Pitääkö se lastenhoitohuone vallata ison yli 3v kanssa???

  • Viestiketjun aloittaja Vaipan vaihtaja.
  • Ensimmäinen viesti
"wieras"
"Sinä vai?? Näppärästi onnistuu myös kakarasi kustetus normi vessassakin. joten olet siis uusavuton"

En minä ole vaan sinä. Ne vessat ovat lapsia varten, huom lapsia varten ja sinä voit kakarasi kanssa mennä ihan minne huvittaa :)
 
vaipan vaihtaja.
[QUOTE="wieras";30543064]"Sinä vai?? Näppärästi onnistuu myös kakarasi kustetus normi vessassakin. joten olet siis uusavuton"

En minä ole vaan sinä. Ne vessat ovat lapsia varten, huom lapsia varten ja sinä voit kakarasi kanssa mennä ihan minne huvittaa :)[/QUOTE]

Mitä sinä siellä nyt sönkötät?? Mitäs sinä sitten änget sinne lastenhoitohuoneeseen kun ne on lapsille?? Taidat olla aika kuuderi :)
 
vierass
Pakkoko se vaippa on vaihtaa jossain kauppakeskuksessa, kyllä se pysyy siellä kotiin saakka. Lapset, tuollaiset 3-6 vuotiaat taas eivät jaksa pidätellä sitä pissaansa määräänsä enempää, esimerkiksi Keskisen kyläkaupassa on ihan turha kuvitella menevänsä tuon ikäisen kanssa normaali huusiin, siellä on jono jota tuon ikänen ei odota, eli me menemme hoitohuoneeseen jossa yhtä pilttiä tissitetään ja vanhemmat, huom molemmat vanhemmat käyttävät huussia, ei se piltti. Hyvin on mahduttu sekaan.
 
vauvan ja 2 veen äiti
Sinä vai?? Näppärästi onnistuu myös kakarasi kustetus normi vessassakin. joten olet siis uusavuton :)
Tai järkevä. Miksi pitäisi ahtautua johonkin pikkukopperoon vuorotellen, kun isompaan vessaan mahtuu kätevämmin. Hölmöläisen hommaa suoraan sanottuna. Sä sitten varmaan viet sen esikoisen erikseen sinne kopperovessaan ja vauvan erikseen lastenhoitohuoneeseen, kun et nähtävästi osaa käyttää tuota maalaisjärkeä.
 
vaipan vaihtaja.
Alkuperäinen kirjoittaja vauvan ja 2 veen äiti;30543105:
Tai järkevä. Miksi pitäisi ahtautua johonkin pikkukopperoon vuorotellen, kun isompaan vessaan mahtuu kätevämmin. Hölmöläisen hommaa suoraan sanottuna. Sä sitten varmaan viet sen esikoisen erikseen sinne kopperovessaan ja vauvan erikseen lastenhoitohuoneeseen, kun et nähtävästi osaa käyttää tuota maalaisjärkeä.
Lue vielä kerran mitä aikaisemmin kirjoitin. Jos osaat edes lukea mitä on kirjoitettu. Kerro sitten vastaus
 
vierass
Mihin vauvan kanssa tarvitaan hoitohuonetta???? Jokainen osaa sylissä vaihtaa vaipan ja jokaisella on mukanaan takapuolta varten kosteusliinoja, jos on kakku sattunut tulemaan. Vauvan voi syöttää ihan juuri siinä missä vauvan tulee nälkä.
 
vauvan ja 2 veen äiti
[QUOTE="Essi";30543161]Ei sitä missä tahansa voi syöttää!!!! Vaihdatko sinä vaippoja sylissä??[/QUOTE]

Shoppaillessa ollessa kyllä varmasti voi. Ja ne vaipat voi vaihtaa sylissä, ellei oman mussukan pikkupeppu kestä muutaman minuutin odottelua lastenhoitohuoneeseen.
 
[QUOTE="vierailijana";30542718]ei siinä vielä mitään jos sinne mennään sentään lapsen kanssa..Täällä näkee kauppakeskuksissa usein akkoja joilla ei edes lasta ole (ainakaan mukana) ja menevät lastenhoitohuoneeseen jos kaikki muut vessat on varattuja..[/QUOTE]

Jos on ripuli, niin mukavampi käydä invavessassa/lastenhoitohuoneessa, kun ne ovat yleensä erillisiä yksityisiä vessoja. Ne sermeillä erotellut yhteisvessat sopii vain pissalla käyntiin. Varmaan tuosta syystä jotkut niitä rauhallisia vessoja käyttää, vaikkei ole lasta tai pyörätuolia.
 
isommumo.
Ei sitä ollut ennen vanhaan mitään lastenhoitohuoneita. Hyvin lapset kävivät ihan naisten puolella vessassa ja vaipat vaihdettin myös siellä. Teille nykyajan "äideille" pitää olla kaikkea että pystytte edes lapsia hoitamaan. Että tiedoksi vain teille hienohelmoille.
 
hyi
Jos on ripuli, niin mukavampi käydä invavessassa/lastenhoitohuoneessa, kun ne ovat yleensä erillisiä yksityisiä vessoja. Ne sermeillä erotellut yhteisvessat sopii vain pissalla käyntiin. Varmaan tuosta syystä jotkut niitä rauhallisia vessoja käyttää, vaikkei ole lasta tai pyörätuolia.
No juu ja justiinsa. Kuka aikuinen voi olla niin ällöttävä että menee ripuleineen ripuloimaan lastenhoitohuoneeseen? EllaDonna!
 
vauvan ja 2 veen äiti
Ei sitä ollut ennen vanhaan mitään lastenhoitohuoneita. Hyvin lapset kävivät ihan naisten puolella vessassa ja vaipat vaihdettin myös siellä. Teille nykyajan "äideille" pitää olla kaikkea että pystytte edes lapsia hoitamaan. Että tiedoksi vain teille hienohelmoille.
Ihan hyvin pystytään nykyäänkin jos tarve vaatii, kiitos kysymästä. Mutta mites mummeli itse, käytätkö sinä nykyajan mukavuuksia, vai pesetkös kalsarit edelleen nyrkkipyykillä ja käyt läpi vuoden ulkohuussissa?
 
Helloo
Mikä ketju :D Mä meen lastenhoitohuoneeseen lapsen kans, jos sinne ei oo jonoo. Jos lastenhoitohuoneessa on joku/jono ni käymme naisten vessassa. Lapsi käy kotona usein POTALLA! Hän on 2,5v. 7 ja 9v:t käy itsenäisesti normivessoissa. Mikä kiire sillä vauvalla sinne vessaan on? Sen ei tartte yrittää pidätellä niinku tommosen vähän suuremman pienen ihmisen täytyy.
 
Fjfjfj
Ei sitä ollut ennen vanhaan mitään lastenhoitohuoneita. Hyvin lapset kävivät ihan naisten puolella vessassa ja vaipat vaihdettin myös siellä. Teille nykyajan "äideille" pitää olla kaikkea että pystytte edes lapsia hoitamaan. Että tiedoksi vain teille hienohelmoille.
Jätä sinäkin sitten autoilut kokonaan väliin ja kävele kaikkialle. Niin on ennenkin tehty. Ja pärjäät kyllä ilman sähköä.
 
Lapsen kanssa lastenhoitohuoneeseen/invavessaan ihan ok. Harvempi varmaan kouluikäisen kanssa sinne enää menee.

Minua henkilökohtaisesti ketuttaa suunnattomasti ne terveet aikuiset ihmiset, jotka tukkivat lastenhoitohuoneet/invavessat. Rattaiden kanssa ei normikoppeihin mahdu.

Vaipan voin pienelle vaihtaa (ja olen vaihtanutkin) vaikka penkillä tai rattaissa. Isommat lapset (tällä hetkellä 3v ja 4v) osaavat käydä itse pikkukopeissa. Tarvittaessa olen mahtunut auttamaan. Itse vaan en oikein pysty pikkukoppiin tunkemaan rattaiden ja kolmen lapsen kera, eikä noita voi vielä keskenään kopin ulkopuolelle jättää.

Yleensä siis tungetaan koko porukka sinne lastenhoitohuoneeseen/invavessaan, niin ei tarvitse moneen paikkaan mennä.
 
Niin ja meillä yksikään lapsi ei vielä ole potalla tykännyt käydä (sellainen kyllä vessasta löytyy) vaan ovat itse halunneet heti pytylle. Eikä supistajiakaan ole käytetty.

En silti oleta, että kaikki muut lapset tekevät samoin.
 
sapettaa
Olen kuuden lapsen äiti enkä ole ikinä tajunnut miksi sinne lastenhoitohuoneeseen täytyy mennä imettämään? Kun oven toisella puolella on jono pikkulapsia joilla pitää vaihtaa kakkavaippa tai päästä potalle. Niin eikö siellä ole puolituntia joku imettävä mamma.
 
Vie ras
Tänään viimeksi "vallattiin" 4 vuotiaan kanssa inva/hoitohuone. Naisten vessaan älytön jono ja poika ilmoitti, että kohta tulee housuun. Inva vessa vapaana. Mutta tietenkin ap:n mukaan olisi pitänyt antaa pojan pissiä mieluummin housuun.
 
Tämä kyllä. Varsinkin, jos kauppakeskuksesta löytyy myös ihan lastenhoitohuone tuoleineen, syöttötuoleineen ja vaipanvaihtopisteineen (useimmiten vielä erillinen vessakoppi kyseisessä tilassa). Vai eikö siellä voi imettää, jos joku isä tuleekin syöttämään taaperoaan tai vaihtamaan vaippaa?

Omien kokemusteni mukaan hoitohuoneeseen tulevat isät eivät todellakaan ala imettävän äidin rintoja tuijottelemaan (eikä niistä yleensä paljoa näy, kun harsotkin on keksitty), vaan ihan asiallisesti hoitavat oman lapsensa. Olenpa törmännyt pari kertaa isiin, jotka ovat kysyneet ennen huoneeseen tuloaan, että sopiiko tulla. Kohteliasta toki mutta silti tarpeetonta koska yhtä lailla sinne on isillä oikeus tulla lastensa kanssa.
 

Yhteistyössä