Pitääkö helkkari lapsen kyykkäristä tehdä numeroa (turha)

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 70007
  • Ensimmäinen viesti
No hätätilanteessahan on pakko tehdä noin mutta kyllä mua ottaa päähän pihoille ja puskiin pissailevat lapset joilla ois vessa ihan lähellä käytettävissä. Jos siellä on näitä "tapapuskiinkusekselijoitakin" ja mammalla meni hermo ja purki sen sit teihin.
Mulla on muuten 5 lasta, 1,5-13v eikä ole koskaan tarvinnut ketään leikkipuistoon pissattaa...
 
Ettekö te arvon papattajat ole kuulleet sanontaa: hätä ei lue lakia? Jos aapeen lapsi olis päästänyt housuunsa, se kerrostalokyylä kirjoittaisi täällä: Kyllä nykyajan äidit on hienopieruja. Pidetään lasta kusihädässä, vaikka puska on vieressä. Kyllä ennenvanhaan pissittiin pusikkoon, toista se on nyt...
No just näin. Aina menee väärin. Ja kyl munkin mukula käy puskassa jollei ole se vessa saatavilla. Jos esim lähetään kauemmas puistoon(noin 10km päähän kotoa) ja sielä ollaan sitten kauemmin kerrallaan niin en tod riistä lapselta leikkejä ajaakseni kotia pissille. Katson aina minne passitan tarpeilleen, koskaan ei leikkikentälle ja mielellään mahd syrjään sinne puskaan. Ikää pojalla se kohta 4v ja silti hätä saattaa yllättää vaikka kotona käy aina ennen ulosmenoa.
 
[QUOTE="vieras";24080412]Mistä tiedät miten lähellä taloa ko. puska oli?[/QUOTE]

No sitäpä en tiedä. Tähän vuodenaikaan puskassa on kuitenkin lehdet ja usein vanhempi seisoo vielä edessä (en kuule tiedä oliko näin ko. puskapissassa).
 
"vieras"
Noin minäkin olisin tehnyt. Jouduin kerran tästä asiasta miehelleni huutamaan, kun hän antoi lapsen pissiä housuunsa kun ei kehdannut viedä pusikkoon silloin kun lapsi valitti vessahätää. Eikä tuo mieskään kuulemma tarkoittanut, että niin siinä käy. Luuli vaan tyhmä , että 3v lapsi jaksaa pidätellä määränpäähän.
 
no huh huh ap
Tultiin eilen mökkipaikkakunnalle ja sitten yhdelle leikkipaikalle mentiin neidin kans. No, mikäs siinä ollessa, neiti touhusi ja minä tekstailin puhelimella. Neiti tuumasi että on vessahätä, ja tuumasin että ookoo, tuolla on puska, sinne. Näytin neidille ja meni sitten sinne. Kun lapsi oli tulossa poispäin joka vanha nainen sieltä parvekkeelta mun lapselle huutaa että ei tuo mikään vessa oo. Neiti vilkaisi vähän. Sitten kyseinen huutaa mulle että kattoisin vähän minne lapseni laitan pissalle ja tuumailin vaan että enköhän minä itse ton kakaran asioista päätä. Sanoi että täältähän näkee sinne! Minusta tässä oli taas haloota kerrakseen ja kysyin kärkkäästi keksitkö tästä läheltä parempaa paikkaa. Ei keksinyt.

Ja kotona mietin että herranjumala se sille kuuluu missä mun kakara käy kyykkärillä. Jos ei ole mitään muuta tekemistä kuin kytätä jotain puskaa leikkipuiston vieressä. Tän kunnan asukkaat on kaikki kohtaamani tapaukset yhtä vähämielistä sakkia jotka ei nä muuta kun oman napansa. Ei voi muuta kun huhhuh.

sori mutta minusta tää asia on ihan just päinvastoin. sinä olet itsekäs omaan napaan tuijottava eukko. Mitä sinä tykkäät että toisten kersat tulee teidän pihaan "kyykkärille" tai sun silmien alle? katsos kun sun kakara on ehkä sun mielestä ihastuttava kun on "kyykkärillä" mutta ei toisten, ja ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin käydä "kyykkärillä"

nykyään ihmiset muuttavat asutuskeskuksiin ja asukastiheys kasvaa. Et voi tehdä sellaista, mistä aiheutuu haittaa muille, jos kaikki toimivat noin. jos kaikki alkavat isoissa kaupungeissa tai pienissäkin kunnissa käydä kyykkärillä toisten parvekkeiden alle, niin totta helvetissä se haittaa.

Jos sinua ei haittaa että tulen sinun sänkyyn kyykkärille niin pidä ihmeessä kyykkärisi ja rajoita ne ihan sinne sinun OMAAN PIHAAN.
 
Tuomarin vaimo
Onpa täällä niiiiiiin kaupunkilaista väkeä, että. Vain vessassa saa pissata, ei luonnossa. Älkää te kaupunkilaismammat vaan koskaan lähtekö minnekään metsävaellukselle tms., koska siellä joutuu ihan oikeasti pissaamaan sinne metsään, ja vieläpä kyykyssä!
Jestas, että on taas outoa porukkaa. Aikuiset humalaiset miehet kuseskelevat pitkin nurkkia, mut siitä nousee hirveä metakka, jos pikkulapsi tekee pienen pissan pusikkoon. Kyllä on taas maailmankirjat sekaisin.
 
"heh"
No onpa vaarallista jos pikkulapsi pissaa johonkin pusikkoon, aikuset äijät kuseksivat keskellä kaupunkia porttikongeihin, eikä sitä pidetä juuri minään, kauhee kusen haju lehahtelee nenään kun kaduilla kävelee. Minä pissatan lastani pusikkoon jos ei vessaa ole lähettyvillä, ei tartte jonkun kerrostalokyylän takia mukulan kulkea pissat housuissa tai lähteä kokonaan kotiin.
Miksihän ne aikuiset miehet kusee? Ehkä on sitä kasvatuksen puutetta?
 
no voi hyvänen aika, sekö nyt on kauheeta, jos lapsi puskaan pissaa. ei siinä ole mitään hirveetä. inhottavaa on ne kalja ukot, jotka kuseksii tuolla pitkin kyliä. ei edes mansikoita viitsi torilta mennä ostamaan, kun siellä on taatusti joku pultsari kusella puskassa ja sitten menee siitä norkumaan mansikan myynti tiskille.
 
"vieras"
sori mutta minusta tää asia on ihan just päinvastoin. sinä olet itsekäs omaan napaan tuijottava eukko. Mitä sinä tykkäät että toisten kersat tulee teidän pihaan "kyykkärille" tai sun silmien alle? katsos kun sun kakara on ehkä sun mielestä ihastuttava kun on "kyykkärillä" mutta ei toisten, ja ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin käydä "kyykkärillä"

nykyään ihmiset muuttavat asutuskeskuksiin ja asukastiheys kasvaa. Et voi tehdä sellaista, mistä aiheutuu haittaa muille, jos kaikki toimivat noin. jos kaikki alkavat isoissa kaupungeissa tai pienissäkin kunnissa käydä kyykkärillä toisten parvekkeiden alle, niin totta helvetissä se haittaa.

Jos sinua ei haittaa että tulen sinun sänkyyn kyykkärille niin pidä ihmeessä kyykkärisi ja rajoita ne ihan sinne sinun OMAAN PIHAAN.
No mua ei kyllä tippaakaan kiinnosta, vaikka joku käyttäisi lastaan pissillä pusikossa hädäntullen. Aina vedotaan tuohon, että "sä et voi hätätilanteessa toimia noin, tai kohta koko maailma tyyliin alkaa kusemaan pihalle, mietippäs sitä" Juu niin varmaan. Milläs sen ihmisen luonnollisen hädän estät jos ei vessaan kerkeä, oli kyseessä sitten pissa, kakka tai oksennus, se tulee joskus lupaa pyytämättä ja silloin on soveliainta juosta pusikkoon syrjään. Teiltä joiltakin ilmeisesti on tämän modernisoituneen ja kaupunkilaistuneen yhteiskunnan myötä kadonnut todellinen käsitys ihmisyydestä. Ihminen on kuitenkin alunperin luotu paskomaan luontoon ja kokee samanlaista alkukantaista hätää nykypäivänäkin joskus, kun vessoja ei ole. Kyllä se nykyihminenkin paskoo vaikka housuun, jos ei vessaa ole lähellä ja sepaska tulee. Ei se, että vessat on keksitty poista sitä luontaista asiaa miksikään. Toki kaikki varmaankin haluavat vessaan pyrkiä, mutta aina se ei ole mahdollista. Silloin on kuule ihan yksi hailee, mitä naapurin mummot tykkää siit, että joltain sattuu vaikkapa paska tulemaan just eikä kohta housuun ja vielä pihassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennan unelma
Deleted member 70007
No hätätilanteessahan on pakko tehdä noin mutta kyllä mua ottaa päähän pihoille ja puskiin pissailevat lapset joilla ois vessa ihan lähellä käytettävissä. Jos siellä on näitä "tapapuskiinkusekselijoitakin" ja mammalla meni hermo ja purki sen sit teihin.
Mulla on muuten 5 lasta, 1,5-13v eikä ole koskaan tarvinnut ketään leikkipuistoon pissattaa...
No joo, ihan samaa mieltä siinä että jos wc lähellä niin sinne sitten tietty.
Mutta en usko että tuolla puistossa on niitä jotka kusee sinne puskiin kokoajan vaikka vessa lähellä.
Siis tuolla puistosssa käy yleensä 1 kakara päivässä, ruuhka-aikana jopa kolme.
 
Deleted member 70007
sori mutta minusta tää asia on ihan just päinvastoin. sinä olet itsekäs omaan napaan tuijottava eukko. Mitä sinä tykkäät että toisten kersat tulee teidän pihaan "kyykkärille" tai sun silmien alle? katsos kun sun kakara on ehkä sun mielestä ihastuttava kun on "kyykkärillä" mutta ei toisten, ja ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin käydä "kyykkärillä"

nykyään ihmiset muuttavat asutuskeskuksiin ja asukastiheys kasvaa. Et voi tehdä sellaista, mistä aiheutuu haittaa muille, jos kaikki toimivat noin. jos kaikki alkavat isoissa kaupungeissa tai pienissäkin kunnissa käydä kyykkärillä toisten parvekkeiden alle, niin totta helvetissä se haittaa.

Jos sinua ei haittaa että tulen sinun sänkyyn kyykkärille niin pidä ihmeessä kyykkärisi ja rajoita ne ihan sinne sinun OMAAN PIHAAN.
Siis onko se parempi että lapsi kulkee kuset housuissa?
Minne olisit vienyt sen vessaan?
Keksitkö itse parempaa ratkaisua?
 

Yhteistyössä