Pitääkö unilelusta/rievusta vieroittaa

siis tämmöisestä
http://www.huvikumpu.fi/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/16012008-31614/Products/%22Diinglisar%20unilelut%22/SubProducts/%22Diinglisar%20unilelut-0001%22
Kun lapsi syö sitä vai lopettaako se jossain vaiheessa itse sen imeskelyn ja jatkaa lelun kanssa vain hali-linjalla?
Vai onko meidän muksu ainoa joka syö rättiä :eek:
 
narikka
kuopus mässyttää rättiä, tutti ei kelvannu raasu, ihan perus harso on erittäin tärkeä. pikkuhiljaa olen alkanu othaan pois ja saa sen vain unille.. mutta aina jostak ise hakkee uuen raasun...
 
Mun pojalla on ollut synnäriltä asti uninalle, poika täyttää justiinsa 4.
Alkuun nalle vain oli sängyssä mukana, jossain vaiheessa jätkä alkoi syömään kaveriaan, ts. tunki nallen tassua suuhun ja imeskeli sitä.
Nykyään tyytyy, kun kaveri on kainalossa... nallen sisällä on jotain herneitä tms, niin aika usein huomaan jätkän puristelevan nallea niin, et se rapisee. Jotenkin rauhoittaa poikaa.

Eli imeskely on jäänyt, on keksinyt korvaavia nallenhyödyntämiskeinoja :D :heart:

Ja en raaski toiselta nallea pois ottaa
 
narikka
Alkuperäinen kirjoittaja PåDenDär:
Mun pojalla on ollut synnäriltä asti uninalle, poika täyttää justiinsa 4.
Alkuun nalle vain oli sängyssä mukana, jossain vaiheessa jätkä alkoi syömään kaveriaan, ts. tunki nallen tassua suuhun ja imeskeli sitä.
Nykyään tyytyy, kun kaveri on kainalossa... nallen sisällä on jotain herneitä tms, niin aika usein huomaan jätkän puristelevan nallea niin, et se rapisee. Jotenkin rauhoittaa poikaa.

Eli imeskely on jäänyt, on keksinyt korvaavia nallenhyödyntämiskeinoja :D :heart:

Ja en raaski toiselta nallea pois ottaa
esikoisella hippo jossa nuita "herneitä" ja se on kas tärkeä, ilman sitä ei tule uni
 
vieras
Meidän lapsilla on unikaverit, jotka olleet ihan vauvasta asti. Ne ei ole riepumallisia vaan "nalleja", kuluneita ja nuhjuisia :) En ikinä ottaisi niitä kyllä pois. Lapset on 2 ja 4v ja lelut on äärettömän tärkeitä paitsi öisin myös muissa tilanteissa kun tarvitaan turvaa ja lohtua. Tollasista leluista on viisaat sanoneet et ne on ihan terveellistä olla olemassa. Niiden avulla esim yökyläilyt sujuu paremmin kun on tuttu "äidinkorvike" mukana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
No miksi siitä pitäisi vieroittaa??! Mitä haittaa siitä on? Ne unirätit ym. vastaavat ovat lapsille psykologisesti tosi merkittäviä, eikä niitä missään nimessä saa väkisin ottaa pois/"hukata".
Peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
No miksi siitä pitäisi vieroittaa??! Mitä haittaa siitä on? Ne unirätit ym. vastaavat ovat lapsille psykologisesti tosi merkittäviä, eikä niitä missään nimessä saa väkisin ottaa pois/"hukata".
Siis lähinnä sitä ajattelin, että siitä imeskelystä pitääkö päästä eroon, en ole viemässä lelua mihinkään enkä hukkaamassa, se on tytyölle todella tärkeä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
No miksi siitä pitäisi vieroittaa??! Mitä haittaa siitä on? Ne unirätit ym. vastaavat ovat lapsille psykologisesti tosi merkittäviä, eikä niitä missään nimessä saa väkisin ottaa pois/"hukata".
no sitten on varmaan tutitkin..
meidän esikoinen raijas yhtä nallea joka paikkaan, ja sitten ku oli jo 6!!!vanha niin mä heitin sen pois... sitä nallea oli pesty, paikattu ja kaikkea siltä väliltä. ja hyi halvattu mikä pöpöpesä se oli!!!
nenää niistetty, kuolassa ja esim. autoreissuilla sattui aina tippumaan auton lattialle sun muuta. ja juu, kyllä meillä vaihtareitakin oli mutta yäk!!!
muille lapsille ei olla edes harkittu siihen riepurakkauteen!!
 
Mietin taannoin samaa että kaippa tuo nuhjuinen pinttynyt fleecepeitto jää itekseen pois... Tyttö alkoi 1 vuotiaana sitä kanniskelemaan ja nytkin se on oltava aina lähettyvillä,etenkin kun tulee heikko hetki/harmistus niin heti haluaa unipeiton. Hän täyttää heinäkuussa 4v. Tämä on Pampersin lahja kun syntyi,olen onnistunut haalimaan 2 lisää niin saa pestäkin usein :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Kaikki tätä asiaa pohdiskelevat voivat googlata artikkeleita, joissa kerrotaan siirtymäobjektin merkityksestä lapsen kehitykselle. En jaksa tähän mitään referoida. Tärkeästä asiasta on kysymys!!
Kertostko hyvät hakusanat niin mielelläni googletan ja luen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Kaikki tätä asiaa pohdiskelevat voivat googlata artikkeleita, joissa kerrotaan siirtymäobjektin merkityksestä lapsen kehitykselle. En jaksa tähän mitään referoida. Tärkeästä asiasta on kysymys!!
Kertostko hyvät hakusanat niin mielelläni googletan ja luen.
Mua kiinnostaa myös.. odottelen siis niitä sanoja.
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Kaikki tätä asiaa pohdiskelevat voivat googlata artikkeleita, joissa kerrotaan siirtymäobjektin merkityksestä lapsen kehitykselle. En jaksa tähän mitään referoida. Tärkeästä asiasta on kysymys!!
Kertostko hyvät hakusanat niin mielelläni googletan ja luen.
lapsi ja siirtymäobjekti ;)
 
Meillä on muksuilla unilelut joita ilman ei nukkumaan mennä. Kuopuksella on rätti jota tuhnuttaa ja ikää on 3v. Kuopus oli 1,5v kun tuotiin häämatkalta kissapehmo ja sitten se onkin ollut tärkeä aina :heart:
 
Vieras
Meillä 7-vuotiaalla tytöllä on edelleen pupu jota nuuhkii. Pienempänä se piti olla aina mukana joka paikassa mutta nykyään vain nukkuu sen kanssa.Ei tulisi mieleenikään heittää sitä pois!
 
Noniin siis tehdään nyt vielä kerran selväksi, että EN ole heittämäss unilelua pois vaan mietin milloin pitää miettiä pitääkö yrittää vieroittaa unilelun SYÖMISESTÄ.
Te kenen lapsilla on unilelu/muu tärkeä jokapaikkaan raahattava lelu niin onko sitä syöty pienenä jo nyt ei enään vai ei ole ikinä syönytkään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Kaikki tätä asiaa pohdiskelevat voivat googlata artikkeleita, joissa kerrotaan siirtymäobjektin merkityksestä lapsen kehitykselle. En jaksa tähän mitään referoida. Tärkeästä asiasta on kysymys!!
Kertostko hyvät hakusanat niin mielelläni googletan ja luen.
Mua kiinnostaa myös.. odottelen siis niitä sanoja.
No kokeilkaa vaikka "siirtymäobjekti" niin löytyy heti.
 
sama ongelma
Meijänkin poitsu ei huolinut tuttia. Huomasimme, että kun hoitoharso oli hänen kasvojensa vieressä, niin hän rauhoittui ja nukahti. Siitä seuras rätin imeskely päivisin ja öisin. :(
 

Yhteistyössä