Pitääkö eskarissa olla kuravaatteet vaikka vk puku olisi vedenpitävä ?

  • Viestiketjun aloittaja helppiä
  • Ensimmäinen viesti
helppiä
Mietin vaan että pitääkö tästä lähteä kuravaate ostoksille ekaa kertaa.....aina ollaa pärjätty kotioloissa vedenpitävillä asuilla, mutta mahtaako olla pakolliset nuo kunnon kurikset eskarissa ? Ja osaatteko suositella tietynlaista kuravaatetusta ? Olisko tuon ikäiselle jo parempi ihan housumalliset kurahousut ettei enää henkseleitä ?
 
vieras
Kysäisepä eskarista tai käy katselemassa minkälainen piha siellä on. Eskari-ikäinen ei nyt ihan niin paljon rymyä lätäköissä kuin nuoremmat. Mutta jos eskarin piha on kuten meillä, pelkkää hiekkaa ja sateella mutavelliä, kurahousut helpottaa arkea.
 
Mä aattelin hommata sadetakin ja sadehousut vaikka on kosteussuojattu takki ja housut.
Mä tykkään että sadevaatteet kuivuu äkkiä ja on ainakin yksi kuiva vaatekerta olemassa.

..siis meillä vain yksi kosteussuojattu takki ja housut. Toki jos niitä pukuja iois kaksi niin tilanne ois toinen.
 
meillä pph sanoi taaperoikäisen vedenpitävästä vk -puvusta:

"tämä on helpompi kuin kuravaatteet eikä kuriksia erikseen tarvita"
koki työläämpänä pukea ensin vk vaatteet ja sitten niiden päälle vielä kurikset kuin pelkän yhden vedenpitävän haalarin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Barberina:
meillä pph sanoi taaperoikäisen vedenpitävästä vk -puvusta:

"tämä on helpompi kuin kuravaatteet eikä kuriksia erikseen tarvita"
koki työläämpänä pukea ensin vk vaatteet ja sitten niiden päälle vielä kurikset kuin pelkän yhden vedenpitävän haalarin
hoitolaukussa oli yleensä kurikset mukana, mutta ne oli aina käyttämättä. käytin niitä sitten kotona illalla kuin vk puku oli "kuivumassa" hoitopäivän jäljiltä. nooo, järjestely sopi mulle ihan ok

;)
 
Meille sanottiin päiväkodista että kurikset kannattaa olla vaikka oliskin vedenkestävä puku,kurikset kun voi kuitenkin huoletta suihkutella puhtaaksi ja laittaa kuivumaan,kun puku taas ei välttämättä kuivu siihen mennessä kun menevät uudestaan ulos/pääsee kotiin.
 
odyssey
Mielestäni pelkkä vk-puku on hyvä jos sen saa laittaa kuivauskaappiin kuivumaan ja eikös nykysin jo melkein kaikki saa laittaa.Se tosiaan kuivu hitaammin kuin kurikset ja aina on sitten se vaarana,että ei ehdikkään kuivumaan siihen mennessä,kun lähdetään ulos toiseen kertaan.Toki eihän kenenkään tarvitse märillä vaatteille ulos lähteä,jos puku ei ole ehtinyt kuivua niin silloin saa pk:lta lainaksi ulkovaatteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Barberina:
meillä pph sanoi taaperoikäisen vedenpitävästä vk -puvusta:

"tämä on helpompi kuin kuravaatteet eikä kuriksia erikseen tarvita"
koki työläämpänä pukea ensin vk vaatteet ja sitten niiden päälle vielä kurikset kuin pelkän yhden vedenpitävän haalarin
Mutta taaperoikäselle ne tosiaan täytyy pukea päälle, eskarilaiset pukee itse.
näin syksyllä kun on esim. vain verkkarit tm,s. sisähousut sadehousujen alle laitettavana...

Niin meille on ilmoitettu ettei eskarilaisilla oo kuivauskaappia käytössä kun ovat koulun tiloissa. muoks
 
kyllä meillä tarjaan on pyydetty et kurikset tuotaisiin, vaikka olis kuinka kosteussuojattuja pukuja.

oliko se nyt remun, jonathanin, ja reiman pukuja ei saa laittaa kuivauskaappiin. tarhassa on merkit ovessa mitä ei saa sinne laittaa.
 
Mulla on poika menossa eskariin ja vanhempainillassa sanottiin että kuravaatteet on oltava. Varmaan siksi että jos lapsi menee ihan varsinaisessa KURASSA niin siinä ei oikein tavispuku auta(vaikka pitäis pinta hiukan vettä) ja sitä on huono alkaa suihkuttamaan puhtaaksi, eihän se varmaan sellaista kestä kastumatta läpimäräksi, jolloin ei myöhemmin pääse ulos. Tai joutuu märillä kotio. Kun on kurikset niin se on ihan simppeliä huutoa kurat pois.
 

Yhteistyössä