Pitäskö minun maksaa naapurin lapsen rikkimennyt lelu?

  • Viestiketjun aloittaja kukkokok
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23669598]Jos jotain menisi rikki, niin korvaisitko sen. Vai kysyisitkö pitääkö korvata?[/QUOTE]

Tässä jos ajattelen että meidän tavaroita olisi hajotettu, niin ei ole mitään järkeä ostaa uutta pikkuautoa jonkun kirppikseltä ostetun tilalle (niitä on nytkin liikaa) tai hiekkamuotteja, mitä muutenkaan ei käytetä enää. Jos hajonnut olisi lapselle tosi rakas, niin siinä tapauksessa korvaus voisi olla järkevää. Jos tietäisin että vaikka tuossa trampassa oli jotain hajoamassa ja se hajoaisi pahaksi onneksi naapurin kohdalla, ei se ehkä olisi oikein maksattaa hänellä sitä. Paska mäihä. Mutta toisaalta, jos naapurin muksut paljon käyttäisivät tramppaa, niin sillion se voisikin olla ihan reilua kun ovat olleet mukana kuluttamassa laitetta runsaasti.

Ostaminen ostamisen takia ei ole se juttu. Maalilmaan ei tartte ostaa turhan tilalle uutta. Asiasta kertominen on minulle isompi asia.
 
[QUOTE="vieras";23669626]Jos jotain ostetaan perheen omaan käytöön, niin on epäkohteliasta anella sitä myös vieraan käyttöön. Eri asia jos perhe sen sinulle itse oma-aloitteisesti lupaa.[/QUOTE]

Voi herranjestas sentään. Kuinka vaikeaa on ymmärtää että joillakuilla (kuten meillä) on sellaisia hyviä ystäviä naapureina jotka ihan itse toteavat että hei käykää ihmeessä polskimassa. Kuka tässä on mistään anelusta edes mitään puhunut...?
Meilläkin saavat naapurit/ystävät/tutut käydä hakemassa lainaan tavaroita sopimuksesta ja kerrostalossa asuvat kaverit saavat vaikka asua meillä omakotitalossa loman ajan. Vaikka talo onkin ostettu "omaan käyttöön". :LOL:
 
Tässä jos ajattelen että meidän tavaroita olisi hajotettu, niin ei ole mitään järkeä ostaa uutta pikkuautoa jonkun kirppikseltä ostetun tilalle (niitä on nytkin liikaa) tai hiekkamuotteja, mitä muutenkaan ei käytetä enää. Jos hajonnut olisi lapselle tosi rakas, niin siinä tapauksessa korvaus voisi olla järkevää. Jos tietäisin että vaikka tuossa trampassa oli jotain hajoamassa ja se hajoaisi pahaksi onneksi naapurin kohdalla, ei se ehkä olisi oikein maksattaa hänellä sitä. Paska mäihä. Mutta toisaalta, jos naapurin muksut paljon käyttäisivät tramppaa, niin sillion se voisikin olla ihan reilua kun ovat olleet mukana kuluttamassa laitetta runsaasti.

Ostaminen ostamisen takia ei ole se juttu. Maalilmaan ei tartte ostaa turhan tilalle uutta. Asiasta kertominen on minulle isompi asia.
Nimenomaan! Ja omalle lapselle esimerkin antaminen on se kaiken A ja O! Lapsi on siinä vieressä kokoajan seuraamassa kuinka äiti toimii ja toimii myös itse samalla tavalla.
 

Yhteistyössä