Pitemmältä matkalta synnyttämään...

Siis mua kiinnostaa miten teillä muilla joilla on lähetty synnyttämään pitemmältä matkalta...eli siis yli 50km...

Niin että miten teillä on mennyt??Ennen kaikkee uudelleen synnyttäjät...Miten teillä lähtö meni??Matka??Millä menitte??

Missä vaiheessa uudelleen synnyttäjät ootte lähtenyt..varsinkin jos on odotettavissa suht nopea synnytys???

Itellä täs on reilut 35 vkoa täynnä...ja lähtö on millä hetkellä hyvänsä...ja matkaa on pikkasen vajaat 100km...ja synnytyksen odotetaan olevan aika nopea.Eniten mua jännittää se missä vaiheessa kandee lähteä...ja miten...huh...Muuten tuo synnytys ei jännitä,mut aikasemmissa mulla ei oo ollu sairaalalle kun 10 min matka...nyt sitten pikkasen vajaat 100km...ja täältä metästä lähetään tulemaan...

Siis muiden kokemuksia ja kertomuksia lähöistä haluisin kuulla...

kiitti :heart:

Daizz..35+
 
Eka syntyi 36+6 ja toinen 37+5. Osasin varautua aikasempaan synnytykseen.
Lähtö valkeni itellä keskellä yötä, vedet meni ja siitä sitte lähettiin heti terveyskeskukseen. Supistuksia ei ollut.
Terv.keskuksessa käyrään ja muut nopsat tutkimukset (3cm auki) ja sitte ambulanssilla 200km LKS:aan.
Supistukset alko heti ambulanssissa (kätilö oli varalta mukana), loppumatkasta tuli 3-5min. välein.
LKS:ssa mulle kerettiin tehdä sisätutkimus, olin vain 4cm auki. Sitte suihkuun ja sieltä piti kesken tulla pois ku alko ponnistuttaa ja niimpä mut kärrättiin saliin ja neiti syntyi 4min. ponnistuksella.
Koko rumba vesien menosta syntymään kesti vajaa 5,5h.

 
noh... meiltä matkaa synnärille 80km, ja toukokuussa kun tuota meidän kolmosta odottelin, olin ihan sata varma että ukko joutuu kätilön hommiin, kun nuo kaksi aiempaa ovat olleet melkoisia "syöksyjä"..esikoinenkin tuli aikanaan 2 tunnissa.... mutta tämä kolmonenpa päätti pysyä masussa yliaikaan saakka, joten käynnistykseen mentiin 14 vuorokautta yli la:n. (toki ei sitten käynnistettykään kun omat supparit alkoi sairaalan aulassa :LOL: ) mutta siis mun pelastus oli tuo yliaikaisuus :D
 
Meillä on matkaa n. 65-70km.. (en ees tiiä tarkkaan :ashamed: ). Esikon synnytykseen kerettiin, vajaat kaks tuntia ennen syntymää oltiin sairaalassa. Matka meni hyvin, omalla autolla mentiin, kipujakaan ei liiemmin ollut, penkinlämmitin oli kyllä ykkönen ;) Nyt jännätään kakkosen kanssa et miten menee lähtö, matka ja ennen kaikkee et keretäänkö ajoissa sairaalaan =)
 
Meillä matkaa oli reilu 100km, ajoaika nopeusrajoituksia noudattaen 1,5h.
Kovat supistukset alkoivat 04.00. Sairaalaan lähdettiin autolla 05.00. Vietiin esikoinen mummolaan hoitoon ja perillä sairaalassa 06.30. Lapsi syntyi 08.14.
Matkan pelasti täysillä ollut penkinlämmitys, mikä rentoutti ja auttoi kestämään kivut.

(Kieltämättä etukäteen hirvitti matka, kun toisen lapsen kohdalla synnytyksen kokonaiskesto yleensä puolittuu...).
 
Meillä synnärille matkaa n.90km. Ja jokainen synnytys ollut nopea. Viimeisin kesti 1h36min, ja vauva syntyikin sairaalan aulaan, ulko-oven viereen. Tuo viimeisin synnytys onneksi alkoi lapsiveden tihkumisella, joten tajuttiin lähteä välittömästi matkaan. Aiemmat synnytykset on alkaneet supistuksilla, ja hyvin nopeesti supistusten alettua on matkaan lähdetty. Vaikkakin sillä lähtö-hetkellä on ollut vähän miettivä olo, et lähdettiinkö turhaan. Mutta matkalla aina supistukset on nopeasti koventuneet, eikä sairaalaan päästessä enää ole ollut yhtään epävarma olo synnytyksen käynnistymisestä. :D

Viimeisin olisi syntynyt varmaan autoon, jos synnytys olisi alkanut supistuksilla... Matka sairaalaan oli aika kamala ja meinattiin jo soittaa ambulanssi tulemaan meitä vastaan. Mutta kestin sitten kuitenkin jotenkuten tuskaillen sairaalan ovelle asti.
 
kiitos vastauksista. =)
Onneks kaikilla o kaikki menny kummiskin hyvin...Mä ite jännitän kovasti miten ihmeessä selvitään..esikon syntymään kun meni 1h45min.Oli tosi nopea ja tuskanen...
meillä onneks on autossa penkin lämmitin...JEI.Se muutenkin hyvä jos selkää kolottanu.Täytyy muistaa se lähön aikaan...
Kyllä täällä kovasti odotellaan nyyttiä... :heart: :heart: :heart:
Mut voi olla kyl mahollista et menee käynnistykseenki jos menee laskettuun.

Lisää juttuja...kiva kuulla miten muiden lähdöt on onnistuneet... :D

Daizz
 
Moikka!
Itelläni kans pelonsekaisia tunteita tuosta synnyttämään lähtemisestä, sairaalaan n300 km. Esikoiselta kaikki meni hyvin, kätilö oli lanssissa mukana, sairaalaan ehittiin hyvin, mutta nyt kakkosta ootellessa oon miettiny että jos tämä tuleeki nopeampaa...
Mielenkiinnolla oon lukenu pitkämatkalaisten kertomuksia ;)

Tsemppiä sulle ap!

:heart: :heart:
 
Mulla matkaa aika vähän kun monen muun matkoihin täällä vertaa, eli meiltä synnärille reilu 60km. Esikoisesta olin jo valmiiksi sairaalassa raskausmyrkytyksen takia, mutta kuopusta odottaessa tuokin matka kyllä vähän etukäteen jännitti. :whistle: Esikoinen syntyi kuudessa tunnissa ja etukäteen mietitytti, että osaako sitä lähteä tarpeeksi ajoissa. Kuopuksen synnytys alkoi aamuyöstä selkäsäryllä, joka muuttui sitten säännöllisiksi supistuksiksi-nämä kyllä sitten aamupäivällä loppuivat pariksi tunniksi, kunnes alkoivat kovemmalla teholla uudelleen. Ajatuksena oli olla kotona mahdollisimman pitkään, lämmittelin kauratyynyjä ja kävin välillä kuumassa suihkussa ja hyvin noilla pärjäsikin supistusten kanssa. Iltapäivästä sit aloin miettiä jos kuitenkin näytillä kävis ihan varmuuden vuoksi, vaikkei kauhean pahalta tuntunutkaan-totesin vielä lähtiessä, että jos synnäri olis lähempänä, niin minnekään ei vielä lähdettäisi ja mietin että jos vielä kotiinkin sieltä laittavat. :whistle: Omalla autolla mentiin ja matka meni hyvin, miehellekin sanoin että ajelee rauhassa vaan, ei ole kiirettä. :D Supistusten ajan keskityin hengittelemään ja heiluttamaan varpaita kengissä :LOL: . Synnärillä sitten tutkivat ja paikat oli jo 7cm auki ja tunti siitä kun sinne tultiin niin tyttö oli jo sylissä. :whistle: Eli paljoa myöhempään ei olis tarvinnut lähteä, niin neiti olisi tullut maailmaan jossain muualla kuin sairaalassa, synnytyksen kesto oli 6,5h. Eikä mulla kyllä kotoa lähtiessä ollut aavistustakaan siitä, että vajaan kahden tunnin päästä lähdöstä lapsi on syntynyt!
 
Mulla oli matkaa n. 300km synnärille. Ajattelin, et ensisynnyttäjänä kerkäen hyvin synnyttämään 300km:n päähän, mut toisin kävi. Heräsin yöllä puol kolmen aikaan ensimmäisiin supistuksiin, supistuksia tuli n.5min välein. Soitettiin kotipaikan tk:n ja sieltä käskettiin tulla näyttämään tilannetta. Olin varma, ettei kiirettä ollu LKS:n, mut kätilö sanoikin, et olet 7cm auki, etkä todellakaan ehdi 300km päähän. Olin järkyttynyt, et joudun synnyttämään paikassa, missä ei ole synnytyssalia ja valmiuksia, mikäli tulee ongelmia. Synntys meni kuitenkin hyvin ja poika syntyi klo 4.55. olisin luultavasti joutunut synnytämään ambulansissa, jos oltais lähdetty LKS:n, mikä olisi minusta ollut pahempi.
 
Huh marra08! Hyvä että tästä tullut juttuja, itse ensikertalainen ja matkaa 80km synnärille. Sisko on kolmesti tuon matkan tehnyt ja neljännen kanssa matka oli 130km, hyvin ehti joka kerralla mutta sitähän ei tiedä miten itsellä menee :)
 
Täälä kans jänskätään miten käy. Toista odotellaan ja synnäriin matkaa semmoset 200km noin.. Esikoisen syntyessä asuimme suht lähellä mutta olimme sukuloimassa juuri silloin kun lähtö tuli. Matkaa oli vain noin 40km mutta se tuntu todella pitkältä kun lapsivedet meni yöllä ja sen jälkeen alko mielettömät supistukset. Ei ollut yhtään mukava istua autossa sitäkään vertaa. Kuinkahan nyt kun matkaa noin kamalasti.. :eek: Supisteluja ollut jo useamman kuukauden ajan eikä niihin totu sitten millään. :/
 
Mulla eka synnytys jotain 1h45 min, toinen 1h15min kolmas 2,5h! Matkaa synnärille 160 km. Eka synnytys käynnistyi lapsiveden menolla joten lähdin heti synnärille ja siellä vasta alkoivat supistukset. Kaikki oli niin nopeasti ohi että olin itsekin ihan pihalla, yksi kipeä supistus ja vauva syntyi. Tokassa synnytyksessä tilasin ambulanssin heti ekan supistuksen tullessa, vauva syntyi päivystyksen aulaan. Kolmannessa vaadin käynnistyksen koska pelkäsin kauheasti jos joudun synnyttämään ambulanssiin (se kyyti ei ole mitään mukavaa kauheissa synnytystuskissa). Eli kolmas synnytys käynnistettiin toivomuksestani ja vasta neljäs käynnistyskerta tuotti tulosta. Ja hyvä kun käynnistettiin, vauva oli tosi huonossa kunnossa mikä johtui kuulemma juuri nopeasta synnytyksestä ja näin hän pääsi heti lastenlääkärin tarkastettavaksi ja teholle jossa toipuikin nopeasti. Mitä jos hän olisi syntynyt ambulanssiin... Jos vielä tulee neljäs lapsi niin vaadin siihenkin ehdottomasti käynnistyksen. Nuo nopeat synnytykset ovat minusta ihan kauheita. Kun supistukset alkavat niin ne tulevat yhtäsoittoa samantien, niissä ei ole mitään taukoa, huh!
 

Yhteistyössä