Pömppömahaiset Plussaajat, vol 2

nyt on PASsin suunittelussa käyty.
alakerrassa ultran mukaan kaikki kunnossa. sain tukun reseptejä mukaani. synarela alkaa 18.10, 2x2 annoksella mensuihin asti, jonka jälkeen tipahtaa 1x2 annokseen. myös kp1-2 alkaa zumenon 3x1 ja ajastaan sitten ne niin ihanat luge-pallerot. kp10 seuraava ultra.
pitkään keskusteltiin lääkärin kanssa mun paastosokerista ja tuli siihen tulokseen, ettei "metuista haittaakaan ole, vaikkakaan sinulla ei ylipainosta huolimatta ole PCO:ta", lääkärin kertomana. kovasti varoitteli, että saattaa tulla/tulee haittavaikutuksia. on myös sitä mieltä, että voisi olla hyödyksi laihdutusprojektissani.
että, ihminen voi olla näinkin pienestä onnellinen, kun gynellä käynti! :LOL: mutta, taas alkaa tapahtumaan. tänään kanssa siskot on mun ensimmäinen savuton päivä! auttakaa minua siinä! haukkukaa, jos retkahdan. lupaan kertoa, jos retkahdan. kotona ei tule vaikeuksia olemaan, mutta töissä asia on ihan toinen. ja iltavuoroon tänään mentävä...
 
Tiistai 7.10 :wave:

MinzuS......................3.PAS................................kp28/28-31/ktt8
Astarte......................PAS..................................kp27/26-30/ktt11
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp24/28-38/ktt8
Retuli82.................... 2.IVF................................kp22/-/marras
Väre...........................PAS..................................kp20/28/ktt4
Kurreliini.....................inssi................................kp19/-/ktt4
Adeliini.......................pupuilua..........................kp18/27-34/ktt
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp11/32/ktt
Helinäkeiju75.............PAS.................................kp10/-/marras
PeePee77..................2.IVF...........................kp4/29-31/joulu-tammi
EllaElias.....................PAS..................................kp2/-/ktt
Stella08.....................luomuilua.........................kp/27/ktt
Haave........................PAS.................................kp/30/loka
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt


Testailijat :p

Astarte 10.10
MinzuS 13.10
Rouva Puh 13.10
Väre 15.10
Kurreliini 17.10

Haamuillut :attn:


Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
 
Helinäkeiju , onnea savuttomuusprojektiin! Ei varppina ole helppoo, itsekkin tullut aikoinaan muuta vuos sauhuteltua. Ja tunnustan, joskus kupitellessa sauhuaa, mutta muuten ihan ilman!

Astarte , pian pääset testailemaan =) Kääk tosiaan =)

Herrijee, miten aikaisin raskausoireet voi alkaa...? Tai mahdolliset sellaiset? ens viikolla pitäis vasta menkkojen alkaa, mutta tästä aamusta alavatsa ollut enemmän ja vähemmän kipeä, tisseissä ollut ihme "sähköjuilintoja", ja nyt jopa jomottelee hissukseen päähän... Joopa joo.
 
Kurreliini, onnittelut inssiin pääsystä! Vaikeuksien kautta voittoon, eix jeh?! Ja eikö oo ihan hyväkin että simpat on jo valmiina siellä putkissa odottelemassa muhkeaa munista, että ihan hyvään aikaan olitte varmasti liikkeellä! Eikähän ne Naikkarilla varmasti tekisi edes inssiä jos eivät uskoisi sen mahdollisuuksiin. Joten RKKT vaan toveri hyvä!!

Hui kuinka monet odottelee ultraan pääsyä. Hurjasti voimia teille ja teidän pienillenne! Täällä pidätetään hengitystä hengessä mukana!

Retuli, hmmmm..vaikeeta sanoa, mutta ehdottomasti toivotaan parasta. Miksei sulla vosi olla nyt jo oireita! Mulla oli silloin siinä "raskauskierrossa" pp.2 asti vihlontoja/menkkaoloja, että bd bd bd bd vaan!

Helinäkeiju, tsempitykset tumppaamiseen! Tiedän hlökoht. miten vaikeata se on joten kaiken tuen annan minkä vaan voin. Keuhkot puhtaina PASsia kohti! Ja ihanaa että oli hyvä gynellä käynti. Kummasti nostattaa omaakin mielialaa kun saa ymmärrystä osaksensa!

Minzu, sullakin piinikset jo noin pitkällä! Ja oireitakin löytyy-hyvähyvä!! Uskon että jokainen elelee hoidot omalla tavallaan, niin kuin oma omatunto sallii. Enkä usko että oisit mitään hallaa aiheuttanut, eihän normisti raskautuvatkaan välttämättä tiedä olevansa raskaana ennekuin menkat on reilusti myöhässä.
Mä oon saanu näissä siirroissa lääkäriltä "synninpäästön", eli mikään mitä teen tai jätän tekemättä ei vaikuta siihen kiinnittyykö alkio vai onko kiinnittymättä. Tuntui hyvältä kuulla toi, vaikka sen on jo tiennytkin.

ON: eilen ja tänään on ollu lievää menkkaoloa alamasussa. Viimeksi oli samaa ja se tiesi hyvää..Voi että mun toiveet on noussu taas taivaisiin! No, sit jos on pakko pudota, niin pudotaan sit kunnolla. Sama kai se siinä tömähtämisvaiheessa on, onko pudonnu kaksi vai kaksikymmentä metriä?!
Muuten on ihan normiolo. Lugeannostuskin on niin pieni että siitä ei aiheudu mitään harmeja. Näillä mennään!

-Väre ja Tatti pp.4
 
Tänään pp9 menossa ja tulee kyllä tarkkailtua itseään vähän turhankin tarkkaan rinnat on edelleen arat, mahaa nippailee vähä ku menkat olis alkamassa hetkenä minä hyvänsä ja alavatsa on ihan turvoksissa. Kurkussa on pala koko ajan ja siihen ei auta juominen eikä syöminen. En tiedä mistä tuo on oire, mutta ärsyttävää se kyllä on ja tuo on jo toista päivää.

Olen myös tullut siihen tulokseen, että teen kotitestin viikonloppuna, on se kivampi viikonloppuna se tulos nähdä kun kuulla iltapäivällä töissä puhelimesta.
 
Kiitos rakkaat pömpöt kannustuksesta piinapäiviin! =) Jotenkin sitä vaan ajattelee, ettei tästä voi mitään tulla, ei nyt eikä myöhemmin... ei saa antaa itsensä alkaa toivomaan mitään, sillä ei ole tietoa, miten saada ne palaset sitten taas kasaan.

Kamilla ja mmm, toki useammalla follilla on paremmat mahdollisuudet. Iliman muuta. ;) Noin niinkuin teoriassa siis. Follien kokoja en oikeen tiedä, kun potilaalle ei anneta niistä mitään kättä pidempää mukaan, ja kun ei edes näy sitä ultraruutua, niin aika hämäräksi jäi...

Mites olet Rouva Puh voinut? Onko piinapäivät sujahtaneet huomaamatta? :p

Väre, kyllä niiden toiveiden on hyvä antaa nousta taivaisiin välillä, etenkin jos on oikeen syytäkin, kuten sulla. =) Mullakin on nyt lugeannostus vaan yks kpl/pvä, joten helppoa kun heinänteko. ;) Oireita se mulla kyllä varmaan aiheuttaa, jos kerran viime kierrossa myös luomuna olo sai oireilut aikaan...

PeePee, tervetuloa jälleen seuraan! :hug: Olikin jo ikävä. :flower: Miten jakselet ja millaisin suunnitelmin siellä mennään kohti joulua? Oletkos vielä juossut ahkerasti? =) Kiitos kaunis rakas ystävä tsempeistä ja ajatuksistasi, kyllä niistä apua on, vaikkei me siihen tulokseen voidakaan mitenkään vaikuttaa.

Tsemppiä kaikille viimeisiä piinapäiviä viettäville! Uskoa ja toivoa on. Aina joku plussaa, muistakaa se rakkaat pömpöt. :flower: Ja ultraan menijöille lähteän iiiiison :hug: , tulkaahan pian kertomaan iloisia uutisia! :heart:
 
Moi!
Onnea siirroista ja insseistä yms, yleensä siitä että olette saaneet mahdollisuuden
päästä ihanaan lopputulokseen. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin ja paljon plussatuulia!

Viime yö meni pyöriessä ja uneksiessa salkkareiden Nooran ja Karin kaksosiin liittyviä unia, joo ihan pimeetä, myönnetään. Aamulla seurana päänsärky ja jumittuneet hartiat sekä jumalaton jännitys. Ajomatka meni osittain aika hiljaisissa tunnelmissa tai sitten aiheen ohi keskustellessa. Lopulta kerroin miehelle ääneen kaikki mahdolliset pelot ja sen mikä voi mennä pieleen. Hän taas on meidän perheen realisti joka sitten suhdittaa tätä mun tunnepuolta. Eli ajatukset ei ihan aina kohtaa :D

Päästiin klinikalle, lääkäri oli vielä vartin myöhässäkin ja mä meinasin pakahtua siihen penkkiin. Lopulta päästiin sisälle ja keskusteltiin vähän miltä on tuntunut ja miten menny. Sitten tosi toimiin, tarkastettiin kohdunkaula, tunnusteli käsin kohdun muodon ja sitten viimeinkin ultrattiin. Melkeinpä heti ruudulle ilmestyi pikkuinen ihmisen alku jonka sydän :heart: pompotti vahvasti. Mies ehti ennen lääkäriä toteamaan että siinähän se sykkii. Kyyneleet valui jo siinä ja aina vaan lisääntyi kun lääkäri selitti asioita. Ääni väristen vastailin ja taisin justiin housut saada takaisin jalkaan kun aloin vollottaa ihan ääneen. Miehen piti tulla lohduttamaan jotta voitiin jatkaa. Sain äitiyskortinkin jo mukaan ja tietysti ensimmäisen kuvan.

Aivan käsittämätöntä! Olin kyllä niin valmistautunut pettymykseen kun olotila on edelleenkin aika olematon, mutta kuten tiedetään, ihmeitä tapahtuu. Kysyin olisiko jotain lohduttavaa sanottavaa että pärjäisin tästä eteenpäin nämä riskiviikot, lääkäri vastasi että 80% raskauksista jatkuu kun tässä vaiheessa nähdään syke. Se on turvani tulevat viikot. Sain myös määräyksen olla lukematta kaikkea mahdollista netistä ja ottamaan rennosti ja nauttia nyt tästä raskaudesta. Lupaan yrittää!

Tunteikas ja raskas päivä on takana, vieläkin silmät kyyneltyy herkästi. Lopputulos on kuitenkin paras mahdollinen. Toivottavasti tästä joku saa taas toivoa omaan taisteluunsa ja nythän on vahvistettu että lähestulkoon oireeton voi olla ok.

Iso halaus teille kaikille ja kiitos tuestanne! :heart: :hug: Olette ihania!
Toivon seuraaville ultraan menijöille samanlaisia uutisia, kaikki olette sen kyllä ansainneet ja ihmeisiin me uskotaan. Mirun sanoin, kuka niihin lapsiin uskoo ellei äiti :heart:
-Hannele-
 
Hannele Onnea hienoista ultrakuulumisista, kyllä noin ihania kuulumisia on mukava lukea :heart:

Minä mittasin lämmönkin siskon pyynnöstä, hän kun jännittää muiden muassa mun kuulumisia, niin se oli justiinsa äsken tasan 37
 
mmm
Hannele onnea ihan miljoonasti :hug: ihania ultra kuulumisia :heart: Ihan liikuttui täälläkin....

Minzu tosi hyvältä kuulostaa....kaikki merkit viittaavat isoon plussaan :)

Kurrelle tsemppiä piinailuun :heart:

PeePeelle terkkuja ja :hug: :hug:

).( Täällä usko ja toivo ja epätoivo vallitsee vuorotellen :D No onneksi tuo ultra on jo siis ylihuomenna...APUA! Oireita edelleen on, mutta esim. rinnat ei kahteen päivään kivistelleet samalla tavalla kuin ennen(siis silloin kun otan illalla rintsikat pois) :eek: SAIRASTA eikö totta, mutta tälläiset asiat täyttää mun pään tällä hetkellä :LOL: Onneksi ne rinnat sentään on kipeet kuitenkin. Mieskin nauraa pissat housuissa mun rintojen kopeloinnille, mikä tapahtuu siis monesti päivässä. Itellä hieman pelottaa, että kopeloikohan sitä huomaamatta rintoja esim. kaupassa. Herättää varmaan erilaisia tunteita muissa ihmisissä, se kopelointi meinaan.
Tässä yks päivä pohdin ja muistelin sitä jännitystä ja nostetta mikä oli ennen plussaamista. Sitä aikaa kun odotteli testaamaan pääsyä. Sitä oli jotenkin onnellinen siitä mahdollisuudesta ja pystyi järkeistämään kuitenkin, et jos epäonnistuu niin tiesi et uudelleen mennään ja sitten ivf:ään. Mutta nyt kun plussas niin jotenkin kaikki se jännitys, toivo ja noste on enimmäkseen kadoksissa ja tilalle on salakavalasti hiipinyt tuo kammottava pelko, mikä valtaa suurimmaksi osaksi päivät. Usko tulevaisuuteen ei olekkaan enää niin selvää jos tää menee kesken. Ei ole ollenkaan selvää, että eteenpäin mennään ja kohti uusia yrityksiä. Nyt vaan miettii et musta ei oo kyllä enää siihen jos nytkin epäonnistuu. Jotenkin toi keskenmeno on vielä tuoreena mielessä. Hannelelle lääkäri oli ihanasti onnistumis prosentteja laskeskellut, mut oman kokemuksen muokkaamana mietin, et vaikka viimeksi nähtiin kuinka se pieni syke siellä sykki, niin ei silti kaikki mennyt hyvin. Eli oltiin siinä 20% joukossa, valitettavasti. Joten uskon kyllä et vaikka se ihana syke siellä sykkisikin tää mun pelko elää vielä voimakkaana ja varmaan sinne asti kun päästäisiin 12-viikon ultraan ja totta kai vielä paljon senkin jälkeen, mutta se että pääsisi tuntemaan jo liikkeet yms. valasi sitä uskoa onnistumiseen. Saisi tavallaan konkreettisesti tuntea ja nähdä, että siellä masussa oikeesti on joku ja se ELÄÄ :heart:
Äh nyt meni taas synkäksi, sorry tää epätoivon purkaus :ashamed: Ei tässä auta surkutella koko iltaa vaan mennään eteenpäin kohti perjantaita. Ja murehditaan sitten jos on siihen aihetta. Ei se etukäteen murehtiminen paljoa auta, mutta kieltämättä olo keveni kun sai nää ahdistavat ajatukset purkaa pois pääkopasta. Kiitos teille tästä korvaamattomasta virtuaali tuesta :heart:

Hyviä öitä ja ihania vauvantuoksuisia unia kaikille

mmm
 
mmm: Kaikki kertomasi tunteet ja ajatukset ovat niin tuttuja ja muistathan myös sallittuja. :hug: Jos vain osaisin jotenkin lohduttaa ja valaa sinulle uskoa siihen, että kaikki on kunnossa. Onneksi perjantai on enää kahden yön päässä ja sitten saat huokaista ainakin vähäsen.

Hannele: Onnea :heart: pikkuisesta ja sykkeestä! Liikuttavaa oli lukea kuvaamaasi ultranäkymää. Nauttikaahan nyt kotosalla raskaudesta. =)

PeePee: Kiva että olet taas palstoilla mukana! :wave:

Kaikille piinailijoille tsemppiä ja jaksamista!
 
Hannele onnea pienen :heart: -sykkeen näkemisestä! Tiedän myös tarkkaan mitkä tunteet kävit läpi ennen hyvien uutisten näkemistä ruudulla. Ikinä eläissäni en itse ole ollut niin jännittynyt ja peloissani ennen kuin tuota samaista ultraa. Se olis siis jotain aivan käsittämätöntä :/ Sanoin lääkärillekin, että tämä on näistä kaikista lukuisista hoitokäynneistä kaikkein kauhein - ja lääkäri ymmärsi täysin. Vieläkin epäusko piinaa hetkittäin, vaikka olen päättänyt luottaa täysillä. Ja tunnen, että kohtu on viikko viikolta kasvanut. Nyt kun kuvotus on lähes kokonaan hävinnyt tulee tietty taas mieleen helposti vaikka mitä :LOL: Siis vaikka tiedänkin ja muistankin, että näin tämän kuuluukin mennä. Olen jopa ostanut muutamia vauvanvaatteita kirpparilta (Hulluilta Päiviltä tarttui parit ihan uudetkin :saint: ) ja sain serkultani viikonloppuna äitiyshousuja - ah autuutta - pystyy istumaan töissä mukavasti, ilman että napit ja vetskarit on auki :D. Ensi viikolla meillä on jälleen ultra Tyksissä. Viikkoja on silloin 11+6. Ei voi kuin myöntää, että kyllä, taas jännittää mennä... Eikä pelkästään minua, vaan myös miestäni. Kaksosraskaus, riskit tässä raskaudessa ym. on herättäneet miehessäkin pelkotiloja, joita ei ensin ollut ollenkaan. Tunnusti, ettei halua puhua "koko ajan" vauvoista eikä oikein ajatellakaan itsekseen - tai ei pysty edes nukkumaan... Huoli kasvaa helposti ylisuuriin mittoihin. Niinpä.

Kurre aivan hirmuisesti Toivoa lähettelen sinne suunnalle! Olette Minzun kanssa KTT-kerhossa. Jäsenkirjat saa sitten äitiyskortin muodossa. Tiedättekö, jännitän teidän kaikkien KTT:läisten ja tulevien testaajien puolesta! Toivoa toivoa toivoa +++++! :heart:
 
Hei pömppö-rakkkaat!

Hannelelle iiiiiiisoooosti onnea!!! Aivan ihania uutisia. Vaikka vaikea onkin luottaa onnen jatkumiseen, on sydämen syke ja viikkoja vastaava koko niin hyvä ennuste, että oma lääkärini taannoin kehoitti minua unohtamasta koko asian. No, eihän se helppoa ollut, mutta kyllä lääkärin sanoihin (taas) luotin niin kovasti ja tällä kertaa olikin luottamuksen arvoista. Nautihan olostasi :heart: :heart:

mmm, voi sinua murunen. Ymmärrän niin hyvin, miltä tuntuu eikä siinä mitään. Äitinä tiedät, että pelko ei lopu edes lapsen syntymään, mutta älä anna sille kuitenkaan yliotetta. Anna itsellesi lupa uskoa ja luottaa itseesi ja pikkuiseen ihmiseen sisälläsi. Tulevaisuutta emme voi elää etukäteen, siksi on elettävä tätä hetkeä ja mukavammin se sujuu, kun muistaa myös nauttia ja iloita pienistä saavutuksista.

Minun ei pitänyt edes kommentoida teille, kunhan kävin lukaisemassa viimeisen sivun. mmm:n viestiä lukiessani alkoi kuitenkin vatsasta työntyä nyrkkiä niin rajulla voimalla, että tiesin siellä jollain olevan kovasti asiaa.. Ja uskaltanen väittää papun puolesta (tiedän, että se on hän), että asia oli hyvinkin yllämainitun suuntainen.

Voikaa hyvin ihanaiset :heart:
 
Hannelelle hurjasti onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: Helpotus ja ilo oli varmasti suuri kun kaikki on kunnossa, mahtavaa! :hug:

mmm, nauraen luin kirjoitustasi :D Niin tuttuja fiiliksiä, itse kans tulee välillä mieleen että kun nyt en kopeloisi noita rinnuksia kovin ihmisten ilmoilla :whistle: Oon kans niin epävarmalla pohjalla ja varsinkin päivisin oireita ei oo oikeastaan mitään. Illalla ja yöllä niitä yleensä tulee. Viime yönäkin töissä oli ihme masutuntemuksia.
Onneksi pääset huomenna ultraan, sydämestäni toivon että pääset Hannelen lailla katselemaan kauniita ultranäkymiä :heart: :heart:

Minzulla tosi lupaavat oireet, peukutuksia viimeisille piinispäiville!!!

Mitä Stellalle kuuluu?? :wave:

Entä Astarte, testipäivä huomenna!! Mitkä fiilikset/tuntemukset, raporttia kiitos =)
 
Torstai 9.10 :wave:

MinzuS......................3.PAS................................kp30/28-31/ktt10
Astarte......................PAS..................................kp29/26-30/ktt13
Rouva Puh.................1.inssi..............................kp26/28-38/ktt10
Retuli82.................... 2.IVF................................kp24/-/marras
Väre...........................PAS..................................kp22/28/ktt6
Kurreliini.....................inssi................................kp21/-/ktt6
Adeliini.......................pupuilua..........................kp20/27-34/ktt
Rouva Pikkumyy.........pupuilua..........................kp13/32/ktt
Helinäkeiju75.............PAS..................................kp12/-/marras
PeePee77..................2.IVF................................kp6/29-31/ktt
EllaElias.....................PAS..................................kp4/-/ktt
Stella08.....................luomuilua.........................kp/27/ktt
Haave........................PAS.................................kp/30/loka
Merikeiju....................PAS.................................kp/29/ktt


Testailijat :p

Astarte 10.10
MinzuS 13.10
Rouva Puh 13.10
Väre 15.10
Kurreliini 17.10

Haamuillut :attn:


Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
 

Yhteistyössä