Plussasin maanantaina

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
haimi
Hei vaan hei. Plussasin maanantaina, kun pikkasen alkoi ihmetyttämään että menkkoja ei kuulu. Menkkaoireet olivat kyllä ihan tarpeeksi selvästi ja sitten alettiin mieheni kanssa odottamaan, ja odotettiin, mutta ei. Sitten marssin apteekkiin ja ostin kaksi testiä.
Pöntöllä housut kintuissa kiljuin onnesta "Kaks viivaa!!!!!!!jeee"

No nyt, aamulla on kamala olo, päivälläkin on kamala olo, iltapäivällä vähän helpottaa, illalla on IHAN kamala olo. Nälkä on järkyttävä, kokoajan. Voisin syödä jatkuvasti jos mun eteen kannettais ruokaa, mut yritän ees vähän hillitä :D

Ilmavaivat kiusaa, samoin röyhtäykset, alavatsakivut, pissattaa eli selvät on oireet (ja inhottavat).

Mutta, sitten asiaan (tää oli vasta tälläistä höpötystä tähän alkuun), eli:
missä vaiheessa kannattais mennä varhaisultraan?
Laskurin mukaan olen nyt 6+2 ja sydänäänienhän pitäisi periaatteessa kuulua jo? En millään jaksaisi odottaa tonne tammikuun alkuun kunnalliseen, mutta nyt kysynkin että kuinka moni menee varhaisultraan (eli ensimmäisessä raskaudessa ilman keskenmenoja yms) ja kuinka moni odottaa siihen kunnalliseen joka tapahtuu ilmeisesti rv11-13?

Paljonko suurinpiirtein maksaa tämä varhaisultra jossain klinikalla tai sairaalassa?

Olen siis ensiodottaja ja la 27.7.

Toiv vastailette, tarvitsen vähän tietoa ja tukea :)

ps. mieheni on hyvin onnessaan ja sanoikin kotiin tullessaan ja halatessaan minua että "jee" (ei muuta :D)
 
Vauvan sydän varmasti sykkii jo mutta vauva on niin pieni että vaikiaa saada sydänäänet kuulumaan.. Ja yleensä jos menee varhaisultraan kannattaa mennä vasta viikoilla 9+ Ettei turhaan huolestu jos sydämmen sykkeet eivät löydy... Ja yleensä neuvolassa jo noissa viikoissa kokeillaan doplerilla sydämmensykettä (eikä silloinkaan välttämättä löydy vaikka sydän sykkisi ) Hinnasta ei ole tietoa.. Mulle ainakin tehtiin viikolla 9 varhaisultra ilmasiks ja tuo viikolla 13 ja 20 on kait joku 20-25€ kerta (siittä saa kai laskun) mulle ku ei ole viel laskuu tullu jos ei sit lisää synnytyslaskuun sen.. Yksityinen on kait aika kallis.. kaveri kävi koska sikiö todettiin kuolleeks viikolla 9+3 ... se makso jotai reilu 60€ 3d/4d on kait viel kalliimpia ne kai menee jossai satasissa uskoisin en niihin niin ole perehtynyt... Malta ainakin viel pari viikkoo niin varmasti saat kuulla pikkuisen sydämmensykkeen
 
Ainakaan Vantaalla ei ekassa neuvolassa 8+ viikolla sydänääniä vielä kuunneltu just siks et jos ei kuulukkaan niin turhaan vaan huolestuu. Ite odotin sinne kunnalliseen np-ultraan asti.
Varhaisultran hintaa itekkin kyselin yksityiseltä ja oli muistaakseni jotain 50-100 eur, mutta eipä sitten tullut mentyä.
 
Heippa! Mulla nyt 6+3 kasassa, tänään just kävin Pulssissa ultrassa sen takia kun viimeks oli vaan tyhjä sikiöpussi, niin oli pakko saada varmistus asiaan. Pieni sydän siellä näkyi sykkivän :heart: toinen oli vasta 5,9mm. Maksoi kelan korvauksen jälkeen 69€, kallistahan se on, mutta omaa mieltä rauhoitti.
 
haimi
Kiitos vastauksista..

Tänään oli eka neuvola, jossa oltiin molemmat mukana :)
Viikkoja terkan mukaan 8+3 mutta saattaa heittää epäsäännöllisten mensujen takia. mutta 29.12 kuulee about pitääkö paikkansa nuo päivät :)
Ehkä mä nyt odotan sinne kunnalliseen.. :D Pääasia että oireet pysyy, niin tietää että jotain siellä tapahtuu! :)

Ihanaa odotusta kaikille!
 
Meillä savossa ensimmäinen ultra jo vko 8 :O Ensimmäinen käynti neuvolassa oli vko 6 ja jotain kun soitin plussan tehtyäni että näin on, ja sit tosiaan toi vko 8 ultra ja nyt 1.2 meen np ultraan verikokeet kävin tekemässä viime viikolla..mä en ois kestäny venttailla tänne asti ilman mitään ultria tms tai että en tietäisi onko elämää mahassa..mutta siellä tillikka oli :) hih :) aika jännä miten isot erot eri kaupungeissa
 
haimi
mulla se eka neuvola oli silloin about 8viikolla ja sitten neuvolalääkäri ultras pikaseen ja tsekkas viikot joskus rv10. Tänään oli (13+4) np ultra ja siellä köllötteli jalat suorina kädet huitoen pieni alienvauva :D (kolme kuvaakin saatiin :) ) Rakenneultra ois rv20 ja tasan kuukauden päästä ois toka neuvola.. ihanaa oli nähdä meidän peukaloinen <3 :)
 

Yhteistyössä