Pitäiskö mun nyt kauheasti hävetä miehen ammattia??? *turhis*

  • Viestiketjun aloittaja Roskakuskitar
  • Ensimmäinen viesti
vieras
1. Ei tietenkään pidä hävetä. Jokainen voi miettiä, mitä sitten tapahtuu jos roska-astiat jää tyhjäämättä.

2. Itse en käsitä näitä ammattikyselyjä osana leikkikentän keskuteluja, jotenkin eivät vain sovi siihen ympäristöön. Ja miksi kysyä mihen ammattia =)
Eri asia jos henkilö itse kertoilee työstään tai miehensä työstä.

 
hei
No hyvänen aika. Aina jotain alemmin koulutettuja ja/tai huonopalkkaisia ammatteja pidetään hävettävinä tai jotkut pitävät, yleensä ne kyllä ovat naisten ammatteja, esim. kampaajat, siivoojat jne. Niin se vain on, ei kannata muiden mielipiteistä niin välittää.
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja Roskakuskitar:
Mun mieheni on pesun kestävä roskakuski! Vuosikausia olen kuullut jos jonkinlaisia kommentteja miehen työstä, mutta ihan oikeasti! Mies tienaa ihan mukavasti, on säännölliset työajat ja mukavia työkavereita. En ole koskaan ymmärtänyt mitä mun pitäisi hävetä jos mies kerran itse pitää työstään ja me saadaan sillä leipä pöytään?!

En nyt tarkoita, että kaikki noita duunareita halveksivat mutta tuntuu että omassa kaveripiirissä on ihan liikaa näitä jotka menevät hiljaiseksi kun kuulevat miehen työstä. Eilen olin ulkona yhden kaverin kanssa jota en ole nähnyt vuosiin eikä hän ole siis tavannut miestänikään kuin kerran ohimennen. Kysyi sitten mitä mies tekee ja vastasin. Reaktio oli suurinpiirtein tämä; "Ai kauhia!!! Ööö... No mut jos ei muuta saa niin...." Muistui hyvin mieleen, miksen ole ko.henkilön kanssa ollut tekemisissä...

Mieheni on ihana ja rakastava ihminen sekä hyvä isä lapsilleen. Hän on viihtynyt töissään jo useita vuosia, enkä näe mitään syytä etteikö viihtyisi vielä pitkään! Ja antaa viihtyä! <3
siis mieti miten arvokas ammatti se on.Mietippä minkälaista täällä olis ilman roskakuskeja???Mä ainaki arvostan suurestin heidän työtään.Sama juttu siivoojat,joita yleensä ei arvosteta,minkähänlaista olis vaikkapa sairaalassa ilman siivoojia.Monesti näiden ei-arvostettujen ammattien edustajien työpanos on kokonaisuudessa yksi tärkeimmistä.voit huoletta olla ylpeä miehestäsi,sen ammatti ei oo yhtään hävettävämpi kuin jos se ajaisi rekkaa tai kaivaisi ojia kaupungin leivissä tai tekis mitä tahansa muuta.Kaikilla ammateilla ja töillä on oma paikkansa tässä maailmassa ja ilman ei pärjättäis.
 
Niksu
Alkuperäinen kirjoittaja jokux:
Ei tietenkään pidä hävetä! Tuo ammatti on kaikin puolin kunniallinen! Voisihan miehesi olla myös rattopoika tai puhelinmyyjä tai vielä pahempaa - autokauppias!
No jonkun on pakko tehdä tuota puhelinmyyjänkin hommaa, kun tällä hetkellä ei töitä ihan noin vaan mistään saa.

Nimimerkillä "Lehtimyyjä sen vuoksi, että lapset saisivat ruokaa pöytään ja vaatteita"
 
vieras
Eihän se mikään hienolta kuulostava ammatti ole, mutta ei tarvitse hävetä. Häpeäisin ainoastaan jos olisi työtön, miehesi tekee kuitenkin tärkeää työtä, johon ei monesta olisi.
 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Ei tarvitse!

Ammatti ei ihmistä nosta korkeammalle jalustalle tai laske alemmalle.
Ihmiset jotka arvostavat toisia ammatin perusteella ovat pinnallisia ja kertoo jotain myös heidän arvomaailmastaan.
Ei minunkaan mielestä tarvitse, mutta sano mitä sanot, ammatti kertoo ihmisen luonteesta paljonkin. Ja se ei ole pinnallista, vaan nimenomaan pintaa syvempää.
 
Siis
Roskakuskeilla on ihan tajuttoman hyvä liksa
Yleensä se kulkeekin perheyrityksenä, koska halukkaita sille alalle on vähän. Ehkä kiinnostus nousisi, jos tietäisivät miten iso se palkka reaalissa on. :D
 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja yksi tyttö vain:
Hassua miten paljon ihminen määritellään Suomessa ammatin perusteella... heti toinen kysymys nimen kysymisen jälkeen on että mitä kukakin tekee työkseen... Työhän voi myös vaihdella elämän mittaan... joku saattaa tehdä ihan eri duunia kakskymppisenä kuin sitten nelikymppisenä...

Mun mies on rakennuksilla töissä. Ja kyllä, jotkut katsovat sitä nenän vartta pitkin. Ennen vanhaan meno varmaan onkin ollut vähän erilaista, alkoholi saattanut kuulua työpäivään jne. mutta ei tosiaankaan enää. Ja nuorilla miehillä siellä on kaikilla ammattikoulutus.

Olen ylpeä miehestäni, hän tekee ihmisille koteja joissa asua :)
Miten niin Suomessa? Jokaisessa maassa kysytään ammattia nimen jälkeen ja todellakin siitä voi päätellä todella paljon...
 
Vie
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Roskakuskeilla on ihan tajuttoman hyvä liksa
Yleensä se kulkeekin perheyrityksenä, koska halukkaita sille alalle on vähän. Ehkä kiinnostus nousisi, jos tietäisivät miten iso se palkka reaalissa on. :D
Mikä on tämä tajuttoman hyvä liksa?
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Roskakuskitar:
Mun mieheni on pesun kestävä roskakuski! Vuosikausia olen kuullut jos jonkinlaisia kommentteja miehen työstä, mutta ihan oikeasti! Mies tienaa ihan mukavasti, on säännölliset työajat ja mukavia työkavereita. En ole koskaan ymmärtänyt mitä mun pitäisi hävetä jos mies kerran itse pitää työstään ja me saadaan sillä leipä pöytään?!

En nyt tarkoita, että kaikki noita duunareita halveksivat mutta tuntuu että omassa kaveripiirissä on ihan liikaa näitä jotka menevät hiljaiseksi kun kuulevat miehen työstä. Eilen olin ulkona yhden kaverin kanssa jota en ole nähnyt vuosiin eikä hän ole siis tavannut miestänikään kuin kerran ohimennen. Kysyi sitten mitä mies tekee ja vastasin. Reaktio oli suurinpiirtein tämä; "Ai kauhia!!! Ööö... No mut jos ei muuta saa niin...." Muistui hyvin mieleen, miksen ole ko.henkilön kanssa ollut tekemisissä...

Mieheni on ihana ja rakastava ihminen sekä hyvä isä lapsilleen. Hän on viihtynyt töissään jo useita vuosia, enkä näe mitään syytä etteikö viihtyisi vielä pitkään! Ja antaa viihtyä! <3
Ei todellakaan tarvitse hävetä!!! Mitä tästä maailmasta tulis ilman miehesi ja hänen kollegoidensa työpanosta! Miettikää!! Tämä maailma on vaan mennyt niin kummalliseksi. Onneksi sinä osaa arvostaa, ja toki minäkin :).

 
real
Sun kaveri on se jonka pitää hävetä!
Hienon kuuloisia ammatteja arvostetaan ihan liikaa vain ja ainoastaan siksi, kun kuvitellaan, että niissä on hyväpalkka. Ja toisinpäin joitakin ammatteja aliarvioidaan siksi, että luulaan sen olevan huonompipalkkaista, kuin se onkaan, kun se raha on niin yliarvostettua.
Paska palkka ja paska duuni voi jollekkin olla just se mitä hän tarvii säänöllinen tulo jolla saa ruuan ja asunnon se riittää monelle ja saattavat jopa pitää siitä työstään, eli eivät edes halua muualle vaikka mahdollisuuksia olisikin.
Enemmän arvosta sitä, että tekee mistä tykkää, kuin sitä, että koko elämän käy vastenmielisessä työssä ison palkan ja muiden arvostuksen vuoksi.
 
vieras vaan
poikani siis aina kehui pienempänä kaveriaan ja tämän isää , jolla oli KAKKA-AUTO, se oli tosi hienoa hänestä ja tosi tarpeellinen meillekin toki. Turhia ovat vain turhat ihmiset!
 
:)
Ei mun mielestä sen kummempi ammatti kuin muukaan autoihin liittyvä kuljetusammatti. Mut sitä en haluais, jos mun mies olisi sellainen, joka tyhjentäisi niitä ihmisten paskasäiliöitä.
 
Nykyinen paperin kerääjä
Täällä on yksi entinen roskakuski. Kyllä tuntuu että sitä ammatia kohtaan kyllä vihataan ainakin autoilifoiden kohdalla. Olemme aina niiden autojen tiellä. Työ on kyllä raskasta itse ajoin pohjoistapiolaa ja Laajalahtea joka on omakotialuetta pääosin. Kyllä siinä sai autosta hypätä monta kertaa päivässä. Parhaimmillaan oli yli 200 paikkaa joulun aikaan 400 osoitetta.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja hulina harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vai:
No, paljonko ne sit todella tienaa? 1500??
tuttu tienasi yli 2500? kuussa,
No ei tuo kyllä kovin hyvä palkka ole. Ja varmaan normityötunneilla on vähemmän. Mutta ei siihen kovin kummoinen koulutuskaan ole. Työ on työtä eikä sen tarvitse olla loisteliasta.

Parempi kun ihminen tekee työtä kuin makaa työttömänä kotona.

 
vieras
Äläs nyt, minä olen lääpälläni taloyhtiömme roskat hakevaan kuskiin! On muuten hemmetin komea, raamikas mies. Eikä se työasu yhtään himmennä kiinnostavuutta. Nam nam!

(Ei kai vaan ole sinun miehesi... :D )
 

Yhteistyössä