Pömppömahaiset plussaajat, vol 6

Huolisittekohan mukaan...?
Oon lueskellu teiän pinoa aina sillon tällön ja täällä on jotenki lämmin ilmapiiri!Tullu itellekki hyvä mieli monista kirjotuksista.

Ihan jännittää minuakin miten stella?

Haave Mahtavaa, aurinkoista matkaa teille!On varmasti ihana päästä tuulettumaan muihin maisemiin! B)

Ihania kertomuksia monilla jotka ovat jo vauvat saaneet kotiin saakka!Hirmuisesti Onnea minultakin jokaiselle!! :heart:

Meillä perjantaina 2.IVF:n 1.PAS...pakkasessa kaksi huurunenää ja jos selviävät sulatuksesta niin molemmat siirretään. Pelottaa niin vietävästi!!!

 
Hirvee kevätkiirus ollut taas... pikapikaa oon käyny lukemassa kirjoitukset, ihana kun te "vanhat" pömppikset olette myös käyneet kertomassa kuulumisianne :wave: Kiitokset teille ja onnea :heart:

Luomuna mennään täällä... sain vika lomat järkättyä elokuulle, 2 vkoa. Jos sais sitten jotenkii e-pillereiden avulla tähättyä hoidon noille vkoille. Katotaan nyt ensin tää kierto ja sitten täytyy ruveta rimpauttelee polille. Ja taas mennään, työt kutsuu!
 
No heippa. Ei, en oo testannut vielä...

Haave: Nega on persiistä mutta minkäs teet. Vastauksiahan ei ole antaa, mulla on noista "olosuhteet otolliset" tilanteista kokemusta: kaikki on aina näyttänyt hyvältä jne jne mutta kun ei. Kyllä meidän Felicitaksen lääkäri on aika yksiselitteisesti sanonut, että kyllä se vika siinä alkiossa sitten kuitenkin on, jos se ei tarraa. Sitä vikaa vaan ei päältä päin pääse näkemään. Hyvän näköiset ovat tilastollisesti otollisemmin kiinni tarraavia mutta mitään takeita ei ole... Mutta hei, aivan mielettömän ihanaa kun pääset vihdoinkin kauan odotetulle kovista kokemuksista selvinneen huippunaisen palkintomatkalle etelän aurinkoon! Siellä vaan valoenergiaa ja rentoa oloa. Ja nokka reissun kautta kohti ihanaa kesää ja olemista miehen kanssa: aika lailla parasta mitä voi olla (näillä elämän pelikorteilla siis...)

dream : Tervetuloa pömppiksiin!

(.) Jaa että onko intuitiota tai oireita? Rehellisesti? Vaihtelee. Siis se intuitio. Välillä on tullut sellaisia ohikiitäviä toiveikkaita fiiliksiä (kuten perjantaina kosmetologin pöydällä että hei, hitto, mä olen raskaana kun mun nenä on niin hurjan tukossa (huom siitepölyaika ja kosmetologin käyttämät aineet... ) Mutta kyllä ne fiilikset on aina sitten hävinneet jos ovat vähänkin ehtineet nousta. Että perinteisesti mennään: epätoivosta toivoon, kyynelten kautta ihmeellisen auvoisiin ja toiveikkaisiin olotiloihin, jotka kuitenkin aina tuppaavat päätyä sellaiseen itsenstä toppuutteluun, että hei kamoon, negahan se ilman muuta on kuitenkin. Kas kun mitään oireita ei ole. Enkä mä ole ennenkään oireettomana plussannut. Kolme jonkinsortin plussaahan tässä on kuitenkin mukaan tarttunut näinä helvetin taistelun ja surun vuosina. Myönnän, että nyt ei kyllä ole mitään varsinaisia menkkaoireitakaan (joita kieltämättä usein on enemmän näillä kiertopäivillä mutta mulla on kuitenkin toi Crinone käytössä vielä, kyllä se salettiin dumppaa menkkaoireet ) lievää yleistä huonovointisuutta lukuun ottamatta. Mutta jos sitä EI nyt tule huonovointiseksi tästä piinaviikkojen päättymisestä niin ei mistään. Ja AINA KUN OLEN SANONUT ÄÄNEEN SEN, ETTEI MENKOISTA OLE TIETOAKAAN, ne ovat kyllä taatusti aika pikaisesti alkaneet.

Huomenna aamulla verikokeeseen (en aio testata edes ennen sitä koska tulee niin surku) ja sitten vaan reippaasti taas soittamaan se tulos iltapäivällä. Tulen tietysti raportoimaan, vaikka ei välttämättä mieli tekisi. On tämä kyllä rankkaa.

Stella

 
Stella-kullalle ihan valtavan suuret ja toivontäytteiset virtuaalihalaukset lähtevät täältä huiman kevätpuhurin kyydissä. Sen enemmittä puheitta. Tiedät kyllä :heart:

Kaikille muillekin aurinkoista kevättä, erityishalit PeePeelle :heart:

Kiireen keskeltä Miru
 
Kiitos tervetulo toivotuksista :D Mukavata liittyä seuraanne!

Niistä kiertopäivistä..Nyt menossa kp 17...yleensä 28pv...mullahan menkat pyörii ainoastaan lääkkeillä..

Stella Täälläkin peukut, varpaat ja kaikki maholliset pystyssä :D Toivotaan todella et huominen on teidän suuri onnenpäivänne! :heart:
 
"Valitettavasti tulos on negatiivinen"

Tämä taistelu siis hävitty mutta ei toki koko sotaa. Koko ajan vaikeammaksi käy tietysti realistisesti uskoa ja toivoa, että ehkäpä ensi kerralla. No, kaksi on vielä pakkasessa, 7 ja 8 K soluiset "hyvälaatuiset". Jos selviävät sulatuksesta, ilman muuta siirretään...Mutta vasta varmaan elokuussa. Ja sen jälkeen vakava pohdinta jatkosta. En tiedä onko jo aika alkaa etsimään munasolujen luovuttajaa vai vieläkö neljäs IVF kokeillaan omilla. Vika lienee mitä suurimmalla todenäköisyydellä mun munasoluissani.Kyllähän niitä saadaan eivätkä ne näytä laadullisesti viallisilta, ne hedelmöittyvät ja niistä tulee top-alkioita mutta se tosiasia säilyy, että ne mun munasolut on tuotettu tuplamäärällä hormoneja, joka voi vaikuttaa niiden laatuun. Rankkaa mutta totta.

Nyt otamme taukoa. Palaan kyllä mutta en vielä tiedä milloin, voi olla että vasta syksyllä... LÄMMIN KIITOS kaikille teille jotka tsemppasitte ja elitte mukana. Teitte tästä piinasta edes vähän inhimillisempää.

Stellla
 
Voi Stella... :'( Niin kovin pahalta tuntuu puolestasi :hug:

Vaikea sanoa mitään lohduttavaa, kun tuntuu että kaikki kohtuus ja oikeudenmukaisuus on kohdallasi ohitettu ja aivan liikaa oot joutunut kestämään :ashamed:

Kovasti jaksamista toivottaen

Kamilla
 
...menneisyydestä...
Tulin ja menin viime kesänä. Koskaan en päässyt listoille asti, mutta niin pitkään olin kaikkien teidän kanssanne elänyt iloja ja suruja etten julkituloani, että vieläkään en ole päästänyt irti. Olen käynyt aina välillä (toisinaan useinkin) tutkimassa teidän vaiheitanne - taas täältä taustalta! Jokainen teistä on ollut mielessäni. Olen surrut kanssannne. Olen iloinnut kanssanne. Olen yrittänyt päästä sinuiksi itseni kanssa, sillä osa kesän vahvuudestani oli turtumusta, joka väistyi syksyn aikana...
Joku ehkä muistaa lyhyen osallistumiseni keskusteluun - moni varmaan ei. Mutta kaikesta huolimatta joudun tunnustamaan, että roikun edelleen taustalla. Haluan onnitella kaikkia teitä jotka olette onnistuneet saavuttamaan tavoittelemanne äitiyden. Ja todellakin - haluan valaa toivoa teihin, jotka että ole vielä onnistuneet. Olette mielessäni - usein. Sydämeni kärsii vuoksenne. Toivon teille vahvuutta ja voimia selvitä eteenpäin vaikealla tiellänne. Minne hyvänsä se teidät johdattaakin!
Tietäkää, että vaikka kaikki olemme vain "nimimerkkejä", teistä on tullut minulle läheisiä ja rakkaita. Olette olleet ajatuksissani monesti. Olen lukenut teidän suurista menetyksistänne ja iloistanne, olen riemuinnut, olen itkenyt. Te olette kaikki tärkeitä!
Pitäkää huolta itsestänne!! (Varmaan kesän tulo saa minut herkistymään, sillä kaikki neljä raskauttani ovat alkaneet kesäkuukausina - olen varmaan kaiken muun hyvän lisäksi talvivammainen? Ja nykyään jo liian vanha ja raihnainen).

Rakkaudella...

Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni
voi istua lumihiutaleille,
liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.

- Hannele Huovi
 
Voi Stella :'(

Mä en oikeesti meinaa pystyä ymmärtämään miksi meidän huippuluokan top alkiot ei voi kasvaa eteenpäin. Kai se on kuitenkin myönnettävä voimattomuutensa luonnon armoilla :| Lahjasoluhoitoa täälläkin kovasti mietitään ja jos siihen lähdetään niin se on ajankohtainen syksyllä. Kovasti Stella sulle jaksamista :hug:
 



Perjantai 15.5 :wave:


PeePee77..................3.IVF..........................kp25/29-31/elo
Retuli82.....................3.IVF..........................kp13/-/elo
Siisami.......................PAS............................kp9/-/ultra 18.5
Haave........................PAS............................kp/30/elo
Stella08.....................PAS............................kp/27/elo
dream09....................3.IVF..........................kp/28/syksy
Neilikka78.................1.IVF/ICSI...................kp/26/touko
Sitronella...................PAS............................kp/27-29/syksy
HH09.........................4.ICSI.........................kp/28/kesä-heinä
Tiger..........................PAS.............................kp/-/syksy



Testailijat :p

Haamuillut ;)



Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D s.24.3.2009
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D s.26.4.2009
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + pikku prinsessat :D s.1.5.2009
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
EllaElias :D

Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
mmm
Täältä taustalta terveisiä :wave:

Stella :hug: :hug:

Haaveelle ihanaa lomaa :heart:

Ja kaikille muille pömppiksille jaksamista näiden raskaiden ja vaikeiden asioiden keskellä. Rutkasti toivoa ja uskoa tulevaan :heart:

mmm
 
dream09 :hug: Toi on kyllä niin kurjaa, kun odottaa siirtoa eikä sit pääsekään.. Meillä oli samoin vuosi sitten ku kaksi alkiota oli pakkasessa ja olin ihan varma että edes toinen selviää mut ei sit selvinny kumpikaan :( Jaksamisia!
 
Hei kaikille pömppiksille tooodella pitkästä aikaa. Oon käynyt lukemassa kuulumisianne ja jännittänyt täällä taka-alalla kevätkylvöjen onnistumista. On ollut olevinaan niin kiirusta etten ole myöskään tuonne raskauspuolelle kirjoitellut.

[/b]Niiskumme päätti syntyä tähän maailmaan vappuaattoa vasten yöllä klo 01.00 eli tunnin myöhässä lasketusta ajasta. Pikkuneidin mitat olivat 3330 kg ja 48 cm. Synnytys oli nopeasti ohi: saavuimme sairaalaan n.00.15 ja neiti tuli oli jo sylissä siis yhdeltä. Kotona olin tosin kärvistellyt supistusten kanssa koko päivän ja kohdunsuu oli auki melkein 8 senttiä sairaalaan saapuessamme. Kohdunkaulanpuudutuksen ehdin siinä hötäkässä saamaan, mutta muuten mentiin kokolailla luomuna. Ponnistusvaihekin kesti vaivaiset 5 minuuttia. Nopeudesta huolimatta synnytyksestä jäi hyvät muistot ja toivon, että saan kokea sen vielä uudestaan.

Valitettavasti yhteinen aika vauvan kanssa jäi vierihoito-osastolla lyhyeksi, koska pienokaisemme joutui lastenosastolle seurantaa sydämestä löytyneen sivuäänen vuoksi. Sivuäänen aiheuttajaksi paljastui kammioiden välissä oleva aukko. Jouduimme odottelemaan pyhien yli lasten sydänlääkärin lausuntoa pikkuisen tilasta. Nämä neljä päivää olivat ehdottomasti elämäni raskaimpia. Oman lapsen jättäminen sairaalaan oli sydäntä riipivä kokemus. Etukäteen oli vaikea ymmärtää kuinka paljon omaa lasta voikaan rakastaa.

Nyt kuitenkin kaikki on hyvin jä pääsimme kotiutumaan 5.5. Kammiossa oleva aukko vaatii seurantaa ja tulevaisuudessa ehkä lääkitystä ja leikkauksen. Vauvaperheen arki on kaikesta huolimatta alkanut rullata ja lapsi on päivä päivältä ihanampi ja rakkaampi.

On ollut kiva lueskella kaikkien vanhojen pömppisten kuulumisia. Sydämelliset onnittelut
Kurrelle pikku prinsessoista ja voimia sinulle ja miehellesi. Onnittelut myös kaikille muille uusille äideille. :heart:

Vielä vuosi sitten olin varma, että olen viimeinen joka tästä pinosta plussaa. Te ihanat pömppikset annoitte kuitenkin voimaa ja kannustusta jaksaa läpi raskaiden aikojen. Olen teille niin paljosta kiitollinen. :heart:

Varsinkin
Peepee ja Stella ovat usein olleet ajatuksissani. Olenkin äärettömän pahoillani, että kamppailunne jatkuu edelleen. Tsemppiä teille tulevaan!
 
Voi PeePee. Kiitos huomaavaisuudestasi. Jos liittyisin listalle niin liittyisin vain sen vuoksi, että voisin olla teille kaikille se, joka jää viimeiseksi - en mistään muusta syystä!

Lyhyt kertaus menneisyyttäni. Minulla on mikroadenooma aivolisäkkeessä, eli pieni kasvainmuodostuma. Se tsekattiin viime kesänä magneetilla, ja nyt sen läpimitta oli noin 8 mm. Pieni, mutta pippurinen ja hyvin pienessä tilassa... Ei siis toivottava olotila. Ja mikä ikävintä - aiheuttaa monin eri tavoin lapsettomuutta. Osittain siksi, että elimistö luulee jo olevansa raskaana, kun prolaktiini on koholla, mutta lisäksi se lyhentää luteaalivaiheen niin nirkoseksi ettei vauvan alut ehdi kiinnittyä. Ja toisaalta se myös sekoittaa muita hormonitasoja. Luteaalivaiheen lyhyydestä olen yrittänyt saada lääkäreiltä huomiota vuosia, mutta kaikki lapsettomuuslääkärit ovat kuitanneet asian olan kohautuksella. Heidän mielestään sairauteni ei vaikuta siihen asiaan.

Vasta viime syksynä "päälääkärini" eli endokrinologi kertoi lyhyen luteaalivaiheen olevan yksi suurimmista ongelmista. Hän olisi laittanut lähetteen lapsettomuuspolille, mutta sanoin sen olevan myöhäistä, sillä minut on "heitetty sieltä pihalle" ikäni vuoksi, eli 40 v. tuli täyteen.

Viime kesänä olin siis neljättä kertaa raskaana. Teitä olin taustaillut jo useita kuukausia, kun taas yllättäen tulin raskaaksi. Olin "rakastunut" teihin jo kuukausia aikaisemmin... Olin itkenyt kanssanne ja iloinnut kanssanne! Viime kesänä olin niin ahdistunut alkaraskaudessani, että avasin sanaisen arkkuni. En voinut uskoa, että tuokaan raskauteni toisi minulle onnea - kuten ei sitten tuonutkaan...

Elämäni ensimmäinen raskaus siis onnistui. Olimme silloin Väestöliitossa hoidossa. Sitten meni viisi vuotta eikä mitään tapahtunut. Kunnes yllättäen olin raskaana. Tämän raskauden jouduin keskeyttämään, sillä toinen poikamme oli sairas - hänellä oli 18 trisomia. Elämäni vaikein asia, mutta mielestäni minulla ei ollut vaihtoehtoja. En olisi kestänyt sitäkään, että jos pienokainen olisi kestänyt syntymäänsä asti "hengissä", hänen elämänsä oli kestänyt tunneista joihinkin päiviin. Ja sekin vain letkuissa ja piikittelyssä. Siihen en voinut suostua, joten vaikka olinkin vannonut etten koskaan keskeyttäisi raskautta nyt sen kuitenkin tein. Ja edelleen painin asian kanssa lähes päivittäin. Sain hyvästellä tämän pienokaisen Naikkarilla, todeta, että hän oli miniversio ensimmäisestä pojastamme. Ja sain myös nähdä, että trisomia oli totta, sillä pelkäsin tehneeni virheratkaisun. 18 trisomiassa suurimmat vauriot lapsilla ovat sisäisiä, mutta toisinaan on myös ulkoisia... Nytkin niitä oli nähtävissä.

Tämän jälkeen tulin raskaaksi noin vuoden kuluttua. Sen pienokaisen menetin heti neljännellä tai viidennellä viikolla. Ja seuraavana vuonna tulin taas raskaaksi... Ollessani kymmenennellä viikolla heräsin yhtenä aamuna todeten lapseni kuolleen. Varasin lääkäriajan, ja lääkäri ei voinut kuin myöntää, että olin oikeassa.

Ensimmäisen kerran olen onnistunut raskautumaan yli kolmikymppisenä. En koskaan sitä ennen. Sitten oli viiden vuoden tauko, jonka jälkeen olen tullut raskaaksi kolmena peräkkäisenä vuonna. Eli siis näin nelikymppisenä. Tämä on mielestäni ihan käsittämätöntä, mutta sen täytyy olla jotenkin liittyväinen näihin hormonitasapaino-ongelmiin. Nyt en enää usko raskauteen, sillä tunnen jo elimistöni niin hyvin... Tiedän kroppani olevan kovin sekaisin tällä hetkellä, ja olen ajautumassa vinhaa vauhtia kohti menopaussia - hieman liian aikaisin, mutta ei voi mitään...

Sisälläni elää kuitenkin pieni katkera peikko kaikkia niiitä kymmeniä lääkäreitä kohtaan, jotka ovat suhtautuneet vuosien ajan vaivoihini vähätellen. Eräskin totesi "että olen heidän helpoimpia tapauksiaan", mutta ei silti saanut minua raskaaksi... Sisälläni asuu myös suuri kaipuu - onnistua vielä kerran, vaikka mieli sanoo, että aika on jo ajanut minusta ohi. Että on aika hyväksyä tosiasiat.

Nyt olen yrittänyt viime syksyn lääkärikäyntien jälkeen elää elämääni. Siis todella elää elämääni. Mutta osana elämääni olette olleet te. Olen käynyt täällä taustalla taas kurkkimassa. Elänyt mukana tunteissanne ja ajatuksissanne. Olen toivonut puolestanne. Olen kaivannut kanssanne. Olen ollut kanssanne epätoivoinen. Olen surrut ja iloinnut. En vain ole osannut teitä jättää.

Tämän pinon naiset ovat ihmeellisiä voimiltaan!!

Mutta nyt - anteeksi romaani. Tekstityöläisenä tulisi osata lyhentää asiansa, mutta minulla on taipumusta kirjoittaa romaaneja. Pahoittelen sitä!! Tulen edelleen taustailemaan, ja ehkäpä rohkenen teille kirjoitellakin - tsempata teitä kaikkia omalla tiellänne.
 
Hanneli: Onnittelut pikku Niiskun syntymästä :heart:

Nitro: :hug:

Dream: :hug: Toi on tosi inhottavaa kun on toivonsa ladannut taas uuteen siirtoon ja sitten ei pääse edes siirtoon asti. Mä pahoin pelkään, että mulla on jälleen sama kohtalo edessä.

Eilen siis ultra ja siellä kaikki ok. Tänään iskun Pregnylin nahkaan ja maanantaina yritetään siirtoa. Kauhean toiveikas en asian suhteen ole kun katsoo taaksepäin meidän PAS historiaa. Kuusi pakastettua alkiota joista yksi on selvinnyt hengissä ja siitäkin nega. Nää on siis meidän viimeiset alkiot ja uusia ei enää tule omilla soluilla. Ilmeisesti syksyllä vielä kokeillaan luovutetuilla munasoluilla kerran ja sitten se on lopullisesti ohi.
 

Yhteistyössä