Plussanneita lapsettomia?

Hei

Olisiko täällä muita plussanneita lapsettomia kun mie en uskalla vielä odotuspuolellekaan siirtyä kun pelottaa niin kovasti että menee kesken tai on tuulimuna. Mellä siis takana 5 vuotta yritystä 3 inssiä 1 ivf ja 2 icsi:tä ja niistä kaksi keskenmenoa ja tämä tuli sitten ihan luomuna. Olen tällä hetkellä ihan suunniltani pelosta, koska toipuminen keskenmenoista ei ollut helppoa ja en tiedä olenko vieläkään oikein toipunut ja nyt pelottaa että jos tulee kolmas keskenmeno niin miten selviän siitä...Ajattelin jos täällä olisi muita plussanneita, joilla samanlaisia ajatuksia??

Muskotti
 
Terve!

Aivan mahtava kuulla että luomuna plussannu!!! Keskenmeno riski on aina pienempi luomu raskauksissa. Silloin asiat on oikeasti hyvin jos plussa tulee luomuna. Missä vaiheessa keskenmenot on tullu?

Minulla ja miehelläni on kans 5 vuotta yritystä, 2 inesminaatiota joista toisesta plussa mutta meni kesken, toinen ivf ja niistä 3 plussaa, kaksi meni varhain kesken ja nyt ollaan menossa 5+2.
Minä kävin juttelemassa terveyskeskuksessa sairaanhoitajalle keskenmenoista vaikka ne oli hyvin varhaisia niin ei pää enää kestänyt. Auttoi todella paljon kun sai kertoa tuntemattomalle vaikka olin aluksi hyvin ennakkoluuloinen.

Jännittää ihan vietävästi tämä tilanne ja jos kaikki menee normaalisti niin ensiviikolla voi jo kuulua sydänäänet. Ei oikein voi uskoa vieläkään että olen raskaan edelleen.
 
Moi Hanna-Mari

Mukava että kirjoittelit.. Minulla myös keskenmenot ovat olleet hyvin varhaisia eli melkein on plussatestistä ruennut tiputtelemaan, toinen taisi tiputella jo ennen testiä. Nyt minulla menossa rv 5+5.
Teilläkin on pitkä taival takana ja ihanaisen plussan olette saanut..:heart: Onko sinulla mennyt kesken aikaisemmat jo ennen tuota rv 5+3?

Minulla on jo ensiviikolla alkuraskauden ultra, kun soittelin tuonne lapsettomuus puolelle tästä niin sanoivat että haluavat ultrata jo varhaisessa vaiheessa, kun olen kuitenkin heidän asiakkaansa vielä. Elikkä mulla on ultra rv 6+3, toivottavasti siellä näkyy jotain..=)

Mietinkin että pitäisiköhän kysyä jos pääsisi juttelemaan jonkun kanssa kun pelottaa niin vietävästi ehkä se voisi auttaa..=)
Joo en minäkään oikein usko tätä, välillä meinaa ihan unohtaakin että on raskaana. Minun pitäis varmaan nyt pysyä poissa noista keskenmeno ja tuulimuna yms. keskusteluista ja sivuilta kun rupee vaan enemmän pelottamaan kun niitä lukee...
 
Moi!

Mukava löytää keskustelu kaveri ja kun ollaan aika samanlaisessa tilanteessa!! Aikasemmin en ole näin pitkälle päässy, että aikasin on kesken menny. Lääkärin kanssa juttelin näistä keskenmenoista niin sanoi, että varhaiset keskenmenot ovat nykyään hyvin yleisiä ja hedelmöityshoidoissa riski vielä isompi. Kannattaa tosiaan ne keskenmenopalstat unohtaa nyt kokonaan ja keskittyä olemaan onnellinen tämän hetkisestä raskaudesta. Turha tulevaisuutta on murehtia ja varrsinkin kun tähän asiaan ei itse voi vaikuttaa.

Itse oon menossa kaverin kanssa uimaan ja viime ti kävin bodypumpissa, nyt mulla on kaikki lihakset niin kipeenä että en voi murehtia mistä kivut voi johtua :D Vois tänään laittaa kasvonaamiota kasvoille ja lakata varpaankynnet ja jotain muuta ettei kokoajan miettis tätä asiaa.

Vielä kerran sanottava, että mukava vaihtaa ajatuksia sun kanssa ja jaksamista kovasti toivotan :hug:
 
Moi molemmille :)

Takana ekan icsin eka pas, (aikaisemman puolison kanssa ollut useampikin) ja nyt tuli ensimmäinen plussa. Alkuraskauden ultra olisi ensi kuun 11, mutta pääsen tutkimusryhmään joten eka ultra olisi ollut jo huomenna mutta töiden takia otettiin se sitten maanantaille. Ruskuaispussihan sieltä löytyy jos on löytyäkseen mutta näkee onko oikeassa paikassa sentään.

Itse koetan ajatella, että sitä on ihan turha pelätä, et voi tehdä mitään sellaista mikä aiheuttaisi keskenmenon. Luonnonvalinta niin sanotusti.

Tsemppiä, kyllä se kyytissä pysyy jos näin on tarkotettu!
 
Hei Pinvi,

Oletko Ilkka Järvelän tutkimusryhmässä vai joku muu? Itse olen Ilkka Järvelän tutkimusryhmässä. Kahdessa ultrassa käyty ja verikokeet otettu. 30.3 on seuraava ultra ja hyvällä tuurilla voi jo sydänäänet kuulua. Vielä en oo uskaltanut ottaa neuvolaan yhteyttä :)

Onko teillä ollu raskausoireita? Mulla on rinnat arat ja semmosta mahan jomotusta, että tuntuu kuin menkat alkais. Kaverilla luomuraskauden alussa oli samanlaisia oireita. En siis murehi yhtään mitäään. Täytyy myöntää, että ihmeen rauhallinen oon ollu =)
 
Moikka moi Pinvi:wave: Ja onnea plussasta :flower:
ja moikka myöskin Hanna-Mari
Mulla menossa tänään rv 6+0 ja hirveästi ei oireita ole ollut tissit on kyllä kipeet vaihtelevasti ja vähän öllö olo. Eilen mahassa oli hassuja tuntemuksia ei ollenkaan sellaisia menkkamaisia vaan jotenkin erilaisia, muutaman kerran tuntu.
Nyt olen ehkä hieman rauhallisemmalla mielen, mutta välillä pelko nostaa päätään. Olen myös jättäny ne keskenmeno yms. palstat rauhaan niin en panikoi niin paljon..=) Mulla onkin ensi ti se ultra siellä voisi näkyä jo sydämmen syke jos hyvä tuuri käy.
Minä varasin jo neuvolan ja se on sit 4.4.

Mitä ne tutkii noissa tutkimusryhmissä?

Muskotti
 
Hei Muskotti,

Tutkimuksessa jossa minä olen niin tutkitaan ivf raskauksien kehitystä viikolle 11 ja keltarauhasen toimintaa.

Äskettäin kun nousin nopeasti lattialta ylös niin puristi vasemmalta puolen alamahaa. Hyvä että oot jättänyt keskenmeno palstat, eihän niistä tuu kuin pahamieli vaan :'(

Minä varmaan soittelen ensiviikolla neuvolaan.
 
Hanna-Mari1980: Juu, juurikin sama tutkimusryhmä, oon aikasemmin ollut joissakin Ilkan tutkimuksissa mukana ja osallistun niihin mielelläni kun hää on sen verran kiva :) Mitä tuossa soitin hälle niin muisti mut pelkän nimen perusteella monen vuoden takaa :O

Mulla ei ole kyllä mitään sen kummempia raskausoireita, hiukkasen turvonnut olo, välillä tuntuu pieniä tuntemuksia mutta näkyvin on se, että menkat ei ala :D Ehkä sitä alkaa siinä vaiheessa uskoa kun on vähän ultrassa käyty ja mahakin alkaa leviään..Kuitenkin se keskenmenon mahdollisuus paukuttaa mielessä, viime yö oli niin liskojen yö ettei tosikaan, mielettömät painajaiset :(
 
Uivelo Kiitoksia kutsusta toiseen ketjuun ja kommenteista :) Varmaankin jossain vaiheessa uskaltaa liityä sinne.

Hei Pinvi Ilkka on kyllä mukava lääkäri ja hän tuntuu tekevän kunnolla työnsä.

Jänskättää edelleen mennä seuraavaan ultraan :eek:
 
Terve Elli82,

Mulla on nyt viikkoja 6+4. Joillakin näkyy jo viikolla 6. Neuvolassa ensimmäinen ultra tehdään vasta viikoilla 8-10 koska suurimmalla osalla kuuluu vasta silloin. En ite ole tuota asiaa murehtinu. Keskenmenoille varsinkaan varhaisille semmosille ei voida mitään ja ne ovat nykyään hyvin yleisiä ja näissä hoidoissa vielä yleisimpiä. Keskenmenoa ei kyllä kannata miettiä kun se voi tulla odotusaikana ihan milloin vaan. Raskauden kolmanneksen jälkeen syitä voil olla ruokamyrkytys, liaallinen a-vitamiinin saanti tai erittäin raskaan painon johdosta.

Oireita mulla on rinnat arat, mahakipeä välillä ja turvonnu, väsyttää ja vastapainokisi unettomuutta, välillä on semmoinen olo että onko sitä edes raskaana :LOL:

Hyvää viikonloppua!!!
 
Kivaa, että täältä löytyi tällainen ketju.

Me mentiin tutkimuksiin viime syksynä, kun heräsi vajaan vuoden yrittämisen jälkeen epäilys (gynekologin toimesta) ettei kaikki ole kunnossa. Loppuvuodesta tehtiin tutkimukset ja helmikuussa aloitettiin hoidot. Eka ivf meni pieleen, kun lääkkeen annos ei ollut riittävän iso. Sinänsä onni että näin, koska sairastin samassa kierrossa influenssan. Heti seuraavassa kierrossa uudet annokset kehiin ja tehtiin icsi. Munasolut hedelmöitty hyvin, mutta kasvu alkoi kangertelemaan jo parin päivän jälkeen. Siirrettiin 2 kpl hieman vajaaseen mittaan kasvaneita ja kaikkien yllätykseksi siitä alkoi raskaus.

Eilen kävin ekassa ultrassa ja siellähän sykki yski sydän =). Nyt siis rv 8 alkamassa. Ensi viikolla soitan neuvolaan ja siitä se lähtee etenemään. Mulla on ollu oko ajan arat rinnat. Lisäksi alavatsalla tuntuu joka päivä sellainen jännä fiilis. Se ei ole nipistys eikä kipu vaan jotain mitä ei osaa kuvailla. Itse yritän suhtautua pelottomasti, kun muutenkin tulee etukäteen murehdittua kaikkea ja yritän päästä siitä eroon. Olen vakuutellut itselleni, että tällä hetkellä ainoa totuus on se, että olen raskaana. Jos en nyt tästä iloitse, niin milloin sitten.

Hyviä vointeja!
 
Heipähei,

mie oon ollu täällä monta päivää ihan tappotaudissa, karmea flunssa ja lämpöä pitänyt :(

Huomenna 6+0 ultra Ilkalla, pitäisi kuulua jo siis sydänääniä jos on kuuluakseen. Mikäli siellä on ötö elollaan.

Mulla huomaa, että jos joudun heräämään ennen kuutta aamulla, on paha olo. Iltaisin kauhea turvotus ja ilmavaivoja, tissit kipeenä. Ja janottaa, ihan hirveänä!
 
No niin, ultrassa käyty, eikä tiedä itkeiskö vai nauraisko, isäntä-parka vielä hymyilee.

Siellä oli siis oikeinkin sykkivä sydän, tai no, sydämet, eli yhdessä pussissa KAKSI kaveria! Nyt jännitetään onko niillä omat sikiökalvopussinsa vai taistelevatko samassa, kaksosuutta on kuulema liikenteessä. Voi luoja. Ei tarvi enää miettiä millaset rattaat laittaisi tai muutettaiskohan isompaan asuntoon :headwall:
 
Pinvi Kävin eilen ilkan ultrassa sillon viikkoja 5+6, ei näkyny vielä sykkeitä. Kuulemma ihan normaalia, kun riippuu niin siitä millon kiinittyneet. Ja kaks kaveria oli mullakin matkassa. Samaa sano kans mullekkin että paljon ollu nyt kaksosia ja nimenomaan identtisiä. Mulla oli kuiteskin kaks erillistä kaveria. On tää vaan jännää:cool:
 

Yhteistyössä