Pitäisitkö valmistujais juhlat vaiko et?

Siis mulla tilanne se että oon oppisopimuksella opiskellut Rahoitus ja vakuutusalan ammattitutkinnon ja valmistun syksyllä.
Nyt sitten mietin että olisko toi valmistujaisjuhlan paikka?
Aikanaan kun valmistuin leipuriksi, en pitänyt juhlia kun jotenkin en pitäny sitä niin suurena saavutuksena kun suurin osa kavereista oli kuitenkin lukemassa ylioppilaaksi ja se oli mun mielestä hienompaa.

Niin... miten on? Jos olisit minä niin julhisitko "isommin" vaikka ystävien kanssa ja ehkä perheen parissa?
 
Keittiönoita
Olen aina pitänyt juhlat, kun olen jonkin tutkinnon suorittanut. Ylioppilasjuhlissa oli enemmän sukulaisia (koska ystävillä oli omat juhlansa samaan aikaan), sairaanhoito-opistosta ja ammattikorkeakoulusta valmistuessani läheisimmät sukulaiset ja ystävät.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
iuk
Mulla vähän sama ongelma, enkä tiedä vieläkään, mitä tekisin. Olen alustavasti ajatellut, etten juhlisi. En juhlinut aikanaan valmistuttuani sairaanhoitajaksi, eikä mun tee mieli juhlia puolen vuoden päästäkään, kun saan OTM:n paperit kouraan. Mulla ei liity tuohon mitään "saavutus-ajattelua", vaan mä vaan olen sellainen, etten oikein viihdy juhlien keskipisteenä. Sukulaiset ja kaverit taas odottavat jonkinlaisia kekkereitä, heistä kun tämä mun tulevan tutkintoni "tekeminen" on ollut uskomaton saavutus mun elämäntilanteessani.

En tosiaan tiedä, kompromissikin kun tässä kohtaa on vähän vaikeasti toteutettava...:D
 

Yhteistyössä