Pitääkö rinta peittää imettäessä?

  • Viestiketjun aloittaja Raita85
  • Ensimmäinen viesti
Kerro nyt mulle, miten se imetys käytännössä onnistuu, jos ensin on peittänyt itsensä ja vauvan huivilla. Kädet täytyy ujuttaa sen huivin alle ja sitten pitäisi pystyä jotenkion pitämään se huivi paikoillaan ja samaan aikaan ottamaan rinta esiin ja ohjaamaan se vauvan suuhun - ja samaan aikaan mahdollisesti pitäisi pitää siitä huivista kiinni, ettei se laskeudu vauvan kasvoille.

Kerroin aiemmin, että itse koitin esikoisen kanssa harjoitella kotona harson alla imettämistä, kun hän oli pieni. Ja siitä ei tullut mitään, ja lisäksi totesin ettei se harso oikeastaan peittänyt mitään. Ainoa, minkä sillä olisi saanut peitettyä, oli se vauvan päälaki - sillä siinä kohtaa imetystä ei rinnasta muutenkaan näkynyt mitään. Imetyksen alussa ja lopussa kangas olisi joka tapauksessa pitänyt ottaa pois, jotta saa otettua sen rinnan esiin, laitettua sen vauvan suuhun ja lopuksi laitettua rinnan takaisin.

Lisäksi luulen, että ainoastaan ihan pikkuvauva suostuisi syömään huivin alla. Isompi vauva luultavasti ärtyy naamalle laskeutuvasta kankaasta ja myös siitä, että ei voi katsoa äitiään.

Ihmettelen muuten suuresti, että palstalla ihan kauheasti kritisoidaan muiden maiden tapaa peittää naisia, mutta nyt on yht'äkkiä ruvettu vaatimaan naisilta huivin käyttöä ja kotona pysymistä täälläkin.
Mulla oli harso ja hyvin onnistui. En yrittänytkään peittää koko vauvaa ja yläkroppaa, sen osan vain missä vauvan pää ja tissi oli. Kuin pieniä harsoja sulla oli jos se peitti vain päälaen?
 
9mmmm
Ei tässä tarvitse vetää muita maita mukaan. Kyse on edelleen suomalaisista käytössäännöistä joiden mukaan tissit on oltava piilossa.

Siis voi taju. Se huivi on kiinni kaulassa, ei luista mihinkään ja isolla huivilla voit piilottaa vaikka koko sukusi sen alle. Jos mulla olisi tän huivini lisäksi imetyspaita ja imetysliivit, niin ensin muksu valmiiksi huivin alle vasemmalle kädelle, sit oikealla kädellä paidan rako ja tissiliivi auki vasemmalta puolelta auki (huivin alla), ja vauva tissiin kiinni.
Kesto max 15 sek, vaikka avuttomalta voi kestää tietty vaikka pari tuntia...
kaikkia lakeja on voitava muuttaa eikä niihin jumahtaa ja vedota siihen että olisi joku pyhä lehmä. jos joku sääntö on järjetön niin se on
 
9mmmm
Öö, kun katselee katukuvaa ja naisten pukeutumista niin huivi löytyy useimmilta jo valmiiksi.
kyse oli köyhistä nyt ei niistä jotka maksaa 70e kynsien viilaamisesta. mä nään yleensä vaan kaulahuiveja pakkasella mutta ehkä sun kylään on osunnu kaikki huivilliset. lisäksi jos asut omakotitalo alueella niin siellä kaikki pukeutuu sitten samalla tavalla joka taas eroaa vaikka lähiö asukin asusta esimerkiksi kun menet kontulaan niin katso miten he pukeutuvat. köyhälle se huivi voi maksaa liikaa. ja jos mainostauluissa on jo nainen alasti ni köyhä tuumaa kaikenmaailman kotkotuksia keksitty että saa nännin piiloon :). menee hän kauppaan ja ostaa ruokaaa.
 
vierailija
Mä sanoisin, että fiksu ihminen hoitaa imetyksen diskreetisti. Se on loppujen lopuksi helppoa. Vähemmän fiksu tekee sen niin, että siitä nousee älämölö.

Yleisellä paikkalla rinnat piiloon vaikka huivin alle, koska niiden näkyminen sattaa häiritä muita ihmisiä. Ei pitäisi olla vaikeaa. Ja esim ravintolassa ei imetetä pöydässä. Mun mielestä mm nää on ihan alkeellisia "käyttäytymissääntöjä".

Kyllä vauvankin kanssa pitää ottaa muut ihmiset huomioon. Imettää saa, mutta sen voi tehdä hienotunteisesti, muut huomioiden. Kenenkään ei ole pakko tehdä siitä näkyvää ja muita mahdollisesti häiritsevää tapahtumaa.

Onneksi suuri osa äideistä hoitaa homman hienosti. Vain pieni osa menee "minä, minä -asenteella" ja imettää "showmeinigillä".
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ajatelkaa kanssaihmisiä!
Naisena en ymmärrä lainkaan millä perusteella olisi oikeus imettää julkisesti ja ryntäät näkyvillä. En todellakaan halua olla samassa tilassa avoimesti imettävän naisen kanssa. Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin äiti ja hänen naperonsa. Mielestäni on äärettömän itsekästä äidiltä pakottaa kanssaihmiset olemaan samassa tilassa toimituksen aikana. Vaikka kuinka katsoisi muualle niin kyllä asia häiritsee. Ja minkä ihmeen takia niitä penskoja on otetttava lentokoneeseen? Mamman on pakko päästä rantalomalle ja muksu on siis mukana. Jos se vauva on tärkein niin ei se lentämään kuulu, pysyisivät kotona. Ei tartteisi kuunnella sitä demonista rääkymistä lennon ajan. Mielestäni vauvoja lentokoneisiin tuovat pitäisi laittaa maksamaan korvauksia muille matkustajille, koska lento ei ole miellyttävä. Ja perusteluksi julki-imettämiselle ei myöskään käy, että äiskän rintoja turvottaa maito ja helpottaa, kun saa päästää painetta. Tämäkin on itsekästä. En minäkään väännä torttuja istuimelle, koska on painetta suolessa eikä huvita mennä lentokoneen vessaan. Tai kuinka hyvällä katsottaisiin, että mies masturboisi itsensä lentokoneen penkkirivistöllä, koska oli niin paljon painetta ja toimihan on täysin luonnollista! Äidit, peittäkää itsenne ja lopettakaa se itsekeskeisyys!
 
Naisena en ymmärrä lainkaan millä perusteella olisi oikeus imettää julkisesti ja ryntäät näkyvillä. En todellakaan halua olla samassa tilassa avoimesti imettävän naisen kanssa. Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin äiti ja hänen naperonsa. Mielestäni on äärettömän itsekästä äidiltä pakottaa kanssaihmiset olemaan samassa tilassa toimituksen aikana. Vaikka kuinka katsoisi muualle niin kyllä asia häiritsee. Ja minkä ihmeen takia niitä penskoja on otetttava lentokoneeseen? Mamman on pakko päästä rantalomalle ja muksu on siis mukana. Jos se vauva on tärkein niin ei se lentämään kuulu, pysyisivät kotona. Ei tartteisi kuunnella sitä demonista rääkymistä lennon ajan. Mielestäni vauvoja lentokoneisiin tuovat pitäisi laittaa maksamaan korvauksia muille matkustajille, koska lento ei ole miellyttävä. Ja perusteluksi julki-imettämiselle ei myöskään käy, että äiskän rintoja turvottaa maito ja helpottaa, kun saa päästää painetta. Tämäkin on itsekästä. En minäkään väännä torttuja istuimelle, koska on painetta suolessa eikä huvita mennä lentokoneen vessaan. Tai kuinka hyvällä katsottaisiin, että mies masturboisi itsensä lentokoneen penkkirivistöllä, koska oli niin paljon painetta ja toimihan on täysin luonnollista! Äidit, peittäkää itsenne ja lopettakaa se itsekeskeisyys!
Siis nykyajan lapsikeskeisyys on hyvä asia ja oikein tervetullutta. Vauvalta ei saa vaatia mitään ja hänelle on annettava kaikki turva ja hoiva.

Mutta sen ei tarvitse tarkoittaa sitä että käytössäännöt saisi heittää romukoppaan, koska lapsi ei ole ainut yhteisön jäsen.
 
vierailija
Mä en halua ja mää mää mää. Jäitkö ilman huomiota vauvana vai pudottiko äiti sut pää edellä petoniin kun susta tuli tuollainen?

Ihan tiedoksesi vaan että minulla ja vauvallani on oikeus liikkua ihan vapaasti ihmisten ilmoilla kun se meille sopii ja lapseni saa syödä rintaa, ihan juuri silloin kun hänellä sattuu olemaan nälkä. En tiedä miten se liittyy pilluun ja perseeseen, ajattelitko omias syöttää niitä kautta vai? Se että lapsen kanssa käy ulkona, ei liity mitenkään meidän kiintymyssuhteeseen. Voi jumalauta ihmiset on sairaita päästään, äidit ja lapset pitäisi sulkea komeroon ekaksi kahdeksi kuukaudeksi? Saitko sä keskenmenon vai mikä vittu sua jurppii siinä että minä kuljen vauvani kanssa julkisesti??!

Mä en enää ala kumartelemaan näitä urpoja ja toivottavasti ei muutkaan. Jokaisen äidin pitäisi puolustaa tiikerin lailla vauvansa oikeutta ruokailuun a. silloin kun hänellä on nälkä b. sillä tavalla mikä hänelle on kaikkein paras eli RINTARUOKINTA. Jos sanon sen oikein monta kertaa ääneen tissi tissi tissi tissi tissi tissi rinta rinta rinta rinta rinta, niin totutteko te "siveyden sipulit" sitten niinkin normaaliin asiaan kuin tissi ja vauvan rintaruokinta?
Tekstisi kertoo, että olet itse juuri se "minä minä minä ja mun lapsi" ja luultavasti sulle kävi lapsena kuvailemallasi tavalla. Kuvottavaa itsekkyyttä.
 
Mulla oli harso ja hyvin onnistui. En yrittänytkään peittää koko vauvaa ja yläkroppaa, sen osan vain missä vauvan pää ja tissi oli. Kuin pieniä harsoja sulla oli jos se peitti vain päälaen?
Normikokoisia. Ja siis ongelma ei ollut se, etteikö siitä olisi voinut levittää siihen päälle, vaan tarkoitin tuolla päälaki-jutulla sitä, että imetyksen alussa ja lopussa sitä harsoa ei olisi voinut pitää. Olisin siis voinut levittää harson siihen päälle siinä vaiheessa, kun vauva jo söi - mutta siinä vaiheessa ei olisi muutenkaan näkynyt oikeastaan muuta kuin vauvan pää. Imetyksen alku- ja lopetussäädöissä harsoa ei olisi pystynyt pitämään, koska se olisi ollut tiellä.

Olen todella varma siitä, että molemmat lapseni olisivat hermostuneet, jos olisin työntänyt imetyksessä heidän naamalleen harson tai mitä tahansa muuta. Tosin eipä siinä imetyksen aikana silti rinnasta mitään olisi näkynytkään.
 
vierailija
Ei tässä tarvitse vetää muita maita mukaan. Kyse on edelleen suomalaisista käytössäännöistä joiden mukaan tissit on oltava piilossa.

Siis voi taju. Se huivi on kiinni kaulassa, ei luista mihinkään ja isolla huivilla voit piilottaa vaikka koko sukusi sen alle. Jos mulla olisi tän huivini lisäksi imetyspaita ja imetysliivit, niin ensin muksu valmiiksi huivin alle vasemmalle kädelle, sit oikealla kädellä paidan rako ja tissiliivi auki vasemmalta puolelta auki (huivin alla), ja vauva tissiin kiinni.
Kesto max 15 sek, vaikka avuttomalta voi kestää tietty vaikka pari tuntia...
Ja toisaalta aivottomilta vie koko ikä tajuta, että kaikki vauvat ei suostu ruokailemaan noin, vaan alkavat huutaa ja repiä sitä kivaa hehtaarihuivia helvettiin näkökentästä.
 
vierailija
Tässä on vahva kaksinaismoralismi. Rinnat saa näkyä kun imettää ja se ei ole seksuaalista. Mutta miehet eivät silti saa katselle kyseistä toimitusta, eikä etenkään filmata sitä. Syy: se on seksuaalista tuijottaa toisen rintoja.

Päättäkää jo onko se seksuaalista. Jos a.) se ei ole seksuaalista. No silloin vanha kaljamahainen ukko saa rauhassa sitä hommaa toljottaa ja yleisessä tilassa on lain mukaan oikeus myös kuvata. Kuvan oikeudet muuten omistaa kuvaaja, ei kuvattava. Joten hän saa laittaa sen myös nettiin. Tai jos b.) sitä ei saa toljottaa tai kuvata, sillä se on pervoilua ja eroottisen kiihotuksen hakemista, niin silloin ei myöskään ole ok imettää julkisesti.

Tuossa on tasan kaksi vaihtoehtoa.
Tässä kiteytyy koko aihe. PISTE.
 
vierailija
Tekstisi kertoo, että olet itse juuri se "minä minä minä ja mun lapsi" ja luultavasti sulle kävi lapsena kuvailemallasi tavalla. Kuvottavaa itsekkyyttä.
Kun puhutaan minun lapsen oikeudesta ravintoon ja minun oikeudesta liikkua vapaasti niinkuin sinäkin, niin kyllä.

Ei ole pudotettu. On otettu ihmisten ilmoille mukaan heti vauvasta ja imetetty kun on tarvinnut. Enkä minä ole täällä vaatimassa että jonkun pitää istua kotona 2 kuukautta ettei muut näe ja vaatimassa että jonkun pitää syödä puklurätti päässä - sinä olet.
 
Naisena en ymmärrä lainkaan millä perusteella olisi oikeus imettää julkisesti ja ryntäät näkyvillä. En todellakaan halua olla samassa tilassa avoimesti imettävän naisen kanssa. Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin äiti ja hänen naperonsa. Mielestäni on äärettömän itsekästä äidiltä pakottaa kanssaihmiset olemaan samassa tilassa toimituksen aikana. Vaikka kuinka katsoisi muualle niin kyllä asia häiritsee. Ja minkä ihmeen takia niitä penskoja on otetttava lentokoneeseen? Mamman on pakko päästä rantalomalle ja muksu on siis mukana. Jos se vauva on tärkein niin ei se lentämään kuulu, pysyisivät kotona. Ei tartteisi kuunnella sitä demonista rääkymistä lennon ajan. Mielestäni vauvoja lentokoneisiin tuovat pitäisi laittaa maksamaan korvauksia muille matkustajille, koska lento ei ole miellyttävä. Ja perusteluksi julki-imettämiselle ei myöskään käy, että äiskän rintoja turvottaa maito ja helpottaa, kun saa päästää painetta. Tämäkin on itsekästä. En minäkään väännä torttuja istuimelle, koska on painetta suolessa eikä huvita mennä lentokoneen vessaan. Tai kuinka hyvällä katsottaisiin, että mies masturboisi itsensä lentokoneen penkkirivistöllä, koska oli niin paljon painetta ja toimihan on täysin luonnollista! Äidit, peittäkää itsenne ja lopettakaa se itsekeskeisyys!
Niinhän se on, että aina joku häiritsee jotakin. Joku ei ei sietää miehiä, joku ei siedä naisia, joku ei siedä seksuaalivähemmistöjä, joku toinen ei siedä ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Jota kuta häirtisevät hitaat vanhukset, jotain toista häiritsevät teinit. Melko tyhjää olisi kaupungissa, jos kaikki ne häädettäisiin, joita joku ei jaksaisi katsella samassa tilassa. Ja siksipä ei oikeastaan voi tällaisille asioille tehdä mitään. Eli toisin sanoen se, jota häiritsevät vaikkapa miehet, joutuu sietämään sitä epämiellyttävää tosiasiaa, että maailmassa on miehiäkin ja heihin voi törmätä melkein missä vain. Ja sama sinulla. Koita jaksaa! Helpotusta ongelmaasi ei ole luvassa.
 
Ei tässä tarvitse vetää muita maita mukaan. Kyse on edelleen suomalaisista käytössäännöistä joiden mukaan tissit on oltava piilossa.

Siis voi taju. Se huivi on kiinni kaulassa, ei luista mihinkään ja isolla huivilla voit piilottaa vaikka koko sukusi sen alle. Jos mulla olisi tän huivini lisäksi imetyspaita ja imetysliivit, niin ensin muksu valmiiksi huivin alle vasemmalle kädelle, sit oikealla kädellä paidan rako ja tissiliivi auki vasemmalta puolelta auki (huivin alla), ja vauva tissiin kiinni.
Kesto max 15 sek, vaikka avuttomalta voi kestää tietty vaikka pari tuntia...
Mulla ei pysynyt se kangas itsekseen paikallaan. Siinä vaiheessa kun otin sitä rintaa esiin, kangas olisi joka tapauksessa siirtynyt. En enää muista tarkkaan, mikä kaikki siinä ei toiminut. Mutta siis harjoittelin tätä kyllä kotona kun olin varmaan jostain palstalta lukenut tällaisen kivan vinkin julki-imettämisen helpottamiseksi.

Joten en sitten koskaan imettänyt minkään kankaan alla. Tosin en kyllä oikeasti tiedä, miksi olisi pitänytkään. Aika huomaamatonta se imetys on ilman huivia tai harsoakin. Imetyspaidan reuna peittää koko rinnan, maksimissaan (jos oiekin katsoo) voi näkyä muutama milli ihoa. Ei siitä huivista olisi ollut muuta iloa kuin olisi voinut peittää itse tapahtuman, niin sitten ehkä kaikki eivät olisi arvanneet, mitä siellä huivin alla puuhaillaan. Mutta en nyt tiedä, onko se välttämätöntä peittää, että imettää. Varsinaisesti rinta ei nykyisten imetyspaitojen kanssa todellakaan näy. Sen verran olen imettäviä äitejä nähnyt eri tilanteissa.
 
Ei tässä tarvitse vetää muita maita mukaan. Kyse on edelleen suomalaisista käytössäännöistä joiden mukaan tissit on oltava piilossa.
No noinhan se meneekin. Ei kukaan enää nykyisin imetä ilman paitaa rinnat ja maha esillä. Suurin osa käyttää imetyspaitoja, joiden kanssa imetys on hyvin huomaamatonta, jos kriteerina käytetään rinnan näkymistä. Imettämistä tapahtumana toki näkee aika paljon, mutta ei kai sitä varsinaisesti tarvitsisikaan piilotella? Tietty joitain aina vituttaa nähdä, että joku imettää, koska jotkut vihaavat vauvoja, jotkut vihaavat naisia ja jotkut vihaavat sitä, että rintoja käytetään muuhun kuin miehille flirttailuun.

Mutta se, jos jossain vaiheessa rinta vähän sattuisi näkymään imetyksen vuoksi, ajatellaan, että siinä kohtaa se imetyksen tärkeys menee käytössäännön ohi. Ovat nämä siis vähän tilannekohtaisiakin asioita. Kyllähän omien rintojen koskettelu julkisella paikalla on myös asia, jota ei hyvien tapojen mukaan tehdä - mutta tilanne muuttuu imetyksen myötä niin, että rintaa voi koskettaa (ottaessaan sen esiin ja antaessaan vauvalle).
 
Normaaliksi ihmiseksi kehittyminen ei vaadi sitä, että raahataan heti vauvana kauppaan.
Ei tietenkään, mutta se vauvan äiti tekee elämässään muitakin asioita kuin niitä, jotka ovat lapsilähtöisiä. Äiti saattaa katsoa vauva sylissään elokuvaa, vaikkei elokuva kiinnosta vauvaa pätkääkään. Hän voi mennä kauppaan, vaikkei kauppa paranna vauvan kehitystä. Hän voi vaikka jutella ystävänsä kanssa, vaikka vauva ei ymmärrä keskustelusta mitään.

Ja tämän vuoksi se imettävä äiti menee julkiselle paikalle eikä jää kotiin - koska hän elää omaa elämäänsä eikä ole vain pelkkä imettäjä.
 
Ei hitto jos joku olisi tullut mulle imettäessäni mussuttaan jotain, että laita huivi eteen. :ROFLMAO:

Lapsella oli kireä kielijänne, jonka vuoksi imeminen oli kovemman työn takana, eli muutenkin helposti hikoileva lapsi oli aina imetyksen ajan hiestä märkä (osan ajasta oli vieläpä kuuma kesä).
Siihen kun olisi jonkun lumpun iskenyt, niin huh mikä tuskaraivo vauvan puolelta olisi tullut - sehän olisi ollut suorastaan kidutusta häntä kohtaan.

Ei onneksi tullut ketään nimittäin voi olla, että olisin pahoittanut mussuttavan bimbon mielen aika pahasti.
"Takakireet nutturamummot" mun kokemuksen mukaan pitää imetystä ihan peruskaurana ja korkeintaan pikaisesti hymyilee kunnes kääntää katseen muualle, ei heillä ole mitään imetys-/tissifobiaa.
Tollasta settiä mitä esim. @Echo tässä ketjussa viljelee kuulee lähinnä just bimboilta.
Nuorilta, jenkkilästä vähän liikaa vaikutteita imeneiltä MTV-lampuleilta.
Tuon erään palstalaisen jutut on kyllä muutenkin usein aika made in USA.
 

Yhteistyössä