Pitkän mamman vaunut?

  • Viestiketjun aloittaja Tittelintuura
  • Ensimmäinen viesti
Tittelintuura
Masukas potkii ja tekee tuloaan syyskuun alkupäivinä.

Yhdistelmävaunuhankinta on edessä vaan kinkkinen. Olen 180 cm pitkä ja mieheni 196 - mistä soppelit vaunut riittävänä korkealla työntöaisalla työnnellä pienokaista.

Onko Teillä kokemuksia vaunuista? Esikoisella käytössä oli joku BRIOn perusmalli vuodelta 90 + ja aisa oli aivan liian matala.
Mikä olisi se paras vaihtoehto. Emmaljunga myy yhdistelmää teleskooppiaisalla, onko kokemuksia?
 
Brio kombissa (meillä vuoden 2003 malli) on mielestäni pitkä säätö. olen itse 175 ja mies 180 cm pitkä ja aisaa käytetään siinä lyhimmässä asennossa vaikka säätöjä on vielä ainakin 3 korkeampaa.

itselläni oli esikon aikaan emmaljungat ja niissä potkin aina tavarakoria kulkiessani koska jaloille ei ollut tarpeeksi tilaa :)
 
Mimmi81
Meillä esikoisella Brion Novat ja työntöaisan saa sopivalle korkeudelle. Eikä kävellessä tuu potkineeksi tavaratilaa :D . Kun me käytiin ostamassa ne vaunut, ni pähkäiltiin, et otetaanko tavallinen työntöaisa vai teleskooppiaisa. Myyjä suositteli teleskooppiaisaa, koska mulla ja miehelläni 10cm pituusero, minun hyväkseni :kieh: .
Olen siis ite melk.190 cm pitkä. Ja, ton teleskooppiaisanhan saa kaikkiin Brion malleihin käsittääkseni, siis Kombi, duo, Nova yms.
Suosittelen Brioja, meillä ovat olleet loistava valinta enkä kadu sitä vaunuostosta hetkeäkään.
 
Meillä on kans Brion Novat. Kaikissa Brion vaunuissa (Kombi, Nova, Duo ainakin) on samanlainen runko tai siis se säätö. Mulla mies on vähän vajaa 190cm eikä pystynyt työntää Emmaljungaa potkimatta tavarakoriin. Brioissa teleskooppi säätyy tavallaan vaunusta kauemmas ja lähemmäs mutta Emmaljungassa säätyy vain "kaltevuus", eli työntäjä ei ole sen kauempana vaunuista vaikka säätäis mihin asentoon.
 
Krisu
Kyllä mun täytyy puolustaa Emmaljungia.
Meillä on Emmaljungan Duo Edge-vaunut ja niissä on TELESKOOPPITYÖNTÖAISA. Eli niitä pystyy työntämään 191 cm pitkä iskäkin, potkimatta tavarakoriin. Huippu peli!
 
Pasi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2005 klo 23:06 Krisu kirjoitti:
Kyllä mun täytyy puolustaa Emmaljungia.
Meillä on Emmaljungan Duo Edge-vaunut ja niissä on TELESKOOPPITYÖNTÖAISA. Eli niitä pystyy työntämään 191 cm pitkä iskäkin, potkimatta tavarakoriin. Huippu peli!
Pitää puolustaa, onks joku sit haukkunu kun mä en huomannu?

Anyway, saako pitkät iskätkin kommentoida? ;) Meil oli aikasemmin noi emmaljungat ja ongelmat tuli seisomatelineen kans, jonka kanssa mä en enää voinut työntää kun työntöaisa ei antanut enää tilaa askelille. Nyt meilläkin briot ja seisomateline, käsittääkseni noissa brioissa on pisin teleskooppiaisa, se mainittiin jossain testissä jossa brion teleskooppityöntöaisa oli kuulemma paras.
Mut tää meidän kokemus. Kannattaakin kysyy etukäteen, me ei sillon tajuttu ja jouduttiin sit vaihtaa vaunumerkkiä mut käytännön kauttahan sitä oppii :)
 
Tittelintuura!

Meilläkin on ollut muutaman kuukauden Brio Novat ja teleskooppiaisaan olen ollut erittäin tyytyväinen! Mahtuu hyvin mieskin työntämään vaikka onkin lähemmäs 180cm pitkä.

Nyt kuitenkin kesän tullen olemme rattaita myymässä kun lastenhoitajamme haluaa "työsuhdekärryiksi" tuplat. Jos olet Novista kiinnostunut niin ota yhteyttä! Saat varmasti halvemmalla kuin kaupasta uudenveroiset vaunut!:) k3stta00@students.oamk.fi
 

Yhteistyössä