Pk:n käytännöistä

  • Viestiketjun aloittaja TulevaOpiskelija
  • Ensimmäinen viesti
TulevaOpiskelija
Olen alottamassa opiskelut ja siihen sisältyy viiden viikon harjoittelu päiväkodissa marraskuun tienoilla.
Kysyisinkin että ollaanko siellä ulkona myös vesisateella tai muuten kurjalla kelillä?
Omaa vaatetustani mietin että pitäisiköhän sitä lähteä ostoksille, jos sitä tarvitsee jotain kumppareita tai kunnon ulkoilupukua yms. :)
Ja joo, tiedän että sieltä saan sitten tarkemmat ohjeet mutta ajattelin ennakoida ja ostaa etukäteen jo jos jotain tarvitsee niin riittää rahat sitten koulukirjoihin ja muuhun elämiseen ettei kaikkea kerralla tarvitsisi hommata.
Jos joku osaa kertoa, itsellä ei lapsia eikä mitään havaintoa päiväkotien toiminnasta.
 
!!!!
Hanki vaan vedenpitävä vaatetus, parempaa palautetta saat, kun ulkoilet hyvällä asenteella säällä kuin säällä! Osta sen kokoinen asu, että saat tarvittaessa alle paljon lämmintä vaatetta, pihalla tulee liikuttua usein melko vähän, niin että varmasti tulee kylmä.
 
TulevaOpiskelija
Kiitos vastauksista :) Ostoksille siis. Tuota en edes ajatellut ettei tarvitsisi ulkoilla. Tosin, ihan kivaahan sekin varmaan on ettei tarvitse sisällä kököttää koko päivää.
 
!!!!
p.s. kumisaappat (+villasukat) on hyvät, selviät kolmekertaa halvemmalla kuin goretex-kengillä ja voit huoletta verestää lapsuusmuistoja tekemällä ipanoiden kanssa lätäköistä toiseen johtavia puroja. :)
 
"kahden äiti"
Joo, kyllä kutakuinkin säällä kuin säällä ulkoilevat. Kurjimpina päivänä saattavat jättää toisen ulkoilun väliin. Ja kovilla pakkasilla saattavat joskus olla koko päivänkin sisällä. Pienten ryhmässä jäävät herkemmin sisälle. Isojen puolella kyllä varmaan aina pääsevät ulos päivän aikana ainakin hetkeksi.
 
"zip"
Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että opiskelijan ei tarvitse lähteä ulkoilemaan jossei halua. Olen aina olettanut, että opiskelija menee sinne minne ohjaaja/lapsetkin enkä ole kysellyt _haluaako_ opiskelija mukaan esim. retkelle syksyiseen metsään.. Hupsis.
 
  • Tykkää
Reactions: JonTriplet
opiskelijana sun ei ole pakko ulkoilla , voit tehdä kurjimpien säiden aikaan koulutehtäviäsi esim. tai kattaa pöytiä valmiiksi ja laittaa nukkarin valmiiksi jne :)
Kyllä mä laitan opiskelijani ulos siinä missä menen itsekin. Siihenhän sitä ollaan oppimaassa. Vai mikäs kermaperseen rooli sun mielestä opiskelijalla on ettei tarvii osallistua kun kisoihin juttuihin?
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="zip";26970145]Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että opiskelijan ei tarvitse lähteä ulkoilemaan jossei halua. Olen aina olettanut, että opiskelija menee sinne minne ohjaaja/lapsetkin enkä ole kysellyt _haluaako_ opiskelija mukaan esim. retkelle syksyiseen metsään.. Hupsis.[/QUOTE]

njaa.
ulkoiluaika on hyvää aikaa tehdä noita koulutehtäviä - ja myös sisällä on aina tekemistä :)
minusta ei tarvitse olla ulkona joka kerta - eipä siinä ole mitään niin ihmeellistä pönöttää .
 
Kyllä mä laitan opiskelijani ulos siinä missä menen itsekin. Siihenhän sitä ollaan oppimaassa. Vai mikäs kermaperseen rooli sun mielestä opiskelijalla on ettei tarvii osallistua kun kisoihin juttuihin?
miksi noin tympeäsävyisesti pitää kysyä ? :O
no, kuten kirjoitin, ei opiskelijan tartte olla joka kerta ulkona - voi tehdä ihan hyvin esim. niitä kirjallisia tehtäviään sisällä .
 
Kakspiippunen juttu.
Tottakai on hyvä, että opiskelija osallistuu kaikenlaisiin toimipsteen töihin, mutta mun mielestä ketään ei pidä velvottaa hankkimaan jotain ulkoiluasusteita, jos ei niille mitään muuta käyttöä ole kuin tämä harjoittelujakso. Opiskelijoiden tulotkaan eivät yleensä ole sitä luokaa kuin työssäkäyvän, joten niistä vähistäänkö joutuisi sitten ostamaan vain viiden viikon tähden?
Tottakai saa ostaa, mutta velvoite se ei ole. Tai sitten pitäis löytyä ulkoiluvaatteet työnantajan puolesta... Pk:ssa kyllä ulkoillaan lähes säällä kuin säällä. Viima+pakkaset rajoittaa, samoin rankka vesisade, mutta tuolloinkin saatetaan tehdä esim. pieni kävelylenkki tms. happihyppely.
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn

Yhteistyössä