- Pitkään esikoista yrittäneet - 2011 -

Oi onnea suunnattomasti Smirg[/B :flower:
Ja toivottavasti jag87 inssi tuo toivotun tuloksen. Pidän sulle peukkuja!

Ma olis tiedos se UÄ ja toivon mukaa jotai elämää on mun munasarjoissa. Ainakin nyt ku aloitin tikuttelee ovista nii jotain siihe on jo piirtynyt, josko vahvistuis? PCO voi vissii liittyä vääriä ovisplussia? Jostai olin lukevinani. Ainut mikä huolettaa on että vieläkin kivasti tuhruttelee ja vaaleen punasta. Voisko toi täti jo häipyä mua kiusaamasta? :kieh:

Plussatuulia!!
 
Hellou!

Itse hillun täällä taustalla nyt ainakin niin kauan että kilppari arvot saadaan kuntoon ja lääkäri antaa luvan jatkaa hoitoja, ellen sit vaihda lääkäriä kun alkaa tuntumaan pikku hiljaa että oulaskankaan lääkäri ei tiedä mistään mitään. Mutta listalle mut saa heittää

Mutta meidän tilanne on se että ollaan ivf jonossa aktiivisena mutta yritetään kahta inssiä vielä uudestaan koska ei ole tarkkaa tietoa milloin on alkanu kilppari arvot mennä sekasin. Mutta jos inssit ei edelleenkään onnistu niin päästään jatkamaan lyhyellä jonotuksella ivf hoitoihin.

mutta tosiaan tämä sisätauti lääkäri oas:lla on jotain ..................... työnti yhtä aikaa isolla annoksella tyrazolia ja sit thyroxinia sekä sen rinnalla vielä muutama muu pilleri. Ei ihme jos veri arvot meni entistä sekasemmaks, seuraavaks lääkäri käski jättää kaikki lääkkeet toistaiseksi pois. nyt rampataan labra tätien luona viikon ja kahden välein että lääkäri näkee milloin ne palautuu "paremmaksi"..
 
En oo varma sovinko pitkään yrittäneiden ketjuun, mut siltä tää homma alkaa pikkuhiljaa tuntua ett pitkää yritetään... Eli meillä yritystä on takana vähän reilu vuosi ja siitä jo puoli vuotta juostu yksityisellä "hoidoissa". Mulla on gynen sanoja lainatakseni oppikirjan mukaiset polykystiset munasarjat ja tietty pco... siihen vielä päälle ovulaatiohäiriö ja vasta-aineita ni ollaan hieman hankala tapaus lääkäreille.
Eli lääkkeillä on yritetty saada aikaseks ovulaatiota, ett päästäis inssiin, mut clomeilla oheni limakalvo liikaa ja arimidex ei toiminu. Mä päätin jo alussa, ett jos joudutaan koeputkihommiin ni yritetään julkisella puolella ensin ja nyt on sit sellanen tilanne, että piikittämällä on liian suuri riski hyperstimulaatioon ja yksityinen gyne laitto meille lähetteen julkiselle... Nyt vaan odotellaan kirjettä, mikä kertois edes jotain jatkosta!
Tietysti onhan vielä olemassa sekin mahdollisuus että luomuna onnistuu eli ihmettä odotellessa :D
 
Parin viikon takainen kiukuttelu ja paha mieli on kadonnut ja nyt taas hyvällä mielin. Tänään oli kontrolliultra, jossa katottiin clomifenin vaikutus ja hyvältähän kaikki jälleen kerran näytti. Oikealla kolme follia 13mm, 14mm ja 19mm ja vasemmalla yksi 20 mm. Lääkäri tuumas, että jos en nytkään raskaudu, niin vika on jossain muualla, mikä ei ole tiedossa... Sanoi kyllä perään, että toivottavasti ei tule kaksosia, johon minä, että ei oo yhtään väliä vaikka tuliskin, kunhan tapahtuis edes jotain!! Antoi "kotiläksyksi" pupuilun tänään ja huomenna, huomenillalla pregnyl ja perjantaina 3. inseminaatio. Jos sekään ei tuota tulosta, niin sitten odotellaan syksyä, että päästään IVF-hoitoihin...
Jotenka kaappaan miehen messiin ja suorittamaan kotiläksyjä ;)
 
lisääkö tuo clomi follikkeleja? mikä kierron päivä sulla on? minä kävin tänään follikkeliultrassa ja 1 10 mm solu löytyi... ja on menossa kp12.
Parin viikon takainen kiukuttelu ja paha mieli on kadonnut ja nyt taas hyvällä mielin. Tänään oli kontrolliultra, jossa katottiin clomifenin vaikutus ja hyvältähän kaikki jälleen kerran näytti. Oikealla kolme follia 13mm, 14mm ja 19mm ja vasemmalla yksi 20 mm. Lääkäri tuumas, että jos en nytkään raskaudu, niin vika on jossain muualla, mikä ei ole tiedossa... Sanoi kyllä perään, että toivottavasti ei tule kaksosia, johon minä, että ei oo yhtään väliä vaikka tuliskin, kunhan tapahtuis edes jotain!! Antoi "kotiläksyksi" pupuilun tänään ja huomenna, huomenillalla pregnyl ja perjantaina 3. inseminaatio. Jos sekään ei tuota tulosta, niin sitten odotellaan syksyä, että päästään IVF-hoitoihin...
Jotenka kaappaan miehen messiin ja suorittamaan kotiläksyjä ;)
 
lisääkö tuo clomi follikkeleja? mikä kierron päivä sulla on? minä kävin tänään follikkeliultrassa ja 1 10 mm solu löytyi... ja on menossa kp12.
Mulla ainakin näyttää lisäävän, toki nyt oli "ennätys" kun oli neljä, yleensä ollut kaksi tai kolme. 2,5 vuotta sitten, kun kävin yksityisellä tutkimuksissa ja sain silloinkin clomit, niin lääkäri sanoi, että ne lisää moniraskauden riskiä, kun lääkkeet tuottavat enemmän munasoluja... Mulla oli tänään kp 13.
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT:

nimimerkki............yritys aloitettu........hoitomuoto

onlyer......................11/05................IVF-jonossa
HalleB......................03/08................2.IVF/ICSI 2-3/11
Milli81......................05/07................2.ICSI 1-2/11
Peppi1981................09/05................2.IVF,2.PAS 1/11
Terhi-76..................01/04................2.IVF/ICSI 3-4/11
Inkku83...................11/06................3.IVF
yöperhonen..............2v2kk.......... ......tutkimukset
Katjuska-79..............1/07................1.IVF vko 7
EtanaLilli...................6/07...................inssi
äidiksikkö............................ .............5.ICSI
83yrittäjä................04/09.................tutkimukset
kultahippunen...........04/09....................
vesimies75..................-97..................inssi
Hempu86la...............04/09....................
timotei78.................07/04..................IVF
mira84...................7 vuotta................inssi
Mequ......................04/09...................clomit
linnuton puu.............01/08...................clomit
Opaali78..................04/09...................inssi
kisskiss84................07/08...................clomit
Lacrima...................01/09...................OI
iloksi.......................05/06 ..................ICSI vko 6
Guess82..................05/09...................FSH-pistokset
Susirouva................10/07...................IVF
Hunajabubu..................01..................IVF
Mizze77.......................07...................IVF
Anazu.....................6?/09...................OI
elisabethe....................06..................1.ICSI
kaz.........................07/08................1.IVF,1.PAS
Jonsku88.................12/08.................Terot+Clomit
Muru1981................01/07.................2.IVF,1.PAS
Sartsa00.................10/08.................1.ICSI
jag78......................01/09.................1.inssi vko 4
Raksalainen.............10?/08................clomit
sookie....................07?/09.................2.ICSI
DronttiEdvard...........11/08................tutkimukset
Lindu......................06/08................tutkimukset
Popcorn78................??/??.............inssi,IVF-jonossa
Pinax......................09/07.............clomit, 3.inssi
EeyoreX..................11/06...................??
EtelänHetelmä..........08/07.................clomit+inssi
Manuliina.................09/09.................clomit
isla79......................??/08...................IVF
A-ML......................03/08................tutkimukset
kn071......................??/??...................IVF
thunderbird.............12/07...................IVF 1/11
hopeainen...............??/08..................OI?
Ellinoora76.................-01..................1.ICSI
Sanneli81...............??/09.................jonossa


:heart:pLUSSANNEET: :heart:

hennulinda ya 5/09, inssi luovutetuilla siittiöillä, +19.1.11
Smirg ya 11/07, 1.IVF,1.PAS 1/11, +27.1.11

 
Viimeksi muokattu:
Ellinoora tervetuloa:flower: ja tsemppiä piinailuun!:)

Smirg paljon onnea!:heart: toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

jag ja pinax tsemppiä piinailuun!:)

onlyer toivotaan, että inssit tuottaa tulosta!

Tervetuloa Sanneli:flower:

on: mulla alkaa ensviikolla sumuttelut ja viikolla 12 punktio
 
Uutena tulokkaana tänne voisin hieman kertoa omaa tarinaani näistä kipeistä viime ajoista!
Eli yritetty 06/09 asti.. Ensin luomuna reilu puoli vuotta jonka jälkeen hakeuduin Gynelle kovien kuukautiskipujen vuoksi.. Täällä todettiin vas. munasarjassa kysta.Kysta poistettiin tähystyksellä.. Tähystyksen yhteydessä poistettiin myös endometrioosia ja tehtiin aukiolotutkimus jossa kaikki oli vielä onneksi kunnossa.. Tästä tähystysleikkauksesta heti seuraavalla kierrolla tärppäsi ja plussasin :) Joka kuitenkin teki pettymyksen melko pian.. Jo muutaman päivän jälkeen plussasta alkoi vuotoa tulemaan hiukan.. Tiesin että jotain oli vialla ja epäiltiin kohdun ulkopuolista.. hyppäsin joka 3 pvä verikokeissa ja usein ultrassa ja lopulta tuomioksi tuli tuulimunaraskaus joka keskeytettiin.. 04/10.. :'( Tutkimuksia tehtiin ja minulle aloitettiin clomit ja progesteronl..Vain muutama kierto tuulimunaraskaudesta plussasin taas.. Mutta jo rv 7 minulle tuli erittäin kovat vas.puolen kivut.. Tämä paljastui kohdunulkopuoliseksi raskaudeksi ja vas. munatorvi jouduttiin poistamaan, joka tapahtui 08/10.. Maailma romahti:'( Nyt sitten taas clomien ja progesteronien avulla yritetään.. nyt toinen kierto näillä menossa.. Endolääkärillä kävin muutama viikko sitten ja pääsin IVF jonoon :) Jono 8kk eli syksylle aika menee.. (toivottavasti ei tarvisi mennä ;))

Kiitos yhteisön perustajalle ym. kaikille kirjoittajille.. Ja Tsemppiä kaikille.. Täältä saa hyvää tukea, näinä kipeinä aikoina!
 
Nyt pikaisesti omaa napaa ennen töihin lähtöä, se on kp1 ja seuraava inssi siis olisi viikolla 8. Huono olo on ollut viikon ja yhtenä aamupäivänä mikään ei pysynyt sisällä eli toiveita nostatti tuo vatsapöpö, vaikka ajattelinkin ettei kai näin aikaisin voi pahoinvointi alkaa.

Kierto oli 29 nyt, vaikka pitkään se on ollut 27 päivää eli ehdin testata jo negankin, hätähousuilin :ashamed:
 
mixa tervetuloa :hug:
jag78 voiha rähmä ku ei onnanut nyt :hug: Josko se olis se vko 8 inssi vika sun kohdalla :heart: Pidän sulle peukkuja

Tänään loppui kierronkartoitus kävin siis vikassa labrassa. Viimeisimmän labran täti sanoi että voin kysyy tuloksia ke. En oo kysellyt edes niitä ihan alkukierron labroja ku en tajunnut et mun pitäis? Käsitin alunperin että saan tietää tuloksista vasta ku on se ao-tutkimus nii samalla käytäs kartoituksen kaikki tulokset läpi ja mietittäis hoitomuotoa. UÄ:ssähän löytyi mukava yllätys. Muhkeen kokonen polyyppi tms limakalvoilta ja oikes munasarjas 14,5mm johtofolli. Ao:ssa pitäs selvitä varmemmin mistä on kyse. Ovis tuli ja meni hyödynnettii se ahkerasti ja nyt ootan tätiä ens vkolla saapuvaksi. On jo ilmoitellutkin saapumisestaa :ashamed:
Eiköhän se vaavikin ilmoittele tulostaan kuhan saadaa avut käytöön.

Ovis + ja muita + :wave:
 
Moikka kaikille! Täällä ollaan taas aktiivisesti.. välillä on tullut vain taustailtua, mutta nyt kun sitten alkoi varsinaiset hoidot niin rupesin jälleen aktivoitumaan.. :) elikkäs omaa napaa tuijottaen tilanne on tällä hetkellä se, että oon tänään ruvennu napsimaan primoluteja, helmikuun loppupuolella pitäis aloittaa piikitykset ja sitten maaliskuun puolenvälin tienoilla olis eka siirto jos nyt kaikki menee ok.
On tää vaan aikamoista touhua.. pari viikkoa sitten oltiin suunnittelukäynnillä klinikalla ja mä olin niin raivoissani kun sieltä palailtiin. Jotenkin otti niin päähän se lääkärin -noh yritetään nyt vähän jotain sinne päin hutiloiden- asenne. Kait kuitenkin kaikki on ihan niinku pitäis noitten lääkkeitten ja muiden kanssa, mutta itelle jäi vaan niin semmonen olo, että tää kyseinen lääkäri ei ollut juurikaan kiinnostunut muusta kuin saamaan meidät nopeasti ulos sieltä. Lääkkeistä ei kertonut mitään, eikä juuri hoitojen kulustakaan. :( ja nyt sitten sain toisen samanlaisen itkupotkuhuutoraivarin eilen kun hain lääkkeitä apteekista. Jotenkin vaan on niin sellainen olo, että miksi miksi ja miksi? Miksi tää "maailman luonnollisin asia" on näin helkutin vaikeeta.. ehkä mun olis syytä siirtyä tonne kiukkuketjun puolelle purkautumaan.. :D

mutta toivon kaikille voimia ja plussatuulia!
 
Vähän tilannepäivitystä..
Tänään oli punktio, 19 munasolua oli saalis! Huomenna kuulee moniko hedelmöittyi ja maanantaina montako menee pakkaseen! Tuoresiirtoa ei siis tehdä tähän kertaan..seuraavaan kiertoon sit pakastesiirto hormoneilla.
 
Omaa napaa: tänään kp12 ja huomenna alan testaa ovulaatiota ja koska sen nyt pitäisi osua ensi viikon arkipäivälle (viimeeksi oli clomeilla ovulaatio kp17 joka olisi nyt torstai) niin ilmeisesti ehkä toivottavasti inssi nyt päästään tekemään ja jännittämään edes lopputulosta. Ja Clearbluen ovistestit on nyt odottamassa edellisestä viisastuneena.

Monella oli tapahtunut vaikka mitä... Smirg oli saanut plussan, upeeta annastiina79, jag78 ja onlyer ovat ilmeisesti samoissa tilanteissa mun kanssa, tsemppiä! Isla79 otti päähän, ihan sallittua ja luonnollista (laitoin sulle viestiä), voimia! Mulle on auttanut nöyrtyminen ja asian hyväksyminen, on ollut "helpompaa" (vaikka v*tuttaakin). Mixalla tervetuloa mukaan, sulla on ollutkin kaikenlaista vaikeutta ja surua, mutta suunta kuules vaan eteenpäin.
 
Isla79 musta tuntuu ihan samalta, miten tämä voi olla niin ******** vaikeaa? Kai se kuuluu tähän prosessiin. Nyt sitten lugestron ilmeisesti venytti kierron niin pitkäksi että seuraavan kerran ovulaatio on laskennallisesti ens viikon lauantaina ja mun kierto on todella tasainen eli jos se nyt on noin hypännyt niin tikutellaan ja odotellaan ties kuinka monta kuukautta *itkupotkuraivari* :headwall:

Se mikä vähän lohduttaa niin vihdoin ja viimein mulla on tunne siitä, että mieskin suree. Tämä prosessi on repinyt meitä rajusti erilleen mutta nyt osataan jo surra yhdessä.

EtelänHetelmä : peukut pystyyn että pääset inssiin asti ja sitten plussatuulia matkaan =)

Mixalle tervetuloa mukaan!
 
Minäkin surukseni taidan kuulua tänne pitkään esikoista yrittäneisiin. Ikää 29 v, yritys alkoi 12/08, ensin ihan luomusti, sitten 7/09 endoleikkaus joka valitettavasti ei mun hedelmättömyyteen auttanut. 2010 alussa todettu PCOS ja yritystä sitten metformiinin ja terolutin voimin, ei tulosta. Nyt löytynyt vielä korkea prolaktiini (noussut siitä kun tutkimukset aloitettiin) ja siihen aloitin pari kk sitten lääkityksen. Hypotyreoosi ennestään, mutta lääkitty jo ajat sitten kuntoon.

Ensimmäistä inssiä nyt odottelen, jos prolaktiini on laskenut niin inssi on tarkoitus tehdä tässä kierrossa, nyt kp2. Ikinä en ole saanut plussaa tai edes siltä etäisesti näyttävää raskaustestiin. Kierto niin epäsäännöllinen ja pettymyksiä niin monta takana etten oo varmaan vuoteen edes testaillut, aina se vuoto sieltä lopulta kuitenkin tulee. Mutta jos nyt pääsisin inssiin niin olis edes mahdollisuus siihen elämän ensimmäiseen plussaan!
 
Täällä oli tammikuussa eka Femar-kierto, joka onnistui kaikissa muissa mittakaavoissa, paitsi en tullut raskaaksi. Ensimmäinen hormonilääkitys, joka toimi noin pienellä annoksella ja ovuloin ilman irrotuspiikkiä. Nyt toinen OI femarilla menossa, mut tää menee harakoille. Nyt kp 12 ja limakalvot niin kuivat ja kipeät, että seksin harrastaminen on mahdotonta emmekä osaa liukkareita käyttää... Jos sitä yhden kerran ennen ovista kärsisi jotenkin tehdä, ettei ihan hukkaan menisi.. Mut sen jälkeen tulee hoitotauko, en halua näitä kipuja enää ja on mahdollista, että kierrot olisivat luomustikin tulossa (olen tiputtanut 13.5kg puolessa vuodessa ja pco on hävinnyt, joka vielä 05/10 oli erittäin pahana)..
 
Lyötyä lyödään oikein kunnolla taas... Perjantaina mun hepalta "hajos" jalka kolmannen kerran 4 vuoden sisään ja tänään alkoi kuukautiset!!! Mistä tätä paskaa tuuria oikein riittää...?????
Nyt joutuu vauvahaaveet siirtään sivuun tod. näk. syksyyn asti, että päästään IVF-hoitoihin...
 
Heippa pitkästä aikaa. On nollattu, parannettu päätä, kroppa unohtu siinä sivussa. Nyt aloitetttu oman itsen hoito. Sitten loppuvuodesta hoitoon yksityiselle kun kaikki julkiset on juhlittu.
Kilppari temppuilee ja se vaikeuttaa laihduttamista. Ennen en hoitoon mene ennen kuin paino tippu min. 10kg.
Kevätaurinkoa ootellessa
 
Hei pitkästä aikaan! Tänään käyty gynellä jatkoa suunnittelemassa. Mulla ei siis clomit tuonnu toivottua tulosta, ja nyt jatketaan femar- lääkityksellä. Ens kuun pidän vielä taukoa, kun en ultraan pääse, mutta huhtikuun kierrossa ois tarkoitus aloittaa femarit, jos tuo ilmaantunut kysta on tajunnut häipyä siihen mennessä! Palaanpa siis silloin palstoille, kun on jotain kirjotettavaakin! Onnittelut Smirgille plussasta! ja onnea teille kaikille hoitoihinne, toivotaan mahdollisimman paljon plussia tähän pinoon!!:wave:
 
Moi vaan pitkästä aikaa! Meillä ohitettiin IVF omasta toiveesta kuitenkin ja jatkettiin Puregonilla, Pregnylillä ja luomuseksillä ;) Ja kas kummaa, raskaana ollaan!Lauantaina tikuteltu positiivinen Clearbluen digitestiin ja tiistaina P-HCG 180, eli kauniisti keskivaiheilla viitearvoista! Jännää on ja toivotaan kovasti, että pieni pysyy kyydissä. Olemme typertyneitä, yllättyneitä ja äärimmäisen onnellisia, toivotan kaikille teille muille lämpimiä, kevääntuoksuisia plussatuulia!
 

Yhteistyössä