pk vai pph vajaa 2v?

meillä syksyllä edessä laspen hoitoon laitto, poika on silloin vajaa 2v. Päiväkotiin vai perhepäivähoitoon, siinäpä pulma. Aluksi olin tuon perhepäivähoidon kannalla, mutta ystävättäreni on päiväkodissa töissä aj oli ehdottomasti sitä mieltä että päiväkoti parempi.. Mitäs mieltä olette?
 
Suosittelen mieluummin perhepäivähoitoa, jos mukava hoitaja löytyy. Ryhmäkoko on pienempi ja ympäristö kodinomaisempi. Olen ollut itse aiemmin päiväkodissa töissä ja äitini on toiminut perhepäivähoitajana. Ideaalipaikkahan alle kaksivuotiaalle on koti, mutta jos ei vaihtoehtoa ole niin itse valitsisin perhepäivähoidon.
 
Bee
Minä suosittelen perhepäivähoitoa. Oma poikani meni hoitoon 1v. ikäisenä ja perhepäivähoitaja oli meille heti selvä valinta. Poika pian 2v. ja viihtyy erinomaisesti kyseisen hoitajan luona. Mukavaa on lapsi sinne jättää, kun hyvillä mielin lähtee leikkimään! Ei tarvitse itkeskellä. Meillä tosin poika ollut rauhallinen ja suuremmassa porukassa hyvinkin arka. Meille siis tämä hyvä ratkaisu. Olen toisaalta myös kuullut, että jos lapsi reipas, rempseä ja vilkas (ei turhia jännitä), niin päiväkoti voi tarjota enemmän virikkeitä...
 
vierailija vaan
Heippa,
meillä on kaksi vuotiaalla tytöllä alkamassa juuri tammikuun alussa hoitopaikka ryhmäperhepäivähoidossa. Tässä tapauksessa on kyse päiväkodin tiloissa toimivasta hoidosta. Lapsia on n 6 ja hoitajia kolme. Hoitajat ovat perhepäivähoitajia ja tila hyvinkin kodinomainen =) mutta ruoat tulevat päiväkodista.

Itse pidän tästä vaihtoehdosta :flower:
 
Minski79
Meillä poika 1v7kk on ollut syksyn ryhmiksessä ja viihtyy hyvin. Siellä on 12 lasta ja kolme hoitajaa. Hoitopaikka on viihtyisä, kodinomainen ja lapsiystävällinen (tietty), pojalla riittää peuhukavereita ja hoitajat ovat tosi mukavia. Oltiin ensin pettyneitä, kun oltaisiin kuulopuheiden perusteella tahdottu poika pph:lle, mutta nyt ollaan kyllä enemmän kuin tyytyväisiä! Poika on varsinainen touhupetteri, joten useampi hoitaja ja leikkikaveri ovat mieleen! =)
 

Yhteistyössä