Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

elisabethe hienoa, että hommat rullaa eteenpäin!

Paiju kiva, kun kävit taas moikkaamassa ja kiitos:heart: Must on ainaki kiva, että et oo unohtanu:) Miten sä oot voinu? Ainiin, mut voinhan mä käydä vähän vaklaamassa tuolla toisella puolella;)

on: Aloitin taas neulomisen, että saan ajatukset ihan muualle..en oo koko syksynä saanu aikaseks neuloa vaikka yleensä mä oon tässä vaiheessa tehny jo vaik mitä

HB pp4
 
Maanantaita ja alkavaa viikkoa kaikille! Mä päätin perjantaina, etten käy täällä hetkeen kattelemassa mitään, kun alan ressaamaan ja intoileen ja samalla pelkäämään pahinta... :D Mutta en voi pysyy poissa..
Omaa napaa tietty, täähän on vähän kuin päiväkirja.. Eli pe oli ultra ja siellä oli ilmeisemmin kaikki hyvin. Oik puolen näkyi 5 follia, pieniä ja vasemmalla enempi, en tiedä määrää. Mutta huomenna on sitten punktio. Oli kyllä huojentunut olo perjantaina kun kuuli, että jotain tuolla mahassa tapahtuu. Mulla ei oo siis mitään oireita ollut. Ei turvotusta, ei painon nousua tms. No, sain ne sitten tänään osakseni... :D Mahaa juilii, tissit kipeenä, paino noussut kaksi kiloa. Huominen kyllä jännittää ihan hirveesti!!!
 
Juu täällä nyt jänskäillään miten käy alkaako menkat vai onko tulossa jotain.. tietenkin olis kivaa jos tulis plussa mut eipä nyt turhaan viä rakennella pilvilinnoja :)
Hyvää Maanantaita kaikille tasapuolisesti <3
 
Punktiossa käyty ja menihän se ilman suurempia kipuja. Eihän tuo mikään mielyttävä kokemus ollut, mutta kun ilmaisi oman jännityksensä asiasta, niin sai hyvät tropit, jotta homma sujui nopeesti. Meillä punktoisiin 19 follikkelia, jossa oli 11 solua. Tyytyväinen siis, ett mitään sieltä löytyi. Nytten torstai tähtäimessä ja toivossa on, ettei naikkarilta soiteta huomenna. :D Pientä kipristelyy on nytten massussa, mutta ei sen kummempi olo kuin normaalisti. Väsyttää vaan lääkkeet.
 
Jonsku toivotaan sitä jälkimmäistä vaihtoehtoa!:)

Smirg ompa hyvä saalis tullu!:flower: Nyt toivotaan, että siellä mahd. moni hedelmöittyisi ja pääsisitte ylihuomenna siirtoon! Pidän peukkuja puolestanne:)

MarJoh onneksi odotus nyt palkittiin!

on: Perhanan piinapäivät...kuluvat niiiiiiin hitaasti...

HB pp 7
 
Viimeksi muokattu:
HalleB: Tsemppiä piinailuun. :)

Smirg: Hieno saalis. :)

ON: Sain vihdoin positiivisen tuloksen ovistestistä ja tänään pääsen soittamaan siirtopäivää. Palkäsin viime perjantain ultran jälkeen, että en ehkä pääse siirtoon ollenkaan, koska limakalvo ei vastannut kiertopäivää. Oletteko te olleet varovaisempia siirron jälkeen? Meille on tulossa toivottavasti ensi viikolla muutto ja olen jo miehen kanssa jutellut, että taidan jättää painavat kantamuksen muiden huoleksi ja huolehtia vain siivouksesta. Mutta nyt vain toivon, että alkio selviää sulatuksesta ja pääsemme loppuviikosta siirtoon.

Muoks. No, niin. Jos alkio selviytyy sulatuksesta, siirto tapahtuu maanantaina. Luulin, että siirto tehtäisiin jo tällä viikolla, mutta ei sillä olekaan niin kiire. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sain eilen soiton Naikkarilta, että hommat menee tammikuulle... Tosin mieli ei enään oo maassa, kun tajusin, että kohtahan se tammikuu onkin jo =) 22.11 pitäis alottaa Terolutin napsiminen ja sitten soitella vuodon alettua, niin saan alottaa sumuttelut vielä tän vuoden puolella... Kyselin reseptien saamisesta, niin hoitaja sanoi, että kela on alkanut sakottamaan potilaita loppuvuonna saaduista resepteistä, outoa!! No pitää tinkiä niitä vielä uudestaan, kun saanhan sen sumute reseptinkin jo tänä vuonna...
 
Uusi kuumeilija ilmoittautuu! :wave:

Takana kuumeilua jo pari vuotta, välissä yritystä, mutta jouduin myoomaleikkaukseen, josta parantuminen vei oman aikansa. Nyt huhtikuusta lähtien tositoimia. Kesäkuussa simppatesti, vasta-aineita 98 %. Lisäksi mulla ovis vasta kp 20, joten luteaalivaihe jää lyhyeksi.

Tehtiin ensin 2 inssiä yksityisellä jonottaessa julkisen hoitoihin, eka käynti Väestöliitolla siis heinäkuun puolessa välissä, jolloin saatiin lähete julkiselle. Saatiin suunnitteluaika julkiselle jo lokakuun puoleen väliin, jossa meille sitten varattiin ivf-aika tammikuun alkuun. Tässä odotteluaikana keretään tekemään kaksi inssiä, eka tehtiin viikko sitten. Eli tosi nopeaa toimintaa on kyllä ollut!

Nyt siis meneillään pp 8, että osaakin aika madella... ;)
 
Peppi nyt toivotaan kovasti, että pieni selviää sulatuksesta!! Mä ainakin vähän varoisin siirron jälkeen vaikka ihan vaan varmuuden vuoksi. Taitaa vaan enemmänkin olla rajoituksia tuoresiirron yhteydessä, kun munasarjat on suurentunu..

Mizze pöyristyttävää toi sakotus-homma ja voiko se olla totta? Hienoa, et sulla jo kohta alkaa tositoimet:)

Lindu tervetuloa!:flower: kerro vaan kk/vuosi millo yritys alkanu ja mikä hoitomuoto:)

Smirg aivan mahtava tulos!:heart: Toivon kovasti, että pieni tarraa nyt kovasti kiinni yksiöönsä:) Tsemppiä piinailuun b:)d

Popcorn78 tervetuloa!:flower: Hienoa, että joskus on nopeaakin toimintaa julkisella. Tsemppiä piinailuun!

on: Eilen aamulla alko tuhru ja tänään aamulla pp10 kunnon vuoto. Maanantaina pitäs soitella polille, kun tänään oli vaan varattua. Saan sit kuulla tuomioni pituuden eli millon on seuraava hoito....veikkasvat huhtikuuta...
 
Hei kaikille!
En ole hetkeen palstalla käynyt kirjoittelemassa, mutta ajattelin nyt tulla kertomaan kuulumisia. Meillähän piti olla nyt marraskuussa aika julkiselle hoitojen suunnitteluun, mutta kävikin niin onnekkaasti, että sain pissittyä plussan tikkuun kuun alussa! Alkuraskauden ultrassa on käyty ja nyt viikkoja on koossa jo 10! Joskus näinkin voi käydä. En meinannut millään uskoa silmiäni kun testitikkua katselin, oli pakko testata uudestaan. Eihän luomuraskautumisen pitänyt olla mahdollista.. Olo oli hämmentynyt, sekava, erittäin kiitollinen.
Halusin tulla kertomaan teille ja tuomaan toivoa. Toivon teille muillekin onnellisia yllätyksiä ja tsemppiä yritykseen, odotukseen sekä piinailuun!

Sunburned
 
Sunburned, onnittelut plussasta!! :) Oon kyllä kuullut muualtakin kun hoidot alkais, ni tulee plussa. Sehän on parasta mahdollista. Mäkin elättelin siitä toivoo, mutta.. Ei käynyt niin..
Mizze, mä sain ainakin kaikki reseptit kerrallaan, mutta vinkkasivat ettei kaikkee kannata ostaa kerralla, mikä oli fiksuu, kun ei ollut lääkekatto täynnä. Jos ois ollut, olisin varmaan ne kaikki hakenut.. Hassua toi sakotus homma.. Mur sanon minä!
HalleB, pahoillani sun puolesta vuodon vuoksi! :hug:Toivottavasti vähän aikasemmin pääset kun huhtikuussa!
on: pp2 ois niinku menossa.. Hih, ei mitään oireita niinku ei pidäkkään olla.. :D Ilmeisesti punktiosta vielä vähän nippailuja. Mä oon siis aika kipuherkkä, niin siksi ne huomaan. Mutta ei tää särkylääkettä ees tartte. Näihinhän on totuttu.. 30.11. pitäs mennä testiin ja oon miettinyt, ett taidan jättää välistä, kun jännittää niin älyttömästi.. Mä en tiiä miten tähän piinailuun suhtautus!!!
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin ilmoittautuu yksi pitkään esikoisesta haaveillut. Eli yritys aloitettu 09/07, jolloin tulin heti raskaaksi, kun ehkäisy oli jätetty pois, mutta km 5+0 ja siihen on plussat jääny :( Pari vuotta sitten kävin yksityisellä, jossa otettiin verikokeet ja miehen simppanäyte sekä mulle tehtiin aukiolotutkimus. Kaiken piti olla kunnossa, mutta sain clomit ja söin niitä pari kiertoa. Luomuna yriteltiin ja yritykseksi jäikin... Lopetin hoidot, koska oli niin kallista ja tuntui, että olin yksin "hankkimassa" lasta... Keväällä nostin kissan pöydälle uudestaan ja soitin julkiselle puolelle. Jonotusaika oli 4-6 kk ja viime kuun lopulla oli ensimmäinen yhteiskäynti. Siitä kaikki lähtikin sujumaan nopeasti, kun käynti oli ihan kierron loppupäässä. Mies kävi verikokeissa samalla reissulla ja mulle määrättiin taas clomit. Popsin niitä kp 3-7 yhden päivässä ja samalla viikolla kävin itsekin verikokeissa. Kp 11 oli clomiultra ja hyvin oli lääke vaikuttanut, vasemmalla oli 2 x 20 mm follia ja oikealla 1 x 19 mm ja toinen vähän pienempi. Lääkäri oli ainakin tyytyväinen =) Pistin kotiin päästyäni Pregnylin ja seuraavalle päivälle määrättiin inssi. Olin ihan puulla päähän lyöty, kun kaikki kävi oikeasti niin nopeasti!! No mies vei matskun pesuun ja minä parin tunnin päästä siitä makaamaan hoitopöydälle. Toimitus oli nopea, vaikkakin vähän oli kohdunsuu vinossa ja sitä piti suoristaa, sekä tehdä katetrille tilaa, että mahtui menemään ahtaasta välistä, mutta hengissä selvisin :p Toivottavasti ne olis ollu syyt, ettei ole plussaa tullu... Nyt on menossa pp 8.
 
Sunburned paljon onnea!!:flower: onneksi välillä käy näinkin:heart:
mäkii oon elätelly toiveita luomuplussasta, mut ei, ni ei..

Tervetuloa Pinax:flower: toivotaan, et inssit tuottais tulosta:)

Mä vähän kattelin tota etusivun listaa ja siellä on minta sellasta jotka ei oo piiiitkään aikaan käyny päivittämässä tilannettaan ja jotku kirjottelevat aktiivisesti jossain toisessa pinossa.. Taidan tehdä vuodenvaihteessa taas kunnon karsinnan ja uuden pinon, että sais jotain tolkkua siitä keitä meitä täällä oikeasti kirjoittelee..:) vai mitä ootte mieltä?
Olis kiva, ku kävis neki jotka on ollu taustalla, vähän kertomassa mitä kuuluu!:wave:
 
Heissan kaikki!
Sopiiko että liityn tähän porukkaan? Tuossa kympin hoitopinossa on paljon sekundäärilapsettomia ja tuntuu että täältä totaalisesti lapsettomien puolelta voisi saada ehkä vertaisempaa tukea. ;)
Meillä yritystä 06/2006 asti. Takana normiclomit, muutamat inssit, laparoskopia jossa postettiin myoomia ja endoa. Ekan IVF:n 2. Pas:sta alkoi elämäni ensimmäinen raskaus joka huomattiin keskeytyneeksi rv 13+3 niskapoimu-ultrassa viiime tammikuussa. Hermolomalla oltiin vähän aikaa kunnes nyt syyskussa 2:n IVF:n tuoresiirrosta tuli taas nega. Seitsemän alkiota on vielä pakkasessa ja PAS on suunnitteilla luonnolliseen kiertoon joulukuussa.
Tässä odotellaan kuukautisen alkamista tässä viikon sisällä ja sitten taas aletaan toimiin.
Olemme tehneet päätöksen, että tämä on meidän viimeinen hoito. Molemmista IVF:stä on tullut hyperi ja olen kokenut hoidot tosi rankkoina. Vielä vuosi sitten ajatus siitä ettei lasta ehkä koskaan tule, tuntui täysin kestämättömältä. Tunsin lähes pakkomielteisesti, että yritetään vaikka hamaan vanhuuteen asti että onnistutaan. Koin etten voisi koskaan olla onnellinen ja tyytyväinen elämään jos sitä omaa lasta en koskaan saa. Nyt ajatukset ovat muuttuneet ja olen jo jollakin tasolla valmis hyväksymään sen ettei lasta ole ehkä tarkoitettu meille.
Tosiaan, seitsemän alkiota on pakkasessa kuitenkin joten pieni toivonkipinä kytee sisällä. Lähiviikot ratkaisevat miten käy. Ekassa IVF:ssä seitsemästä pakastetusta päästiin siirtämään vain kolme; muut eivät kestäneet sulatusta. Toiveet eivät ole siis nytkään kovin korkealla mutta katsellaan... eihän siihen onnistumiseen lopulta tarvita kuin se yksi sinnikko :)
Kovasti voimia ja jaksamista kaikille kohtalotovereille :heart:

Halleb , meillä siis 2. IVF:n 1. PAS joulukuussa. Yritystä 06/2006 asti
 
HalleB: Olen pahoillani :hug:

pirpana74 ja Pinax: Tervetuloa. :)

ON: Täällä saatiin yksi kyytiläinen mukaan tänään. Olivat kolme sulattaneet, mutta vain yksi oli selvinnyt, mutta onneksi se oli sitten kehittynyt erittäin hyväksi. Nyt on aika sekava olo, toisaalta haluttaisi unelmoida raskaudesta, mutta samalla pelkään, että tipun taas kovaa ja korkealta. Onneksi keskiviikkona tapahtuva muutto saa ajatukset muualle.
 
Viimeksi muokattu:
pirpana74 tervetuloa!:flower: must on kans mukavampi, kun on esikoispino erikseen:)
mulla on nyt tän epäonnistuneen hoidon jälkeen tullut tuon suuntaisia ajatuksia kuin sulle..mut kyllä me varmaan nää kaks julkisen hoitoa viel käydään ja mietitään sitten..mä oon vaan nyt niin vihainen, kun hoito epäonnistui ja joudutaan taas kitumaan hoitojonoissa..:kieh:
Toivotaan, et sieltä huurunenistä joku on oikea sissi!:heart: Onnea PASsiin!:)

Peppi kiitti halista! Toivotaan, et vauvantaimi tekee nyt mukavan pesän sinne massuun:heart: Onnea uuteen kotiin:)

on: Voi perhana..lääkäri oli sitä mieltä, että munasarjojen olisi hyvä levätä..eli toisen ICSI:n uusinta on viikolla 14 eli huhtikuussa...
 
Voisin itsekin tulla.. Aiemmin täällä ollut eri nickillä, mutten edes muista mikä se oli.. Viides vuosi lapsettomuutta lähti juuri käyntiin. Yritys aloitettu 11/06, tosin eri mies silloin. Exän kanssa yritystä 11/06-06/08, hoitoja oli 10kk yksityisellä. Uuden miehen tapasin heti exän jälkeen eikä ehkäisyä ole käytetty, joten ajattelen lapsettomuuden kestäneen tuon jo neljä vuotta.

Ikää 22v, diagnoosin sain 03/07 PCOS. Exän kanssa käydyissä hoidoissa clomit eivät antaneet vastetta, vasta menopur antoi. Kerran "plussa" testissä oli, mutta siihen se jäi. Eli kemiallinen raskaus 03/08. Niin se vaan aika menee eteenpäin.. Jotkut ystävät ketkä eivät edes yrittäneet vielä, kun itsellä yritys alkoi, ovat saaneet lapsen/lapsia.. Siinä huomaa ajankulu, kun samaan aikaan yrittämään alkaneella ex-ystävällä on reilu 3v ja 6kk vanhat lapset..
 
Peppi, pidähän lujaa kiinni pikkuisesta, ett se siellä pysyis kyydissä! :D

HalleB, onko oikeesti noin, ett epäonnistuneen hoidon jälkeen joutuu odottamaan nuin kauan. Luulis, ett sun munasarjat on jo levänneet, kun ei ne kovasti hommiin ees ehtineet??? No, jaksamista odotteluun!

EeyoreX, huomannut kanssa sen, ett tän oman urakan aikana moni kamuista on saanut jo yhden tai kaksi lasta.. Kyllä vähän pistää miettimään, ett on tää välillä jo epäreiluu!

Pirpana, ei sulla pitkä matka enään oo PASiin, tsemppiä siihen!

on: mulla siis pp5 menossa.. Ressaamista ja odottamista mitä tässä tapahtuu.. Vieläkin aika-ajoin vihlasee munasarjoja, mutta muuta ei tapahdu. Missä paljon puhutut "kiinnittymiskivut"? Missä paha olo??? :D No joo, mulla on ollut liikaa vapaata ja liikaa aikaa lukee juttuja netistä ja miettii pienessä päässä, ett mitähän nyt tapahtuu. Onneksi kolme seuraavaa päivää töitä! :D
 
Sunburned onnea plussasta !:flower:

on: Gynekologi määräsi terot ja 3-4 periodin päästä aloitellaan clomit. Olen turhautunut, koska kiertoni on ollut suht säännöllinen (28-32) jo puolentoista vuotta mutta keväästä lähtenyt heittämään häränpyllyä. Odotin niitä clomeja jo innolla, koska en ole onnistunut bongaamaan sitä ovistakaan. Tuntuu siltä, että tämä on vallan hukkaan heitettyä aikaa. Miehellä on nyt lähete simppatesteihin, joten onneksi asia vähän edes etenee.
 
HalleB ja muutkin, kiitos lämpimästä vastaanotosta :) Tässä hullumyllyssä kohtalotovereiden tuki on parasta lääkettä! :heart:
Harmitus, halle kun joudutte odottelemaan niin pitkään seuraavaa etappia.. Toisaalta nyt olisi aikaa keskittyä muihin asioihin ja nauttia siitä, että saa hetken hengähtää.. vai mitä? Meillä ainakin teki hyvää pitää reilut puoli vuotta taukoa ennen tätä hoitoa, kun elämä/ajatukset tuntuivat vain pyörivän yhden ja saman asian ympärillä vuositolkulla. Ja tosiaan kehokin kaipaa välillä lepoa, on tuo sen verran iso rääkki elimistölle tuo IVF.

Eeyorex, tervetuloa sakkiin!

Smirg, oireettomuus tuossa vaiheessa voi olla oikein hyvä juttu. Läheskään kaikilla ei tule mitään kiinnittymiskipuja eikä pahoinvontikaan ala yleensä ennen positiivista testiä. Toisaalta esim luget voivat joillain tehdä öklötystä ym oireta. Tsemppiä piinailuun!

Peppi, täällä on sormet ja varpaat pystyssä, että pikkuinen tarraa kiinni ja lujasti!

Kaikille voimahaleja!! :)
 
EeyoreX tervetuloa!:flower: Hoitomuoto?

Smirg sitä mäki ihmettelin ja kysyin, et eikä toisaan päästä edes vähän aikasemmin, ni eiku jonon hännille..:kieh: taitaa olla vähän ruuhkaa..: /
Tsemppiä sulle vielä piinailuihin!:) Koita pitää hermot kasassa:hug:

DronttiEdward saanko kutsua ihan vaan DE? Onhan ne simpat ihan hyvä tutkia enne, ku alkaa clomeja syömään et ei turhaan tulis syötyä, jos onki miehen puolella enemmän vikaa.. Tsemppiä:hug:

pirpana juu kyllähän mä nautinkii ja otan ilon irti minkä pystyn, mut menee nyt vähän aikaa taas asian sulatteluun.. Myö ei saatu toukokuun ICSI:ssä, ku yks alkio ja sit odotettiin reilu 5kk tätä toista ICSI:tä(jota ei koskaan tullutkaan) ja nyt jatketaan reilu 4kk jonossa.. Menee nyt pelkäks jonottamiseksi koko touhu. Mitähän tolla "yläkerran ukolla" suunnitteilla meidän pään menoks?:confused:
 

Yhteistyössä