Pitääkö mielestäsi siivoojan/laitosuoltajan hyväksyä alentuva kohtelu työpaikalla?

  • Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
kysyn vaan
Vai saako/kannattaako siitä valittaa eteenpäin? Työpaikallani sairaalassa on hlö, joka ei tervehdi meitä laitoshuoltajia, mulkaisee vaan jos sanoo vaikka huomenta. Lisäksi ihan avoimesti suhtautuu meihin alentuvasti, mm. naureskelee meidän koulutuksillemme, (sanoi ettei mopin heilutukseen tarvita koulutuksia) ja tiuskii meille.

Esim. itse olen saanut työhöni ammattikoulutuksen. Olen myös käynyt lukion, mutta huomasin sen virheeksi, se ei ollut juttuni yhtään, tykkään enemmän fyyisestä työstä joka ei kuormita henkisesti. Ihan omasta tahdostani olen ammatissani, laitoshuoltajana sairaalan vuodeosastolla. Tykkään aidosti työstäni ja sovellun siihen loistaasti. Palkkakaan ei ole kokemus-ja vuorolisineen pöllömpi. ( N. 2500 e/ kk brutto )

Loukkaa kyllä tuollaiset dissaajat. :-(
 
sama kohtelu kaikille. laitoshuoltaja tekee yhtä arvokasta työtä omalla sarallaan kuin kuka tahansa muu. sairaaloissa valitettavasti on tuo hierarkia vähä vanhanaikaista. itse oon hoitoalalla, en sairaalassa töissä kuitenkaa, ja meillä laitoshuoltajat on tasa-arvoisia suhteessa muihin ja heitä kohdellaan kuten muitakin ja arvostetaan heidän työtään.
 
"vieras"
Täh, ei missään nimessä tuollaista kohtelua pidä kestää. Ollessani esimiehenä, opastin aina alaisia kertomaan epäkohdista joihin työpäivän aikana törmäävät. Noita nokan vartta pitkin katsoavia ihmisä on monissa paikoissa, eikä sellaista käytöstä tarvi kenenkään sietää. Keskustele esimiehen kanssa tilanteesta.
 
"sahu"
jopas on sulla palkka meillä kun 1600€ lähtöpalkka..
ei tarvi tietänkään hyväksyä huonoa kohtelua mut eihän siivojia arvosteta missään,ehkä sitä hoitsua nyppii kun tienaat saman verran kuin hän
 
lh
Monessa paikassa hoitoalalla on sitä että lääkärit on nyrpeitä hoitajille, sairaanhoitajat lähihoitajille ja hoitajat laitosapulaisille.

Kukaan ei ajattele asiaa siltä kannalta että se homma ei toimisi jos 1 näistä ammattilajeista sairaalassa puuttuisi.

Mä arvostan jokaista työntekijää koska jokainen on ihan oikeasti tärkeä. Sitä ei vaan moni huomaa arvostaa kun työt tulee tehtyä.
 
"alkup."
[QUOTE="sahu";22103589]jopas on sulla palkka meillä kun 1600€ lähtöpalkka..
ei tarvi tietänkään hyväksyä huonoa kohtelua mut eihän siivojia arvosteta missään,ehkä sitä hoitsua nyppii kun tienaat saman verran kuin hän[/QUOTE]

Mulla on tosiaa kokemuslisiä, sekä vuorotyö, paljon viikonloppuja yms. Tuo 2500 on keskimääräinen ansioni, joka tuli kun jaoin vuosituloni 12:lla.
 
Monessa paikassa hoitoalalla on sitä että lääkärit on nyrpeitä hoitajille, sairaanhoitajat lähihoitajille ja hoitajat laitosapulaisille.

Kukaan ei ajattele asiaa siltä kannalta että se homma ei toimisi jos 1 näistä ammattilajeista sairaalassa puuttuisi.

Mä arvostan jokaista työntekijää koska jokainen on ihan oikeasti tärkeä. Sitä ei vaan moni huomaa arvostaa kun työt tulee tehtyä.
peesaan tätä. ja musta laitoshuoltajan työ on ensiarvoisen tärkeää. esim sairaalassa heidän työnsä on perusta koko hommalle:vai moniko haluais olla työntekijänä tai potilaana sairaalassa jossa kukaan ei siivoais?
 
TÄh?
Siis mitä hemmettiä, tottakai valitat! :O
Ei tämä arvon idiootti ole sen arvokkaampi työntekijä kuin sinäkään! :O
Miksi olisi?

Näpäytät vähän ja teet valituksen. ;)
Saapahan nähdä paikkansa :D
 
Todella törkeää kohtelua. Osoittaa lähinnä sen, että tuo henkilö, joka noin käyttäytyy, on oikea moukka ja varsinaista pohjasakkaa viisaisiin ihmisiin verrattuna.

Vaikka itse olenkin korkeakoulutettu, niin en pienintäkään hetkeä epäile, että tämä maailma voisi mitenkään pyöriä ilman siivoojia.
 
Ei herranisä...
Alkuperäinen kirjoittaja Hö;22103775:
Todella törkeää kohtelua. Osoittaa lähinnä sen, että tuo henkilö, joka noin käyttäytyy, on oikea moukka ja varsinaista pohjasakkaa viisaisiin ihmisiin verrattuna.

Vaikka itse olenkin korkeakoulutettu, niin en pienintäkään hetkeä epäile, että tämä maailma voisi mitenkään pyöriä ilman siivoojia.
PEESI! Mä olisin reppana ihan kusessa ilman bussikuskeja, tavarankuljettajia, laitoshuoltajia jne jne!
Se että on käynyt esim "korkeakoulun" ei tarkoita millään tavalla että ihminen olisi mitenkään arvokkaampi, hän kävi yhden koulun joka sattui olemaan pitempi koulutus kuin sinulla...no jo on hienoa...

Minäkin kävin itseasiassa vain kaksi vuotta enemmän koulua ja sekös musta tekee jotenkin "ylemmän"? No ei todellakaan, naurettavaa...suorastaan säälittävää käytöstä.

Jos joku on pohjasakkaa niin...no tiedät jo itsekin. ;)
 
Siivooja/laitoshuoltaja on hyvin tärkeä henkilö sairaalassa. Olen huomannut, että röntgenosastollakin homma pyörii kyllä ilman paikallaolevaa lääkäriä, mutta jos siivoojaa ei ole niin hyvinkin pian ollaan lirissä; jono kasvaa, kuvia ei voi ottaa.

Alentuvaa kohtelua ei kuulu sietää. Tee ihmeessä valitus ja näpäytä sitä typerää tyyppiä :)
 
"leppis"
Kertoo vain tämän henkilön naurettavuudesta. Olin heti ylioppilaskirjoitusten jälkeen yhden kesän suuressa helsinkiläishotellissa siivoojana. Eräs hotellin manageri tai vastaava pukupelle kulki monta kertaa päivässä ohitseni, eikä moikannut, vaikka moikkasin häntä. Lopulta pakotin hänet juttusille ja kysyin, luuleeko hän olevansa minua parempi, kun ei se pää edes moikkaukseen taivu. Sen jälkeen tuli moi joka käänteessä. Meni miesparka aivan hämilleen.
 
Saraldo
Meillä on töissä aivan ihanat laitoshuoltajat ja välinehuoltajat :flower:. Jos mä tarvitsen heidän apuaan, mä en todellakaan esitä asiaani siten, että "käy siivoomassa toi, se on sun hommaas", vaan siten, että "sitten kun sä olet tulossa tuonne päin niin ehteisitkö sä katsoa tuon jutun tuolta". Mä en myöskään ole niin avuton, ettenkö saa itse vaihdettua uutta käsidesipulloa telineeseen taikka laitettua uutta roskapussia, jos edellinen pursuaa. Ei ihan joka asiassa tarvitse juoksuttaa toisia.

Meilläkin varmaan löytyy muutama ihminen, joiden mielestä laitos- ja välinehuoltajat voisivat pysytellä omissa oloissaan eikä niitä tarvitsisi kutsua osaston kekkereihin mukaan. Onneksi 95% meistä on sitä mieltä, että kaikki akateemisista hoitohenkilöstöön ja huoltoporukkaan saakka kuuluvat samaan tiimiin ja toimivat myös sen mukaan.
 
"hih"
[QUOTE="leppis";22103854]Kertoo vain tämän henkilön naurettavuudesta. Olin heti ylioppilaskirjoitusten jälkeen yhden kesän suuressa helsinkiläishotellissa siivoojana. Eräs hotellin manageri tai vastaava pukupelle kulki monta kertaa päivässä ohitseni, eikä moikannut, vaikka moikkasin häntä. Lopulta pakotin hänet juttusille ja kysyin, luuleeko hän olevansa minua parempi, kun ei se pää edes moikkaukseen taivu. Sen jälkeen tuli moi joka käänteessä. Meni miesparka aivan hämilleen.[/QUOTE]

Voi vitsi! :D Olet kyllä paras! Tuollasille pitää just uskaltaa laittaa luu kurkkuun! HYVÄHYVÄ!! ;)
 
Ohhoh...
Jos siivoojia ei olisi niin itse saisivat lääkärit paskansa siivota.
Eiköhän siellä sairaalassa muutkin sotke, kuin lääkärit. :) Tässäkin oli vain yhden henkilön kokema tilanne yhden henkilön kanssa. Aika harvoin lääkärit jaksaa valittaa muista työntekijöistä, vaikka eiköhän heistäkin löytyisi sanottavaa. ;)

(Ihan vain varmuudeksi... En ole lääkäri, joten minulla ei ole oma lehmä ojassa. On vaan kyllästyttävää lueskella näitä juttuja, joissa jotkut syyttelevät toisia syystä tai toisesta. Yhteensattumaa, että yleensä syyllistävä sormi osoittaa joitain "korkeampitasoisia" virkahenkilöitä? Väitetään, ettei kyseessä ole kateus, mutta mikäköhän lie sitten...)
 
Ohhoh...
Luulen myös, että joillain on ihan itsellään joku alemmuuskompleksi, ja jos he sitten kokevat jonkun lukeneemman kohtelevan heitä kaltoin, niin kyseessähän on oltava se, että heitä ei pidetä tarpeeksi korkeassa arvossa. Kuvitelkaas nyt itsenne oikeasti tuollaisiin tilanteisiin. Niitä löytyy idiootteja ihan mistä vaan kansanryhmästä, mutta tällaisissa tapauksissa sitten automaattisesti päätellään, että syynä on oltava se, että tyyppi on ylimielinen. Joo, just. :D
 
"Vieras"
Meillä kyllä laitoshuoltajat kuuluvat "sakkiin" ja yhdessä juodaan kahvitkin.

Olin aikanaan eräässä toisessa paikassa ja otinpa rätin keittiössä kun ajattelin pyyhkiä pöydän. Heti kuului toisen hoitajan suusta " Mitä sä sitä pöytää pyyhit!! Se on laitoshuoltajan homma, ei hoitajan!"

Mulla levähti suu auki siinä vaiheessa. Mitä väliä sillä on kuka sitä pöytää pyyhkii?! :O
 
Tyhmäkö olet?
Luulen myös, että joillain on ihan itsellään joku alemmuuskompleksi, ja jos he sitten kokevat jonkun lukeneemman kohtelevan heitä kaltoin, niin kyseessähän on oltava se, että heitä ei pidetä tarpeeksi korkeassa arvossa. Kuvitelkaas nyt itsenne oikeasti tuollaisiin tilanteisiin. Niitä löytyy idiootteja ihan mistä vaan kansanryhmästä, mutta tällaisissa tapauksissa sitten automaattisesti päätellään, että syynä on oltava se, että tyyppi on ylimielinen. Joo, just. :D
Jaa no mitäs sitten?! :D
 
"vieras"
Älä välitä! Möllejä on joka lähtöön. Fiksulla ihmisellä ei ole mitään syytä arvostella toisten ammattia ja koulutusta. Samalla työpaikalla se on erityisen typerää, koska ollaan ns. samassa veneessä. Asetu (mielessäsi) tuon ihmisen yläpuolelle ;-)
 
"Hopping"
No ei pitäisi. Ota ehdottomasti yhteyttä esimieheen... Sun työ on arvokasta siinä missä muidenkin!
Mä siivosin nuorena erään isomman firman toimistotiloja kesätyönä, aamuyöstä, joten en itse nähnyt näitä "toimistoihmisiä", mutta selkeästi sitä katsottiin alemmaksi kastiksi vaikka koskaan edes tavattu. Yksi nainen (käsialasta päätellen) kehoitti aika rumasti lapulla tyhjäämään hänen paperiroskiksensa. Ok, homma kuului mulle, mutta en ollut tiennyt sitä - paperiroskis kun oli sellainen kopiopaperilaatikko naisen työtuolin vieressä, jossa oli papereita (ryttäämättömiä). Yhtenä yöän siihen kasan päälle oli ilmestynyt lappu, että "Hei torvi siivooja, TÄMÄ on ROSKIS, TÄMÄ on TÄYNNÄ, TYHJÄÄ TÄMÄ. Ja siis juuri tälleen kirjoitettuna. No, tein työtä käskettyä ja lähdin laatikon kanssa katsomaan mistä se paperiroskin löytyy (siis se sellainen oikeasti roskiksen näköinen), YLLÄTYS oli suuri, kun se löytyi sen naisen työpisteen SERMIN TAKAA! Siis tilassa oli sellaisia loosseja, joissa oli matalat väliseinät ja heti sen naisen sermin takana oli iso vihreä paperiroskis! Oli tärkeä täti ilmeisesti, kun kirjoitti surkealla kesäsiivoojalle mielummin viestin kuin kippasi sen pahvilaatikon siihen sermin taakse. :DDD
 
palkka putosi
Jokainen tekee itsensä ja työns' arvokkaaksi. Ammattitaitoinen siivooja7laitoshuoltaja tietää tekevänsä arvokasta työtä. Itse lähdin aikoinaan eräästä päiväkodista seitsemän kuukauden jälkeen. Siellä ei huomenta sanottu ja kaikki vähän riidoissaan, ahdistavaa. Sittemmin vaihtanut ammatin ja nyt oikein tyytyväinen.
 

Yhteistyössä