PMS

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt
Hei! Onko muita, jotka kärsivät voimakkaista PMS-oireista? Ei ole siis vitsi, vaan ihan oikeasti elämää rajoittavia oireitakin on... Kaikkein pahinta on väsymys ja alakuloisuus, sekä ärtyneisyys. Tuntuu, että elämä kulkee kahden viikon jaksoissa: Kaksi viikkoa normaalia elämää, kaksi viikkoa väsyneenä ja sitten taas normaalia elämää jne. Olen itse vasta lääkäriin menossa, mutta olisiko joku jolla olisi joku hoito tähän? Ja minkäläinen ja onko ollut apua? Kiitoksia, jos joku viitsii vastata. Olisi kiva tietää onko toivoa paremmasta :)
 
Heissan et ole yksin, minulla samanalisia oireita...mutta ei hoitokeinoa. Yritän katsoa mitä syön aina näinä ajanjaksoina olen kuullut jostain että valkosella viljalla olis pahentava vaikutus itse en ole vielä ainakaan huomannut tehoa kun valk.leivät ym jätän pois....välillä ottaa koville, Mutta yritetään jaksaa. Hyvää kesää :hug:
 
Kuulostaa tutulta. Tai vois oikeastaan sanoa että tuollaista minunllakin oli. Nuo alakuloisuus ja väsymysjaksot ei kuitenkaan olleet "kuin" viikon mittaisia. Eli 3 normaalia viikkoa ja yks epänormaali :D Minulla auttoi aika paljon kun jätin perinteiset viljatuotteet (leipä, puuro yms. mutta ei idätetty vilja) ja sokerin pois. Ja lisäksi olen kyllä joutunut jättämään myös maitotuotteet. Eli syön pääasiassa kasviksia, lihaa ja idätettyjä viljoja yms. idätettyä. Esim. seesaminsiemeniä, auringonkukansiemeniä. Nuo siemenet on yllättävän vitamiini yms. pitoisia ja vitamiinien ja muiden hyvien aineiden määrä siemenissä kasvaa kun siemenet idättää.

Olin vasta raskaana ja sillon meinas revetä pahemman kerran tuon ruokavalion kanssa. Mutta synnytyksen jälkeen aloin uudelleen. Tunnen oloni tällä ruokavaliolla paljon paremmaksi.

Luulen että on hyvin yksilöllistä mikä kenelläkin aiheuttaa noita oireita. Mutta uskon että suurimpia syyllisiä ovat juuri valkoinen vehnä ja sokeri. Toivottavasti sinäkin löydät apua ongelmiisi :wave:
 
Mimmi811 harmaana
Mulla kans voimakkaat pms oireet. Kiukkuilen, raivoan jne. Nukun huonosti myös sillo ja ruokaki maittaa tavallista paremmin, varsinki herkut. Nyt mulla sit menkat 5vkoa myöhässä, synnytyksestä jo 8kk, mutta nyt sit rupesivat vasta heittelehtimään. Tähän asti tulleet ajallaan. Raskaana en ole.
Sais menkat kyllä jo alkaa, rupeaa olee mieskultaki hätää kärsimässä, ku mie kiukkuilen koko ajan :eek: :kieh: :eek: .
 

Yhteistyössä