Pitäis ampua noi sudet!

Hukka
joo, olis ihan OK

Suomessahan ei ollu susia muutamia kymmeniä vuosia sitten eikä siitä mitään ekokatastrofia seurannut
Mun mielestä aika alkukantaista se silloinen susivaino. Ihmettelen kuinka tänäkin päivänä se on niin vahvasti jäänyt elämään ihmisissä.

Sudethan olivat poissa Suomesta varsin lyhyen aikaa aikoinaan. Ken tietää millainen Suomen luonto tänäpäivänä olisi jos ei silloin aikoinaan sutta olisi rauhoitettu.
 
Hukka
Joo, kyllä pitäis nuo hirvet tappaa kaikki pois kuleksimasta pitkin Suomen metsiä. Tappavat siellä viattomia metsästyskoiria, ja tiedä milloin tulee ensimmäinen ihmisuhri metsässäkin. Maanteillähän niitä jo tulee vuosittain ja paljon.

(Ja ihan jo valmiiksi sanon, että tää oli sarkastinen kommentti. Kun kohta kuitenkin tulee joku tosikko tähän kaula pitkällä huutamaan.)
Joo ja mieti että kissakin (ihan siis kotikissa, ei mikään villikissa) tappaa Suomessa enemmän ihmisiä kuin susi. Pitäisi varmaan niidenkin määrää alkaa rajoittamaan. Toki hyvä aloittaa noista hirvistä, kun ne taitaa kuitenkin olla kaikkein vaarallisimpia ihmisille. Herran jestas kun en uskalla enää metsään mennä kun ties vaikka hirvi tulisi ja tappaisi. Täällä siis on aika paljon hirviä ja olenkin nähnyt niitä monta kertaa. Joka kerta pelkää että nytkö se on hengenlähdön aika.
 
Mä ihmettelen sitä, että jos ongelma on pihapiiriin tunkeva peto...
... niin miks semmoista täytyy joukolla jäljittää pitkin salomaita?
Tarpeeks kun jäljestää, niin peto varmaan löytyy sadan kilsan päästä asutuksesta, mut onko semmoinen ongelma?

Miks pihaan pyrkivää petoa tarttis lähteä jahtaamaan? Eihän siin tartte kun odottaa, että se tulee pihaan.
 
Hukka
hirviähän ammutaan vuosittain kymmenin tuhansin

miettikää paljon niitä ja valkopersepeuroja olis jos niitä ei metsästettäis
Lässynlässyn.

Vois samantien alkaa ampumaan ihmisiä. Ekaks ne jotka aiheuttaa suurimmat kustannukset Suomelle. Miettikää miten paljon paskaa ihmiset aiheuttaa täällä. Noi elukat on kuitenkin pienimpiä ongelman aiheuttajia täällä.
 
Mä ihmettelen sitä, että jos ongelma on pihapiiriin tunkeva peto...
... niin miks semmoista täytyy joukolla jäljittää pitkin salomaita?
Tarpeeks kun jäljestää, niin peto varmaan löytyy sadan kilsan päästä asutuksesta, mut onko semmoinen ongelma?

Miks pihaan pyrkivää petoa tarttis lähteä jahtaamaan? Eihän siin tartte kun odottaa, että se tulee pihaan.
olisko kiinni vaikkapa siitä että pihassa ei turvallisuussyistä saa ampua

ei edes omalla
 
Hukka
Mä ihmettelen sitä, että jos ongelma on pihapiiriin tunkeva peto...
... niin miks semmoista täytyy joukolla jäljittää pitkin salomaita?
Tarpeeks kun jäljestää, niin peto varmaan löytyy sadan kilsan päästä asutuksesta, mut onko semmoinen ongelma?

Miks pihaan pyrkivää petoa tarttis lähteä jahtaamaan? Eihän siin tartte kun odottaa, että se tulee pihaan.
Samaa mieltä. Tulee vähän sellainen vaikutelma että ei ookaan välttämättä ollut niin ongelmallinen yksilö jos ei sitä sitten suurellakaan joukkiolla enää tavoiteta.
 
Hukka
pitäs mennä 150m metrin päähän passiin siitä pihalta

siinä tulee se pulma että meniskö itään, länteen vai etelään ja edelleenkään sitä pihaa kohti ei sais ampua

toivoton tehtävä
Yksi itään, yksi länteen, yksi pohjoiseen ja yksi etelään. Ei taida metsästäjät muutenkaan usein yksin toimia, joukollahan niitä eläimiä aina piiritetään kunnes saadaan sumppuun. Eihän ihminen muuten noille pärjää.
 
[QUOTE="wolf";30454417]Mieti, miksiköhän niitä mahtaa nykyään olla niin paljon? Pinnistä, niin ehkä keksit syyn... :)[/QUOTE]

ei tartte pinnistää kun mä tiedän

metsänhoito muuttui sotien jälkeen semmoseen malliin että alkoi syntymään entistä enemmän hirvelle otollisia metsiä

siksi hirvikannat lähti 60-luvulla hurjaan kasvuun
 
olisko kiinni vaikkapa siitä että pihassa ei turvallisuussyistä saa ampua

ei edes omalla
Jos on peto pihalla syömässä omaa koiraa, niin sen ampuminen menee hätävarjelun piikkiin niin että heilahtaa.

Susijahdeissa lie useimmin kyse siitä, että on monia metsämiehiä joilla on tavoitteena saada kaadettua nainen, karhu, elefantti, leijona, puhveli...
.. ja jos listalta puuttuu susi, niin se vituttaa pikku hermannia kovasti.
Jonkinmoinen potenssiongelma siin taitaa olla taustalla.
 
niimpä, aika turhauttavaa keskustella metsästyksestä semmosten kanssa jotka ei ite metästä
Mä en metsästä.

Jos peto tulee pihaan, niin kyseessä ei ole metsästys, eikä siin sovelleta metsästyslain pykäliä.
Siin ollaan rikoslain puolella.

Poliisillakaan ei ole erillistä lupaa ammuskella miten ja missä huvittaa, mut jos virka- asetta on pakko käyttää, niin sitä käytetään vaikka kerrostalossa.
 
"wolf"
ei tartte pinnistää kun mä tiedän

metsänhoito muuttui sotien jälkeen semmoseen malliin että alkoi syntymään entistä enemmän hirvelle otollisia metsiä

siksi hirvikannat lähti 60-luvulla hurjaan kasvuun
Pinnistäpäs vielä vähän lisää. :)

(Autan: Mikä on / mitkä ovat sorkkaeläinten luonnollisia vihollisia? Mitä näiden luonnollisten vihollisten määrälle on tapahtunut? Mitä siitä on seurannut? No, joko nyt?)
 
[QUOTE="wolf";30454468]Pinnistäpäs vielä vähän lisää. :)

(Autan: Mikä on / mitkä ovat sorkkaeläinten luonnollisia vihollisia? Mitä näiden luonnollisten vihollisten määrälle on tapahtunut? Mitä siitä on seurannut? No, joko nyt?)[/QUOTE]

sotien jälkeen susien määrä on lisääntynyt ihan reilusti
 
[QUOTE="Samu";30454514]Niinpä. Mahtaisi suaki vituttaa kun pysyis kannat luonnollisesti kurissa, etkä pääsis räiskimään.
Siitä puheenollen, mikäpä mahtaa olla Suomen vaarallisin eläin? Mä voin kertoa, jos joku ei arvaa.[/QUOTE]

kuinkahan paljon pitäs olla susia että ne sais pidettyä hirvikannat kurissa, olisko jotain 50 000?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä