Pitääkö lähes joka päiväkotiin ilmoittaa hoitajat?

Oma lapsi on ollut kolmessa eri päiväkodissa, joista kaksi eri paikkakunnalla. Ikinä ei ole hoitoaikoja tarvinnut ilmoittaa. Loma-ajat ovat ainoita, jolloin on pyydetty hoitoajat, koska osa ryhmistä on suljettu.
Mä usein jonkunlaisen lapun rustaan vieätäväksi, koska meillä ajat vaihtelevat paljon.
Mutta joka päiväkodissa on sanottu, että jos tulee seiskan jälkeen aamulla ja haetaan viimeistään viideltä, niin ei tarvitse sen kummemmin ilmoittaa.
Jos aika poikkeaa normaalista, niin riittää että aamulla huikkaa, että esim. lapsi haetaan jo yhdeltä.
 
LTO
Olen päiväkodissa töissä itse.

Ei meillä tarvitse ilmoittaa. Meillä on suht. pieni päiväkoti ja tarkat kuviot. Jos lapsi tulee ennen seiskaa aamulla, niin silloin on hyvä ilmoittaa ja jos hakeminen venyy ihan sinne viiteen saakka, niin siitä on hyvä ilmoittaa.
 
"sini"
Meillä on kirjattu siihen hoitosopimuksen, vai mikä se on, päivittäinen hoitoaika. Meillä on säännöllinen 8-15. Ja ilmoittaa pitää, jos tähän tulee poikkeuksia..
 
"vieras"
Lapset ovat olleet kahdessa päiväkodissa. Ekassa hoitoajat olivat tarkkoja. Jos oli ilmoittanut, että hoitoaika on klo 16 asti, niin siitä ei joustettu minuuttiakaan. Kun hoitoaika oli sopimusta tehdessä määritelty, sitä ei myöhemmin suostuttu oikein muuttamaan. Nykyiseen ei tarvi ilmoittaa hoitoaikoja. Päiväkoti auki klo 7.30-17 ja ihan sama, miten tuon ajan sisällä vie ja hakee lapset.
 
"vieras"
kaikissa missä olen ollut töissä on aina tarvinnut ilmoittaa. Muuten jokainen hoitaja ois saanut tehdä töitä seiskasta viiteen. Ollaan oltu siis tosi tarkkoja siitä ettei lapsimäärä ylity.
 

Yhteistyössä