Pitääkö tilata alkupalatki jos menee ravintolaan syömään?

  • Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti
äityli
Siinäpä se kyssäri olikin kun viikon päästä miehen vien raflaan syömään. Mut enhän mä ainakaan jaksa pääruokaa syödä jos pitää alkupalatki syödä.
Siitä on aikaa kun viimeksi on käyty...
 
Voi tilata ihan mitä haluaa, äiti ei ole mukana. =)

Siis ei tarvitse tilata alkupaloja jos ei halua tai voi tilata alkupalat ja jölkiruuan tai ihan miten vaan. Tarjoilijalle voi kyllä sanoa, että haluatte syödä yhtaikaa vaikka toinen söisikin alkupaloja ja toinen pääruokaa.
 
Ei tarvii. Hienommissa ravintoloissa on usein mietitty koko menu valmiiksi etu-ja jälkiruokineen, kokonaisuudeksi. Monesti näissä paikoissa pelkän pääruuan tilaaminen jättää nälkäiseksi. Mutta ihan tavis-ravintolassa voi hyvin tilata pelkän pääruuan. Itse tilaan joskus vaan alkuruuan ja hyppään sit pääruuan yli jälkkäriin :p
 
kulinaristi
Voitte tilata mitä haluatte. Mutta riippuu kovasti ravintolasta, kuinka kannattaa tilata. Paremmissa á la carte -paikoissa on tarkoitus syödä useamman ruokalajin illallinen, mutta taas enemmän perusmättöpaikoissa pääruoka-annos on suunniteltu siten, että alkuruoka ei todellakaan ole välttämätön.
 
ap
ihan á la carte- paikkaan mennään....netistä katoin vaan ruokalistaa niin näky olevan alkupalojakin... Ja mä olen niin pieniruokanen etten jaksa kyl pääruokaa syödä jos täytän alkupaloilla jo mahan.
 
vieras
Ootko ennen käynyt ravintolassa? Saat syödä siellä vaikka kaikki jälkiruuat tai ihan mitä haluat.
Hienossa paikassa annokset niin pieniä, että kannattaa syödä 3 ruokalajia.
 
kulinaristi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihan á la carte- paikkaan mennään....netistä katoin vaan ruokalistaa niin näky olevan alkupalojakin... Ja mä olen niin pieniruokanen etten jaksa kyl pääruokaa syödä jos täytän alkupaloilla jo mahan.
Pääruoka- annokset eivät välttämättä ole kovin isoja... Mutta älä toki tilaa alkuiruokaa, jos tuntuu ettet jaksa sitä syödä. Ravintoloita ja ravintolakulttuuria ei toki kannata jännittää/ pelätä. Sinä kuitenkin olet se maksava omien mieltymyksiesi mukaan tilaava asiakas, joka syö juuri sitä mitä haluaa. Saat ihmetteleviä katseita ravintolassa osaksesi tasan tarkkaan vain, mikäli jännität asioimistasi ravintolassa:)
 
Joskus harvoin kun käydään ravintolassa niin saatetaan tilata alkupala puoliksi ta siis jos on jotain sellaista pientä naposteltavaa alkupalaa jotka maksaa 2-3? annos, niin pari sellaista. En mä mitään alkusalaattia tai keittoa ole koskaan tilannut.
Ihan miten itse haluaa.
 
mä ainaki tilaan usein maistelun vuoksi, pääruoka saattaa jäädä puoliksi syömättä mutta nam nam ku voi olla hyvä alkuruoka. vaikkapa italialaisessa ravintolassa kunnon polenta, sitä et ikinä kotona saa, tai en minä ainakaan.. joten alkuruoka on elämys.

eli, eli.. voihan sitä alkuruuan ottaa ja syödä vähemmän pääruokaa?
 

Yhteistyössä