovipakettiin pakattu keitetty muna.
 
joo, aivan oikeasti. olikohan joku s-ryhmän kauppa kysessä missä ihmettelin muovipaketissa olevaa yksittäistä keitettyä munaa.. se taisi olla joskus keväällä/kesällä kun sellaisen näin. nyt en ole vähään aikaan valmisruokahyllyä tutkinut että onko sinkkumunia vielä myynnissä :rolleyes:
No on se hyvä, että sinkut saa edes kaupasta munaa. :rolleyes:
 
Tuo roskien kanssa örveltäminen vähenisi, jos "en puutu muiden asioihin"-suomalaiset uskaltaisivat avata suunsa, kun joku työntää vanhaa sohvaa tienvarsiparkin Molokin kitaan tai sekäjätepussin paperinkeräykseen. Minä olen ojentanut "kierrättäjiä". Vastaanotto ei ole kiitollinen, mutta riittää kun tuntevat olonsa epämiellyttäväksi, kynnys samaan hieman nousee seuraavalla kerralla. Kerran olen käynyt työntämässä roskat takaisin autoon avoimesta sivuikkunasta. Kaveri uhkasi nokkapokalla, mutta päätti kuitenkin lähteä naamari punaisena eteenpäin - roskat autossaan :cool:
 
Olin tossa taannoin raivaamassa sammalta taloyhtiön katolta.
Oli parikin jätelavaa joihin laitoin vain lapun, että "ei jätettä".
Hämmästykseni oli suuri kun ihmiset tosiaankin uskoivat!
Lavalle ei kertynyt ensimmäistäkään telkkaria, sohvaa tai jääkaappia.
Vain muutama tupakantumppi ja pari satunnaista koirankakkapussia. Jotka ny menee sammalen ja soran seassa.
Et kyllä ihmiset tarvittaessa osaa!

Mut toisaalta, lähistölläni on julkinen asiointipaikka jonka oven edustalla on tupakkapaikka ja roskis. Mä en muista kuinka monta kertaa mä olen käynyt vaksille sanomassa, että roskis kannattais tyhjentää just nyt.
Koska yks roska maassa on kuin magneetti joka houkuttelee vierelleen toisen ja kolmannen. Sit kyseessä onkin julkinen kaatopaikka periaatteella, kun muutkaan ei välitä niin miksi minä?
 
vierailija
Harmittaa ja kovasti. Kun johonkin on hienosti asennettu ja ohjeistettu kunnolla toiminta nk. ekopisteillä tai keräyspaikoilla, missä kontit odottavat asiakkaita. On muoville, pienmetallille, lasille, paperille ja kartongille omat paikat ja rytterit. Täälläkin marketin parkkipaikan kulmalla. Aina on joku täysin tyhjäpää joka sotkee tai jättää semmoista, mitä ei sinne kuulu. Taas oli tuotu iso pönttömallin telkkari. Siihen vaan kontin nurkalle. On ollut myös ongelmajätettä, maalia ym. Siis harmittaa niin helkkaristi jo niidenkin ihmisten puolesta jotka joutuvat sitten paikkoja siivoamaan. Jos olisin nähnyt telkkarin tuojan, olisin kysynyt hänen osoitetaan, sillä meillä nurkissa pyörii vanha pesukone. Sen olisi tullut kippaamaan heidän pihalleen.
Mä en ymmärrä tätä telkkarin tms raahaamista väärään paikkaan kun suurin hommahan tuossa on saada se telkkari auton kyytiin. Autolla voi huristella mihin vaan, jopa sinne ihan oikeeseen jätepaikkaan.
 
vierailija
Typerää, mutta idiotismia on sekin, että tässä täyden palvelun valtiossa juuri jätteiden kierrättäminen maksaa. Tarviiko olla kovin kummoinen raketti-insinööri tajutakseen, että kun se maksaa, niin "kierrätystä" harrastetaan maksuttomasti joka ekopisteellä tai vaikka metsän kulmalla.

Joka tuotteelle myyntihintaan mukaan kierrätysmaksu, kuten elektroniikalle tehtiin joitain vuosia sitten. Sitten kun tuotteen kierrättämisen aika tulee, niin sen tulee olla siinä kohdin maksutonta.
Sähkölaitteet saa kyllä viedä ilmaiseksi kaatopaikalle!
 
Jos muna lässähtää, niin sopivan ajan päästä voi yrittää uudestaan kypsentää. Riippuu tapauksesta kuinka nopiasti uudelleen kypsennystä voi koittaa. :whistle::whistle:
Jos muna on tuore (parasta ennen-päiväys ei vielä ole mennyt), kestää se yleensä kyllä 3-4 kypsennystä jos antaa munan hieman jäähtyä välillä.

Munan voi kypsentää myös munalle tarkoitetussa kypsennyspussissa:


 

Yhteistyössä