Pitääkö 6-vuotias pakottaa isälleen?

Erosta aikaa 2 vuotta ja suurinpiirtein kaikki mennyt hyvin. Puoli vuotta sitten alkoi tulla "ihmeellisiä" juttuja lasten suusta (3- ja 6-vuotiaat siis) että jos tekee esim. jotain pahaa joutuu pimeään vessaan rangaistukseksi tai illalla pitää katsoa seinää kun menee nukkumaan tai että 6-vuotias vahtii puistossa kahta tuolloin alle 3-vuotiasta vilkkaan kaupungin leikkipuistossa.
Suutuin näistä kaikista tietysti silmittömästi ja keskustelin vakavasti exän kanssa. Pimen vessan hän ymmärsi, että se on väärin, ei muita.

Nyt ongelmana on 6-vuotiaan itku ja murhe ettei halua mennä isälleen ollenkaan enää. Sanoo ettei pidä siitä uudesta naisesta joka on siellä kyllä ollut jo sen kaksi vuotta. Muuta ei osaa sanoa. Itkee, menee leikkimökkiin piiloon, kiukuttelee. On ihan surkeana :(

Nyt olen sitä mieltä etten enää pakota häntä. Exä ei tätä ymmärrä, ongelma on vaan lähtötilanteesta kuulemma, muuten menee kaikki hyvin. Tänäänkin puhuin lapsen kanssa, sanoin että kova on ikävä, täällä on ei ole yhtään kivaa olla :(

Eli en pakota lasta kahden viikon päästä enää vaan mitä teen? Isää en epäile, tiedän että on hyvä isä ja lapsi meneekin mieluusti perjantaisin hänen syliinsä - toki itkemään ja sanomaan ettei tule :(

Mistä apua? Mitä teen? :(
 
Periaatteessa on niin, että lapsi täytyy pakottaa tapaamisiin jos kerran tapaamissopimus on olemassa. Tai ainakin niin, että jos ei lasta viedä tapaamiseen, niin etävanhemmalla on mahdollisuus haastaa sinut oikeuteen. Ikävä kyllä. :/ Kaverin tapauksessa sanottiin että 12-vuotiaan omaa tahtoa aletaan kuulemaan oikeudessa, siihen asti tehdään niinkuin on sovittu.
 
mun mielestä ei pidä pakottaa, mutta jos teillä on tehtynä kirjallinen sopimus tapaamisista, käytännössä se on miltei pakko sitä noudattaa :|
Mutta soita lastenvalvojalle ja kysy mitä tehdä, jos siis teillä se sopimus on.

muoks mulle toi on sikäli tuttua että uusperheaikoina miehen pojat asui meillä, eivätkä halunneet mennä äidille joka heidän kertomansa mukaan kohteli heitä huonosti tai ei ollut ollenkaan paikalla vaan jätti pojat uudelle miehelleen koko viikonlopuksi ja meni itse johonkin humputtelemaan, helvetillistä taistelua se oli, oikeuteen jouduttiin tietenkin kun ei alettu väkisten viemään tapaamisiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ymmärsinkö minä nyt oikein, että lasten on oikeasti pitänyt olla pimeässä vessassa ym? :eek: Vai oliko ne vain lasten puheita/tulkintoja tilanteista?


Ymmärsit - lapset tästä alkoivat puhua ja exä sekä hänen uusi kumppaninsa myönsivät tämän :( Voit vaan kuvitella miltä tuntui...
Ja kaikesta mitä on tapahtunut, tämän he myönsivät että on väärin - muut jutut ei kuulemma.
 

Yhteistyössä