pitäisköhän anopille antaa rahaa??

aloitan autokoulun maanantaina ja anoppi on luvannut tulla aina tarvittaessa lapsia hoitamaan.nyt mietin että pitäisköhän kuitenkin maksaa siitä jotain?anoppi asuu n.30km päässä joten bensaankin menee rahaa kun tänne ajaa.mietin että miten voin asiaa kysyä häneltä,kun voi kuitenkin loukkaantua jos rahaa tarjoan,mutta sitten taas jos hänellä onkin tiukkaa ja tarvitsee niitä bensarahoja...mitä itse tekisitte?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä_;23888950:
aloitan autokoulun maanantaina ja anoppi on luvannut tulla aina tarvittaessa lapsia hoitamaan.nyt mietin että pitäisköhän kuitenkin maksaa siitä jotain?anoppi asuu n.30km päässä joten bensaankin menee rahaa kun tänne ajaa.mietin että miten voin asiaa kysyä häneltä,kun voi kuitenkin loukkaantua jos rahaa tarjoan,mutta sitten taas jos hänellä onkin tiukkaa ja tarvitsee niitä bensarahoja...mitä itse tekisitte?
anna miehes hoitaa se kysymä puoli
 
no entäs
Kai sen asian voi niinkin esittää, et olet tosi kiitollinen avusta ja ajattelit, että vähintä mitä voisit tehdä, olisi maksaa bensakulut, joita anopille syntyy teillä käymisestä.
 
oikein tämä
Alkuperäinen kirjoittaja no entäs;23889020:
Kai sen asian voi niinkin esittää, et olet tosi kiitollinen avusta ja ajattelit, että vähintä mitä voisit tehdä, olisi maksaa bensakulut, joita anopille syntyy teillä käymisestä.
Näin tekisin. Anopeilla saattaa olla tiukkaa rahasta.
 
"vieras"
Mä laittaisin miehen sanomaan, että haluttais antaa pieni korvaus bensasta ja avusta. Jos anoppi ehdottomasti kieltäytyisi ottamasta mitään, antaisin ajokoulun päätyttyä jonkin lahjan. Jos tietäisin mitä hän haluaisi mutta ei pysty tai raaski ostaa, voisin hankkia sen (oletetaan siis että kyseessä ei ole mikään kattohuoneista Manhattanilla :D) tai sit keksisin vain jonkin mukavan lahjan. Me oltiin lapsena usein useampi viikko mummolassa kesälomalla kun vanhemmilla oli töitä, ja äiti keräsi isovanhemmille aina kiitokseksi lahjakassiin kaikkea hyödyllistä kulutustavaraa (meidän mummot ei varsinaisesti tarvinneet mitään, kun talot on täynnä tavaraa, mutta ovat toisaalta pihejä ostamaan mitään perusjuttuja), kuten sukkia, sampoota, tiskiharjan, sihkusaippuaa, servettejä jne. ja jotain herkkuja, ja mummot oli aina ilahtuneita :)
 
"hankey"
[QUOTE="vieras";23888984]En mä tarjoais rahaa, jos anoppi itse haluaa tulla. Mielestäni lasten mummo ei ole mikään palkallinen lapsenvahti.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Älä vie anopilta auttamisen iloa.
 

Yhteistyössä