PK:n tädit roikkuvat puhelimessa aamuisin

  • Viestiketjun aloittaja Tuskastunut
  • Ensimmäinen viesti
Tuskastunut
Minua on alkanut hieman häiritsemään, kun aamuisin päiväkodin hoitajat roikkuvat puhelimissaan juuri kun lapsille pitäisi jakaa aamupalaa ja auttaa pienimpiä syömisessä. Syy on se, että heidän omat kouluikäiset lapsensa ovat juuri silloin lähdössä kouluun, ja tarvitsevat puhelimitse ohjeita liittyen mukaan otettaviin tavaroihin ja lähtöaikaan. Näitä puheluita he puhuvat useita joka aamu. Onko muilla sama juttu (siis muissa päiväkodeissa)? Omasta mielestäni heidän pitäisi keskittyä työhönsä- ei lääkärikään voi kesken leikkauksen alkaa soittelemaan kotiin lapsilleen!?! Vai mitä mieltä olette?
 
eiei
Roikkuu? Mitä sun"roikkuminen" tarkoittaa?? Ei mua äitinä se kyllä häritse jos hoitaja hetken auttaa omaakin lastaan. Tietty jos hommaan menee tyyliin 15 minuuttia putkeen niin homma eri. Mut jos noin, niin mitä ihmettä sä siellä ruoka-aikaan notkut?
 
repise
Tässä sen taas näkee. Äiti on toiselle äidille susi. Suhteellista toki kaikki, mutta kyllä meillä nuo insinöörismiehetkin kesken palaverin siirtyy sivuun lapsiaan jeesaamaan puhelimitse. Eikä sitä ole kukaan koskaan pahalla töissä katsonut vaikka muilla saattaakin hetken tauko sen vuoksi tulla.

Lapset kuuluu elämään, ja luojan kiitos nykyään ei olla enää niin (noin ) tiukkapipoisia asian suhteen. Ja ethän sä tosissas vertaan PK tätiä kirurgiin? Yksinkertaisempikin tajuaa että on olemassa töitä jossa omien lasten jeesaaminen puhelimitse ei ole mahdollista. PK tätin hommassa on.
 
Tuskastunut
No minä vien lapseni päiväkotiin kahdeksaksi, eli suoraan aamupalalle. Ja juuri sen takia olen monesti joutunut jäämään sinne, kun hoitajilla ei ole aikaa auttaa pienimpiä syömisessä kun puhuvat puhelimessa.
 
oeki
No minä vien lapseni päiväkotiin kahdeksaksi, eli suoraan aamupalalle. Ja juuri sen takia olen monesti joutunut jäämään sinne, kun hoitajilla ei ole aikaa auttaa pienimpiä syömisessä kun puhuvat puhelimessa.
Oi oletpas kultainen immeinen. Eivät ne ilman sinua siellä pärjäisi. Onneksi olet tehnyt itsestäsi tärkeän.

Sovitaanko että palataan aiheeseen kun sinulla on kouluikäisiä jooko? Siis jos olet töissä.
 
hhb
No minä vien lapseni päiväkotiin kahdeksaksi, eli suoraan aamupalalle. Ja juuri sen takia olen monesti joutunut jäämään sinne, kun hoitajilla ei ole aikaa auttaa pienimpiä syömisessä kun puhuvat puhelimessa.
Silloin tällöin vien minäkin juuri kun toiset aloittavat aamupalaa, lapsi syö kuitenkin kotona joten autan hän aamupalassa mieluummin kotona kuin päiväkodissa.

En osaa sanoa miten paljon hoitavat omia tai lastensa asioita työaikana joten heidän puhelimessa roikkumisesta en tiedä. Itse mielelläni vastaan lapsilleni myös töissä ollessa jos se suinkin on mahdollista (hoitotyö) vaikka aamutoimet olisi kesken. Puhelimessa ei niin kauaa kuitenkaan kulu että esim. ruoka ehtisi siinä ajassa jäähtyä. Itseläni muuten ruoan jako tai esim. syömisessä auttaminen sujuu vaikka puhuisin samalla puhelua. Vähemmän tärkeisiin puheluihin en välttämättä vastaa tai jos vastaankin sanon asian selvittyä olevani töissä ja asiaan kannattaa palata myöhemmin.
 
pomo
Aika normaalia että vanhemmat huolehtivat jälkikasvustaan myös työaikana. Loppujen lopuksi on hyvin harvoja töitä missä ei muutamaa minuuttia ehtisi lasta puhelimitese autaa. Ja surullista jos se koetaan kovin "Vääräksi". Varsinkin toisen vanhemman toimesta.
 
Vie ras
Oi niitä aikoja kun oli itse pieni koululainen. Äitini työpaikka oli kouluni lähellä ja usein tuli koulun jälkeen mentyä äidin työpaikalle. Hänen työkaverinsakkin tietysti tunsivat minut ja auttoivat tarvittaessa.
 
ennen oli paremmin
Minäkin muistan, että vaikka äiti oli kaupassa töissä niin tunsin kaikki äidin duunikaverit ja pystyin aina menemään äitin työpaikalle. Nykypäivänä se on paheksuttavaa.
 
vierass
Päiväkodissa en muista koskaan nähneeni tätejä puhelimessa.

Lääkärissä käydessä lääkäri on vastannut puhelimeen sanoen, että hänen täytyy nyt vastata, kun lapsi soittaa, puhui ihan lyhyesti. Hän oli meidän pitkäaikainen omalääkäri, jolla käytin lapsia aina.
 
säpäle harmaana
No minä vien lapseni päiväkotiin kahdeksaksi, eli suoraan aamupalalle. Ja juuri sen takia olen monesti joutunut jäämään sinne, kun hoitajilla ei ole aikaa auttaa pienimpiä syömisessä kun puhuvat puhelimessa.
Siis sinäkö jäät sinne jakamaan aamupalaa vai? Jotenkin näin maalaisjärjellä ajattelisi, että hoitajat soittavat juuri ennen aamupalaa ja aloittavat jakamisen sitten kun kaikki lapset ovat paikalla. Eli siinä vaiheessa, kun lapsia vielä lappaa sisään (kuten sinunkin lapsesi), on ok soittaa.
 
säpäle harmaana
Ja vielä sellainenkin tuli mieleen, että jos joku vanhempi tunkee sisään ja alkaa jakamaan ruokaa ja syöttämään lapsia, siinähän henkilökunta voi katsoa olevan hyvän tilaisuuden soittaa omalle lapselleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30505037:
Siis sinäkö jäät sinne jakamaan aamupalaa vai? Jotenkin näin maalaisjärjellä ajattelisi, että hoitajat soittavat juuri ennen aamupalaa ja aloittavat jakamisen sitten kun kaikki lapset ovat paikalla. Eli siinä vaiheessa, kun lapsia vielä lappaa sisään (kuten sinunkin lapsesi), on ok soittaa.
Lapsia tulee aamupalalle pitkin aamua, tai siis sitä aamupala-aikaa. Toiset on paikalla jo aamuvarhaisesta ja toiset tulee vasta lähempänä aamupalan loppua, ei ole järkeä odottaa, että kaikki on paikalla. Minäkään en tykkäisi, jos lasta ei otettaisi kunnolla vastaan, kun tullaan päiväkotiin vaan hoitajat puhuisivat puhelimessa henk.koht. asioita. Siis joka aamu, hätätilanteet on asia erikseen.

Itsekään en vastaa omille koululaisille, jos soittavat juuri ailloin, kun otan kerholapsia vastaan.
 
säpäle harmaana
Lapsia tulee aamupalalle pitkin aamua, tai siis sitä aamupala-aikaa. Toiset on paikalla jo aamuvarhaisesta ja toiset tulee vasta lähempänä aamupalan loppua, ei ole järkeä odottaa, että kaikki on paikalla. Minäkään en tykkäisi, jos lasta ei otettaisi kunnolla vastaan, kun tullaan päiväkotiin vaan hoitajat puhuisivat puhelimessa henk.koht. asioita. Siis joka aamu, hätätilanteet on asia erikseen.

Itsekään en vastaa omille koululaisille, jos soittavat juuri ailloin, kun otan kerholapsia vastaan.
Ai. Meillä oli kyllä päivähoidossa sellainen käytäntö, että jos halusi aamiaista, niin piti olla paikalla klo x ja jos tulet sen jälkeen, jäät ilman aamupalaa. No tietysti pienet myöhästymiset oli ok, mutta ei kyllä ollut käsittääkseni suotavaa eikä mikään yleinen käytäntö, että väkeä valuu sisään sillä aikaa, kun toiset ovat jo syömässä. Koko henkilökunta oli siellä aamupalatilassa, eikä siellä ovella siihen aikaan ketään päivystänyt, paitsi jos tiedettiin, että joku on vielä tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30505057:
Ai. Meillä oli kyllä päivähoidossa sellainen käytäntö, että jos halusi aamiaista, niin piti olla paikalla klo x ja jos tulet sen jälkeen, jäät ilman aamupalaa. No tietysti pienet myöhästymiset oli ok, mutta ei kyllä ollut käsittääkseni suotavaa eikä mikään yleinen käytäntö, että väkeä valuu sisään sillä aikaa, kun toiset ovat jo syömässä. Koko henkilökunta oli siellä aamupalatilassa, eikä siellä ovella siihen aikaan ketään päivystänyt, paitsi jos tiedettiin, että joku on vielä tulossa.
Aika jännä, en ole ikinä ollut töissä sellaisessa pk:ssa, jossa olisi tuollainen käytäntö. Ei mekään olla päivystetty tai lasten päiväkodeissa kukaan päivystä ovella. Rauhassa riisutaan eteisessä ja käsipesun jälkeen ryhmään syömään. Tykkään itse tällaisesta joustavasta systeemistä enemmän.
 
säpäle harmaana
Aika jännä, en ole ikinä ollut töissä sellaisessa pk:ssa, jossa olisi tuollainen käytäntö. Ei mekään olla päivystetty tai lasten päiväkodeissa kukaan päivystä ovella. Rauhassa riisutaan eteisessä ja käsipesun jälkeen ryhmään syömään. Tykkään itse tällaisesta joustavasta systeemistä enemmän.
Niin, no kai niissä on sitten erilaisia käytäntöjä. Itselläni ei ole kokemusta kuin yhdestä päiväkodista ja siitäkin hyvin lyhyen aikaa. Enkä toki tiedä, miten homma käytännössä meni (en ollut koskaan siihen aikaan paikalla), mutta näin minulle ainakin sanottiin, että aamupala alkaa tietyllä kellonlyömällä ja siihen mennessä pitäisi kaikkien aamupalansyöjien olla paikalla.
 
nääppy
Herran jumala taas. Kaikkiko ne siellä samaan aikaan lärisee puhelimessa ja pyörittelee johtoa sormen ympäri ku tulette? ???? tuosta voisi jo huomauttaa.

Itse pyrin siihen, että jos olen yksin ilmoitan puhelimeen et nyt lopetan ku vanhempi tulee paikalle, jotta voudaan jutella. Jos meitä on useampia niin puhelimessa oleva siirtyy syrjemmälle hetkeksi. Mun oma lapsi on vielä päivähoidossa, joten hän ei soittele. Välillä siinä aamulla soittaa joku vanhempi,työkaveri,esimies tai joku. Ei onneksi joka päivä tokikaan. ;)
 
vvvvv
Ovat ne lääkäritkin isiä ja äitejä.
Ja voin kertoa, että kyllä ne kirurgitkin hoitavat hyvinkin erinäkösiä puheluita leikatessaan, toki siis yleensä töihin liittyviä asioita.
Hoitaja vain kaivaa sen puhelimen lääkärin taskusta, vastaa ja tarvittaessa pitää sitä puhelinta lääkärin korvalla.
 

Yhteistyössä