Pitääkö viisaudenhammas aina poistaa?

  • Viestiketjun aloittaja Tyhmä kysyy
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei tarvitse aina poistaa :) itseltä poistettiin ylhäältä viisaudenhampaat kun purivat poskia ikävästi syödessä ja olivat muutenkin kipeät, alhaalla olevat viisaudenhampaat on nyt neljä vuotta saanut olla ja ei kuulemma oteta irti jollei ala kipuilemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä vastaa;27025646:
Kiitos vastauksista! Näin ajattelinkin.

Nyt tulossa yksi, tarkoittanee että muutkin tulevat?....
viisurit suositellaan poistettaviksi koska ne on huonompaa laatua kuin muut ja näinollen reikiintyy helpommin.

Eikä se et niihin ei satu tarkoita et ne olis kunnos. Mulla oli siel mätää joka selvis vasta röntgenis.
 
"hmm"
ei poisteta jos ei ole haittaa, eivätkä ne aina kaikki puhkea. itselläni ei ole ainakaan tähän päivään mennessä puhjennut yksikään, ja ovatkin ikenien sisällä aivan päin peetä; kasvavat lähinnä "vaakatasossa" purupinta viimeisen hampaan kylkeä vasten. mutta poistamiseen ei ole tarvetta kun eivät ole haitaksi.
 
"vieras"
ei tarvitse välttämättä poistaa. Minulla on vain yksi viisuri ja hammaslääkärin mukaan sen koko on vain noin kolmasosa siitä mitä se voisi olla. Muita ei ole eikä tule, ikääkin on jo 40. Miehellä ei ole yhtään viisuria ja 16-vuotiaalle tyttärellemme oli hammaslääkäri sanonut ettei hänellekään tule yhtään viisuria.
 
vanha vitsi
[QUOTE="vieras";27025790]ei tarvitse välttämättä poistaa. Minulla on vain yksi viisuri ja hammaslääkärin mukaan sen koko on vain noin kolmasosa siitä mitä se voisi olla. Muita ei ole eikä tule, ikääkin on jo 40. Miehellä ei ole yhtään viisuria ja 16-vuotiaalle tyttärellemme oli hammaslääkäri sanonut ettei hänellekään tule yhtään viisuria.[/QUOTE]

tyhmää porukkaa siis koko sakki...

no ei vaiskaan. <3
 
"vieras"
Mulla on ainastaan alhaalla toinen viisuri tullut esiin, ja se jouduttiin poistamaan. Toinen saattaa vielä puhjeta (olen 24v) ja yläviisurit oli kuvien perusteella siinä asennossa, että eivät koskaan puhkea, eli niistä tuskin tarvii koskaan välittää :)

Ne joutuu poistamaan vaan jos niistä on haittaa. Luin jostakin, että suomalaisilla on usein suussa niin vähän tilaa, että ne ei mahdu kunnolla kasvamaan vaan aiheuttavat haittaa, ja jossain muualla maailmassa ihmisillä taas on leukaluussa yleensä enemmän tilaa ja viisaudenhampaat tulee esiin ihan normaalisti eikä niitä tarvitse poistaa.
 

Yhteistyössä