Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Heissuli,

Ajattelin ilmoittaa olevani hengissä :LOL:
Hiljaiseloa elelty, kun ei täällä oikein muuta voi. Maanantaina labraan viemään ensimmäinen verinäyte (kp.14), seuraava sitten viikon päästä siitä.
Kiukuttaa, kun se seuraava aika on vasta 18.12 - Silloin siis kuullaan vasta ekat tulokset, papa, ym. mun verestä ne normit, ja miehen siittiöiden tilanne. Tuntuu vaan turhauttavalta odottaa ja odottaa.. |O

Paljon on suruisia uutisia, toivotan kaikille tasapuolisesti jaksamista! :hug:
 
Voi Duffy :'( :headwall:
ON: oottelen tätiä kylään, tänään tuhrua, joka ei mikään yllätys edellisen shokkitilani jälkeen..vatsassa kouristeli kiitettävästi jo paniikin iskiessä, joten arvata saattoikin. Kamalaa, kun olen huomannut, että nää lapsettomuustuskailut ovat vaikuttaneet jo ties mihin kaikkeen; meinaan saada "paniikkikohtauksia" aina kun joudun ihmisjoukon keskelle tuttavallisiin tilanteisiin (kutsut ym tilanteet), joissa pelkään koko ajan kuollakseni, että joku kysyy taas Jotain Kamalaa.. ja sitten hätäännyn ja selittelen jotain turbotyhmää aiheesta, koska en tiedä mitä sanoisin, mistä aloittaisin tai mihin lopettaisin. Kamala fiilis, mutta ihan kaikkia tilanteita on mahdoton vältellä ja pelkään niitä jo etukäteen.. Vai kuinka voi kommentoida aiheesta esim uusille työkavereille, jotka oikeasti luulevat, että haluan kuulla KAIKEN heidän lapsistaan/lapsenlapsistaan? a-p-u-a, en liiku kotoa enää i-k-i-n-ä mihinkään :ashamed: :ashamed:
 
Sartsa83
bittersweet samassa tilanteessa iteki.... ja sitten mua ärsyttää kaverit joilla on jo lapsia:"ei tää äitiyskään niin auvoista ole. Kyllä sä saat vielä kestää näitä unettomia öitä ja kuunnella huutoa yötä päivää." Jumalauta! Ei mun lapsi välttämättä huuda tai valvo öitä. Ei sitä voi etukäteen tietää ja vituttaa että aletaan puhumaan jo tuollain kun tiedetään että toinen täällä on ihan tuskissaan kun ei meinaa vaan tulla raskaaks. :headwall: Vittu mitä porukkaa!!!! Anteeks kiroilu mut suututtaa ihan tosissaan. Ja ihan kun en ois miettiny mitä se lapsi voikaan tuoda tullessaan. Ja kun mä edelleenkin kaiken huutojen ja muitten jälkeen haluan lapsia, mä olen valmis siihen. ARGH!!! Luoja miten voi ottaa kupoliin tommonen "tsemppaus". :'(
 
Duffy :hug:

Bittersweet Mullakin on välillä ahistuksia tuollaisissa tilanteissa, sitä helpotti kun keksi jonkun sellaisen lyhyen selvän vastauksen. Harvemmin ihmiset alkaa kyselee enempää. Ja jos alkaa niin sit voi sanoo sille et tämä asia ei kuulu sinulle.
Noiden uteluiden kohtaaminen on tosi hankalaa jos muutenkin on huono hetki.

 
Sartsa83: Jotenkin noista äitien ja isien "ei tää oo ihan helppoo tää vanhemmuuskaan" / "jos luulet että uniongelmasi ovat pahoja niin miten sä jaksaisit lapsen yöitkut" jne -jutut kuulostaa aina omaan korvaan vähän sen tyyliseltä, kuin he epäilisivät kykyjäni yleensäkään selvitä vanhemmuudesta! eli taas sellaista ylimielisyyttä, oman itsensä nostamista toista paremmaksi, kun ovat yleensäkään lapsen saaneet ja vielä WAU sankareina selviävät sen tuomista tilanteista (kun eihän lapsettomuus oo mitään lapsen saamisen tuomiin ongelmiin..). Just tuommoiseksi ääliöksi en tahtoisi koskaan muuttua.........

(sitä paitsi mulla on valvomisesta koko ikäni kestänyt kokemus, typerykset, se on etu, ei haitta! tiedän tasan miltä tuntuu nukkua 1 h yössä ja aloittaa raskas päivä yhä uudelleen alusta, hymyillen iloisesti koko päivän asiakkaille, olen jo niin tottunut siihen...tuskin kovin moni uusi äippä voi sanoa samaa, kun surkeat yöunet tulevatkin ihan puun takaa ja käyvät hermoille noin paljon)

Milli81: Mitä taikasanoja sä käytät ärsyttäville vauvajuttutyrkyille?
 
Duffy voihan nekku. :hug: Olin sivusta jännäillyt sun meininkiä. Kannustus jatkuu sitten ensi vuoden puolella!

Sartsa ja Bittersweet, ankeita kommentteja tosiaan! Usein sanoin vaan että kyllä ne perspektiivit muuttuu aika lailla kun tulee lapsettomuus omalle kohdalle (ja hyvä niin), mutta onneksi ei juuri noita sananparsia ole minun korviini tullut, olisi varmasti irronnut jokunen ärräpää meikäläiseltäkin!
 
Sartsa83
Paiju Jep. Hauskinta tässäkin rouvassa, jolta tuota tekstiä kuulin on se, että hänelle sanottiin ettei hän saa lapsia koskaan ja he kävivät muutaman kerran hoidoissa. Sitten yks kaks yhtäkkiä 8 vuoden yrityksen jälkeen hän tuli juhannuksena kännissä raskaaksi. Ja sitten tosiaan kehtaa tsempata mua, kun olen nyt ns. "samassa tilanteessa" tuolla tavoin.. aivan kun hän ei haluaisi että meillä hoidot tehoaisi tai muutakaan. Joten tulee todella olo, et:"kiitti vitusti tästäkin tuesta." :/
 
Voi duffy, pahoittelut. Vieläkö on jotain toivoa vai joko täti ryntäsi pakolla päälle? Tuota samaa tädin tuloa itse pelkään taas tällä viikolla. Varmaa en tiedä minä päivänä ovis saattoi olla, jos oli. Eiköhän se epätoivottu vieras taas tule kylään kuitenkin.

Muuten menossa v käyrä korkealla. Sain tietää että taas yksi tuttu on raskaana ja toinen tuttu (tulossa viides) haki taas sairaslomaa. Hänen työt kaatuu minun niskoille. Hemmetti, on se niin epäreilua, toiselle annetaan roppakaupalla.

Minä muuten haluan kaikki siihen lapseen liittyvät asiat, myös ne yövalvomiset, joten ei lohduta kitinät rankkuudesta. Muutenkin ajattelen että minulla on lapsikuume eikä vauvakuume, kun joskus kuulee ettei ne lapset pitkään ihania vauvoja ole.

Oliko teitä muita piinailijoita tällä viikolla?
 
Sartsa83
Vaapeli Sama homma tuosta kuumeilusta. Ja taatusti niitä hetkiä tulee että tuntuu rankalta, mutta me pitkään yrittäjät taatusti arvostamme lastamme aivan toisella tapaa kuin ne jotka vain sikiää ja tekee niitä lapsia.

Itse tässä oottelen inssiä tälle viikkoa. Sitten alkaa kahden viikon piinajakso ennen r-testiä.

Tsemppiä Vaapeli sinulleki. :flower:
 
Vaapelin kyselyyn mun vastaus, ettei tartte piinaille enempää tälle viikolle, täti tuli eilen, vaikkakin pari pvää "myöhässä". Niin no, mitenpä se vois myöhässä ollakaan, kun kulkee talossa muutenkin aina miten sattuu :( toivottavasti ees lähtis ajoissa, eikä jäis notkumaan viikoiksi tällä kertaa :'( Päivän kovin juttu on viini ja suklaajäätelö..

ja joo hei muuten: mullakaan ei ole pahempaa Vauvakuumetta, vaan Lapsikuume..tai jotain.. en niistä sinappimasiinoista niin kauheesti ole koskaan perustanut :kieh: musta ne on "mukavampia" kun alkavat puhumaan ja vähän tajuamaan jostain jotain. Mutta koska olen kuitenkin hyvin vakuuttunut, että kyllä se siitä vielä kasvaa, haluaisin kovasti oman vauvan..
 
Terve kaikille olen uusi tällä sivulla olen kärsinyt lapsettomuudesta 6 pitkää vuotta mutta pelännyt hoitoja nyt sitten hakeuduimme 2 v sitten lääkäriin joka ei ole edennyt edes hoito suunnitmaan nyt sitten päätimme mennä yksi tyiselle kallista se on mutta huomattavasti nopeanpaa sain clomifen lääkkeet nyt odotan ovista pääsen inssiin että sillee B) mulla pistää kovasti päähän se kun menee minne vaan niin aina joku odotottaa lasta tai on juuri saanut vauvvan eilen oli paras menimme mieheni kanssa ystäville kylään ja siellä ole joku elokuva päällä ja se elokuva kertoi naisesta joka ei voi saada omia lapsia ja vuokrasi kohdun ajattelin siinnä että vaikka menisin minne en saa ajatuksiani pois millään tästä EDES hetkeksi
 
Sartsalle Onnittelut työharjoittelupaikasta!

Täällä kp 8/30 menossa. Se on jännä miks sitä yrittää ettiä ittestään kaikenlaisia oireita tulevasta oviksesta jne. Miks ihmeessä stressata ku tietää ettei voi luomuna tulla raskaaksi??!?! :LOL:

Mä oon tässä kuumeisesti ootellu kirjettä sieltä OYSista. Sanoivat viime viikolla lähettäneensä mulle kirjeen jossa ohjeet ja ajat. Mut ei sitä kuulu.. Kuinka ihmeen kauan voi kestää kirjeen tuleminen ku sairaalan ja mun kodin välillä on vaan n. 200 kilometriä! Ei voi ymmärtää. Tai sit ne lähettää jollain 10 luokan kirjeellä ne postit eikä suinkaan 1. tai 2. luokan kirjeenä niin ku normaalisti...

Voi kun nämä 3 kuukautta nyt menisi nopeasti... Tai no menee ne! :)
Iso :hug: kaikille tädin kohtaamille. Se on niin väärin ku se ei tajua pysyä pois!
 
Sartsa83
Ansku sepä se.. mulla loppu ressi ku seinään kun pääsin hoitoihin.. tosin sit taas tipahin kovaa ja korkeelta kun ne sano et tuurista nuoki kaikki on kiinni millon natsaa. Että... oottele tässä nyt sitte millon se natsaaminen tapahtuu. :D ...

Juuuuuuu, 3kk on ohi nopeemmin kun huomaatkaan. ;)

Ja kiitos onnitteluista. :heart:
 
Täällä toivuttu menkoista ja nytten menossa ns välikierto. Ihanaa kun ei tartte tikutella ovista ja pohtia, tuleeko se viikonloppuna vai ei. Tää pieni tauko tekee hyvää! Sain maanantaina reseptin lääkkeisiin, joita sitten joulukuussa alan pisteleleen, jos noi ultrat ym onnistuu. Kauhistuttaa toki hinta, mutta toivottavasti se vaan kerran kirpasee. Oli jo puhetta, ett mahdolliset IVF hoidot ym menis ensi syksyyn. Pitäähän noitakin jo aatella.. Huh huh!
 
Smirg :hug:
Nyt on sit yks pitkän ajan haave saatu toteutettua eli kohdussa on alkio. Voi ainanki kaikille sillä kehuskella että jotain elämää siellä on ainanki kävässy :p Toivotaan, että myöhemmin saa ylpeenä tästä alkiosta kehittynytt nyyttiäkin esitellä. Vähän tuli klinikalla hassu olo kun anettiin resepti jo PAS:siakin varten mukaan :/ "tässä sulle tämä resepti kun tämä ei kuitenkaa onnistu". No ei sen puoleen itellä on kyllä muutenki ihan sellanen fiilis ettei onnistu. Eihän meillä mee mikään helpomman kautta niin kai tääkin sit mennään monen yrityksen kans.
On kyllä jotenki aivan epätodellinen olo, ei niinku oikein osaa tätä asiaa vielä itelleen täysintiedostaa :LOL: onneks ei kuitenkaa kokoaikaa ajtukset tuolla masussa ole. Paitsi sillon ku yskittäis tai kun muuten joutuu vatsalihaksia pingottelemaan. Tuntuu ettei uskalla ettei pikkunen pullaha pihalle :LOL:
 
Arvatkaapas tytöt mitä tapahtuu 17 viikon kuluttua?!? Meillä on alkion siirto viikolla 11! :heart: Mä oon siis ainaki hetken raskaana 17 viikon kuluttua. Toivottavasti kiinnittyy ja oon ihan virallisesti raskaana reilun 19 viikon kuluttua. :heart:
 
Pettymyksiä tullut vähän jokaiselle :hug: kaikille tasapuolisesti ja voimia!

Piiuli toivottavasti pieni tarraa tiukasti kiinni :heart:

Ansku ihania uutisia:)

on: mulla enää viikko siihe IVF-info käynnille, jonka yhteydessä kuullaan miehen kontrollinäytteen tulokset ja mun verikokeiden tulokset..niitten mukaan alotetaan hoidot ja lääkitykset..toivottavasti miehen näyte on ollu samantasonen tai parempi, kuin elokuinen näyte, et voidaan inssi tehä..tietenki pienessä mielessäni toivon, et olisin jo nyt luomusti raskaana..nyt yk25 dpo8-10 tai jotain..

Hirmuisesti tsemppiä kaikille missä vaiheissa olettekin :hug:
 
Hellurei!

Vaikka paljon saa lukea viesteistä negatiivista, niin jotenkin niistä paistaa myös se positiivisuus ja usko onnistumiseen. Monen kohdalla tiedetään marssijärjestys hoitojen suhteen.

Piiuli pidetään peukkuja!

ON: Meillä on turhauttavaa odottamista. Lähete lähti lokakuussa lapsettomuuspolille ja odottelemme sinne aikaa 3-6kk. Ei sitä oikein osaa ottaa rennosti tätä odottelua. Ovista olen edelleen testaillu ja yhdynnät on ajoitettu otolliseenaikaan, vaikka tuskin sitä luomusti onnistutaankaan. Hassua, että aina sitä vaan jaksaa toivoa. Tänään kuulin yhden vauvauutisen ja toinen ystäväni on juuri parhaillaan sairaalassa saamassa vauvaa. Ei ole helpoin päivä tämäkään.
 

Yhteistyössä