Plussa ja hyperi?

Hei vaan,

Ajattelin huudella onko taalla muita, joilla mahdollisesti tullut IVF/ICSI'n jaljilta hyperi ja alkanut raskaus on sita pahentanut?

Tiedan, etta hyperi ei haittaa raskautta, mutta lahinna haluaisin tietaa, kauanko turvotus kestaa?

Minulla on vasta 4+6 kasassa, mutta maha on jo reilun viikon ollut sen nakoinen, kuin olisin jo pitkalla raskaana.

Raskauden salaaminen on todella hankalaa, varsinkin kun olen pienikokoinen ja mietinkin pitaisiko tassa suosiolla lahtea mamma-vaatteita shoppailemaan vai laskeeko tuo turvotus ennen kuin vauvamaha alkaa kasvaa?
 
Moikka! Mulle tuli ivf:n jälkeen hyperi ja siis myös raskaus alkoi. :) (nyt 20+6) Mulla oli toi turvotus melko pahana eikä kyllä laskenut oikein missään vaiheessa vaan pikkuhiljaa sit "siirtyi" vauvamahaksi. Viikolla 9 kävin hoitoklinikalla ultrassa ja lääkäri ihmetteli vielä silloinkin turvotuksen määrää.. ite siihen oli jo jotenkin silloin tottunut. :rolleyes: Äitiyshousut otin käyttöön jo joskus viikolla 7, ennemminkin olis ollu tarvetta.. :D
toi turvotuskin riippuu varmaan hiukan hyperin laadusta ts toisilla tulee varmaan enemmän ja toiset selviää vähemmällä. Ite olin kolme viikkoa sairaslomalla ja ekan viikon aikana pariin otteeseen sairaalassakin.
Mut jos siltä tuntuu, niin lähde reilusti shoppailemaan vaan, eipä tarvi ainakaan kärvistellä liian tiukkojen ja inhottavien vaatteitten kanssa. :)
 
Kiitos Isla vastauksesta :flower:

Mulla ei ihan niin paha ole ollut, etta sairaalaan olisin joutunut, en tosin ole klinikalle edes ilmoittanut koko hyperista kun ei ole paino noussut, eika muitakaan vakavia oireita.

Ainoa oire on tosiaan tuo turvotus ja munasarjojen kipuilu. Niin ja tietenkin kavelyn kanssa on vahan hankaluuksia, topottelen hissukseen menemaan, ei muu auta! Masu on niin iso, etta nayttaa kun olisin jo 6lla kuulla :LOL:

Tanaan soitan kuitenkin klinikalle, ehka se on parasta kayda nayttaytymassa varmuuden vuoksi.
Talla hetkella voin kayttaa normaaleita housuja vaan jos vetskari ja napit on auki, ja kumpparilla pidan poksyt kiinni :O :D

Asutaan Hollannissa ja taalla ei saa sairaslomaa hyperin takia, ellei sitten joudu osastolle. Vahan on ollut hankalaa..

Kaipa se on siis totuttava tahan masuun jo tassa vaiheessa :D
 
juu ehkä sun Sharona olis paras kuitenkin käydä näyttäytymässä klinikalla, mullakaan ei ollu mitään hirveitä oireita, paitsi just toi turvotus ja sit käveleminen oli tosiaan sellaista hipsimistä.. :) Sairaalassa ei tehty muuta ku nesteytettiin ja sen takia sinne jouduinkin tosiaan kun todettiin nestehukkaa, vaikka yritin kotona juoda väh. 5l päivässä. Klinikalla lääkäri totesi silloin, että joku munasarja (munarakkula ?? joku??) oli 82 mm vaikka olisi pitänyt tuossa vaiheessa olla alle 4 mm.
Onpa kurjaa ettet saa sairaslomaa!
Mulle ei kans mahtunu mitkään normaalit housut, ei edes sellaiset joita olin käyttänyt kun painoin yli 10 kg enemmän.. :O joten totuttele vaan masuun ja toivottavasti olo paranee! :)
 
Jeps, sain tosiaan soitettua ja antoivat ajan heti talle paivalle. Ultra siella kai tehdaan ja nyt alkoi jannittaa, nakyyko siella mitaan :D

Toivottavasti ei tarvitse jaada osastolle ja paastaisiin vain ohjeistuksen kera kotiin. Tosin olen lukenut, etta ei tuolle hyperille oikein mitaan voi tehda, muuta kun yrittaa juoda mahdollisimman paljon.

Eikus shoppailemaan mammavaatteita! :LOL:

Kiitos Isla viela vastauksesta ja sujuvaa loppuraskausaikaa :heart:
 
Mites ultrassa meni? toivottavasti kaikki on ok! :wave: tietysti sulla on noita viikkoja vielä aika vähän, ettei välttämättä näy vielä juuri mitään.. Mulla ei ainakaan siinä ekassa ultrassa jossa kävin hyperin takia näkyny vielä mitään ja lääkärikin tavallaan aika inhottavasti "unohti" että voisin olla raskaanakin, kun sitten kyselin, että miltä näyttää niin totesi vaan, että limakalvoa on ainakin paljon jäljellä, että siinä mielessä ihan hyvältä.
ja toivottavasti et oo joutunu osastolle, en mäkään ollut sairaalassa pitkiä jaksoja, ekalla kerralla yhden päivän ja yhden yön ja toisella kerralla selvisin ihan vaan päiväkäynnillä.

hyviä shoppailureissuja! :hug:
 
Kaikki hyvin täällä, ultrassa tosiaan varmistui lievä hyperi, vatsaontelossa on nestettä ja munasarjat on niin suuret, että koskettaa toisiaan :D

Mutta verikokeet vahvisti, että tämä mamma voi olosuhteisiin nähden hyvin ja "musta-aukkokin" on oikeassa paikassa, vaikka alkiota ei vielä päästykään näkemään, vain se ruskuaispussi.

Seuraava ultra on sitten 2.8 (7 viikkkoa) eli parin viikon päästä, siihen mennessä toivottavasti nähdään jo pikkuinen sydän siellä sykkimässä <3
 
Sharona: oli pakko tulla jättämään kommentti, kun huomasin tämän sun aloituksen.

Täällä siis plussattu 3 päivää sitten ja hyperi myös vaivana. Meidän oma klinikka on kiinni, joten soitin Naistenklinikalle ja kysyin, miten pitäis toimia. Neuvoivat vaan juomaan reilusti sekä lepäämään myös, mutta jonkin verran pitäisi myös olla liikkeessä eli kävellä. Sitä onkin tullut tehtyä, kun ollaan oltu reissussa ja nyt palattu kotiin. Hyperi on tuntunut vaan pahentuvan päivä päivältä, etenkin syömisen jälkeen ja illalla maha on ollut valtava, sitä kiristää ja kivistää. Eikä toiveitakaan, että housut/ shortsit/ hameet menisi päälle, mekkoihin ja tunikoihin on pitänyt verhoutua. Onneks on kesä :)

Mutta ihania uutisia sulla ultrasta! Mua nauratti toi musta aukko :) Toivotaan, että parin viikon päästä näette lisää ultrassa eli sen kaikkein toivotuimman näyn :heart:

Kiitos myös islalle kommenteista, näitä tarvitaan, kun ei itse yhtään tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei.
 

Yhteistyössä