Pitäisikö mielestäsi VEROTIEDOT olla SALAISIA?

  • Viestiketjun aloittaja uskomattoman käsittämätöntä
  • Ensimmäinen viesti
uskomattoman käsittämätöntä
omasta mielestäni ehdoton KYLLÄ. Minusta ne on todella henk.koht tietoa ja ne pitäisi olla yhtä salaisia kun terveystiedot.
En voi käsittää että niitä voi pitää julkisina. Ehkä suurin ihmetyksen aihe tämä suomessa.
 
Vieras
Kyllä ehdottomasti pitäisi.

Meillä on pienet verotulot, mutta olemme silti varakkaita (laillisesti hankittu) ja on arvokas asunto arvoalueelta, merkkivaatteita yms ja jotkut pitävät meitä suunnilleen rikollisina sen vuoksi, että ovat tarkastaneet meidän verotulot ja epäilevät meidän rahan olevan rikollisesti hankittu, mitä se ei todellakaan ole. Sitten kiertää epämiellyttäviä huhuja sen vuoksi, että tekstarilla saa tietää toisen verotulot.
 
Mun mielestä se vaan on jokaisen yksityinen asia. Se, että voi ottaa selvää naapurin tai lapsen kavereitten vanhemmista tekstarilla on kyllä perseestä. Ne voisi laittaa salaisiksi ihan vaan niitä seiskaa lukevia lähiömammoja kiusatakseni.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miksi? Ei mua hävetä yhtään mun tulot vaikkei ne suuret olekaan.. Jos joku saa tyydytystä lukiessaan veropörssiä, niin siitä vaan..
entä terveystiedot, sopiiko sulle että myös ne olisi julkisia vai onko se eri asia?
 
ap
verottajalle netissä lähettäkää sankoin joukoin kritiikkiä, mä en tajua tällasta hommaa että ne on kaikkien nähtävillä!
sitten vielä rahastetaan että saa tyydyttää toisten uteliaisuutta (kaipa ne tekstarit nmaksaa erikoishinnan millä tiedot saa)
 
LEP
No mulle ihan sama jos joku haluaa tietojani urkkia. Mutta muuten kyllä ihmettelen tätä nykypäivän menoa verotietojen julkistamisessa ja sitä ketä ne voi kiinnostaa niin paljon? Jotkut urheilu-uutisetkin vaan selittää urheilijoiden verotietoja! |O Minusta ne saisi olla salaisia tietoja, eikä koko kansan nähtäväksi. Muistan töissäkin kun eräs työkaveri ihan onnessaan etsi kaikkien verotietoja ja sitten sai kirota, kun jollain oli asiat paremmin kuin hänellä. :snotty: Typerää touhua tunkea noita tietoja joka suunnalta. Lehdet, televisio ja netti täynnä ihmisten henk.kohtaisia tietoja.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miksi? Ei mua hävetä yhtään mun tulot vaikkei ne suuret olekaan.. Jos joku saa tyydytystä lukiessaan veropörssiä, niin siitä vaan..
entä terveystiedot, sopiiko sulle että myös ne olisi julkisia vai onko se eri asia?
Mun mielestä terveydentila ja tienestit on ihan eri asia.

 
jaa-a
Musta on ihan ok, että tiedot on julkisia. Ainakin se poistaa turhaa kateutta.

Ei mua haittaa ollenkaan, että joku tietää mitä itse kunnalla tienaan. Joku voi tosin kauhistella pieniä tuloja ja vaatia kuntasektorille kunnon palkankorotuksia. ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Musta on ihan ok, että tiedot on julkisia. Ainakin se poistaa turhaa kateutta.

Ei mua haittaa ollenkaan, että joku tietää mitä itse kunnalla tienaan. Joku voi tosin kauhistella pieniä tuloja ja vaatia kuntasektorille kunnon palkankorotuksia. ;)

Mä en usko julkisten tietojen poistavan kateutta vaan päinvastoin
:kieh:
 
Peesi
Olen samaa mieltä.
Etenkin kun niistä tuloista ei voi edes päätellä juurikaan mitään.
Jos olet aivan varma, että joku tyyppi tekee täysipäiväistä työtä eikä ole omaa toiminimeä eikä ole asunut edellisenä vuonna ulkomailla tai ollut hoitovapaalla tms. niin niillä tiedoilla ei edes tee mitään...
Kauppias Keskisellä esim. 20 tonnin tulot ;)

Lisäksi nimenomaan kateutta tuollaiset tiedot aiheuttaa.
Sitten joku palikka on sitä mieltä, että naapurin lääkärin pitäisi tienata yhtä paljon kuin hänen siivooja-vaimonsa. Näitähän piisaa... tälläkin palstalla ;)
 
Piiamariia
Peesaan peesiä. Meillä on yksi vaksi töissä joka tonkii ihmisten verotuloja ja voivottelee 'ois pitäny insinööriks ruveta'

Tosi monta kertaa tekis mieli sanoa, että vittuako et sitten RUVENNUT.
Noin vaan se tosta vaan käviskin rupeminen ja sitten alkais vaan rahaa virrata tilille? Vittu noita idiootteja. Toiset raataa niska limalla ja maksaa kymmeniä tuhansia veroja ja sitten vaan kateelliset jurputtaa. ARGH.
 
vieras
No ainakin tämä on ihan ihmeellistä, että lehdet ym. saa niitä tietoja suoraan julkista netissä. Eilen kattelin, kun oli valmiiksi listattu kunnittain 20 suurituloisinta/varakkainta. Siis jokainen Suomen kunta. Tässä maassa on edelleen todella pieniä kuntia, joissa toi 20 on jo suuri osa veronmaksajista. Niillä viimesillä oli ihan normaalitulot. :/ Ja noilla paikkakunnilla vasta kyräillään.
 
jaa-a
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Musta on ihan ok, että tiedot on julkisia. Ainakin se poistaa turhaa kateutta.

Ei mua haittaa ollenkaan, että joku tietää mitä itse kunnalla tienaan. Joku voi tosin kauhistella pieniä tuloja ja vaatia kuntasektorille kunnon palkankorotuksia. ;)

Mä en usko julkisten tietojen poistavan kateutta vaan päinvastoin
:kieh:
Avainsana oli TURHAA, voi se lisätä "aiheellista" kateutta, mutta turha kateus varmaan katoaa.
 

Yhteistyössä