Pissiminen neuvolassa

Ekalla neuvolakerralla muistaakseni piti olla pari tuntia pissimättä ennen näytteen antamista. Pälkähti yhtäkkiä päähän, että ei kai muilla kerroilla olisi tarvinnut? Sillon ekalla kerrallahan katotaan ne kaikki aidsit ja muut, mutta eikai joka neuvolakerralla tarvi olla pissilakossa? :attn:
 
No ei
Mun ei ainakaan tarvinnut olla pissimättä edes ekalle neuvolakäynnille mennessä, ei ainakaan mitään sellaista ohjetta annettu. Eikä ole kyl vastakaan tuollaista kuultu, joten tuskinpa tarttee pantata.
 
Mie sain ekassa neuvolassa purkin mukaan jossa piti tuoda sitten yli 4 tuntia rakossa ollut pissa, josta sitten katottiin bakteerit. Eli neuvolaan mennessä ei tarvinnu pidätellä. Ja sen jälkeen ei oo ainakaan sanonut että pitäis jotain tiettyä aikaa pidätellä.
 
HARMIS
Ei tartte pidätellä, ei siitä normitarkastuksessa katota bakteereita, jos ei erikseen epäillä pissatulehdusta. Katotaan vaan sokeri ja proteiini, ja niissä "rakkoajalla" ei ole väliä.
 
meillä kyllä katotaan neuvolassa joka kerta sekä sokerit, proteiini että "tulehduksen merkit", eli nuo bakteerit. virtsatietulehdus on raskausaikana monesti oireeton mutta aiheuttaa mm. supistuksia, ja siksi se testataan vaikka oireita ei olisikaan. näin siis meidän neuvolassa (oulu), en tiedä miten muualla. mitään pidätysaikoja ei silti ole annettu, eikä tässä loppuraskaudessa kyllä mitään 4 tuntia pystyiskään pidättelemään :)
 
siis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:55 vieraana kirjoitti:
Siis täh???Eikö tosiaan tarvii pidätellä paria tuntia?!Meidän neuvolassa täytyy,siis pissan oltava ollu 2tuntia rakossa ennen terkkaria,joka ikinen nla-kerta!
näin myös meillä :wave:

kaks tuntia pissimättä joka kerta!!
 
näinpä ne käytännöt vaihtelee. mulle ei tosiaan oo kertaakaan mainittu mitään aikaa, ja joskus oon toimittanut aamuvirtsaa, joskus (esim. nyt, kun on pakko käydä vähintään kerran tunnissa vessassa) paljon "laimeampaa" tavaraa, ja aina siitä on kaikki mahdollinen katsottu ilman sen kummempia kommentteja.
 
Meillä ekalla kerralla otettiin erikseen PLV (puhtaasti laskettu virtsa), jossa täytyy olla vähintään 4 tuntia pissaamatta. Muilla kerroilla on katsottu pikatestillä sokeri ja proteiini ja silloin ei oo väliä, miten kauan virtsa on ollut rakossa. Tai ainakaan mulle ei oo sanottu mitään tuntimääriä.
 
Shamandalie pikana
Meillä ei pidä olla ekallakaan kerralla pissaamatta tiettyä aikaa ennen näytettä. Näin ainakin Turussa. =)

Ekalla käynnillä pyysin purkkeja kotiin, niin voin tulevaisuudessa pissiä kotona niin ei tarvii neuvolassa. Edellisessä raskaudessa tämä oli oikein hyvä juttu varsinkin loppuajasta, kun maha oli iso kuin ois ollu kaksoset ja neuvolan vessakoppi niin pieni et sinne piti peruuttaa. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:31 Shamandalie pikana kirjoitti:
Meillä ei pidä olla ekallakaan kerralla pissaamatta tiettyä aikaa ennen näytettä. Näin ainakin Turussa. =)

Ekalla käynnillä pyysin purkkeja kotiin, niin voin tulevaisuudessa pissiä kotona niin ei tarvii neuvolassa. Edellisessä raskaudessa tämä oli oikein hyvä juttu varsinkin loppuajasta, kun maha oli iso kuin ois ollu kaksoset ja neuvolan vessakoppi niin pieni et sinne piti peruuttaa. :D
Mä haluisin kanssa pissata kotona, mutta täällä neuvolassa käytössä pahvikipot ni ei voi pyytää kotiin mukaan (avonaisena kuljetus tuskin onnistuis :p )
Oliski sellasia suljettavia muovimukeja niinku joskus aiemmassa tk.ssa aina sai mukaan jos piti näyte antaa, ni varppina pyytäsin kotiin. Mua kun aina ennen lähtöö pissattaa kuiteski hirveesti ni ois kätevämpää kotona lirauttaa kuin neuvolassa ährätä usein pissasessa (räiskeitä niin pöntön reunalla kuin lattialla) vessassa...
 
Kannattaisi varmaankin lukea ja opiskella tarkat ohjeet miten PLV:n annat! Virtsan on oltava vähintään 4h rakossa, ja purkkiin on laskettava keskivirtsaa. MUISTA huolellinen pesu ja kuivaus ennen näytteen antoa.

Meillä ainakin viedään PLV joka neuvolakerta. Siitä katsotaan valkuainen ja sokeri.
 
Neuvolassa jos annan näytteen, ei tartte pidättää montaa tuntia. Terkka sen ite kattoo siinä heti. Pari kertaa raskauden aikana pitää sitten ite viedä labraan pissanäyte, joka pitää tarkasti tehdä (alapesu, tietty aika pissaamatta yms).

Näin meillä täällä korvessa toimitaan.
 

Yhteistyössä