Pömppömahaiset Plussaajat, vol 2

Ihan ensiksikin kaikille teille tuulimunaraskautta pelkääville - älkää ajatelko, että te joudutte sen kokemaan, vaikka valitettavia tapauksia olemme täällä asian tiimoilta kertoneetkin. Pakko vaan uskoa jotain muuta!
Oireita tai oireettomuutta, olette kuitenkin naiset raskaana ja enempää ei ennen ultraa voi sanoa, mutta nyt on vaan ajateltava kyytiläisten olevan kunnossa ja kaiken muunkin ja niinhän se toden totta on! (Arvaatte varmaan muuten miten helppoa on näitä "ohjeita" jakaa, toinen asia on sitten se, noudattaisiko niitä itsekään) Mutta kuten niin monessa muussakin asiassa, älkää tehkö niin kuin minä vaa niin kuin minä sanon! Eli levätkää ja nauttikaa värikkäästä syksystä! Ja omalta osaltani olen pahoillani jos olen tuulimunaraskauksista puhumalla saattanut teitä sitä pelkäämään, niin ei saisi olla, vaan te nautitte nyt ilman sitä huolta kyytiläisestä.

PeePee: Varsin sitkeä nainen olet, kun olet pystynyt pitämään sormesi erossa testeistä. Minä en olisi pystynyt. Eilen iltamyöhään kun viimeksi täällä raapustelin, mietin, mahdetaanko me jo tänään saada kuulla sinun plussa-uutisia, josko olisit ottanut päivän varaslähtöä, mutta eiköhän me huomiseen jakseta odottaa, kun sinäkin olet jaksanut. Täytyy kai käydä heti aamusella ennen töihin lähtöä kurkkimassa, josko ilouutiset on jo ilmoilla.

MinzuS: Onnea siirrosta! Nyt vaan rauhallisin mielin pari viikkoa. ;)

Mukavaa iltaa kaikille!
 
Höh minä paukapää en huomioinu mitenkään sinua PeePee Anteeksi :ashamed:
Olet tosiaan malttanut mielesi pitkään. Niinhän se on ettei halua tietää jos tulos onkin ei toivottu. Nyt olet kuitenkin raskaana ja sillä sipuli. Huominen toivottavasti vahvistaa sen jatkuvan vielä pitkään. Olisi tosiaan jo sinunkin vuorosi saada positiivisia uutisia!
Toivo ja Helmi :heart: nyt tsempatkaa!!

EllaElias ja Stella varmaan osa peloista juontaa juurensa siihen että näitäkin kokemuksia tästä pinosta löytyy. Mutta älkää nyt toki ottako siitä syytä niskoillenne, kyllä sitä
on osattu pelätä jo muutenkin. Tässä touhussa kun tämä netti on pahin vihollinen hyvin usein ja tietoa imee ja etsii jos mistäkin sivuilta. Ns normaali ihmiset ei tiedä puoliakaan siitä mitä meikäläiset, joilla lapsen saaminen ei olekaan niin helppoa. Eivät ymmärrä näitä hoitojakaan vaikka miten selittäis ja lohduksi tarkoitetut sanat saavat joskus kyyneleet vierimään pitkin poskia, kun ei ymmärrä niin ei..

Hyvä ystäväni sai ensimmäisensä ekasta kierrosta. Toisen yrittämiseen meni joitakin kiertoja ja hän selitti mulle että hän itkee ja murtuu aina kun kuukautiset alkaa. Että nyt hän tietää miltä minusta tuntuu. Joo justiinsa, teki mieli pamauttaa luuri kiinni. Niinpä tietääkin, me oltiin pari vuotta odoteltu josko mahdollisesti saatais joskus edes yksi lapsi. Nämä ei häivy mielestä varmaan koskaan. Samoin se lausahdus jonka hän joskus sanoi, että jos ette onnistu niin kyllä te keksitte jotain muuta. Silloin tuli itku, sitä ei tosin ystävä tiedä vielä tänä päivänäkään. Mutta kyllä loukkasi. Näitähän löytyy varmaan valitettavasti meidän jokaisen kokemuksista.

Nyt taisi mennä jo aiheen vierestä aikalailla mutta tulipa avauduttua.
-Hannele-
 
Koko ajan kasvaa jännitys Peepeen puolesta. Plussaan uskotaan ja toiveet Toivon ja Helmin suhteen on kovat :heart:

Hannele, repesin tuolle sun "bottomless" heitolle :LOL:. Tai sitten voit laittaa ultraan hameen päälle ja heität ne pikkarit pois hyvissä ajoin, että voit sitten "lennosta" hypätä pöydälle :LOL:.

Ihana, että Minzun siirto onnistui. Meillä onkin sitten testipäivät lähes samoja :wave:.

Täällä hörpitään lämminta mustaherukkamehua ja toiveet on korkealla =). Inssi sujui ihan loistavasti. Lääkärikin ylisti, että mahdollisuudet on tosi hyvät. Pelotti hieman kohdunkaulan ahtaus, mutta tosi nätisti gyne laittoi katetrin sisällä, vain vähän nipisti. Mies piti ihanasti kädestä koko toimenpiteen ajan. Jos tästä saataisiin raskaus alkamaan, voidaan ainakin sanoa, että oltiin "kontaktissa" koko toimenpiteen ajan :LOL:. Nyt olen lepäillyt iltapäivän ja ihan päikkäritkin otin. Jospa sitä jo nyt uskoo, että pysyy ne siellä sisällä :LOL:. Onkohan tämä inssipäivä nyt sitten kkt0 ja tuo kkt on lyhenne mistä? :ashamed: Lääkäri sanoi, että jos on tärpännyt, maanantaina 13.10 pitäisi testissä näkyä jo jotain, keskiviikkona viimeistään, joten saas nähdä, kauanko pysyy hermot kasassa :).
 
Moiks!

Oottepa ihanan ahkeria!

Hannele ja Kamilla, voi kun osaisi jotenkin valaa rauhaa ja seesteisyyttä teihin. Stella osasi (taas kerran) hienosti kirjoittaa tm asiasta ja yhdyn siihen täysin. Tää raskautumisihmeellisyys on vaan ketakaikkiaan niin mystistä, että terve vauva voi tulla hillittömillä oireilla tai ilman minkäänmoisia. Tässäkin asiassa taitaa päteä ignorance is bliss.. kun osaisi vaan olla ja elää hetkessä. (((Hannele+Kamilla)))

Ade, toivottavasti sulla ei oo mitään vakavaa ja saat masusi nopeasti kuntoon! Pitäis osata olla itsekin kiitollinen siihen että ei oo muita "vikoja" kun tää yks. Pikaista paranemista sulle!

Minzu ja Rva.Puh, Hurrrrjat peukutukset piiniksiin!!! Siellä ne pienet tekee paraikaa läheistä tutustumista äitiin..*snif* Palstan plussakäyrä on viimeaikoina ollut ihanasti nosteessa joten pistäkääs gaussin käyrät kunnolla paukkumaan!

Stella, ihana olit mua vielä illallakin miettinyt! En todellakaan tiedä mikä tässä ois viisainta. Lääkärillä oli taas vaihteeksi niin kiiru tänään etten ehtiny edes endoa sanoa. Oli luuri kädessä siinä kun oltiin vielä siinä istumassa. Ai jahans, me tästä sitten varmaan häivytään.. Tässä kohtaa se puolen vuoden lapajono tuntuu kovin pitkältä. Vaikka oonhan mä sen tässä odotellu jo moneen kertaan, joten tiedän että nopsaan se kuitenkin menee. Mutta sit siihen toipumiseenkin menee aikaa. Äääähhhh! Mulla tulee lasiin 33 v. maaliskuussa ja tuntuu että iänkin takia alkaa tulla hoppu. (Haave kolmesta lapsesta lipuu aina vain kauemmaksi)
Vaan eikö ookkin upea ruska meneillään??!! Ja aurinkokin näkynyt jo monena päivänä! Kait siinä on näin syksyisinkin riittävästi poweria valaa meihin kultaa
:heart: .

Kenellehän muille mun piti vielä jotain kirjoittaa.. Lahopää kun olen niin en muista.

Kiitokset vielä kaikille yhdessä ja erikseen lämpimästä vastaanotosta! Pömppistelyssä tärkeintä lienee oikea asenne?!

ON: Pikainen lääkärikäynti paljasti hyvän limiksen ja yhden 16mm solun. Eli tikutellaan, tikutellaan. Lääkäri niin ihanan positiivisesti totesi että jos ei ovis löydy nyt viikolla niin pitää kuitenkin perjantaina soitella. Miksei löytyisi? Ihme nainen!

Sain myös Luge-reseptin ja nyt en tiedä onko kyseessä lekurin fiba vai onko mun lääkitystä muutettu viime kerrasta jostain syystä. Eli tossa ekassa PASsissa mulla oli vaan yksi(200mg) luge iltaisin ja sain käskyn lopettaa ne plussatestiin. Nyt reseptissä oli 1kpl 3xvrk, eli sama annostus kun IVF:ien yhteydessä. Huomasin asian vasta autossa joten en tuoreeltaan älynny ihmetellä asiaa. Täytyy muistaa varmistaa toi annostus sit kun saan soittaa sinne +-testin myötä.

Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin että ovis+ tulisi huomenna tai keskiviikkona ja että siirtoon päästäis perjantaina! Niin, meillä on 2+1 pientä pakastimessa.

Niin ja sellanenkin jännitysmomentti tässä että kun soitin toissaviikolla että nyt alko menkat, niin mulle infottiin että jonkun lakimuutoksen(?) takia hiv+hepa pitää ottaa taas ja jos ne tulokset ei kerkee tulla mahd.siirtoon mennessä niin sit ei voi siirtoa tehdä! Ja tänään ei ollu vielä tulokset tulleet. Että ei tää mitään heikkohermoisten hommaa ole!

Palaillaan pömppömurut!

-Väre kp.12 /~28 (vilkvilk Kamilla)

 
Iltaa rakkaat pömppikset! :flower:

Pahoittelut siitä, etten ole ollut iloja täällä kanssanne jakamassa. Kurkkaamassa pikapikaa olen aina poikennut, ja hymyillyt leveästi juttujanne lukiessa. =) Kärryiltä olen tippunut niin paljon, etten kykene nyt ollenkaan kommentoimaan teille kaikille, vaikka mieli kuinka tekisi. Tällä hetkellä mielessä eniten PeePee ja huominen plussa. :heart: Toivo&Helmi, äitinne on enemmän kuin valmis pitämään teistä huolta. =)

Väreelle oikein hurjan kovasti tervetuloa! Mahtavaa saada uusia mukaan! :wave: Kiitos Astarte kehoituksesta. ;)

Ade, :hug: . Tsemppiä matkaan rakas pömppis! Toivon kovasti, ettei kyse ole mistään vakavammasta.

Kaikille teille plussanneille (siis nimiä ei edes voi luetella, kun teitä on niiiiiin monta :D ), ihanat pömppikset, älkää miettikö asioita liikaa, maailmassa murhetta riittää, joten nyt teidän on aika iloita ja kokea sitä raskautumisen onnea. :heart: Olette sen kaikki niin ansainneet. Lupaattehan antaa itsenne iloita ja kokea se Onni, joka on luoksenne löytänyt.

Työt on pitäneet mut otteessaan aika tiukasti ja aikaa ei meinaa muulle järjestyäkään... :( No, ei pidä valittaa vaan kestää kuin pömppis. :p Muutoin fiilikset on olleet minulle aika vieraita ja kummallisia. En tiedä, olisiko sitten kyseessä Ellan mainitsema alitajuntainen valmistautuminen luovuttamiseen. Etkö Ella kirjoittanutkin siitä jokin aika sitten? Jotenkin vaan sitä Toivoa omalle kohdalle ei löydy enkä usko asioiden järjestyvän. Eikä se edes aiheuta mitään sellaista kauhua kuin aikaisemmin. En tiedä. Tuntuu vaan aika tyhjältä ja samalla sellaiselta kumman kevyeltä. Ihan kuin iso taakka olisi tiputettu harteilta - ei ole pakko onnistua ja käydä läpi pettymystä toisensa jälkeen. Ei ole pakko yrittää. Ei tarvitse jaksaa. Jotenkin sitä kait on jossain määrin antanut itselleen luvan antaa hieman periksi. Elää muilla keinoin niin kuin pystyy ja koittaa täyttää sitä suuren suurta tyhjää aukkoa, mikä meilläkin mukana on kulkenut liian monta vuotta.

Vaikea sanoa, mitä tämä tarkoittaa. Uudenlainen olotila tämä joka tapauksessa on. Ei varsinaisesti pelottava, mutta jotenkin sellainen tuntematon ja arvaamaton. Ja samalla helpottava tapa katsoa tulevaisuuteen. Kultaiset haavat välkkyvät siellä silti. Ja unelma omasta lapsesta toki säilyy, mutta jokseenkin sen täyttymättä jääminen tuntuu nyt siltä, ettei siihen kuolekaan. Ehkä. No jaa, voi olla, että joku kaunis päivä se Usko&Toivo tulevatkin soittamaan ovikelloa. Tyyni ja rauha sikseen, jos näin käy.

Yritän nyt parannella tapojani ja kirjoitella jatkossa taas ahkerammin. Olette kovin tärkeitä! :flower:
 
Astarte
Rouva Puh, sitä taidetaan olla nyt Rouva KTT! Tosi hienoa, että ei tarvinnut punktioidakaan ja kaikki meni mallikkaasti.

MinzuS, oon niin tyytyväinen kanssa-passittelijan puolesta! Ollaanpas nyt molemmat hyviä huurunokan viljelijöitä, ja näytetään kaikille miten tulosta syntyy! Sulla on testipäivä 3 päivää mua myöhemmin; harmi kun ei saatu samalle päivälle. Tosin, olisitpa kuitenkin varastanut lähdön B)

PeePee, saat mut tulemaan tänne aikaisin huomisaamuna, joten kirjoittelepas tuloksia hetimmiten, kun ne saat.

Hannele, juu parastahan ne ihmiset tarkoittaa "hölmöillä" kommenteillaan, näin ainakin itse yritän ajatella kun ottaa päähän. Äidiltäkin tuli uskomaton kommentti pari viikkoa sitten siitä, että kyllä se varmaan tärppää luomusti, kun lopetat stressaamisen asiasta. Pisti miettimään, että eikö hän pidä minua oikeutettuna hoitoihin tai muuta omituista. Mutta yritän kovasti olla enempiä sitä pohtimatta. Pahinta tässä on se, että pieni piru sisälläni sanoo äidin ehkä olevan oikeassa. Me on yritetty lasta kuitenkin vasta 1,4 vuotta.

Väre, Oi RUSKA! Kyllä! Oli aivan mahtipontista käydä viime sunnuntaina kaivarissa kävelyllä, kun siellä oli vaikka minkä värisiä lehdykäisiä, iloisia koiria ja reippaita vauvan ulkoiluttajia. Lugeista sellaista, että mulla on nyt PASissa 1 kpl kaksi kertaa päivässä, kun ivf:ssä oli 1 kpl 3 kertaa päivässä. Kaipa ne vaihtelevat. Syksyisiä ovistuulia sinnepäin!
 
PeePee :'( Olen suunnattoman surullinen puolestasi. Olin NIIN varma, että sä plussaat tästä passista. Komppaan Stellaa siinä että vielä olet raskaana vuonna 2008. Eihän sitä tiedä vaikka seuraavaa hoitoa ei tarvisi tehdäkään.
Silti tiedän, että nyt on aika käsitellä tämä pettymys, valaa kultaa säröihin, jotta jaksaa katsoa eteenpäin. Voimia paljon. Olet rakas pömppis. :heart:
 
Voimia sinulle PeePee ja iso :hug: Toivoin niin että nyt olisi sinun vuoro..
Uskotaanhan me silti että vielä se sieltä tulee, Toivo ja Helmi odottavat vuoroaan ja pääsevät
jonain päivänä yllättämään sinut iloisesti. Nyt täytyy vain ensin päästä tästä surusta yli ja jaksaa taistella tiensä eteenpäin. Olet ajatuksissa! :heart:
-Hannele-
 
Löysin tällaiset runot näiltä sivuilta http://aadas.vuodatus.net/blog/


Joskus, jonakin iltana
kun sydän on hetken
avuton ja sokea,
repii ja potkii suruissaan,
me soudamme
vuolaaseen vastavirtaan
ilman airoja,
pelkän halun ja tahdon voimalla
Joskus, jonakin iltana
meidän uskomme
ihmeeseen mitataan"

- Tommy Tabermann

Tyhjä syli


Sydän karrella

me molemmat odotamme Sinua,

Sinua lapseni.


Kuinka valmiita me olisimmekaan

sulkemaan Sinut syliimme,

kuiskaamaan tämän kaiken

kaipauksen Sinun kättesi nukkaan.


Amatus- Rakastettu.


Kipeänä kaipauksesta me odotamme Sinua.

Sinua, lapseni.


Kuule rukoukseni.
 
PeePee:lle iso lohtu :hug: täältäkin :'( Koko yön jännäilin töissä että kuinka käy ja voi elämä mikä pettymys sit ku soitit nega-uutisen :'( Tiedät kuinka lujaa rakas ystävä toivoin sulle onnistumista, tuntuu niin mielettömän epäreilulta :kieh:
Nyt on aika nuolla haavoja ja samaa mieltä oon rakkaiden pömppis-siskojen kanssa, että kyllä se tärppi vielä tulee, luulen että aiemmin kun odotatkaan :heart: Hurjasti jaksuja sulle ystäväni :hug:
 
Tiistai 30.9 :wave:

Haave........................PAS..................................kp36/30/loka
Lumikki73..................inssi?................................kp30/28-30/ktt
EllaElias.....................PAS..................................kp25/-/syys-loka
MinzuS......................3.PAS................................kp21/28-31/ktt1
Astarte......................PAS..................................kp20/26-30/ktt4
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp17/28-38/ktt1
Retuli82.................... 2.IVF................................kp15/-/marras
Väre...........................PAS..................................kp13/28/loka
Kurreliini.....................inssi................................kp12/-/ktt
Adeliini.......................pupuilua..........................kp11/27-34/ktt
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp4/32/ktt
Helinäkeiju75.............PAS.................................kp3/-/marras
Stella08.....................luomuilua.........................kp/27/ktt
PeePee77..................2.IVF.............................kp/29-31/joulu-tammi
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt


Testailijat :p

Astarte 10.10
MinzuS 13.10
Rouva Puh 13.10

Haamuillut :attn:


Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
 
PeePee, :'(Olen tosi surullinen puolestasi :'( Harmittaa ihan sikana sun puolesta, olin niin varma, et nyt on sen aika ja pääsen tänne onnittelemaan. iso voima:hug:
Nyt on aika surra tämä pettymys. Vuodenvaihde on sitten sun onnen aika :heart: :hug:
 
PeePee, en poista, ei tulisi mieleenkään! Tuossa se on listan toiseksi viimeisenä odottamassa kp-päivitystä. On kyllä koko päivän niin harmittanu sun puolesta, kuinka varma olinkaan sun plussasta, eikä sit kuitenkaan :ashamed:
 

Yhteistyössä