Pömppömahaiset Plussaajat, vol 2

Astarte
Kamilla, kiitos päivityksistä! Ihanaa olla ktt2, ja sinä kuulut vielä ihanampaan ryhmään.

Oletteko rakkaat pömppikset laskeneet, että plussanneita on 13 ja pömppis-matkalaisia (=matkalla tosipömppikseksi) on 14. Näyttää tosi lupaavalta! Ihan pian YLI PUOLET on plussalistalla.



******************************************************

Toki olisi mukava saada uusia pömppiksiä ketjuun! Tämä on avoin kutsu kaikille pömppöilystä kiinnostuneille.

******************************************************
 
mmm
Astarte onnittelut kyytiläisestä :heart:

Rouva Puh onnea huomiseen inssiin. Mulle muuten tehty kaksi kertaa inssi, vaikka on ollut kolme isoa munista :D

PeePee periksi ei anneta, EI! Nyt hellit itseäsi ja vaikka miestäkin ja unohdat kaikki oireet. TÄMÄ ON KÄSKY! :) Ja muista raskaudet ei välttämättä ole samanlaisia, eli ei myös oireetkaan.

Kamilla täällä mennään väliin ihan just samanlaisissa fiiliksissä, oireiden suhteen varsinkin :ashamed: Nyt tosin usempi päivä paljon pahaa oloa, väsymystä, nälän tunnetta, alavatsa kipuja, rinnat tosi kipeenä jne. Silti ei usko tahdo riittää, onkohan siellä mitään :ashamed: Niin, odottavan aika on tosi pitkä......ultra vasta 10.10

Voi että tää työnteko väsyttää, ei millään jaksais tehdä ihan mitään, mutta pakko yrittää jaksaa ilta kahdeksaan :( Hyvää pyhäpäivän jatkoa kaikille ja nauttikaa, varsinkin te joilla on vapaata.

mmm
 
Sunnuntaita!

( . ) Täällä ei edelleenkään mitään... Menkka tuntemukset jatkuu ja rintojen kipuilukin myös... Ei edes tuhrua ole havaittavissa, se olis varma merkki alkavista menkoista.

PeePee Älä ystävä rakas heitä vielä lusikkaa nurkkaan! Uskon vakaasti Toivoon ja Helmiin ja heidän kykyyn yllättää äiti ja isä!

Pakko lähteä jatkamaan siivousta, meidän "pikku poika" 6kk pitää kyllä huolen ettei tekeminen ihan heti lopu.
 
Moi Kaikki Pömppikset :wave: !

Hiljaa hiivin täältä tiedustelemaan saisinko liittyä uskomattoman sinnikkääseen porukkaanne?

Olen seurannut vaiheitanne jo kauan ja itkenyt ja nauranut kanssanne. Nyt kun Teidän mahtava plussapino on kasvanut upeasti (onnea hirmusti plussanneille!) :heart: ja rohkaistuin Astarten sanoista niin uskaltauduin hyppäämään taustalta framille.

Esittelyä: miehen kanssa ollaan toivottu lasta kauan ja hartaasti. Nyt lokakuussa tulee neljä vuotta täyteen yritystä. Huh, mihin tää aika menee??!
Selittämättömiä ollaan, mulla tosin endo (jota eivät suostu diagnosoimaan ilman lapaa, vaikka se näkyy ja tuntuu ihan ultralla ja näppituntumalla) ja miehellä teratozoospermia (hyvät satsit ollaan aina kyllä saatu). Ovuloin ihan normisti ja PAS tehtiinkin ja tehdään luonnolliseen kiertoon.
Ollaan NKL:lla hoidossa. Takana on 4x ovulaation induktio joihin 2x iui ja 2x IVF. Ekasta IVF:stä ei saatu mitään pakkaseen (neljästä solusta hedelmöittyi yksi), tokasta saatiinkin jopa 12 solua joista hedelmöittyi puolet!
Ekasta PASsista alkoi elämäni ensimmäinen raskaus kesäkuussa. Tuhruilu kuitenkin alkoi rv.5 ja ultrassa heinäkuun puolessa välissä todettiin keskeytynyt km./ tm. Heinäkuun lopussa yritettiin lääkkeellistä tyhjennystä-ei onnannu, joten kaavintaan.

Nyt on voimia kerätty ja valmistauduttu uuteen PASsiin. Huomenna on verikoe ja uä ja siirto sitten toivon mukaan joskus viikolla.

Tuleva pelottaa ja jännittää tuon kesäisen murheen jälkeen tosi paljon, mutta ei kai tässä muu auta kun tulta päin vaan!

Oon kirjotellu tuolla Helistimessä jo yli kaksi vuotta, mutta tää teidän terapeuttinen leveys on niin koskettavaa, että jos mahdun tännekin mukaan niin voi mahtavuutta!

Testailijoille hirmuiset tsempitykset ja peukutukset bd bd bd!!!!!!
(Peepee, mulla ei ollu oikeestaan mitään oireita ennen plussaa, vain pientä menkk tuntemusta ja endoilijoille tuttua hartiasärkyä, joten bd bd vaan!)

-Väre, ovista odottaen
p.s omituista kirjottaa tolla nicillä. Oli pakko ottaa uusi kun mun tuttu nicci olikin täällä kaksplussassa jo varattu.. Valitsin tuon, kun se kuvastaa sitä toiveen värettä joka väpättää tuolla rintalastassa aina, peloista ja pettymyksistä huolimatta.
 
Väre Tervetuloa porukkaan! =)

Astarte Onnea kyytiläisestä. Nyt sit kaikkea lämmintä ja hoben tavoin marjamehua.

PeePee Luotetaan siihen että hyvä tulee. Nyt uskomme plussaan, ei mihinkään muuhun.

Mitä kuuluu Kurrelle?

Meillä lievää panikointia, kun mulla alkoi eilen tuhrut. Onneksi ei ainakaan vielä ole lisääntynyt, mutta pitää kyllä kovassa jännityksessä. Tiedän, että se voi olla ihan harmitonta, mutta aiemmin on ollut meillä merkki, että pian menee kesken... Olen nyt vaan makoillut ja passuuttanut miestä.
 
Astarte - Onnea 'hämäläisestä' möllykästä :LOL: . Mä ratkesin nauramaan ja mies totesi, luet vissiin foorumiasi.
PeePee - Mäkin aloin epäilemään kovasti viimeisillä piinapäivillä. Koita jaksaa (hyvä sanoa näin jälkikäteen kun piinapäivät on ohi). Mä olin kyllä tulossa hulluksi, ei ikinä aikaisemmin ollut näin pitkäpiimäistä ja siksi varmaan oli aikaa pohtia vaikka mitä.
Ulpu - ota 1000mg c-vitamiinia ja kalsiumia ja makuupakko - näin mun lääkäri määräsi, ja mitään ei saa tehdä.
Väre - Ihanaa kun saadaan uusia voimia! Terapeuttinen leveys kun toimii parhaiten kun monta pömppistä mukana. =) Mun siskolla ei onnistunut oikein mikään, ja oli tautisen kipeä, ennen kuin tehtiin lapa ja puhdistettiin paikkoja. Yritä jankuttaa ja vaatia niilta lääkäreiltä, etteikö sille voisi tehdä jotain. Täälläpäin ainakin kaikki endoon erikoistuneet sanoo, etta sita pitäa putsata ennen hoitoja, koska kiinnittyminen hankalaa. Lisaksi ne ei ymmärrä miksi pitäisi elää niiden kipujen kanssa ollenkaan. Lapan jalkeen ne antaakin sitten ruokaohjeita ym. juttuja, joilla voi rajoittaa sen kasvua (niista en tiedä sitten enempää).
Helinäkulta - :hug: :hug: :hug:
 
Unohtui se (.) - tein sitten tänään testin uudelleen (unohtui eilen aamulla, kun oli aivan rättipuhki). Kummittelee hieman mielessä se entinen kemiallinen... Viiden minuutin testi toimikin silmänräpäyksessä, nesteen noustessa ensimmäinen viiva oli raskauden osoittava ja sitten vasta tuli näkyviin kontrolliviiva. Vahva plussa siis, enää ei haamuilla. Ja paha olo senkun jatkuu, etta voi pikkuvatut tuottaa vahvoja tuntemuksia :D .
 
nyt olisi kyllä toivonut, että olisi menkat olleet REILUSTI myöhässä! taikka sitten soitan huomenna lääkäriin ja sanon, että menkat alkoi ja aloittaisin zumet. mulla kun on niitä edellisestä kerras vielä jäljellä, alkuun niillä pääsen mutta lisääkin olisi hankittava. se suunitteluaika olisi kp10, elikkä olisi jo ultran aikakin sopivasti. taikka sitten odottaa vielä yksi kierto. mitä siis teen? siinä vasta pulma! pitänee keskustella miehen kanssa ja olla huomenna yhteydessä omaa lääkäriin. mieli teksi jo, mutta pelko persees epäonnistumisesta jarruttaa.
 
Kiitoskaunis Ulpu, PeePee ja Stella tervetulotoivotuksistanne, sydänalassa läihkähtelee ja hyrisee :) .

Ulpu, toivon sydämeni pohjasta että tuhruilu loppuu ja saat nauttia olostasi ilman pelkoja!

Helinäkeijulle halaus (((H))).

Stella, tää mun endotilanne on lievän outo muutenkin..Jo ihan silloin tutkimusten alussa vuosia sitten saatettiin sanoa että tuntuis että täällä kohdun takana saattais olla endoa. Ja tilanne AINA jätettiin siihen. Vihjailtiin ja sanottiin sivulauseessa ja that`s it. No, sit mulla alko tulla jo ihan oireitakin; aina hirvittävä hartiapistos pari päivää kierron alussa ja kp.1 ja2 lamaannuttava ripuli.
Olen näistä useasti maininnu Naikkarilla, mut heitä ei kiinnosta. Mulla on havaittu hoitojen yhteydessä endometrioomia munasarjassa, joista ei oo ollu sen kummemin puhetta.

Olen tiukannut kunnon diagnoosia, kun nyt lukee papereissa endom.susp. eli "endometrioosin lievä epäily" ja mulle on sanottu että sen saa vaan lapan kautta. Ja lapaa mulle ei oo ehdotettu. Ei edes sivulauseessa.

Mun "harjoituskäynnillä" Kättärillä ultraava ihana lääkäri sanoi että sullahan on endoa täällä. Sanoin että tiedän ja luulen vieläpä että paljon. Lekuri sanoi että ihan tuntee sormillaan "endonystyröitä" mun kohdun takana ja uä:n jälkeen sanoi että jo pikaisella katsomisella näki että munasarjat ovat liimautuneet.
Niissä Kättärin papereissa lukeekin että rectovag.endom.susp. tai jotain tollasta.

Että luultavasti mulla on suoli ja sarjat ja kohtu ja kaikki yhessä klimpissä. Ja hoitavaa tahoa ei vois vähempää kiinnostaa..

Luin netistä tosta homonistamistälie joka vaikeuttaa kiinnittymistä ja arvaa vaan pelottaako?! Toisaalta, mulla alkoi todistetusti raskaus, joten jospa alkais toisenkin kerran!

Onko se oikeesti mun homma vaatia sitä lapaa?? (Tän paikan tuntien: on todellakin) Eikö asiantuntijoiden (i.e lääkäreiden) pitäisi tarpeen vaatiessa puuttua asiaan ja määrätä tarvittava toimenpide??Sylettää NIIN paljon tommonen että suoritetaan lisääntymistoimenpiteet, jotka on laissa määrätty ja muuten asiakas saa hajoilla endoonsa tai muuhun ihan miten päin lystää! MURRRR!

No joo. Anteeksi avautuminen. Hikiseen oon saanu oven väliin jalan ja jo täällä riehun :ashamed: .

Asia vaan ihmetyttää ja kiukuttaa niin paljon.

Paljonko maksais yksityisellä puolella lapa? Ja sit mua pelottaa että leikkelisivät mun suolen piloille tai jotain muuta yhtä karseeta. (ei kandeis lukea netistä näitä kauhukertomuksia..)

Ollaan kaiketi vaihtamassa yksityiselle puolelle kolmanteen IVF.ään (jos KunPas ei onnaa..) kun meillä alkaa olla mitta täys muutenkin tota julkisen puolen kyykytystä. Oon jo kovasti yrittäny säästää rahaa. Matalapalkka-ala ja yksityisten hinnat ei ihan kohtaa tässä perheessä :whistle: ..

Kohta alkaa aidolssit, tv:n orja siirtyy asemiinsa *fiuh*

-Väre
(onnistukahan mun boldaukset, en oo ainakaan raskaana-hih)
 
Hobe, kiitos sullekin!
Kait se pitäis ite vaan vaatia. Mutta tässä kohtaa mun jääräpäisyys tulee vastaan: se ei oikeasti voi olla mun tehtävä määrätä ittelleni se lapa. En minä niitä ultria tai sisätutkimuksia tee. En minä oo käyny lääkistä. (vaikkakin mun äiti sanoo, että voisin jo tiedoillani mennä itte tonne töihin :LOL: ). Siis ihan periaatteesta ei huvittais alkaa vänkää asiasta. Mut kai se on pakko jos tähän jotain ratkaisua kaipaa..

Jaksuja lööbailuun, makailet tärkeästä syystä!
(silloin kun mulla alkoi tuhruttelee, ei mua kehoitettu mihinkään, sanottiin vaan että ihan normaalia, no worries. Otin sit ihan omatoimisesti iisisti, enkä tehny mitään miltei koko kesänä)

ok. Nyt mä häivyn ;)

-V.
 
Pakko kommentoida tähän endojuttuun vaikken olekaan tässä pinossa ollu kuin taustalukijana :) Mulla on ollu kaikenlaisia oireita jo yrityksen alusta saakka (2,5 vuotta) ja ainakin kolme kertaa oon koittanu päästä eri lääkärien kautta eteenpäin laparoskopiaan endoepäilyjeni vuoks.. julkisella vaan vähätellään ja hymistellään jollei tilanne (kivut) vaikuta tarpeeks pahalta :( Vasta kun viime keväänä endo näkyi ultrassakin endometrioomana niin lääkäri ekan kerran itse alkoi puhua laparoskopiasta... nyt siis hoitojen alotus meni taas kerran sivu suun tältä syksyltä (mies pakitti > ero :'( ) mutta IHME kyllä päsen jatkoseurantaan naistentautipolille, olin ihan saletti että yksityiselle on mentävä kun raskautta ei yritetä. Käsittääkseni yksityiseltä kuitenkin vois saada helpommin laparoskopialähetteen, julkisellekin puolen..? Tuskin mulla ois ikinä varaa yksityisen leikkaukseen :$

Mutta siis tämmönen kokemus mulla.
 
se olikin nopea keskustelu mieheni kanssa =) yhdessä päätettiin, että tämä kierto on tässä ja minä koitan saada pääkoppani järjestykseen epäonnistumisen pelosta.
pikasen laskutoimituksen tein ja jossakin marraskuun puolessa välissä se sitten olisi. muutenkin, mulla olisi lääkärille muutamat verikoe vastaukset ja se paasto sokru tässä minuu huolestuttaa. saapi lääkäri antaa siihen oman mielipiteensä, että huolehinko turhaan.

mikä siinä on, että kun saa pienen nyytin syliin niin lepertely alkaa heti, vaikka kuinka olisi toisin päättänyt. tänään sain nynnyttää 1kk vanhaa vielä nimetöntä tyttöä.
 
Astarte
Väre, lämpöiset tervetulotoivotukset minunkin puolestani pömpönmetsästäjiin! Olet selvästi löytänyt tiesi oikeaan paikkaan.

Ulpu, toivottavasti se tuhruttelu hiipuu jo huomiseen mennessä! Olisko mahdollista, että sulla olisi nyt kuukautisten aika, jos et olisi raskaana.

Helinäkeiju, tottahan toki se lepertely ja sydämessä läikähtely alkaa kun näkeekin pikkuisen nyytikäisen!
 
Astarte, kiitti! Ihanaan listaan kuulun vielä ainakin mutta alkaa ihan tosissaan nyt paniikki nousemaan tästä oireettomuudesta. Minkään sorttista vuotoa ei oo, mutta ei kuvotusta, nännit ei oo oikein kipeet enää eikä masutuntemuksia. Taitaa olla nyt niin että koska raskausoireet on hävinny, tää on taas tuulimuna ja keskenmeno rysähtää sit kerralla niinkuin viimeksikin. Siitä tosin 5 v. aikaa mutta muistan silti kuinka se meni.
Noh, eipä auta ku odotella mut aika heikolta näyttää :ashamed:

Väre, tervetuloa kovasti pömppäilemään! Lisäsin sut tuohon listaan, mutta ilmoittaisitko vielä kiertopäiväsi ja kiertosi pituuden niin päivitän ne vielä =)
Kivaa saada uusia pömppiksiä joukkoon! :heart:
 
Myöhäisiltaa kaikille!

Ihan ensiksi PeePee sulle haluan sanoa, että omalla kohdalla toivoisin kokevani oireettoman loppukierron, jota seuraava plussa antaisi ainakin itselleni paljon luottavaisemman mielen alkuraskaudelle. Kuulostaa varmaan älyttömältä?! Selitänpä vähän. Se ainoa oikea aito plussa, jonka olen saanut ja josta meillä tuo ihana poika, tuli sellaisesta kierrosta, jolloin minulla ei ollut oireen oiretta. Omassa ajatuksissa vaan reilun vuoden piinailun jälkeen oli ensimmäistä kertaa sellainen olo, että nyt se todellakin tapahtuu ja niin sitten kävi. Kaikki oireet alkoivat vasta testauksen jälkeen. Kaikissa seuraavissa siis kolmessa tuulimunaraskaudessa oireet ovat alkaneet jo lähes viikkoa ennen testausta ja esim. pahoinvointi pari päivää ennen testiä.
Tällä kaikella sepustuksella tahdon rauhoitella sinua, että usko vaan, siellä ne pienoiset ovat ja tiistaina testaat plussan! :saint:

Ulpulle: Otahan nyt ihan rennosti, hienosti kaikki menee.

Kamillalle: Otahan sinäkin nyt rauhassa (niin rauhassa kuin suinkin vaan voit)! Kyllä niitä oireita vielä tulee!

Kiva saada lisää iloista väkeä keskusteluun. :wave: Tervehdys siis sinulle, Väre!

Plussatuulia puhallellen
;)
 
Huomenta!
Tervetuloa Väre mukaan remmiin!

Kysynpä nyt että onko teillä joku niksi miten muistatte kommentoida toisten juttuihin? siis kun mulla unohtuu asiat tai menee välillä henkilöt sekaisin, eikä tässä pysty kirjoittamaan niin että siirtyy sivulta edelliselle ja sitte jatkais, teksti kun häviää sillä välin..auttakaa huonomuistista nikseillä.

Astartelle
onnea kyytiläisestä!
Ulpulle rauhallista mieltä roppakaupalla vaikka tiedän että eipä se ajatus pysy pois asiasta ollenkaan eikä varsinkaan jos jotain vuotaa. Nyt vaan ajatellaan että sielä tarrataan lujemmin äitiin kiinni ja siitä tulee hieman tuhrua :) Kokemuksesta voin sanoa että kaikki voi mennä todellakin hyvin vaikka vuotoa onkin. Tsemppiä!

Kamillan kanssa olen aikalailla samoissa tunnelmissa fyysisesti ja henkisesti. Usko alkaa loppua vaikka toivoa vielä onkin. Pelkään myös jostain syystä kauheasti tuulimunaa tällä kertaa. Mulla ei myöskään masussa enää tunnu mitään kiristyksiä eikä kipuja. Nännin ympärykset on tummat mutta muuten niissä ei mitään raportoitavaa, joku aika sitten nännit olivat arat muttei enää. Valkovuoto on lisääntynyt mutta muuta vuotoa ei ole tullut tippaakaan. Pinna palaa alta aikayksikön, kai se johtuu osaltaan tästä hermoilustakin. Lämpöä en ole uskaltanut mitata enkä kokeilla kohdunnapukkaa. Lasken päiviä ultraan ja siihen on edelleen ikuisuus.

Toisaalta viime kerrallakaan ei ollut tuntemuksia, nännit tummui vasta loppuraskaudessa, oli tuhrua/vuotoa, huonompi hcg, ikinä en voinut pahoin, lämmöissä ei muutoksia ainakaan alussa ja myöhemmin en oo mitannu, tissit ei ollu ollenkaan kipeät ennen imetystä jne. Mutta miksi silti nyt tuntuu ettei kaikki oo hyvin???Viime yönä näin unta että sielä näkyi ultrassa kaksi vauvaa, ne vaan olikin miehen mahassa :whistle: Välillä uskaltaa vitsailla että kohta on vipinää kaksosten kanssa ja välillä vaipuu maan rakoon ja on varma ettei sielä ole ketään hengissä. Kunpa aika nyt vaan kuluis!!!

Niin piti kysyä Kamilla sulta vielä että kasvaako tuulimunan aikana vatsa?Siitä ei oikein missään puhuta että meneekö raskaus senkin puolesta "normaalisti". Itselläni on vähän kasvanut mutta tuntuu että sekin on päivästä kiinni, iltaisin on joskus tosi iso pömppö ja sitten taas ihan lituska.
Kuten huomaatte, hulluksi tässä tulee ja samalla teen teidätkin sekopäiksi :ashamed:
Poistun nyt suunnittelemaan päivän ruokailua.
Jaksuja kaikille tasapuolisesti! :flower:
-Hannele-
p.s osaako täälä joku vastata miten raskausviikot lasketaan passissa? Onko siirtopvä 2+2?
 
Kiitti Ella, tosin sun kuvailu tuulimunaraskauden oireisiin osui täysin samaan ku mitä mulla nyt on :ashamed: Mulla nimittäin nännit kipeytyi vajaa vko ennen testiä ja kuvotus alkoi kaksi päivää ennen testiä. Kuvotusta kesti joitakin päiviä, sit se yhtäkkiä loppui. Nännit kyllä on vaihtelevasti kipeet, mutta sitä ihmettelen kovasti et miks ensin kuvotti ja sit se yhtäkkiä loppui. Oon kyllä aika varma tuulimunasta.

Hannele, en oikein muista et kasvoiko mulla edellisen tuulimunaraskauden aikana vatsa... Se meni keskenkin jo rv 7+jotain et nopeesti oli ohi. Mikä rv sulla on menos?

Millä viikoilla plussanneet ootte menny ekan kerran ultraan? 7+jotain vai jo aiemmin? Mietin että onkohan toi mun ultra 8.10 liian aikaisin, se on 6+3 tai 6+4. Syke pitäis jo näkyä, mutta ehkä sitä pitäis silti vähä siirtää eteenpäin...

Minzulla tänään siirto, tuuhan sit kertomaan kuulumiset! :wave:
 
Maanantai 29.9 :wave:

Haave........................PAS..................................kp35/30/loka
PeePee77.................2.PAS................................kp32/29-31/ktt13
Lumikki73..................inssi?................................kp29/28-30/ktt
EllaElias.....................PAS..................................kp24/-/syys-loka
MinzuS......................3.PAS................................kp20/28-31/ktt0
Astarte......................PAS..................................kp19/26-30/ktt3
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp16/28-38/ktt0
Retuli82.................... 2.IVF................................kp14/-/marras
Väre...........................PAS..................................kp12/28/loka
Kurreliini.....................inssi................................kp11/-/ktt
Adeliini.......................pupuilua..........................kp10/27-34/ktt
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp3/32/ktt
Helinäkeiju75.............PAS.................................kp2/-/marras
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt
Stella08.....................luomuilua.........................kp/27/ktt



Testailijat :p

PeePee77 30.9
Astarte 10.10
MinzuS 13.10
Rouva Puh 13.10

Haamuillut :attn:


Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
 
Kiitos Stella :hug: Vähä helpotti, kun luin tekstisi. Tottahan se on, ettei tuulimunaa voi tietää ennen ultraa, turha murehtia etukäteen. Sitä vaan odottaa että selviä oireita olis tasaisesti mutta voihan se yhtä hyvin olla et kaikki on ok oireettomuudesta huolimatta.
Oon yrittäny muistella aiempaa tm-kokemustani ja muistaakseni silloin kuvotus alkoi rv6 ja siitä reilun vkon päästä tulikin sit keskenmeno ihan itekseen. Sitä ennen ei mitään vuotoa.
Hoh, pitäis nyt vaan rauhoittua |O ja iloita niin kauan kun oon ktt raskaana...
 
:attn: Tulin toivottelemaan erityisen paljon jaksuja raskautuneille ja silti piinailun kourissa kärvisteleville naisillemme, mutta toki samalla kaikille Pömppiksille! Ehkä kaikkein raskainta tässä lapsettomuusrupeamassa on juuri tuo toivon ja epätoivon liitto; ei ole toista ilman toista. Ja kun ei voi tietää, kuka liikkuu tuolla listallamme mihinkin suuntaan. Tulee mieleen, että Jos Toivo olisi alkuaine, sen kemiallinen merkki olisi hcg.

Oma tuulimunani antoi raskausoireita jonnekin viikolle 6...7, viikolla 8 ne ainakin olivat jo tiessään. Nimenomaan kuvotus hävisi. Rinnoista en osaa sanoa, en tarkkaillut niitä niin kovasti. Tai okei, tietenkin tarkistelin ne noin neljäsataa kertaa päivässä, mutta en muista tarkemmin joten en ala arvailemaan. Ja alussa on hcg ollut varmasti matala, kun raskaustestin viivat eivät olleet ihan vakuuttavia. No tästä jorinasta ei varmasti ole juuri iloa. Onneksi Stella osasi jälleen kirjoittaa niin osuvasti, realistisesti mutta kannustavasti. Ja yhdyn tuohon, että Pömppisten keskenmeno- ja tuulimunaosaston kapasiteetti on nyt täynnä, mutta onnellisen raskaudet-osastolle sen sijaan mahtuu vielä mainiosti naisia ihan kuinka isojen masujen kanssa hyvänsä!

Minzu onnea siirtopuuhiin!

PeePeelle jo kirjoittelin toisessa pinossa, mutta edelleen mahdottoman luja rutistus, kun mietit ja piinailet, koska pissata lurauttaa tikulle.

Tämä ei nyt ollut lainkaan kattava kommenttikierros, mutta toisella kertaa lisää.
Omaa navanseutua koristaa yhä pieni mustelma harjoituspistosta. Onneski tämä kierto on nyt pupuilua, koska tuli uusi haaste vatsavaivojen muodossa. Tai ei haaste sinänsä ole uusi, mutta nyt sitä on pakko hoitaa. Huomenna sisätautilääkärille. Luin muuten jostain, että jos on mahavaivaa, se saattaa innostua lisää hormonihoidoista. Mahtaako olla faktaa? Dr. Stella, onko tietoa?! ;)
 
Kamillalle ja Hannelelle nyt jäitä hattuun :hug:. Älkää murehtiko liikaa, kaikki selviää aikanaan, eikä mitään ole vielä menetetty :heart: .

Pika pikaa päivittelen omalta osaltani..

JEE!! Tänään käytiin aamulla ultrassa, ja hyvältä näytti :D. Yksi follikkeli oli 21 mm ja toinen 16 mm. Kaksi pienempää oli onneksi "hiipuneet" ja jääneet noin 12 mm:iin, huh :whistle:. Ei siis tarvitse punktioida mitään pois, ja inssi tehdään nyt iltapäivällä. Meillä siis näin, koska kyseessä donori siittiöt, jotka pitää valmistella toimenpiteeseen. Voi että olen niin iloinen ja onnellinen tästä mahdollisuudesta =).
 
Kiitokset Stella ,Ade ja Rouva puh. Hieman helpotti kuulla taas totuuksia =)
Kamilla mulla on hieman sekaisin tuo rv:n laskeminen mutta veikkaan että nyt olis 6+0 eli mullakin sitten 8.10 ultrassa olisi 7+2. Täytyy sitten kysyä vielä lääkäriltä miten ne lasketaan jos siis KUN tarvetta on. Klinikalta sanoivat että aikaisintaan 5vkoa siirrosta on ultra ja mulla se on tasan tuossa. Alkiot sulatettiin ti ja siirto ke, olivat 4 ja 5 soluiset muistaakseni siirrossa eli olivat jatkaneet jakautumista ihan hyvin. Elinvoimaisia alkioita sanoi lääkäri. Voi miten on ollut hankala olla soittamatta vl:n ja pyytää aikaistamaan tuota ultraa edes päivällä. Mutta olen pitäny näpit kurissa just siksi että onpa sitten varma tulos kun mennään. Kamala olis odotella vielä lisää siinä epätietoisuudessa että jotain täälä on mutta syke ei näy vielä...mieluummin näin.

sen verran olen suunnitellu että käsken lääkärin heti tökätä sen laitteen sisuksiin ja puhutaan vasta sitten kun tilanne on tiedossa :D Taidan riisua jo odotushuoneessa housut pois valmiiksi :p
-Hannele-
 
Siirtoon päästiin Molemmat pakkasessa olleet alkiot jouduttiin sulattamaan kun eka sulatettu ei selvinnyt sulatuksesta, mutta toinen selvisi ihan sellaisena kun sinne oli laitettukin ja nyt on sitten 5 soluinen alkio taas siirretty.

13.10. on testipäivä. Ja nyt mä odotan ainakin 12.10 asti testin kanssa :D
 

Yhteistyössä