Pitää jakaa siskon kanssa huone

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mun äiti ja isäpuoli haluaa muuttaa kaksioon, vaikka meitä on neljä ihmistä ja koira. Mä oon siis 15v siskolla ikää 17v. Asutaan nyt silleen että mulla ja siskolla on omat huoneet ja äiti ja isäpuoli nukkuu sellasessa aulatilassa, ei siis olohuoneessa. Ja siis tuntuu että yhtäkkiä raha ei riitä mihinkään, kun pitää muuttaa pienempään asuntoon. Itelleni muutokset on vaikeita niin tää kyllä silleen ahdistaa.

Äitin perustelu on se että mun sisko muuttaa vuoden päästä omilleen, mutta kyllä vuos on aika kauan. Ollaan siis kyllä siskon kaa ihan läheisiä mutta ollaan myös erilaisia niin en tiedä miten huoneen jakaminen toimii. Tuntuu ettei huoneeseen mahdu muuta kuin kaks sänkyy eikä muuta.

Ja myös harmittaa se että äiti ja isäpuoli nukkuis sit olohuoneessa, sitten ei esim sohva mahdu mitenkään. En viiti tuoda sitten kavereita kylään kun ei oo mitään omaa tilaa. En ymmärrä että miks sen pitää just olla kaksio, kun halvempia kolmioitakin löytyis mitä oon ite jostain vuokraovesta kattonu. Tuntuu siltä ettei mua kuunnella yhtään tässä asiassa, vaikka äiti tietää että mulle tälläset asiat on vaikeita. Isäpuoli on kiva ja tullaan hyvin juttuun ja se asuu meillä jo niin se ei oo niinku ongelma. Tuntuu vaan ahdistavalta laittaa tärkeitä tavaroita varastoon että mahdutaan.

Yks vaihtoehto olis se että muuttaisin isälleni about 20min ajomatkan päähän. Mutta olis sitten hirveetä että tulis äidin luokse ja siellä ei oliskaan omaa huonetta tai edes omaa sänkyä. En tiiä yhtään mitä tehdä, tuntuu vaan että mun tarpeita ei huomioida yhtään
 
vierailija
Lähetä äidille ne halvemmat kolmiot linkkinä, samoin isäpuolelle koska hän tuskin haluaa myöskään asua tarpeettoman ahtaasti?

Mitä äitisi sanoi, kun sanoit että on tuota tukevaa kaksiota halvempia kolmioitakin?

Onko sijainti tms aivan ehdoton ja siksi pitää muuttaa noin?

Oletko sanonut äidillesi, että joudut miettimään jopa muuttoa isällesi ja tapaamisten rajoittamista koska sinulla ei ole enää ns paikkaa äidilläsi?
 

Yhteistyössä