Pitääkö miehen/vaimon rakastaa uusperheen toisen puolison lapsia?

Rukoilijasirkka
Eikö lapset ole kaikkein tärkeimmät? Mun mielestä kellään ei ole pakkoa rakastaa toisen lapsia, mutta mimmoinen vanhempi ottaa itselleen puolison joka ei kykene rakastamaan hänen lapsiaan?
 
Ei tarvitse,eikä tarvitse valehdella.Rakkaus syntyy jos on syntyäkseen,ei sitä voi pakottaa.Tietysti täytyy kohdella tasavertaisesti kaikkia perheen lapsia,mutta omiaan saa ihan syyllisyyttä tuntematta rakastaa.
 
no ei pidä, ainakaan sillä tavalla miten mä käsitän sen rakastamisen.
välittää mun mielestä pitää ehdottomasti ja tietysti kohdella yhtä hyvin kuin omiakin lapsia.
Enkä mä myöskään ole rupeamassa miehen lasten äidiksi, niillä on jo äiti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
mutta mimmoinen vanhempi ottaa itselleen puolison joka ei kykene rakastamaan hänen lapsiaan?
Ei sitä voi oikeasti vaatia toiselta....Rakkaus on ihan eri asia, kuin se että pitää huolta jne..Mä en voi väittää tuntevani rakkautta mieheni lasta kohtaan, kokemusta on omien 2 lapsen rakastamisesta..Samaa tunnetta oikeesti turha odottaa..Ja hyvin moni valehtelee jos väittää oikeesti rakastavansa miehensä/vaimonsa edellisen suhteen hedelmää samoin kuin omaa lastaan.
 
Ei pidä. Meillä uusperhe, eikä kumpikaan rakasta toisen lapsia, eikä sitä vaaditakaan. Mutta molemmat välitetään meidän perheen lapsista, ja he ovat kaikki samanarvoisia meille, molemmat pidetään huolta yhta paljon.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja queen:
Kiitos runsaista kannanotoista.
Rukoilijasirkka, onko sulla omakohtaista kokemusta, vai veditkö hatusta ton syyllistämisen?
Syyllistämisen joo. Älä kysy, jos saa vastata vaan yhdellä tavalla. Se on mun mielipide, ole mitä mieltä itse tahdot. En voisi olla ihmisen kanssa, joka ei rakastaisi mun lapsia.
 
mie
No ei tietenkään voi ketään pakolla rakastaa, mutta toimeen pitää tulla ja välittää niinku aikuisen kuuluu tehdä :)
Ja voin kertoa että mulla oli tosi karmea uusperhe systeemi. Kymmenessä vuodessa mulle ei tullu koskaan nimeä, vaan oli toi ja kukahan :/ yms. että rakasta siinä sitte :/
 
Kyllä minä noita ukon pentuja rakastan, en varmaan samalla tavalla kuin jos oisivat omia. Rakkautta ei voi pakottaa, mut kyllä sydämensä voi pitää avoimena. Eikä sen rakkauden tarvii samanlaista olla kuin omiin lapsiin. Minusta se hyväksyntä, huolehtiminen, helliminen, välittäminen on rakkautta. Ei sen tartte olla mikään elämää suurempi tunne. Myönteisten tunteiden valehteleminen on minusta typerää, kielteisistä voi vaieta. Toisaalta jos vihaa ja inhoaa puolisonsa lapsia, niin miten syvää on rakkaus puolisoon, jos ei hyväksy tämän lasta. Tarkoitan siis lapsi-ikäistä lasta, en aikuista lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Ei pidä. Rakkaus on sellainen asia, jota ei voi pakottaa. Se tulee jos on tullakseen. Mutta aivan varmasti monelle myös puolison lapsista tulee tärkeitä ja läheisiä, kun asutaan monta vuotta saman katon alla.
Hyvä ja kypsä mielipide. Eli hyviin suhteisiin tulee pyrkiä. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja queen:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Ei pidä. Rakkaus on sellainen asia, jota ei voi pakottaa. Se tulee jos on tullakseen. Mutta aivan varmasti monelle myös puolison lapsista tulee tärkeitä ja läheisiä, kun asutaan monta vuotta saman katon alla.
Hyvä ja kypsä mielipide. Eli hyviin suhteisiin tulee pyrkiä. :flower:
Näin munkin mielestä :)
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma :
meillon rakastettava tai mä en rakastais miestä. KOKO PAKETIN OTTI JA TIES OTTAISSAAN.
Mistä sä tiedät että aidosti rakastaa, syvällä sisimmässään?
kyllä sen vaan tietää kun lasten isästä erosin kun ajatteli vaan itseään ja vapauttaan, vaikkei nyt mikään juoppo eikä työtä vieroksuva ollutkaan. Se ei vaan ollut isätyyppi ja muakin yritti vetää tähän yksilökeskeisyyteen vaikka itse olen luonteeltani perhekeskeinen.
 

Yhteistyössä