Pissatulehdus

Hei!

Onko kenenkään poikavauvalla ollu pissatulehdusta? Mun vauvalla on ja saatiin siihen kyllä lopulta lääke, mutta mua vaan mietityttää, kun ei oo mitään kontrollia. Miten voin luottaa että vauva on varmasti terve lääkekuurin (5 pv) jälkeen? Uusiiko pisstulehdus helposti ja miten sitä vois välttää?
Nää kaikki ois tietenki voinu kysyä lääkäriltä, mutta se oli päivystys ja reseptin saaminen kesti kaks päivää. Soitin monta kertaa terveyskeskukseen ennenkun joku lääkäri ehti tarkistaa toisen lääkärin määräämän kokeen tulokset.
Jos on kokemuksia, kerrotko miten meni ja miten voisin suojella pientäni uudelta tulehdukselta (kunhan tästä ekasta selvitään).
Kiitos :flower:
 
Ompa kumma ettei tarkastuksesta puhuttu lainkaan!Kolmen lapsen äitinä olen oppinut,että itse pitää olla"jonkinlainen"lääkäri ja hoidosta pitää taistella ja vaatia.Meilläpäin pitää muutama aste lisätä ja valittaa korvia,että pääsee todella sairaan lapsen kanssa polille,kun luonto hoitaa lastentaudit prrr....le.Tytölläni oli virtsan takaisinvirtausta,joka onneksi korjaantui kasvaessa.Pissatulehdus ei ole leikin asia.Vaadi tarkastusaika.
 
Kiitos Minni! Mä jo soitinkin terveyskeskukseen ja VAADIN sen kontrollin. Totta, munkin piti itse tietää terveyskeskukseen mennessä että lapsella on pissatulehdus, muuten se itkis tuskissaan vieläkin.
Taitaa olla paras turvautua yksityislääkäriin, vaik se sit maksaakin, ehkä ne uskoo että laps on oikeesti kipee :'( .
Mäkin oon pitäny pissatulehdusta vaarallisena tautina varsinkin pienellä, mut terveyskeskuksessa se oli sellanen vasemman käden homma. Noh tulihan moitittua tätä julkista, kiirehän niilläkin tietenki on.
 
Allin äiti
Meidän neiti sairasti 1kk iässä pissatulehduksen ja sillä on kontrollit sairaalassa. Munuaiset on ultrattu ja varjoainekuvaus virtsateihin tehty. Vuoden iässä on vielä rutiinisti munuaisten varjoainekuvaus. Näin siis Tampereella toimitaan.

Meitä on neuvottu viemään heti pissanäyte jos vauva kuumeilee. Antibioottikuurin jälkeen tyttö oli varjoainekuvaukseen asti estolääkkeellä. Nyt ei ole mitään lääkitystä eikä tulehdus ole uusinut.

Nykyisin PITÄÄ VAATIA tosiaankin jotta saa lapselleen hyvää hoitoa!
 
Meidän pojalla oli pissatulehdus kahden viikon ikäisenä ja oltiin viikko sairaalassa antibiootteja saamassa ja nyt meillä on estolääkitys ollut kaksi kuukautta. 15. päivä kävimme varjoainekuvauksissa ja nyt vain odottelemme tuloksia ja toivomme parasta eli että ei olisi takaisin virtausta. Meille sanottiin että estolääkitys olisi kahteen ikävuoteen saakka mikäli takaisin virtausta olisi. Tuntuu pitkältä ajalta. Joten pitäkää huoli että pissatulehdukset tutkitaan hyvin ja annetaan oikea antibiootti eli tutkitaan mikä bakteeri on tulehduksen aiheuttanut. Ja meillä ainakin oli jatkotutkimuksina kaksi kertaa jo pissanäyte sekä kerran verikokeet (tulehdusarvoja).
 

Yhteistyössä