pisteiden laskijat!

Aloitin pisteiden laskemisen perjantaina, tarkoitus olis saada ainakin 10 mutta mielellään 14-15 kg pois. Imetän vielä, pisteitä mulla on 25/päivä.

Mutta kysymykseni kuuluu: miten teillä muilla jakaantuu pisteet eli kuinka paljon pisteitä menee aamupalalla, lounaalla jne? Mä syön mielestäni ihan "järkevän" aamupalan (pari leipää, päällä juustoa ja kalkkunaleikettä ja kurkkua, lasi tuoremehua, pari desiä jugurttia ja sekaan ruokalusikallinen pellavansiemenrouhetta, kuppi mustaa kahvia) mutta siihen menee jo 10 pistettä ainakin mun laskujen mukaan! Loppupäiväksi jää sitten se 15... eli jos lounaalla menee n. 8 pistettä niin loppupäivä pitää pärjätä 7 pisteellä.

Mietin vaan, että kannattaisko mun syödä aamulla vähemmän jotta sais syödä esim. leipää vielä illemmallakin, vai onko mun vaan alettava syömään oikeesti vielä enemmän nollapisteen juttuja, hedelmiä jne. Miten te muut siis teette?
 
Mä käytin periaatteessa niin et 4-6 aamulla ja noin 6p lounas ja päivällinen, illalla sit jotain pientä. Nollapisteen mehukeitot loistavia :) niitä ja hedelmiä tosiaan kannattaa hyödyntää ja tietty vesi on oleellinen osa, jo noin imetystäkin ajatellen.

Jos aamulla syöt kaurapuuron mehukeiton ja maidon kanssa, lounaalla kasviksia ja kanaa, niin varmasti voit illalla syödä leipää :) Juuri noinhan ne pisteet toimii, opit tekemään järkeviä ratkaisuja sen suhteen mitä syöt :D

Tsemppiä matkaan :)
 
Laihduttaessani huomasin kanssa, että alussa sai kulumaa julmetusti pisteitä aamiaisen kanssa. Varsinkin jos se sisälsi leipää...
Mä tein niin, että alkuvaiheessa söin aamiaiseksi puuroa ja siihen kaupan mehukeittoa (sitä, jossa 0 pistettä). Ja kun oon aina syöny paljon leipää, niin sitten muutamana aamuna söin kahvin kanssa yhden paahdetun ruisleivän, jossa joko kalkkunaa tai juustoa päällä (aamupala 5%:sta) ja vihanneksia mielen mukaan.
Nollapisteen ruoat on hyviä olla olemassa hätävaraksi, muttei niiden avulla kannata pitkään yrittää mahaa täyttää...
Kyllä se siitä tasoittuu ajan myötä :) Tsemppiä !!
 
Minä olen sen tyylinen, että iltapalalle on pakko jättää pisteitä. Muuten ei uni tule jos tyhjällä mahalla menee nukkumaan. Ja toisaalta en ole koskaan ollut mikään aamusyöppö. Joten aamupalla menee ruisleipä, 1tl levitettä, 3 siivua ohuen ohutta kinkku, salaattia, kurkkua, paprikaa, 3dl maitoa ja siihen kaakaojauhetta sekä joku nollan pisteen hedelmä. Eli aamupalaan menee 4p, lounas 6-8p, välipala 0-2p, päivällinen 6p ja iltapala 4p.
 

Yhteistyössä