Pitkäaikainen masennus

Hei!

Kyselisinpä nyt tällaista, kun olen sairastanut masennusta kohta 13 vuotta (joista viisi diagnosoituna), niin onko mulla enää mahdollisuutta parantua kokonaan? Mietin, kun jotkut kertoo täällä, että masennuslääkkeistä on lähes heti apua, niin johtuuko se siitä, että heillä ei ole ehtinyt krooniseksi?
Minä kun söin n. 2 vuotta sitten lääkkeitä, niin niistä ei ollut kuukausienkaan käytön jälkeen mitään hyötyä. (ja aiemmista kokeiluista oli tullut vain negatiivisia tuloksia)

Onko tää jo ihan toivotonta, ja pitäisikö mun nyt vain totulla ajatukseen, että elän loppuelämäni tämän kanssa?
 
Ite olen kärsinyt lapsesta asti ahdistuksesta, olen nyt 40+ ja nyt olen syönyt kohta vuoden E-Epaa(kalaöljyä) ja pärjään aika hyvin. Söin itekin aikoinaan mielialalääkettä mut en kokenut saavani mitään apua siitä. Kokeile tuota E-Epaa, mut sitä täytyy syödä säännöllisesti ja menee noin 4 kk ennenkuin alkaa huomaamaan eroa. Ite otan yhden kapselin aamulla ja yhden illalla, lisäksi syön Bio Carnosinia ja magnesiumia.
 
Toi edellinen kalaöljyvinkki on todella kokeilemisen arvoinen, siitä on olemassa jotain näyttöäkin. Varsinkin sun tapauksessasi, kun lääkkeet eivät ole tehonneet, sitä kannattais kokeilla.

Yksi juttu, josta varmasti on apua masennukseen, on liikunta. Sekin stimuloi aivoja ja lisäksi vaikuttaa suotuisasti hormonitasapainoon. Jos haluat tehokkaan vaikutuksen, yhdistä kalaöljyvalmiste (omega-rasvahapot ovat niissä tärkeimpiä) liikuntaan.
 
Jehu
Kalaöljy tosiaan on kokeilemisen arvoinen..ja ehkä diagnoosi on väärä??!!
Aaltoileeko mielialasi yhtään?? Siis onko ollenkaan parempia ja pirteämpiä kausia??
Itselläni on näin, ja lääkäri sanoikin että mulla on mielialan aaltoiluhäiriö..siis ei varsinaisesti kaksisuuntaista. tätä yleensä hoidetaan neurolepteilla..ainakin mulla auttanut.

Onko kilpirauhas arvosi tarkastettu?!

Voimia sinulle, ja rauhaisaa joulun alus aikaa =)
 

Yhteistyössä