Pömppömahaiset plussaajat, vol 6

Voi itku retuli, oon niin pahoillani... :( Kovasti jaksamista ja voimia!! Toivon sulle aurinkoista kesää ja uusia ihania asioita elämääsi :hug: Olis tosiaan kiva kuulla susta vielä, tuuthan moikkaamaan meitä kun siltä tuntuu! :heart:
 
Retuli: :hug: Voimia. Päätös oli varmasti raskas.

Astarte: Sähän olet jo pitkällä. Tsemppiä vielä odotteluun :heart:

Kamilla: kuinkas on vauva-arki lähtenyt sujumaan?

Huomenna olis sitten se kaivattu ja pelätty ultra. Aivan täydellinen paniikki sen suhteen. Nyt on parina päivänä alkanut pientä etomista tuntumaan ja hieman on ruokia jäänyt syömättä muuten oireena oikeastaan vessassa juokseminen.
 
Ultrassa käyty ja yksi pieni sintti siellä köllötteli. Kokoa hänellä oli 6,8 mm ja sydän sykki kauniisti. Itkuhan se mulla pääsi sitten jo siellä lääkärin vastaanotolla. Tosin olin jo hieman aloitellut odotushuoneessa. Aika epätodellinen olo Seuraava ultra on 28.7 ja silloin voi jo tehdä niskapoimumittauksen. Saa nähdä kestääkö hermo sinne asti vai joutuuko käydä välitsekkauksessa jossain muualla.

Siisu ja Päivänsäde 6+5
 
Voi miten ihanaa Siisami! :heart: Koko päivän olen käynyt täällä kyttäämässä sinun ultrakuulumisia ja paremmathan ne ei voisi olla. Minäkin liikutun täällä. :hug: Aivan ihanaa, nyt en muuta osaa sanoa.

Nennuliini :heart:
 
Siisu, oon kans täällä ihan liikuttunut sun ultrauutisista!! Kylmät väreet meni kun luin tekstiäsi.. Hassua kuinka täydestä sydämestä voi iloita sellaisen ihmisen onnesta jota ei oo koskaan tavannutkaan. On vaan niin hyvä mieli sun puolesta, kun tiedän kuinka pitkän taipaleen tulos tää plussa on, MAHTAVAA!!!

Kysyit et millaista vauva-arki on. Eipä sitä oikein osannut kuvitella etukäteen. Suurta iloa ja riemua vauvasta, väsymystä välillä, uskomatonta rakkauden määrää ja uudenlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta miehen kanssa, ajoittain itkua ja turhautumista kun vauva itkee eikä tiedä kuinka auttaa.. Tunteiden vuoristorataa siis :) Imetys on aika sitovaa puuhaa, kun vauva syö usein eikä kukaan muukaan sitä kikkiä voi antaa ;) Tänään sain postissa sähköisen rintapumpun jonka ostin kaveriltani. Pitää kokeilla pumpata, niin voi mieskin sitten syöttää niin pääsee vähä asioille.
Nyt taas huikitaan syöttämään, pitää mennä! :wave:
 
Sydämen täydeltä Onnea Kamilla,hobelix ja mmm pienokaisten syntymän johdosta. :heart: (muistinkohan kaikki?)

Siisulle Lämpimät onnittelut*rutistaa* :heart: Kyyneleet tulee silmiin kun nuita kokemuksiasi lukee!

retuli :hug:

Aurinkoisia kesäpäiviä!!Viikonlopulle on luvattu jo todella helteitä B)
 
Retuli Itse vuosi sitten samoissa jutuissa, hoidot loppuivat avioeroon. Voimia sinulle, itse vuosi sitten olin ihan loppu, mutta niin se vain elämä alkaa paistaa. Nyt avoliitossa ja ehkäisy jätetty pois ja taas pelonsekaisin tuntein odotetaan odotusta. Jaksuja!
 
Ei nyt ihan vielä pistetä kuoppaan. Taitaa suurimmalla osalla olla hoitotauko joten palstailu jää vähemmälle. On muutenkin ollut tää lapsettomuuspuoli tosi hiljainen mutta niin se on tainnut olla joka kesä.

Omassa navassa kaiketi kaikki kunnossa. Ainakaan mitään muuta infoa ei ole tullut vaikka aika usein epäilyksen peikko iskeekin omaan mieleen. Viimeisessä ultrassa käyty siis viikko takaperin ja siellä pikkuinen köllötteli ja hieman jo liikkuikin. Kaksi viikkoa vielä np-ultraan ja sitten voikin oikeastaan huokaista.

Siisu ja Päivänsäde 9+4
 
Aurinkoiset terveiset Turusta!

Ihan ekana onnittelen kaikkia teitä, joita en vielä taukoni aikana ole onnitellut! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Teitä on monta vauvaantunutta! :heart: Raskautuneille myös lämpimät onnittelut ja paljon hermoja (juu, tiedän ettei huolista pääse milloinkaan...) :heart: Halauksia epäonnisemmille :hug:

Kesälomani on alkanut. Samoin miehen. Ihana aurinko paistaa kuumasti Turussa. Olemme puuhastelleet perjantaista lähtien siskoni pojan ja kummilasten kanssa1-7 v. Ah! Huippua B)! Jospa vielä meillekin - tai sitten juuri tämä kummius ja tätiys on meidän juttu. Tiedä noista yläkerran päättäjistä, kummaa väkeä, sen olen huomannut. Mutta, mutta: ma 27.7. V-liiton väki palaa lomiltaan ja minä soittaa pirautan uuden hoidon aloittamisesta. Henkisesti ja maksukykyisesti olemme varautuneet kahteen hoitoon. Olemme ainakin sitten kaikkemme tehneet, eikä myöhemmin enää kaduta. Ihan kohta siis olen mukana taas aktiivisesti teidän ihanaisten kanssa ;) !

Aurinkoa teidän kaikkien kesään!
 



Torstai 16.7 :wave:


PeePee77..................3.IVF..........................kp/29-31/elo
Stella08.....................PAS............................kp/27/elo
Auringokukka............3.ICSI.........................kp/-/elo
Haave........................PAS............................kp/30/elo
dream09....................3.IVF..........................kp/28/elo
Sitronella...................PAS............................kp/27-29/syksy
HH09.........................4.ICSI.........................kp/28/heinä
Tiger..........................PAS.............................kp/-/syksy



Testailijat :p


Haamuillut ;)




Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D s.2.3.2009
Vappuviuhka :D s.24.3.2009
Hanneli -78 :D s.30.4.2009
Ulpu78 :D s.26.4.2009
mmm :D s.30.5.2009
Hannele :D
Kamilla :D s.3.6.2009
Hobelix :D s.1.6.2009
Väre :D
Kurreliini + pikku prinsessat :D s.1.5.2009
Astarte :D s.13.7.2009
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
EllaElias :D
Siisami :D

 
Päivittäjä is back! :D Ei tosiaan kuopata Pömppiksiä, pian alkaa hoidot taas pyöriä ja päivittelen sitä mukaan listalle kp-päiviä ym.

Kiva kuulla Auriksesta, hienoa että ootte keränneet voimia uuteen koitokseen! Se olkoonkin sit viimeinen :hug:

HH09, onko hoito jo pyörähtänyt käyntiin? =)

Siisulle vielä iso onnittelu :hug: Ihana kuulla että kaikki on kunnossa!!!
 
Heippa!

Kiitos kysymästä kamilla, ens viikolla alkaa sumuttelu ja sitten se on taas menoa. Viikolla 34 (jos sinne asti päästään) puktio ja siirto. Ja jeee lupailivat kahden alkion siirtoa :) Tää hoito menee jo ihan rutiinilla. Ei oikeen osaa ajatella hoidoista mitään. Ennempää oli aina sellanen kauhea toivon kipinä, nyt ei vaa oikein uskalla toivoo mitää koska pettymykset ovat olleet niin kovia.. Ens kuu lomaa, oli tarkoitus lähteä matkustelee mutta nyt kun päästii noi hoidot aloittamaan niin matkustellaa vain koti suomessa, näkemistä on täälläkin. Mikä parasta saan viettää aikaa rakkaan ihanan mieheni kanssa :)


Ajattelin että olette avanneet jotkut muut sivut kun kukaan ei käynyt täällä, mutta monella on tosiaan tauko hoidoista. Ihanaa että siisamilla kaikki hyvin :)

Kamilla miten vauvan kanssa menny? On varmaan ihanaa aikaa:) Mulla on paljon ollu kaverin vauva hoidossa, joka on niiiiin ihana ja mulle tosi rakas :)

Nauttikaa kaikki ihanat naiset kesästä!!

HH09
 
Astarte


Meille syntyi 13.7.2009 pieni tytön tylleröinen. Strategiset mitat 3710 g ja 49 cm, ja hiuksia vaikka muille vauvoille jakaa.

Varsinainen synnytys kesti melkein vuorokauden, mutta kivunlievitykset toimivat hyvin ja jaksoin loppuun asti hyvällä tsempillä.

Sairaalasta kotiuduttiin jo puolentoista päivän ikäisen vauveliinin kanssa. Kaikki sujuu hienosti. Vähillä unilla mennään ja vaipat vaihdetaan kädet jännityksestä täristen.

Oi tätä rakkauden määrää.

 
Astartelle tällekkin puolelle isot onnittelut :heart:

HH09: Miten sumuttelut sujuu vai oletko jo päässyt piikkeihin käsiksi?

Stella ja PeePee: Mites teillä?? JOko uudet hoidot ovat aluillaan.

Itse kävin tänään NP-ultrassa ja siellä oli pienellä Päivänsäteellä kaikki hyvin. Pituutta löytyi reilut 5 cm ja niskaturvotus oli 1,6 eli kuulemma ihan normaali. Vieläkään tämä raskaus ei tunnu kauhean todelliselta mutta josko se sitten kun alkaisi maha kasvaa.

Siisu ja Päivänäsde 11+5
 
Moi!

Täällä on pidetty tarkoituksella vähän taukoa hoitoajatuksista, mutta tänään alkoi taas tuhru ja näistä menkoista olisi tarkoitus lähteä meidän 2. PAS. Mulla edelleen tosi kova särkylääkitys, olen yrittänyt parhaani mukaa vähentää ja huomenna VL:n lääkäri soittaa ja katsotaan voiko siirron tehdä tähän kiertoon. Endo on niin pahana, että tuntuu kuin alkiot menisivät hukkaan siirrossa... Yritän saada puhuttua kahden alkion siirron, todennäköisesti eivät siihen rupea. Jotenkin on jo valmiiksi luovuttanut olo, mutta kaikki pakkasessa olevat alkiot aijomme käyttää ja sen jälkeen katsotaan riittääkö henkinen kapasiteetti jatkaa vielä hoitoja.

En muista olenko onnitellut vielä Siisamia raskauden johdosta, mutta onnittelut lähtee tästä! :flower:

Onnea käärönsä saaneille myöskin!

Mites Stella? ja muut syksyllä hoitoja jatkavat/aloittavat?
 
Pömppiksiähän ei mihinkään tosiaan haudata! Tervetuloa uusillekin mukaan purkamaan itseänne ja saamaan sopivan levyistä terapiaa!

Astartelle :heart: onnittelut suloisesta vauvasta! Siisami, ihanan hyviä ultrakuulumisia oli sinulla!Kamillalle kiitos ahkerasti päivityksestä!

Haaveelle pitää kommentoida, että minulla endo räjähti keskenmenon, pitkittyneen vuodon ja toisen kaavinnan jälkeen taas hurjasti. Mutta kivut ovat aivan eri luokkaa kuin sinulla, onnekas olen. Kierrot ovat sen jälkeen (siis vasta helmikuussahan alkoi oma kierto toimia) olleet.. hmm... kummallisia: menkkasärkyä muutama päivä ennen niiden alkamista, kova vuoto ja silti erittäin kohtuulliset kivut (?), menkkojen jälkeen muutama oireeton päivä ja sitten munasolun kasvamisen aikaan yhtä kovaa yltyvää kipua kuin hoidoissa viimeisten pistosten aikaan :$ . Käytännössä ei juuri oireettomia tai kivuttomia päiviä (pärjään kyllä ilman särkylääkkeitä ) ja tiedän koko ajan missä kierron vaiheessa mennään. Ihan tosiaan jotain muuta kuin koskaan ennen elämäni aikana. Olen parhaillaan kierron puolivälissä (13/28) ja välillä istuminen on inhan tuntuista... Ja juu, olenpa saanut miehen intoutumaan :heart: puuhiin ;) joten jospa.... (hah, aina voi yrittää uskoa!). Mutta siis Haave raskaaksi voi aivan varmasti tulla endosta huolimatta. Eli vaikka se hankaloittaakin raskaaksi tuloa, niin koskaan ei tiedä.

No, mutta asiaan. Kävimme viime viikolla V-liitossa. Tästä se lähtee: 11.8. aloitan sumuttelun ja syyskuun alkupuolella toivottavasti olisi punktio. Tulossa siis 3. IVF, icsillä tämäkin. Keskusteltiin lääkärin kanssa pitkään ja päädyttiin sellaiseen ratkaisuun, että tämä hoito pitkän ja seuraava lyhyen kaavan mukaan mikäli ei tällä kertaa raskaus ala. Lyhyessä voi olla kohdallani ongelmana, ettei munasoluja kypsykään kuin yksi, niitä kun saatin kerättyä aiemmissa hoidoissakin vain 6-7, joista kypsiä oli 4-5. Eli mikään superhautoja en ole :LOL: . Mutta pitkällä siis aloitetaan, jo ihan ensi viikolla.

Mitenkä meidän pömppisäityliineillä sujuu? Ihania vauvan kuvia olette kaikki tänne meidän iloksemme laittaneet! :D
 
Hei!

Siisami, kiitos kysymästä täällä on nyt pari viikkoo sumuteltu ja huomenna lääkäri ja piikitys alkas. Ja ihanaa kun saa koko kuukauden lomailla:) Ei tarvii stressata työ asioilla yms. Voi keskittyö hoitoihin:)

Tälläinen pika kirjoitus loman keskeltä! Mukavaa viikkoa kaikille!

HH09
 
Minulla on niin hyvä olo sun puolestasi HH09! Meillähän oli hoito viime vuonna juuri kuten teillä nyt. Eli lomalla! B) Tuli niin iloinen mieli, kun luin, ettei tarvitse stressata töitä samaan aikaan. Juuri tuollaiset ajatukset olivat minullakin! Ja hyvinhän siinä kävi :D Aurinkoa hoitoosi!
 
Rakkaat pömppisnaiset,

niin vanhat tutut kuin uudetkin kanssasisaret, kaikille yhtä lailla voimahaleja ja sylintäydeltä Uskoa ja Toivoa!! :flower:

Tulin piipahtamaan täällä ja oli aivan mahtavaa löytää Auris-murun ihana kirjoitus ja huomata, että samalla loppumattomalla energialla, ilolla ja positiivisuudella olet palannut tauoltasi. =) :hug: Aivan hurjan hienoa, että olet taas mukana yhteisellä taipaleella. Sinun positiivisuutesi varmasti kantaa täällä monen muun sisaren huonojen hetkien yli, niin kävi monen monta kertaa myös minulle. :heart: Kiitos siitä!!! Tuolla turkkulaisella auringoenergialla saadaan aina ihmeitä aikaseksi - ja uskonpa täysin, että myös juuri se toivottu ihme teidänkin kohdallanne.

Itsekin täällä vielä vuosi sitten loppumatonta tunnelia vaeltaessani en olisi tätä nykyhetkeä uskonut koittavan. Joskin tietty Toivo siellä mielen sopukoissa kyti aina, sillä muutoin en olisi hoitoja jaksanut tarpoa läpi, mutta jatkuvat pettymykset näkyivät päällimmäisiä, kun omaa polkuaan katsoi. Sitten kuitenkin, inssillä onnistuttiin ja kaksostytöt tulivat maailmaan vappuserpentiinien aikaan. :heart: Todeksi sitä ei ollut uskoa silloinkaan. Haluan siis teille kaikille ihanuuksille sanoa, että se uskominen ja yrittäminen kaikkine tuskineen on sen arvoista, hukkaan se ei mene. Onnistuminen osuu kohdalle kaikille, tavalla tai toisella. Unelmat tulevat toteen, vaikka saattavatkin matkan varrella hieman muuttaa muotoaan. Ja jos tämänkin palstan kokemuksia seuraa, niin usein se pieni ihme saa alkunsa juuri silloin, kun ei sitä edes osaisi odottaa. Ei vaan pidä tukahduttaa sitä sisimmässä kytevää Toivoa milloinkaan - sen aika roihahtaa tulee kyllä.

Jaksamista teille kaikille ja auringon parantavaa voimaa ihan jokaiselle.

Rutistuksin,
Kurre ja pienet ihmeet reilut 3 kk
 
Olisko hoitolaisilla kp-päiviä/punktiopäiviä tiedossa, niin voisin päivitellä listaa? =) :wave:

Auris ainakin menossa mukana ihanan positiivisena niinkuin aina :hug: Sillä ei voi olla kuin positiivista vaikutusta :heart:

Mites Stella, joko PAS lähestyy?
Olis kiva kuulla mitä sulle kuuluu! :attn:
 
Heipähei kultaiset ystävät, vertaissiskoni vailla vertaa.

Ensinnäkin sydämen pohjasta onnea kaikille teille, joita onnitella saa :flower: Siisami-siskoseni ja pieni päivänsäde, olen vaan niin aivan mielettömän onnellinen puolestasi. Luot uskoa ja toivoa! Ja kaikki te jo vauvan syliin saaneet - oi ihanaa. Sanat ovat vähissä mutta tunteet täynnä. Tiedätte sen kyllä :hug: :hug:

Ihanaa Auris, että olet taas täällä. Kurre sanoi sen juuri niinkuin olisin sen itse sanonut: "sinun positiivisuutesi varmasti kantaa täällä monen muun sisaren huonojen hetkien yli, niin kävi monen monta kertaa myös minulle." Aivan, niin myös minulle. Olet ihana nainen - sellainen, jonkalainen moni toivoisi salaa olevansa.

Itselle kuuluu tätä nykyä aikamoista haipakkaa aika lailla kaikessa muussa kuin tässä projektissa. Sen verran isosti ovat epäusko, epäonni ja epätoivo vauva-asioissa vallanneet mielen, etten oikein pysty täyspäiväisesti miettimään tätä asiaa enää. Kun miettimisen tasolle tämä vauvautuminen valitettavasti on jäänyt eikä mitään konkreettista ole vieläkään käsissä... samaan aikaan kun pian varmasti jo ensimmäiset omat palstailukaverit alkavat ilmestyä toiselle kierrokselle hoitoihin hakemaan pikku kakkosiaan :ashamed: Niinpä meillä ei ole miehen kanssa PAS:iin kiire. Pettymyksille on aina määränsä, mitä pystyy ehdoin tahdoin kalenteriinsa mahduttamaan. En ihan oikeasti tiedä milloin ollaan valmiita taas. joskus varmaan, tai siis tottakai joskus. Siellähän ne kaksi pientä pakkasalkiota ovat vielä turvassa ja tallessa.

Jos nyt jotain onnellistakin. Parisuhde voi hyvin ja elämä on usein ihan tosi mukavaa. Juhlia, ystäviä, viiniä, matkoja, elokuvailtoja.

Toivon teille kaikille ihania elokuun päiviä. En tiedä kuinka usein täällä enää käyn, ainakin paljon harvemmin nyt kun ei hoitoaikataulunkaan kanssa aiota pitää kiirettä. Niinpä tilanne onkin se, että rakas Kamilla Kampsunen voisit ottaa mut pois listalta. Kun nyt keskityn kuitenkin vähän muuhun. Tähän elämään, ei sen enempään :heart:

Älkää unohtako, aina joku plussaa!

Rakkaudella
Stella

 
Stella: Ihana kuulla, että olet löytänyt elämän ilon kaikkien pettymysten jälkeen :heart: Toivottavasti sut täällä palstalla vielä joskus nähdään ja vielä toivottavampaa olisi törmätä tuolla odotus puolella.

Tänään kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Ilmeisesti kaksi viikkoa on mulle sopiva varmistusväli :heart: . Kaikki oli kunnossa ja maailman kaunein jumputus löytyi muuteman sydäntä kylmäävän etsintä tuokion jälkeen.

Siisu ja Jalmari 13+5 (tekonimi meni vaihtoon)
 

Yhteistyössä