Pitääkö työttömäksi jääminen ilmoittaa päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja "pelle"
  • Ensimmäinen viesti
"pelle"
Työsuhteeni loppuu tämän kuun lopussa, miehelläni jatkuu työt kuten ennenkin. En tiedä milloin saan uuden työn, ehkä heti ehkä monen kuukauden päästä. Pitääkö päiväkotiin kertoa tämä tilanne vai miten...? Haluaisin jatkaa lapsilla kokopäivähoitoa (päivät 8-15), jotta voin keskittyä työnhakuun ja mennä mahdollisiin haastatteluihin ja aloittaa uuden työn heti kun sen saan.
 
juubadi
eipä tarvii, tosin hoitomaksunhan sais varmaan sit pienemmäks... meillä mies kertoi päiväkodissa että jäi työttömäksi ja lapsi jatkaa silti lyhennettyä päivää kunnes mies saa uuden työn.
 
halipupu harmaana
Ei tarvitse ilmoittaa, mutta jos oot antanu työpuhelinnumeron päiväkotiin, niin kannattaa kertoa että se numero ei enää toimi. Laskutukseen sen sijaan kannattaa ilmoittaa muuttuneet tulot, koska ne vaikuttaa hoitomaksuihin. Näin ainakin Hesassa, muualla voi olla muunlaiset tavat.
 
"pelle"
Ok, laskeekohan päivähoitomaksu kun mun tulot n.3000 e/kuussa ja mies saa ansiodonnaista varmaankin 2000 e/kuussa... vai lasketaanko tuo työttömyysraha tuloihin...?

Voiko tuo "oikeus päivähoitopaikkaan" olla eri eri kunnissa vai onko se kaikkialla Suomessa sama...? Nimittäin sukulaiseni, joka on eri puolella Suomea päiväkodissa töissä sanoi, ettei heidän päiväkotiin saa ainakaan tuoda lapsia jos on työttömänä paitsi jos on jotenkin syrjäytymisvaarassa, masennusta äisillä yms.
 
"pelle"
[QUOTE="pelle";27834147]Ok, laskeekohan päivähoitomaksu kun mun tulot n.3000 e/kuussa ja mies saa ansiodonnaista varmaankin 2000 e/kuussa... vai lasketaanko tuo työttömyysraha tuloihin...?

tai siis minähän jään työttömyysrahalle ja mies saa palkkaa...:) mut siis sama yhteissumma loppujen lopuksi.
 
---
Joissakin kunnissa on rajattu hoitoaikaa, jos jompikumpi lapsen vanhemmista on kotona. Tämä ei kuulemma ole aivan laillista, mutta toisaalta eihän lasta saa vuorohoitoonkaan, elleivät vanhemmat käy vuorotöissä.
 
Lapsen pitää olla päiväkodissa, että sulle maksetaan työttömyyskorvauksia. Sun pitää nimenomaan tehdä hakemuksia ja olla valmiina niin haastatteluun kuin myös aloittamaan työt heti ku niitä tulee. Lyhennetyt päivät on ok, mut ei kokonaan pois.
 
"vieras"
Lapsen pitää olla päiväkodissa, että sulle maksetaan työttömyyskorvauksia. Sun pitää nimenomaan tehdä hakemuksia ja olla valmiina niin haastatteluun kuin myös aloittamaan työt heti ku niitä tulee. Lyhennetyt päivät on ok, mut ei kokonaan pois.
Eihän pidä, kyllä lapsen päiväkodista pois voi ottaa jos siis haluaa. Työkkärillä ei ole mitään tällaisia vaatimuksia.
 
[QUOTE="vieras";27834416]Eihän pidä, kyllä lapsen päiväkodista pois voi ottaa jos siis haluaa. Työkkärillä ei ole mitään tällaisia vaatimuksia.[/QUOTE]

No näin mulle ilmoitettiin elokuussa, kun jäin työttömäksi ja olin siellä ilmottautumassa. Että siis pitää olla valmis lähtemään töihin heti kun kutsu käy, eikä siinä kohti sitten aleta ihmettelemään, et mitäs nyt lapsen kanssa.
 

Yhteistyössä