Pitäs tehdä joku super hyvä gluteeniton kakku (isänpäiväksi)... Neuvot ois tarpeen !!!

helppoa
Täytekakuissa korvaa taikinaan tuleva vehnäjauho perunajauholla ja sit toteuta siitä millainen kakku vain haluat.

Tai sit jos tykkäät juustokakuista, niin pohjaan vaihdat vain gluteenittomat keksit. Normi pohjaan tulee usein digestivejä ja rasvaa. Itse ole tehnyt gluteenittomista digestiveistä, rasvasta ja sitten sekaan puoli purkkia jotain lasten pilttisosetta esim päärynää. Se ei juurikaan maistu, mutta parantaa pohjan rakennetta, ettei tule liian "tinttiä" tai liian haperoa.

Gluteeniton ruokavalio ei ole ollenkaan niin vaikeaa, kun miltä se ensin kuulostaa. Toki tarkkana täytyy olla eri aineiden tuoteselosteissa, yllättävissäkin tuotteissa on kotimaisia viljoja tai niiden jäämiä.
 
Jos tarkoitat ihan täytekakku kakkua, niin suosittelen ostamaan Sunnuntai gluteeniton jauhoseosta. Siinä pakkauksen kyljessäkin on sopivasti sellainen kakkuohje, mihin tulee kaakaojauhetta.
Meidän(9-v.) poika valmisti sillä ohjeella kakkupohjat täytekakkuun ja se oli aivan ihanaa! :)
 
"Vieras"
Tee juustokakku! Teet vaan keksipohjan gluteenittomista kekseistä. Päällisen voi koristella vaikka miten! Kinuskikissassa on ihania koristelu vinkkejä.

Oon tehny tän ohjeen mukaan gluteenitomia ja normi juustokakkuja: http://terhinkeittiossa.blogspot.fi/2009/07/new-york-cheesecake.html?m=1 on tullu aivan sairaan hyviä :)) tuo kannattaa tehä edellisenä päivänä, on parempaa jos saa olla yön yli jääkaapissa.
 
hmm. tee kakkupohjaksi kääretorttupohja, meillä ainakin jo yläasteella opetettiin tekemään se ilman vehnäjauhoja.
niitä kun tekee vaikka 3 pellillistä niin saa ison kolmikerroksisen kakun leikattua.
tai yhdestä pellillisestä tulee sopivasti pieni kolmikerroksinen jos on vähän syöjiä =)
 
"Helmi S"
Mä en oo vielä keksinyt leivonnaista, jota ei voisi tehdä gluteenittomana. Etsin ideoita netistä ja vaihdan jauhot ja muut mahdolliset sopimattomat ainekset gluteenittomiksi. Lähes kaikki onnistuu samalla reseptillä kuin tavalliset leivonnaiset.
 
"Vieras"
[QUOTE="Nuuh";27449067]Mä tein kerran Domino-keksi kakun. Tein kaksi pehmeää kaakaokakkupohjaa ja niiden väliin paksulti mariannerakeella maustettua tuorejuustoa. Oli tosi hyvää.[/QUOTE]

Tiennytkään että Dominot olisi gluteenittomia? Karkeissa saa myös olla tarkkana ettei niissä ole gluteenia, tietääkseni.
 
jos tykkää mantelista
Myös kananmunanvalkuaisista ja mantelimassasta pystyy paistamaan pohjan, jota voi käyttää juustokakkujen pohjana. Se on superhyvää herkkua niille, jotka tykkää mantelista
 
minmin
[QUOTE="Vieras";27476871]Tiennytkään että Dominot olisi gluteenittomia? Karkeissa saa myös olla tarkkana ettei niissä ole gluteenia, tietääkseni.[/QUOTE]

Dominoja saa myös gluteenittomina, eihän ne tavalliset Dominot gluteenittomia olekaan. Mutta tosiaan, vain vaihtamalla jauhot tavallisista ohjeista onnistuu ihan hyvin.
 

Yhteistyössä