Pitkään esikoista yrittäneet-2010-tervetuloa uudet!

Heipä hei!

Ilmoittaudumpa uudistettuun pinoonkin. Pidin vähän taukoa ihan oman pääkopa takia.
Ja huomenissä näyttäisi alkavan menkat ja kuun lopussa alkaa sitten sumuttelut IVF-varten

Meinaa vaan olla sellainen hälläväliä-olo, jotenki taas uskoi et se luomuihme olis voinu löytää meidän luo, mut mitä tuota pa**aa. Tuntuu koko hoitoon menokin turhalta :/

No kaippa tässä vielä ehtii vähä piristyä ennen hoidon alkamista.

Tsemppiä kaikkille ja tervetuloa uusille
 
Bittersweet, olen kuullut myös tuollaisesta että lapsettomuus ympärillä herättelee myös sellaisia ketä ei vielä ole ehkä valmiita lapsiin. Ja samanlainen efekti mielestäni tulee jos lähipiirissä moni ilmoittaa raskaudesta niin ne ketä ei ole raskaana alkavat ehkä herkemmin miettimään raskautta.

Milli81, tuo on varmaan ollut ihan viisas veto että pitää taukoa oman pääkopan takia, joskus itsellä on myös tuntunut siltä vaikka lapsettomuutta ei olekaan kuin "vaan" vähän yli 1.5 vuotta takana.

Täällä kiivaasti suunnitellaan ICSI-hoitoon liittyviä ultrauksia sun muita. Meillä on sellainen tilanne että emme asu hoitopaikkakunnan lähellä joten joudumme tekemään ultrat kotipaikallamme ja tämä tietenkin aiheuttaa lisärumbaa.

Oletteko muuten pystyneet miettimään lapsettomuutta usein/koskaan siinä mielessä että se on tuonut elämään myös jotain positiivista? Mulla hyvinä päivinä tuntuu että arvostan sitä sitkeyttä, kärsivällisyyttä ja parisuhteen vahvuutta mitä lapsettomuus on tuonut mutta tietty huonoina päivinä ei mieleen mahdu mitään positiivista tämän raskaan surun keskellä. Mutta jossain alitajunnassa ymmärrän sen että jos ikinä meille suodaan lapsi niin osaan takuuvarmasti arvostaa sitä lasta enkä ikinä tule ottamaan näitä "elämän isoja asioita" itsestään selvyytenä, oli kyse sitten lapsesta, ystävistä tai parisuhteesta.
 
Ilmoittaudun mukaan....Mulla todettu pco ja lapsettomuushoidot aloitettu 08/09. 2 ekaa hoitokierrosta piti keskeyttää, sitten pidettiin välikiertoa, mutta kolmannella kerralla (ovulaation induktio) onnistuin raskautumaan. Pitkään ei iloa kestänyt, sillä raskaus ei edennyt odotetusti ja nyt epäillään kohdunulkoista raskautta. Olen saanut tähän hoitoakin jo, mikä ei toistaiseksi ole auttanut. Ahdistaa, kun käytännössä tämä tarkoittaa monien kuukausien taukoa hoitoihin ja tilanne tuntuu toivottomalta. Pitäisi olla iloinen, että raskaus näyttää olevan mahdollista, mutta jotenkin tässä on vaikea iloita, kun on tunne, että nyt sitten varmaan tämä ei tule enää uudestaan onnistumaan koskaan. Ja jos joskus onnistuu, niin sekin menee varmasti heti pieleen...ei ole helppoa kyllä säilyttää optimismia. Mutta yhdyn kyllä Nelli79 kommentteihin, että kyllä ainakin osaa arvostaa asioita ihan eri tavalla, sitten jos joskus onnistuisi tässä hommassa. Tsemppiä kaikille!
 
Ilmoittautuisin minäkin mukaan. Joku ehkä muistaa minut aikoinaan vauvakuume-puolelta, ja sitten täältä lapsettomuuspuolelta. Olin tuossa raskaana syyskuisissa, mutta vajaa pari viikkoa sitten todettiin, että sikiö ei ollut kasvanut enää pariin viikkoon. Np-ultrassa sain tämän suru-uutisen kuulla. Mutta olen heti alusta asti koittanut tomerasti nostaa katsetta tulevaisuuteen, en halua jäädä roikkumaan surussa. Nyt jo ok-fiilis ja uutta plussaa odotellessa.

Lapsettomuutta takana noin pari vuotta, lisäksi pitkä aika, jolloin lapsi sai luvan tulla, mutta ei yritetty erityisesti. Mulla PCO, ovuloin kyllä, mutta kemiallisia raskauksia yli 10kpl takana. Ja lisäksi tämä keskenmeno. PCO:n oireina luteaalivaiheen acne, insuliiniresistenssi. Nyt hoitona Metformin.Tutkimukset on läpikäyty ja sieltä tuli lähete lapsettomuushoitojonoon. Nyt keskenmenon aikana kävin lääkärissä, kerroin taas taustani ja hän sanoi, että meille on annettu aivan väärä hoitopäätös. Ei hedelmöityshoidot auta mitään keskenmenoihin/kemiallisiin raskauksiin!! No, tätä olin itse miettinyt jo pitkään, mutta vihdoinkin joku lääkäri sen sanoi! Tutkimukset jatkuu, mutta mahdollisuus luomuraskauteen onneksi on edelleen.

Nelli onhan tuota tullut mietittyä... Meidän avioliitto on vahvempi kuin ikinä. Kun pariskunta päättää pysyä yhdessä, vaikka lapsia ei tulisi, niin se on iso päätös. Ja todella vahvistava. Me olemme se tärkein yksikkö ja jos siihen päälle vielä lapsi saataisiin, niin se olisi upea palkinto ja unelmiemme täyttymys, mutta emme varmasti myöskään laiminlöisi toisiamme lapsen kustannuksella--niinkuin liian monessa suhteessa käy. Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan?

Helmi, voi hitsi millaisessa tilanteessa oletkaan! Toivottavasti asiasi selviävät nopeasti ja hoitoihinkaan ei tulisi hirveän pitkää taukoa! :hug:

Minä muuten plussasin juurikin palstailutauolla, joten suosittelen sitä ajoittain kaikille! ;) Muuten nämä palstat ovat todella korvaamattomia! :heart:

Öitä, toivottelee Estelle :)
 
Taas on ollu mulla hiljaiseloa tältä palstalta. Oon välillä käynyt kattomassa, mutta ei oo omassa elämässä tapahtunut mitään mullistavaa.. Luomuihmettä ei meille tullut kahdesta lääkkeettömästä kierrosta, eli nytten taas pistelen Puregonia ja torstaina pääsis kattomaan, ett kasvaako sillä mitään. Ensi viikolla sitten hyvällä tsäkällä olis inssi. Viime viikko oli ihan tuskaa, en tiiä oliko menkoista johtuvaa vai mistä, mutta olin tosi ahistunut. Toivonkin nytten, ettei nää pistokset aiheuta samanlaista itkuisuutta, kun joulukuussa oli. Ei jaksais kahta samanlaista viikkoa lähekkäin. Voihan olla, että kaveripiirin yhden kerran yrityksen raskautumiset myös vaikuttaa takaraivossa. Vaikka tavallaan olen iloinen siitä, niin kyllä sitä taas käy miettimään, että miksi ei meille. Noh, onhan sitä jo mietitty, että voihan se olla, ettei me koskaan sitä lasta ees saada.. Nooh, jos ei vielä mennä sinne asti, kun on kuitenkin IVF ym tekemättä ja vasta siellä taitaa selvitä meidän lapsettomuuden syyt. Jotta sellasta täällä.. Jos Halle ehit, niin mulle voi siis tuonne listaan laittaa 4. inssi
 
heippa,
palaan ketjuun tauolta. ei luomuihmettä ole tullu sitte viime syksyn. ei kyllä mitää "vakavaaa" yrittämistäkään. ensi viikolla alkaisi sumuttelu ja siitä tämä homma pyörähtää taas käyntiin. kolmas icsi siis huhtikuussa, ja esikoista toivomassa.
 
Onlyerille ei muuta kuin plussatuulia! :)

Aavee, onnittelut hyvän punktion ja tuloksen osalta! Tsemppiä siirtoon!

Yöperhosen muistan ainakin jostain pinosta. Onko teillä hoitoja jo takanapäin? Plussan soisi itse kullekin täällä...

).( Mun vuoto ei ole vieläkään loppunut (mikä on kyllä ihan normaalia). Sitä odottaa vaan jo kovasti et vois harrastaa noita sänkypuuhia miehen kanssa... :D Me ei pidetä mitään välikuukautta nyt km:n jälkeen, kun uusi raskaus ei kuulemma vaan ala jos kroppa ei ole siihen valmis. Joten voi rauhassa yritellä.

Muistakaa, että jokainen kp1 on uuden mahdollisuuden alku! :)

Estelle

Muokkaus: Jos joku jaksais listoille lisätä, niin tiedot:
Estelle...........yritystä 2-3v.............metformin, lisätutkimukset
 
Täällä lugesteronit käyttöön taas että saadaan vuoto alkamaan. Lääkäri meinasi että varmaankin taas limakalvo kasvanut liikaa, mulla kun on ollut tuota kohdun limakalvon liikakasvua. Mainitsi myös, että tehdään munatorvien aukiolotutkimus kunhan mies on ensin tutkittu. Millainen tuo tutkimus on? Sanoi että tehdään kai nukutuksessa?
 
Moonbride olen laiska kierjoittaan joten kopsaan: Kohdun rakenteellisia vikoja ja munajohdinten aukioloa voidaan tutkia joko tähystämällä vatsanpeitteiden lävitse nukutuksessa tai ns. hysterosalpingografialla eli tutkimuksella, jossa kohdunkaulaan ruiskutetaan varjoainetta, joka leviää ensin kohtuun, sitten munanjohtimiin ja lopulta vapaaseen vatsaonteloon. Myös ultraäänilaitteella tehtävällä sonohysterografialla saadaan yleensä hyvä käsitys kohtuontelon muodosta ja mahdollisista poikkeavuuksista. Sonohysterografiassa ruiskutetaan pieni määrä steriiliä vettä kohdunkaulan kautta kohtuonteloon ja samalla seurataan ultraäänellä kohtuontelon laajenemista. Jos veteen lisätään ilmaa, saadaan ilmakupla-vesiseoksella tutkittua vastaavalla menetelmällä myös munatorvien aukiolo. Tähystämällä tehdyssä tutkimuksessa voidaan joskus tehdä samalla myös hoitotoimenpiteitä. Sivulta: http://www.poliklinikka.fi/?page=6119320&id=1243355

Minua ei nukutettu, sain ennen toimeenpidettä särkylääkettä ja toimeenpide kutitti vain. mulle tehtiin siis tuo hysterosalpingografia.
 
Mahtuuko mukaan
Hei

Sannek: yritystä v. 2001 ja uudelleen v.2007, ei lapsia.
Clomeilla 4 kk, ei ovulaatioata.. 2 inssiä tehty, yhdistelmällä puregon+pregnyl.
Toinen ovulaatio tehty 26.2 ja pp12 menossa...
 
kaz
Itsellä ollut myös hieman hiljaiseloa 3. IUI jälkeen, joka ei siis onnistunut.

Mukava kuulla että useimmilla asiat etenee ja :hug: niille, jotka kohtaavat huonoja uutisia.

Meillä on sellainen tilanne, että tänään tehty 4. ja viimeinen IUI. Seuraava hoitomuoto onkin sitten ensi syksynä IVF.

Yöpee Todella hienoa kuulla, että teilläkin asiat etenee. Ollaan samoja pinoja kuitenkin jo kauan kahlattu läpi.. :heart:
 
Yöperhonen okei... Espoo on hyvä kaupunki :)

Moonbride, siis sulle on jo tehty aukiolotutkimus vai ymmärsinkö oikein? Mulle tehtiin tuo sonohysterografia ja vaikka sain särkylääkettä hyvissä ajoin ennen, niin toimenpide oli aika epämukava, vaikka tulos olikin todella hyvä. Mutta me kaikki reagoimme eri tavalla ja kumpi tahansa vaihtoehto voi olla helppo, kun eihän se edes kauan kestä.

kazille toivottelen todella paljon plussatuulia. Pääsettepä sitten ainakin seuraavaan vaiheeseen jos ei muuta, mutta toivotaan, ettei enää tarttiskaan... ;)

ON: argh tätä vuotoa... Menkat kun on, niin kun vuoto muuttuu lopussa ruskeeksi tuhruksi, tiedän sen kestävän enää päivän parin ajan. Nyt tota tuhrua ollut jo noin viikon! Räyr! :kieh:
 
tänään siis kävin hoitajan luona ja hän pisti asiaa heti eteenpäin...
elikkä siis.... lähete menee nyt naistenklinikalle, jossa tehdään jonkunnäkönen suunnitelma jatkosta.! eli ensin läytyy saada mun sokerit pysymään tarpeeksi alhaalla ja sitten ruetaan todenteolla toimimaan :) aivan mahtava tunne, kun vihdoin saadaan asioihin vähän potkua.!!
puhuin itse naistenklinikan diabeteshoitajan kanssa ja tuntu kovin mukavalta ja ystävälliseltä immeiseltä :) sinne siis siirryn kai nyt kokonaan, enkä ole vain tk puolella..
 
YP Hienoa, että hoidot lähtevät rullaamaan! Eikö olekin vain helpottava tunne kun tietää saavansa apua?! Mulla ainaki tuntu siltä niinku järkäle olis tippunut sydämeltä.

ON: Eilen oli siirto. Niistä munasoluista sitten vain 5 loppujen lopuksi selvisi. Niistä 4 oli top alkioita ja se yksi ihan hilkkua vajaa top. Joten hyvät alkiot saatiin aikaiseksi. Yksi siirrettiin ja loput pakastettiin. Kun oltiin päästy Oulusta kotiin (matkaa n. 200 km) olin niin kipeä, että pääsin vain kontaten kulkemaan. Otin särkylääkkeen ja kävin suihkussa. Se helpotti. Hetkeksi. Parin tunnin päästä sain samanlaisen kipukohtauksen. Sit lähdettiinkin sairaalaan. Sielä selvis, et on lievä hyper. Kotiin vaan lepoa ja nesteytystä. Yön aikana kolme samanlaista järkyttävää kipu kohtausta ja takas tänä aamuna sairaalaan. Labroissa ei mitään hälyyttävää joten kotiin taas. Saikkua puolitoista viikkoa, lepoa ja nesteytystä. Toivottavasti niitä kipukohtauksia ei tuu enää. Muuten on ok olo. Luget aloitin tänään. Toivotaan, et alkio ottaa ja tarraa ihan perkuleen lujaa kiinni. Mieluiten saa päästää irti sit 9 kk päästä. =)

terkuin, AaVee pp1
 
Loikin riemusta täällä! kakkupäivä oli ja meni :flower: , eikä tuhru/väli/muita turhia vuotoja näy vieläkään! jo 9 päivää ilman MITÄÄN vuotoja! ennätykset paukkuu siis, ja mieli on korkealla, samoin usko...ehkä joskus saadaan mut kondikseen. Kummasti vaikuttaa mielialaankin :D
Täti siis ei oo vielä alkuunkaan myöhässä, eli siitä on turha hehkua (vasta ens viikon lopulla on tädin vierailuaika), mut toivottomuuden jälkeen pienikin auringonpaiste tähän kompostiin on hyvästä :D

Nelli79:
Mä oisin kanssa tyytyväinen siitä, etten oo saanut lapsia liian helpolla (jos siis tietäisin että koskaan saan lapsia :| ) jotta osaan olla empaattinen ja herkän ymmärtävä myös muita kohtaan. Parisuhdekin voi loistavasti, ainakin niinä päivinä kun minä voin hyvin :heart:

Prosessin aikana on erottautunut ystävät akanoista, kun asennevammoja ja ilkeitä/omahyväisiä kommentteja sateli muutamista yllättävistä suunnista :( Muutamien lapsen tänä aikana saaneiden kanssa oon puhunut ja itkenyt, ja tiedämme ettei kaunaa oo kumpaankaan suuntaan, vaikka aika virtaa ohi ja kuukaudet kuluu ja vuodet ettei tavata.. He ovat niitä ystäviä, jotka jäävät. Ja sitten on se yksi osa joka suoltaa p*#kaa kahvipöytien ääressä siitä kuinka kamala/kateellinen olen enkä ansaitse lapsia. Luottamusta tuskin enää syntyy. Ongelmat tosiaan näyttää kuka jää, kuka ei. Joka päivä tunnen kiitollisuutta niistä ystävistä, jotka jää...ovat ihania :heart:
 
estelle, laparoskopia on tehty aiemmin, jossa tutkittiin onko endometrioosia ja samalla todettiin pco. Silloin luki papereissa niin että käsitin että myös nuo munatorvet on ok, mutta nyt ilmeisesti tehdään tuo tähystys uudestaan. Jos oikein käsitin. :)
 
AaVee, kyllävain :) tuntuu jotenki et ei oo enää tän asian kans yksin.. vaikka onhan tätä asiaa muutaman ihmisen kans jaettu, mutta nyt asia on jaettu ihmisen kanssa, joka voi auttaa.!! :)

käytiin kattomassa siuntiossa asuntoa ja sinne muutamme näillä näkymin ensi kuun alussa :) oikeen kotosan tuntunen asunto oli.!! odotan innolla :)
 
tyhjäkehto: onko teillä mikä syy lapsettomuuteenne? Koit yllätys luomuplussan. Minäkin viikko sitten. Meillä oli varattu maanantaille ivf suunnittelukäynti kun plussasinkin perjantaina :heart: Olo aivan uskomaton ja aina sitä testiä käy vaan kurkkaa et onko siinä oikeesti ne kaks viivaa =) Meillä yritystä vajaa 2v ja luomuraskaus aika ihme (siittiöitä vain 1milj/ml))
 

Yhteistyössä