Plussalennon masunkasvattajat

Huomenta kaikille!

Tässä oon viettänyt hieman hiljaiseloa.. Koska en tiedä mitä kirjoittaa ja ajatukset harhailee, vaikka missä..

Meidän neiti oli perjantaina hiukan ihmeissään, kun ensiksi hänen luokseen meni sisko ja täti. Oli kahtonut silmät suurina: "Hei, ketäs tänne tuleekaan". Ja sama juttu, kun me saavuttiin keskustelun jälkeen hakemaan neiti kyytiin :D.

Meidän neidillä on jonkin asteinen dysfasia. Ei kuulema paha, koska on vain kielellinen ongelma. Puheen tuottamisessa on vaikeuksia ja helpottaisi kummasti, kun vain saisi ajan puheterapiaan. Täällä tilanne aivan "mahtava" sen asian suhteen, koska yksi henkilö hoitaa kolmen henkilön työt. :headwall:

Parasta oli keskustelussa, kun puheterapeutti kertoi, että olivat tehneet kieliharjoituksia, joissa neiti ollut todella hyvä, osannut tehdä kaiken niin kuin pitää. Ja neiti oli tädille kertonut: "isäkin osaa tehdä näitä. Ollaan harjoiteltu isän kanssa" :D :LOL: Mitähän muuta neiti on oikein juorunnut :whistle:

Viikko oli mennyt neidin kanssa todella hyvin ja testit oli toinen tehnyt todella reippaasti. Muutamia kohtia oli, jotka olivat ristiriidassa meidän mielipiteiden kanssa. Osan sanoinkin, mutta lopussa, kun kysyi lääkäri, että oliko mitään sellaista, että missä olette eri mieltä.. Ni sanoin rehellisesti, että on, mutta haluan nyt sulattaa itse. Kunhan paperit tulee kotiin asti, ni pääsen niistä sitten lukemaan tarkemmin.

Eihän dysfasia ole vakava sairaus. Näin olen ainakin ymmärtänyt.. Mutta itselläni on sen verran alakuloinen tunnelma, ja syytän itseäni vain asiasta. Vaikka sanoivat, ettei sitä voi mistään oikeastaan todeta, että mistä voisi johtua jne.. Ja sanoivat, että ei ole raskausmyrkytyksen syytä.. Mutta en usko. Minä olen sen aiheuttanut ja piste..

Tädeille vein kauniin muovisen orkidean ruukussa, sitten oli jokin ruusutee + ruusuisia lakuja tai joitain lakuja pussissa ja pienen kiitos-kortin. Tädit oli mielissään orkideasta, koska eivät ole mitenkään hyviä hortonomeja, että se kukka kuulema on elossa pitkään :D.

Pikku hiljaa voisi alkaa tapahtumaan synnytyksen puolesta jotain.. Viime yö oli kyllä yhtä tuskaa.. klo 4.30 alkoi vessaralli.. Maha sekaisin ja muutenkin huono nukkua vesisängyssä, ni menin sitten olohuoneen lattialle nukkumaan. Siinä tuskin sain yhtään nukuttua.

Enkä tiedä tekeekö tämä stressaaminen sitten yhtään hyvää millekään.. Mutta kieltämättä nytten tuli sitten hiukan enemmän asioita mietittäväksi ja hiukan paperihommia lisää.. Mutta ei kai tässä..

Kotona on sama meteli kuin ennenkin ja tuntuu, että ei noihin saa millään kuria ja itsellä pinna hiukan kireellä.. ja ukko ei auta kyllä siinä hommassa yhtään :/ |O :headwall: .

Red Dragon & Nuppu 38+0 :heart:
 
Red Dragon: Nyt loppuus toi tommonen meininki, eli ei mitään itsesyytöksiä! Mullakin on lievä lukihäiriö ja kaiken lisäksi ADHD, mutta pidän niitä periytyvinä "sairauksina" enkä ajattele, että olisi äitini syytä, en vaikka olisi vetänyt listeriaa ja toksoplasmoosia napaansa koko raskauden ajan :D Raskausmyrkytyksestä puhumattakaan, ei se raskausmyrkytys kyllä ainakaan ole itse aiheutettua, joillekin sitä vain tulee, söi/joi/liikkui/nukkui miten tahansa.

Tuo lukihäiriö siis selittää sen, miksi mun kirjoituksissa on aina niin kauheasti kirjoitusvirheitä, olen niille itse 90% sokea, näen niistä osan ehkä päivän tai parin jälkeen, kun olen kirjoittanut. töitä tehdessäkin pitää varata aina pari päivää ihan siihen, että yritän oikolukea omia tekstejäni =)

Hei, mullakin on nyt oma masukuva :D

Saankohan sen lisättyä
:p



No sehän tuli näppärästi :D

Tässä muuten tämän aamuinen auringonnousu meidän olkkarin ikkunasta:




:heart: lentoemo ja lentäjän tyttönen 22+1 :heart:
 
Uusimmat kuvat. Otettu viime sunnuntaina 19.10.2008 rv 38+0. Nyt on varmaan viimeinen päivitys, koska en usko, että pääsen rv 40 asti, jolloin olisi seuraava päivitys:D

Rv 38+0 (edestä )


Rv 38+0 (sivusta)



Red Dragon & Nuppu 38+5 :heart:
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Sain siis taas lisäaikaa viikon :D, seuraava aika olisi ensi viikon perjantaina.
Ja hirvittävästi paino noussut viikossa! Sitä, kun ei pahemmin enää liiku ja ruoka on maistunut.. :D.. Jos ajattelee, että mulla lähtöpaino oli sen 74,4 kg, ni eihän tuo loppujen lopuksi ole paljoa.. Mutta ajatus, paljonko pitää laihduttaa.. Niin pyörryttää ajatuskin!

Kohdunpohjan korkeus näyttää menevän siksakkia :D. Vauveliini on kuulema hiukan laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt =/.

Aikookohan tää vauveliini tosiaan pysytellä laskettuun aikaan asti vai tuleekohan lähtö ihan yhtäkkiä?

Pääsenpähän huomenna menee hirvipeijaisiin. Mykyrokalle :p. Vuoden kohokohta, nam!

Tällaista tällä kertaa :D Vieläköhän pääsen ensi viikkoon..

Red Dragon & Nuppu 38+5 :heart:

 
RD :
kylläpä täällä saa jo jännätä sun puolesta! Alan jo odottaa synnärikertomusta! :D

Jouskis: olet aina yhtä ystävällinen =) Totta puhuen meillä oli aamulla aikaa remppamiehiä odotellessa ottaa noita masu/auringonnousukuvia, mutta masukuvat olivat yllättävän hankalia, kun kädet oli aina jotenkin masun tiellä, ja vain tuossa kuvassa näkyi varsinainen masu :LOL:

Olen kauheassa flunssassa, ja pelkään tietty, että mussukka on kanssa saanut kavalan viruksen. Mutta kyllä neiti on näin illalla ihan kiitettävästi potkinut, varsinkin sen jälkeen, kun isänsä supatteli hänelle kaikenlaista hellää töistä kotiuduttuaan :heart:

Nyt meillä on kai ainakin vaatteita pienelle 4 ekaksi kuukaudeksi. Vai riittääköhän ne sittenkään? Mies yrittää ulkomuistista arvioida, että kuinka paljon niitä vaatteita tarvitsee, mutta lähinnä hän muistaa, että niitä tarvitaan ihan kauheasti :LOL:

Nyt on cm 56: 5 pitkähihaista bodya, 5 lyhythihaista bodya, yksi ohuehko pyjamapotkupuku, ja kolme veluuripotkupukua (lämpimiä), + pieniä sukkia ja pari myssyä sekä virkattu neuletakki. Pitää tietty ostaa vielä joku ulkoilupussi tai sellainen, mutta riittäisiköhän nuo sisävaatteiksi? Vai kuinka paljon pitää olla bodyja? Kun eikö sitä pyykkiä tule muutenkin pestyä ainakin parin päivän välein.

Cm62: on pari kolme lyhythihaista bodya ja 7 pitkähihaista, 2 lämmintä veluuripotkupukua ja fleecestä tehty takki/housut -yhdistelmä, isompi myssy ja isommat sukat.

Lisäksi on hajanaisesti isompia kokoja, neljä cm68 bodya, pari 74 bodya ja jopa cm80-90 bodyja.

Meillä on aika viileää kotona, lämpötila Italiassa pyörii sisällä 18-20 välillä, eli siksi vauvoilla pitää olla sisällä aika lämpimät vaatteet, toisin kuin Suomessa.

Lisäksi on peittoja, puklausharsoja, muutamia pyyhkeitä ja mitähän vielä.... :p

Kuinka paljon noita bodyja ja potkupukuja pitäisi hankkia per koko?

Mietiskelee

:heart: lentis ja neiti 22+6 :heart:
 
lentis: Voi kun sie oon hankkinut jo paljon kaikenlaista :heart: En noihin määriin osaa kyl sanoa mitään :D

Eilen vessassa käynnin yhteydessä jäi paperiin pyyhittäessä hitusen verta.. Ja, kun rupesin miettii, niin pari kertaa olisi valkkarii ollut isot klöntit.. Joten olisikohan limatulppaa..

Tänään olisi hirvipeijaiset. Uskaltaa kai sitä sinne viel mennä.. Vai tulisikohan lähtö ihan yhtäkkiä :/
 
lentis: Täällä oleskellaan paksuna edelleen :D. Tänään kävin kuuntelee sydänäänet, ku oli ihteni mielestä hiljaisen oloinen kaveri. Mutta kun sai kuulla jumputuksen, joka oli ihan mieletöntä, ni heti tuli itselle parempi mieli. :heart: Ja kaveri on kyl tänää ollut vilkas..
Sitä, kun ei koskaan ole näin pitkälle päässyt, ni alkaa olee enemmän ja enemmän huolissaan.

Tuntemuksia ei suuntaan eikä toiseen. Olen tässä neulonut töppösiä vauvalle, että saan sairaalaan mukaan jo. Toiset on keltaiset (jotka tein eilen valmiiksi) ja valkoiset (huomen aamulla saan toisenkin töppösen valmiiksi). Sitten oon ajatellut tehdä myssyn.. Mutta katsotaan jaksanko.

Perjantaina olisi sitten seuraava neuvola :heart:

Meidän autosta meni sitten joko perä tai sitten öö.. mikäs se nyt olikaan.. vetoakseli, mutta vaikuttaisi enemmän siltä, että perä on mennyt.. Masentaa ja masentaa ja masentaa.. Noh, ompahan auto seisonnassa varmaan aika pitkään.. Kaukalo vauvalle tais tulla turhaan ostettua.. Ei voi mitään.

Mutta nyt kahtoo heroes:ia.

Red Dragon & Nuppu 39+3 :heart:
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 39+5 (31.10.2008)
Paino: 79.2 kg (+100g/vko)
Verenpaine: 121/80
Hemoglobiini: Ei mitattu, koska viime kerralla jo hyvä.
Kohdunpohjan korkeus: Ei merkannu!!
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Neuvolassa kaikki hyvin. Seuraava käynti olisi sitten 5.11.2008, jos en sitä ennen ole päässyt jo tosi toimiin :D
 
lentis: Kyllähän täältä synnärille jo haluttais :D. Mutta kerkiänpähän tekee viel myssyn ja lapaset vauvalle tai ainakin toiset :D.

Perheriitaa pukkaa taas kerran päälle, joten luultavasti etsin oman asunnon ens vuoden alussa ja lähden pois. Saa mies etsiä sellaisen naisen, joka on hänen mieleen.
 
lentis: Ku ei tästä ota selvää enää.. Välillä menee hyvin.. (noh, hyvin ja hyvin.. Miten senkin ottaa). Sitä, kun kuuntelee muiden parisuhteita, katsoo toisia ja rupeaa itsekin ajattelemaan.. Ni on jotenkin sellainen fiilis, että taidetaan tosiaankin olla vain yhdessä. Siis ei sen enempää.. Ei meillä taida parisuhdetta edes olla ollenkaan..

Mikähän päivä tässä ukolle sanoin, että eikö voitas sekstailla (ei kyl yhtään kiinnosta), että jos lähtis käyntiin.. Ja sitten vertasin sitten siihen, ku täällä monet sanoo saavansa jne :D . Sainpahan sitten niin masentavan vastauksen.. Joten en ole edes synnytyksen jälkeenkään harrastamassa mitään makuuhuone juttuja.. Sitten mä saan ukolta vain kuulla: "ootpas sä pitkävihainen" ja vaikka mitä muuta kivaa.. :/
 
Jopas meni maailma ylösalaisin.. Sai uutinen miettimään elämää eri kantilta..

Äiti soitti.. Miehelle sanoin, että nyttenkö äitillä alkaa kyselyt, että joko nyt.. Mutta eipä ollutkaan..

Äiti pyysi kyytiä.. Että voinko järjestää.. Mutta eihän meillä ole autoa, ku se on mökillä parkissa niin kauan, että saadaan ostettua jokin juttu autoon.. Onko siitä nyt vetonivel menny vai mikä..

Mie sitten, että mihin äiti pitää viedä, että enköhän mie jostain kyydin taio..

Äiti sitten, että asiat on nyt todella huonosti.. Minun 16-vuotias (16.11. täyttää 17 vuotta) pikkusiskoni on yrittänyt itsemurhaa ja on ambulanssilla kiidätetty KYS:iin.. Isä lähtenyt autolla menee kanssa Kuopioon..

Mitä siskolle tästä tulee.. Miten itse osaa reagoida auttaa toista, kun pääsee kotiin.. Hänen on pakko selvitä tästä.. Miksei puhu asioistaan mitään.. Olen monta kertaa yrittänyt jutella ja olla toisen kanssa.. Mutta mutta.. Kesällä kuulema, joku mies yrittänyt kouria siskoa.. Ja nyttenkö tilanne puhkesi näin pahaksi :'( :'( :'( .

Toisella on muutenkin niin vaikeaa selän takia, toukokuussa leikattiin välilevyn pullistuma, mutta yhä edelleen selkä reistailee ja on yhtä tuskaa..

Kylläpäs sattui osuvaan tilanteeseen.. Minä en edes osaa puhua oikeilla sanoilla, ni miten mie pystyn toista auttamaan..

Kylläpäs meni hiljaiseksi.. En taidakaan eteisen kenkäkaappia tänään siivota/järjestellä..

 
Voi Red Dragon, :hug: :hug: :hug: Eipä tässä oikein muuta osaa kuin lähettää voimahaleja sulle ja koko perheellesi :hug: :hug:

siskosi tarvitsee nyt ammattiapua, sinä et voi hänen ongelmiaan ratkaista, voit vain olla läsnä ja kuunnella, jos hän haluaa puhuaa. Mutta ei toista voi pakottaakaan avautumaan. Ja joskus pelkkä halaus osoittaa, että välittää.

Paljon voimia ja jaksamista koko perheellesi :hug:
 
DoB
RD :hug: Voi että, kylläpä sua ja perhettä nyt koetellaan! Ihan kamalaa! Toivottavasti siskosi toipuu sekä henkisesti että fyysisesti! Kovasti voimia sinne.

Mä en ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne, kaikki on silti oikein hyvin :heart: Reilu kk laskettuun aikaan, miten tää aika meneekin niin nopeesti?! Mä täällä olen jo aloittanut vauvan vaatteiden, peittojen jne pesun, kai tässä kohta voi jo alkaa pakkaamaan sairaalakassiakin :) Suppareita tulee jonkun verran, ihan kipeitäkin, joten saa nähdä missä vaiheessa tässä pääsee tositoimiin. Mua ei kyllä yhtään haittaisi, vaikka tää pieni syntyisi jo marraskuun puolella! Ei malta odottaa, että pääsee näkemään mikä tyyppi sieltä tulee :heart:

Äärimmäisen hyviä vointeja kaikille ja etenkin RDlle

Dob ja pieni 35+3
 
Huomenta!

Kieltämättä nyt perhettä koetellaan ihan mielettömästi.. Ja siskonkin asia on kaksipiippuinen asia, koska hän hakee huomiota kaikin keinoin..
Eilen illalla ollut arvot ok, joten onneksi ei maksaan eikä munuaisiin kerennyt mitään tulla. Suojelusenkeleitä matkassa.

Ja itsellä näkyy mahassa olevan oikein sitkeä kaveri, ku ei halua pihalle jo tulla :D. Saa olla viel muutaman päivän, että tilanne selviytyisi edes vähän siskon kohdalla.
Huomenna pitäisi tulla 2turvaporttia+2 hoitoalustan suojaa, ni pitäähän mun ne päästä hakee. Laitetaan koiruliinille esteet olohuoneeseen.. Ettei tarviis koko ajan olla komentamassa pois, kun vauva on lattialla. Ja haluan että edes yksi huone olisi "karvaton". :D

Mutta nyt aamupalalle ja jatkaa neulomista!

Red Dragon & Nuppu 40+0 :heart:
 
Red: Suuren suuret voimahalit sulle! :hug: :hug: Sulla on nyt paljon murheita ja tarvitset kuitenkin paljon voimia tulevaan synnytykseen ja uuteen vauvaan. Kuten lentoemo sanoi parasta apua siskollesi ovat nyt ammattiauttajat. Tietenkin perheen tuki on tärkeää, mutta sen verran monta masennusta läheltä seuranneena ja itsekin sairastaneena tiedän, ettei kannata uppoutua liian syvälle toisten ongelmiin. Siinä käy äkkiä itselle köpelösti.

ON: Tänään ovis ja TAAS piinaillaan, ehkä enemmän tavan vuoksi, kuin siihen plussaan luottaen. :ashamed: Vielä pitäisi kuukausi jaksella ennen ensikäyntiä TYKS:iin. Oma pää on onneksi jo hieman selvinnyt. Stressiä toki on vieläkin, mutta ehkä suhtautuminen siihen on muuttunut.

Onkos muita, jotka odottavat jo joulua innoissaan? :D :xmas: Me olemme miehen kanssa kaksisteen kotona tämän joulun, enkä millään malttaisi odottaa. Haluaisin jo päästä leipomaan ja koristelemaan. :D Niin ja meillä on yhteinen, hyvin lapsellinen joululahjatoive: Playstation 3. :LOL:
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 39+5 (31.10.2008)
Paino: 79.2 kg (+100g/vko)
Verenpaine: 121/80
Hemoglobiini: Ei mitattu, koska viime kerralla jo hyvä.
Kohdunpohjan korkeus: Ei merkannu!!
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 40+3 (5.11.2008)
Paino: 79.9 kg (+700g/vko)
Verenpaine: 119/80
Hemoglobiini: 124
Kohdunpohjan korkeus: 33
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Neuvolassa ei mitään uutta. Ensi viikon maanantaille sain ajan. Katsotaan, että vieläkö sinne asti mennään :D. Jos ensi viikon perjantaihin mennessä ei ole tapahtunut mitään, niin perjantaina pitää olla klo 9.00 KYS:issä, jossa katsotaan tarkastellaan, mitä tehdään. Saattaavat kuulema vielä kotiinkin päästää, jos kaikki on hyvin. Mutta en usko, että sinne päästään..
 
Hei vaan pitkästä aikaa! :wave: Mitäs kaikille äideille kuuluu? :)
Mikäs on red dragonin tilanne??Huiiih,jännittävää!
Pantalaimon Meillä on jo ps3, joten tänän jouluna toivoin meille wiitä, tosin se tuli jo :p Kera wii fitin, ihana peli :heart:
 
Tyttö syntyi 10.11.2008 klo 11.55. Painoa: 3 990g ja pituutta 51 cm. Pipo 38.

Pientä synnytystarinaa pikaisesti..

Eli tosiaan klo 02.30 jotain olin täällä kys:issä. Pitää se viel tarkistaa, en niin katellut kelloa :D.

Kohdunsuu oli auki tullessa vaivaiset 3cm. Heti onneksi sain epiduraalin, joka myös auttoi kipuihin. Klo 4 jälkeen sain unen päästä kiinni.. Nukuin joten kuten. Klo 7.30 vaihtuu kätilövuoro ja kohdunsuu oli auki vain 3,5cm!!

Klo 8.30 kohdunsuu oli auki jopa 6 cm.
klo 9.30 ei muutosta.. Ja tuntui siltä, että kaikki tyssäsi sitten siihen..

Sitten sain jonkin puudutteen.. En muista minkä.. Epiduraali nimittäin lopetti toimintansa ja kivut oli ihanat.. Mutta uusi puudute ei auttanut oikeastaan mitään.. Lääkäri tuli sitten vähän ajan päästä laittaa kohdunsuulle ihanalla piikillä puudutteen, joka helpotti tilannetta vähäsen..

Kohdunsuun tilanne ei vaan muutu miksikään.. Klo oli jo 11 ja 11.30, kun tilanne on: auki 7 cm. Sitten lääkäri tulee uudelleen laittamaan saman puudutteen kohdunsuulle, mutta supistusten kivut oli hirveät.. Ja minuutissa hävisi kohdunkaulan reunat, mitä oli vähän jäljellä, kohdunsuu aukesi täysin.. Ja sain ruveta ponnistamaan.

Ei tarvinnut hirveän kauaa ponnistaa, mutta kyllä tuntui! Oli tunne, että ei se sieltä pihalle mahdu tulemaan. Pienen nirhaisun teki välilihaan. Ihan olemattoman, pari tikkiä joutui laittamaan.

Mutta neiti tuli pihalle kuitenkin ja ihan kivan kokoinen oli :D. Enhän mie näin isokokoisiin oo tottunut :D.
Kätilö, joka otti vastaan, arvioi kooksi: 3200g, kun taas kätilöt, jotka tuli paikalle auttamaan ponnistusvaiheessa, ni arvioi, että on paljon isompi, lähemmäs neljää kiloa :D.

Neiti on rauhallinen, hymyilee unissaan ja on todella kiltti. :D

Mutta nyt syömään! Enemmän kirjoittelua sitten, ku oon lukenut synnytyskertomuksen :D

Red Dragon & Tessa :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!

RD:lle onnittelut vielä tähänkin pinoon :flower: !

Eipä kuulu mitään ihmeitä, odotellaan ja odotellaan vielä vähän lisää :snotty: . Ei taida tämä neiti ilman apuja ulos pesästään tulla :whistle:

Mä kyllä oon jouluihminen henkeen ja vereen... meillä on joululaulut soineet lokakuusta lähtien ja torttuja & glögiä on kulunut kiitettävästi nyt jo :ashamed: . Tulis vaan vähän edes lunta, niin pääsis kunnon joulufiilikseen :)

Meillekin hankittiin pari viikkoa sitten tuo PS3 "pojalle", mutta äitihän sitä yötä myöten takoo :ashamed: :whistle: . Mutta on kyllä kiva kapine ja olis kyllä synnytyksen odottaminen tosi raskasta, jos ei sais Rottatouillea pelata :D

Ihanan pitkällä säkin Jouskis jo olet, puoliväli häämöttää :heart:

Mutta eipä tässä kummempia, täytyy lähteä ruuanlaittoon :wave:

HC 40+4
 
Red Dragon: paljon paljon onnea pikkuprinsessan johdosta! :heart: :flower: Ja kiitos synnärikertomuksesta! tulethan kertomaan lisää, kuinka vauvailu jatkuu kotona! :D

Vautsi vau, HotCoffee, mä en yhtään aatellut, että säkin olisit jo noin pitkällä! Tsemppiä synnytykseen, synnärikertomusta odotetaan! :heart:

Jouskiskin on jo tosiaan melkein puolessa välissä, niin tää aika vaan kuluu! :D

Mä sain tänään sokerirasituksen tulokset, kai ne on ihan ok, mulle tehtiin vain se tunnin rasitustesti, arvo oli ihan sama tunnin jälkeen kuin ennen sen sokerilitkun juomista, kai se on sitten hyvä juttu.

Tänään sitten otettiin selvää miehen vakuutuksen ehdoista, ja kävi ilmi, että jos haluaisin synnyttää mun gynen kanssa yksityisellä klinikalla, se tulisi maksamaan meille ainakin pari tuhatta euroa :eek: Rooman julkiset sairaalat ovat ihan hirveitä, niin että yksityisklinikalla tosiaan haluan synnyttää, eli niin sitten vaihtui gyne. menemme keskiviikkona ekan kerran tämän vakuutuksen kanssa yhteistyötä tekevän miesgynen luo visiitille, toivottavasti on hyvä tyyppi. Ei mua kauheasti harmita vaihtaa gyneä näin viime tingassa, siis jos uusi gyne vaikuttaa pätevältä. Varsinkin, kun mun vanha gyne aina valitti tuosta painonnoususta. Tää uusi ei voi edes tietää, että paljonko oon lihonut :LOL: Sitä paitsi mulle taas sanottiin, että mähän oon vain laihtunut poskista, että kuinka oon muka voinut lihoa tässä 8 kg. Mutta niin se vain on :ashamed:

Että tällaista tällä kertaa...

:heart: lentis ja mamman rakas mussukka 25+1 :heart:
 

Yhteistyössä